• Σχόλιο του χρήστη 'Panos Drakakis' | 19 Ιανουαρίου 2022, 15:06

    Καλωσορίζουμε το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο που ήταν ζητούμενο επί σειρά ετών. Είναι βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για το yatching στην χώρα το οποίο εφόσον λειτουργήσει κατά τα Ευρωπαϊκά πρότυπα χωρίς παράλογους περιορισμούς θα αποδώσει στην Ελληνική οικονομία τα μέγιστα δεδομένου ότι ούτως ή άλλως είναι αναπόσπαστο μέρος του τουριστικού προϊόντος που διαθέτει η χώρα μας. Μετά λύπης μας βλέπουμε ότι ο περιορισμός των 21 ημερών στο άρθρο 8 δεν κινείται προς την επιθυμητή κατεύθυνση αφού στην πραγματικότητα αυτός συνεπάγεται πως η αγορά του yachting θα ανοίγει για 21 μέρες και θα παραμένει κλειστή για 344. Ως εκ τούτου προκύπτουν τα εξής ζητούμενα που δεν φαίνεται να απαντώνται εν τέλει: 1. Με το παραπάνω δεδομένο η χώρα μας καταδικάζεται σε χώρας διέλευσης και οι θέσεις εργασίας που θα προκύπταν αν η Ελλάδα επέλεγε έναν ενεργό ρόλο που την καθιερώνει ως home port, αυτομάτως εξαφανίζονται τόσο σε επίπεδο τουριστικών υπηρεσιών όσο και ναυπηγοεπισκευαστικών αναγκών κατά τους χειμερινούς μήνες. 2. Ο εν λόγω περιορισμός δεν υπάρχει σε καμία Ευρωπαϊκή χώρα και ως εκ τούτου είναι ακατανόητο το γιατί μια χώρα που ταλανίζεται από αλλεπάλληλες κρίσεις (δεκαετής οικονομική και πλέον και υγειονομική με σαφείς οικονομικές επιπτώσεις) όπως η Ελλάδα, δεν δράττει της ευκαιρίας που της δίνει ο θαλάσσιος πλούτος της να γίνει ακόμα και ηγέτιδα στον χώρο του yachting παρά επιλέγει να παραπέμπει τους ενδιαφερόμενους, δια των περιορισμών της, σε άλλους προορισμούς. Τα έσοδα που επιφέρει στη χώρα μας ο θαλάσσιος τουρισμός είναι 5πλάσια των εσόδων από τον ξενοδοχειακό κλάδο όπως έχει αναφέρει και ο Γ.Γ. του ΥΝΑ Δρ. Κυριαζόπουλος. Κι αυτό υπό συνθήκες διόλου ιδανικές για τον κλαδο. 3. Εξ όσων γνωρίζουμε δε, ο περιορισμός μέτρων και χρόνου δεν μπορεί να εφαρμοστεί για τα σκάφη αναψυχής με ευρωπαϊκή σημαία διότι αντίκειται στον ΕΚ 3577/1992 και επισημαίνουμε ότι η διάταξη αυτή έρχεται σε αντίθεση με τους βραχυπρόθεσμους στόχους της Αιτιολογικής Έκθεσης του νομοσχεδίου (σελ. 4). Είναι, πιστεύουμε αυταπόδεικτο πως ο περιορισμός αυτός είναι τροχοπέδη για την ανάπτυξη του κλάδου και αδυνατούμε να κατανοήσουμε το σκεπτικό πίσω από την εφαρμογή του αλλά και να διακρίνουμε το όφελος αφού ξεκάθαρα αναχαιτίζει κάθε προοπτική διεύρυνσης και ενδυνάμωσης του τουριστικού κλάδου με ό,τι αυτό συνεπάγεται.