• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΜΑΡΙΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ' | 20 Ιανουαρίου 2022, 12:21

    Η διάταξη εξακολουθεί να προβλέπει περιορισμούς οι οποίοι καταλήγουν ουσιαστικά σε διατήρηση του cabotage (περιορισμός διάρκειας σε 21 ημέρες, περιορισμός μεγέθους σκάφους πάνω από 35 μέτρα μήκους, περιορισμός υλικού κατασκευής σκάφους σε χάλυβα ή πλαστικό). Ενώ γίνεται ένα βήμα στη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο δεν αποτελεί την αναμενόμενη μεταρρύθμιση σύμφωνα με τις εξαγγελίες και την πολιτική ανάπτυξης που ασκεί η παρούσα κυβέρνηση. Πάγια θέση της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας (ΕΜΑΕ) είναι η κατάργηση κάθε περιορισμού στην δραστηριοποίηση στην Ελληνική επικράτεια σκαφών αλλοδαπής σημαίας. Η διατήρηση των περιορισμών συντηρεί συνθήκες και πρακτικές “προστατευτισμού” που όμως ουσιαστικά βλάπτουν την ανάπτυξη και την πρόοδο του ελληνικού yachting. Η Ένωσή μας τάσσεται υπέρ της αρχής του ελεύθερου ανταγωνισμού διότι μόνο έτσι αυξάνεται η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού yachting και αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες των επαγγελματιών του χώρου. Ζητούμε την άρση κάθε περιορισμού, διότι πιστεύουμε ότι τότε θα επιτευχθούν τα κάτωθι: - Θα ενισχυθεί ο μόνιμος ελλιμενισμός των ξένων σκαφών στις ελληνικές μαρίνες (Homeporting). Η Ελλάδα πρέπει να αποτελέσει μόνιμο “Hub”, την κύρια και επικρατέστερη βάση 12 μήνες το χρόνο, των ιδιωτικών και επαγγελματικών σκαφών αναψυχής στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. - Η ενίσχυση του “homeporting” θα αυξήσει το εισόδημα στις ελληνικές μαρίνες, στα ελληνικά καρνάγια και στα ελληνικά ναυπηγεία. Θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας στα ελληνικά πληρώματα διότι τα ξένα σκάφη θα προσλαμβάνουν άξιους Έλληνες ναυτικούς. Θα αυξήσει το εισόδημα των επαγγελματιών του yachting, εκείνων που επενδύουν στην ποιότητα του προιόντος και της υπηρεσίας τους. Θα αυξήσει τα δημόσια έσοδα από φόρους, τέλη και εισφορές που θα επιβάλλονται στα μόνιμα ελλιμενιζόμενα στην Ελλάδα ξένα σκάφη. - Θα απογειωθεί η ανταγωνιστικότητα της χώρας μας στοχεύοντας την 1η θέση παγκοσμίως στο διεθνή στίβο του ποιοτικού θαλάσσιου τουρισμού. Η καθυστέρηση εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου δίνει χώρο στα ανταγωνιστικά κράτη-γείτονες και στερεί μερίδιο από την ελληνική αγορά. Έχει σημαντικό ευκαιριακό κόστος, διότι η αναβολή και η καθυστέρηση των μεταρρυθμίσεων περιορίζει τις μελλοντικές δυνατότητες και τις προοπτικές ανάπτυξης του ελληνικού yachting. Όσο η Ελλάδα διστάζει, κάποιοι άλλοι θα τολμήσουν και θα πετύχουν το στόχο τους. - Θα ενισχυθεί η κίνηση των διερχομένων σκαφών στις ελληνικές μαρίνες. Μετά από 10 έτη οικονομικής κρίσης, η Ελλάδα πρέπει να διεκδικήσει την κορυφή και να παραμείνει στην κορυφή των επιλογών των ξένων διερχομένων σκαφών αναψυχής. Δεν συμβαίνει αυτό σήμερα στην περιφέρεια και στις μαρίνες του Ανατολικού Αιγαίου. Οι περιορισμοί των 21 ημερών, των 35 μέτρων και του υλικού του σκάφους δεν βοηθούν την οικονομική ανάκαμψη των ελληνικών μαρινών στη Μυτιλήνη, στη Σάμο και στα Δωδεκάνησα. - Θα αυξηθεί το ενδιαφέρον των Ελλήνων και των ξένων επιχειρηματιών για επενδύσεις τόσο σε νέες, όσο και στις υφιστάμενες λιμενικές υποδομές. Η χώρα μας έχει ανάγκη τη δημιουργία νέων θέσεων ελλιμενισμού σε τουριστικούς λιμένες. Η άρση όλων των αναχρονιστικών περιορισμών της νομοθεσίας που πλαισιώνει το yachting, θα στείλει αισιόδοξο μήνυμα στους υποψήφιους επενδυτές σε μαρίνες καθώς προσδίδει μεγαλύτερη δυναμική και ασφάλεια στα μακροχρόνια επιχειρησιακά σχέδια.