• Σχόλιο του χρήστη 'Ε.ΛΙΜ.Ε.' | 6 Ιουλίου 2017, 13:30

    Θεωρούμε ότι ο θεσμός του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου δεν έχει προσφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Οι ΦΔΛ, που λειτουργούν με αυτή την μορφή εξακολουθούν να είναι αναποτελεσματικοί, να αντιμετωπίζουν τεράστια οργανωτικά, λειτουργικά και διοικητικά προβλήματα, ενώ πολλά από αυτά καλούνται να ανταποκριθούν σε αυξημένες απαιτήσεις ευέλικτης και σύγχρονης λειτουργίας αφού εξυπηρετούν μεγάλο όγκο της ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας. Οι Δήμοι εξάλλου στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν διαθέτουν τις κατάλληλες υπηρεσίες και το κατάλληλο προσωπικό και υποδομές αλλά ακόμη και την τεχνογνωσία για να διαχειρισθούν, να συντηρήσουν και να αναπτύξουν τα λιμάνια, ειδικά όταν αυτά είναι μεγάλα είτε από άποψη μεγέθους είτε από άποψη οικονομικής σημασίας. Ήδη αρκετοί Δήμοι δηλώνουν απροθυμία να συστήσουν νέα Δ.Λ.Τ. για να αναλάβουν υφιστάμενα λιμάνια ενώ άλλοι αναζητούν τρόπους σύμπραξης με Ο.Λ. Α.Ε. για να συντηρήσουν τις υφιστάμενες λιμενικές υποδομές. Ο έτερος και παλαιότερος θεσμός των Λ.Τ. είναι σαφέστατα ξεπερασμένος και δεν μπορεί να καλύψει ανάγκες λειτουργίας και διαχείρισης λιμένων. Κατά συνέπεια εκτιμούμε ότι η λύση βρίσκεται στην μη ίδρυση άλλων Δ.Λ.Τ. και σε αλλαγή μοντέλου Λιμενικής Διακυβέρνησης με την μετατροπή των Λ.Τ. σε Α.Ε., σύμφωνα με το πρόσφατο επιτυχημένο παράδειγμα, που αποτελεί η συνένωση 11 Λιμενικών ταμείων σε ένα Οργανισμό Λιμένος Α.Ε., τον Οργανισμό Λιμένων Ν. Εύβοιας, μέλους της ΕΛΙΜΕ, που έγινε ακριβώς για να αντιμετωπίσουν από κοινού τα προαναφερόμενα προβλήματα. Η μετατροπή αυτή πρέπει να βασισθεί σε ανάλογες τεχνοοικονομικές μελέτες βιωσιμότητας των νέων σχημάτων και στη βάση δύο εναλλακτικών διοικητικών και οργανωτικών προτάσεων: Α.: Να νομοθετηθεί η δημιουργία Περιφερειακών Οργανισμών Λιμένων Α.Ε., που να ακολουθεί τη Περιφερειακή Διοικητική και Γεωγραφική διαίρεση της χώρας, με διατήρηση τοπικών γραφείων στις περιοχές, όπου υπήρχε λιμενικό ταμείο και πρόβλεψη για διανομή ποσοστού επί τοις εκατό από τα κέρδη στους όμορους Δήμους ή Δήμο, αφού στις περιπτώσεις αυτές οι τοπικές κοινωνίες και τα λιμάνια τους είναι πιο άμεσα συνδεδεμένα μεταξύ τους. και εναλλακτικά η ύπαρξη δυνατότητας, Β.: Συνένωσης, μετά από σχετική απόφαση και σχετική τεχνοοικονομική μελέτη, Οργανισμών Λιμένων με τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και τα Λιμενικά Ταμεία της περιοχής τους που θα επιλέξουν αυτή την εναλλακτική πρόταση.