• Σχόλιο του χρήστη 'Ευαγγελία Καλογήρου' | 18 Ιανουαρίου 2022, 15:54

    Οι περιορισμοί που εισάγονται αναφορικά με τα υποδεικνυόμενα μέτρα που πρέπει να διαθέτουν τα σκάφη και το χρόνο κατά τον οποίο δικαιούνται να δραστηριοποιούνται (21 ημέρες ανά ημερολογιακό έτος),ιδίως για τα σκάφη αναψυχής με ευρωπαϊκή σημαία προσκρούουν στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/1992 για την ελεύθερη κυκλοφορία των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών μελών. Το επίμαχο άρθρο 8 του νομοσχεδίου δεν οδηγεί στην άρση του υφιστάμενου καμποτάζ (cabotage) που επήλθε με το άρθρο 136 του ν. 4504/2017 (Α΄ 184), καθώς ο χρονικός περιορισμός των 21 ημερών ανά ημερολογιακό έτος δεν αφήνει περιθώρια ουσιαστικής δραστηριοποίησης και σίγουρα δεν δύναται να αποτελέσει μοχλό ανάκαμψης της οικονομίας. Η ελεύθερη κυκλοφορία που επιτάσσεται από την ενωσιακή νομοθεσία και πρέπει να διασφαλίσει και η ελληνική πολιτεία θα επιφέρει σημαντικά οφέλη σε πλείονες κλάδους που είτε δραστηριοποιούνται αμιγώς με τις θαλάσσιες μεταφορές, είτε συνδέονται άρρηκτα και υποστηρικτικά με τους πρώτους (ενδεικτ. ανάπτυξη λιμενικών εγκαταστάσεων, ανάπτυξη ναυπηγοεπισκευής, ανάπτυξη επιχειρήσεων αντιρύπανσης, διαχείρισης αποβλήτων κλπ).