• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΝΤΕΣ' | 19 Ιανουαρίου 2022, 16:16

    Το εν λόγω υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πρέπει να μελετηθεί ιδιαίτερα για να επιφέρει στο Κράτος αλλά και στις τοπικές κοινωνίες τα μέγιστα οφέλη, αναδεικνύοντας την πατρίδα μας ως κύριο προορισμό στο Θαλάσσιο Τουρισμό. Το άρθρο 8 το σχετικού νομοσχεδίου πρέπει να μελετηθεί με ιδιαίτερη προσοχή και επιχειρηματικό γίγνεσθαι γιατί μπορεί να αναπτύξει σε αξιοζήλευτο σημείο το θαλάσσιο τουρισμό με τα σκάφη αναψυχής και τους τουριστικούς προορισμούς, αξιοποιώντας στο έπακρο τα πλεονεκτήματα της πατρίδας μας με την τεράστια ακτογραμμή και την πολυνησιακή μορφολογία. Έτσι λοιπόν επιβάλλεται να γίνει πλήρης απελευθέρωση του καμποτάζ που υπάρχει σήμερα στα επαγγελματικά σκάφη για να υποδεχτούμε τουρίστες υψηλού επιπέδου και να εκμεταλλευτούμε στο μέγιστο τα οφέλη που θα προσφέρουν στις τοπικές κοινωνίες αλλά και τα υψηλά οφέλη προς το Κράτος με έμεσες και άμεσες φορολογικές, και όχι μόνον, εισφορές. Το όριο των 21 ημερών που αναφέρεται στο νομοσχέδιο σημαίνει ότι ελάχιστα σκάφη ίσως να διέλθουν περαστικά χωρίς να χρησιμοποιήσουν τους λιμένες μας ως homeporting, αλλά εν συνεχεία μετά από τις 21 ημέρες τα σκάφη πρέπει να αναχωρήσουν προς άλλους προορισμούς, όπως την Δυτική Μεσόγειο ή ακόμα προς χώρες όπως την Τουρκία, Αλβανία, Κροατία. Έτσι λοιπόν θα εκμεταλλευτούν τον περιορισμό αυτόν και θα γίνουν λιμένες homeporting και γιατί όχι, τα σκάφη να παραμείνουν εκεί για διαχείμανση στις Μαρίνες, όπου θα εκτελέσουν τις επισκευές τους, θα πάρουν τις προμήθειες που χρειάζονται και με αυτόν τον τρόπο ίσως και να απασχολήσουν και εργαζόμενους με τα ανάλογα οικονομικά οφέλη. Υπηρεσίες που μπορούμε να προσφέρουμε στην Ελλάδα με τα ανάλογα οικονομικά οφέλη και όχι μόνο. Για τους λόγους που προαναφέραμε αλλά και για άλλους που θα ακολουθήσουν, όπως πχ η διαφημιστική προβολή των προορισμών αυτών, η εκμετάλλευση και οι επενδύσεις στο γιώτιγκ, θα πρέπει να μην υπάρχει ο σχετικός περιορισμός λειτουργίας, όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο. Όπως παρουσιάζεται σήμερα, σημαίνει ότι 344 ημέρες το χρόνο θα υπάρχει καμποτάζ με τις ανάλογες ζημιές στον κλάδο, στους προορισμούς και στο Κράτος. Η ανάπτυξη της Κρουαζιέρας στον τόπο μας μετά από την κατάργηση του καμποτάζ είναι το πιο απτό παράδειγμα για την επιτυχή έκβαση. Το ίδιο θα πρέπει να εφαρμοσθεί και στον κλάδο του γιώτιγκ ξεκινώντας από τα μεγάλα σκάφη που ορθώς αναφέρει το νομοσχέδιο (άνω των 35 μέτρων). Όσον αφορά τη δικαιολογία για την Ελληνική σημαία, αυτό δεν ισχύει διότι πολλά σκάφη έχουν ευρωπαϊκές σημαίες που σύμφωνα με το ευρωπαϊκό καθεστώς δεν πρέπει να εφαρμόζεται το καμποτάζ!!!! Τα σκάφη αυτά είναι ανταγωνιστικά προς τα διεθνούς νηολογίου σκάφη. Μπορούμε λοιπόν να εφαρμόσουμε ανάλογες τακτικές και να γίνουν τα Ελληνικής σημαίας σκάφη ανταγωνίσιμα. Με τα στοιχεία που δημοσιεύονται βέβαια, τα περισσότερα ελληνικά σκάφη είναι συνήθως μικρότερου μεγέθους και μονοψήφιος αριθμός αναφέρεται σε σκάφη μεγαλύτερα των 35 μέτρων. Έτσι λοιπόν δεν επηρρεάζει καθόλου τη συγκεκριμένη αγορά με σκάφη ελληνικής σημαίας, αντιθέτως ανοίγοντας το καμποτάζ θα επωφεληθούν και τα εν λόγω σκάφη. Η απλοποίηση της γραφειοκρατίας μέσω των e-εφαρμογών είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς και ο έλεγχος λειτουργίας και των οικονομικών υποχρεώσεων. Η απαίτηση φορολογικού και νομικού εκπροσώπου εξασφαλίζει πλήρως τη σωστή εφαρμογή των διατάξεων όπως θα τελειοποιηθούν. Η ανοιχτή αγορά των ελληνικών σκαφών σε όλους τους προορισμούς χωρίς κανένα περιορισμό, είναι το σωστό παράδειγμα και για τη χώρα μας. Θεόδωρος Κόντες BLUE SEAS CHARTERING CORPORATION B.V.