• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΜΑΡΙΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ' | 20 Ιανουαρίου 2022, 12:56

    Η παράγραφος 3 αποτελεί αυτούσια μεταφορά του άρθρου 4 παρ. 3 του ν. 4256/2014. Με τη διάταξη αυτή τυχόν φορολογική ή τελωνειακή υποχρέωση του πλοίου μεταφέρεται και βαρύνει τον υπερθεματιστή που το αποκτά σε πλειστηριασμό. Τέτοια περίπτωση αποτελεί η ατέλεια ΦΠΑ του εκτελωνισμού και των καυσίμων που απολαμβάνει ένα επαγγελματικό σκάφος, η οποία χάνεται σε περίπτωση απώλειας της επαγγελματικής άδειας λόγω μη εκτέλεσης πλόων. Εξηγούμε το πρόβλημα: Όταν ένα επαγγελματικό σκάφος απωλέσει την άδεια εκτέλεσης πλόων, παύει να καταβάλλει τα τέλη ελλιμενισμού στη μαρίνα με αποτέλεσμα ο Φορέας Διαχείρισης να προχωρά σε νομικά μέτρα που καταλήγουν σε αναγκαστική κατάσχεση. Εάν το σκάφος εκτεθεί σε πλειστηριασμό από τον Φορέα Διαχείρισης της Μαρίνας, τότε ο ΦΠΑ που έχει βεβαιωθεί με πρόστιμα και προσαυξήσεις βαρύνει λόγω της διάταξης αυτής τον υπερθεματιστή, με αποτέλεσμα ουδείς να ενδιαφέρεται στον πλειστηριασμό να αποκτήσει το σκάφος όταν τα βάρη είναι μεγάλα. Έτσι διαιωνίζεται η παραμονή του στην Μαρίνα παρεμποδίζοντας την εκμετάλλευση, καταλαμβάνοντας τη θέση ελλιμενισμού εις βάρος της μαρίνας και άλλων πελατών που θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν και το κυριότερο όλων, προκαλώντας κίνδυνο βύθισης και ρύπανσης. Και βέβαια το Ελληνικό Δημόσιο δεν εισπράττει ποτέ τις βεβαιωμένες οφειλές. Όλοι ζημιώνουν. Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση στο Υπουργείο Ναυτιλίας ώστε η φορολογική και τελωνειακή αρχή να ικανοποιείται για τις οφειλές ΦΠΑ με προνομιακή κατάταξη από το πλειστηρίασμα και οι οφειλές αυτές να μην ακολουθούν το πλοίο.