• Σχόλιο του χρήστη 'Σωτήρης Κωνσταντάκης' | 21 Ιανουαρίου 2022, 09:03

    Δεν έχει συμπεριληφθεί ο ορισμός του "Εκμεταλλευτή" στους Ορισμούς του Άρθρου 1. Εναλλακτικά του "Εκμεταλλευτή" θα μπορούσε να συμπεριληφθεί και η δυνατότητα του αρμόδιου Κεντρικού Πράκτορα του σκάφους ή άλλου αντίκλητου με ελληνικό ΑΦΜ για την εκπλήρωση των σχετικών υποχρεώσεων του Σκάφους. Όμοια πρακτική ακολουθείται ήδη και σε άλλες χώρες τις ΕΕ π.χ. Γαλλία και Ιταλία. Ο ορισμός του σκάφους από "χάλυβα" θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και τα σκάφη κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Αντίστοιχα το "πλαστικό" σκάφος να συμπεριλαμβάνει και σκάφη κατασκευασμένα από άλλα υλικά π.χ. ανθρακονήματα (carbon) ή composite. Τα υλικά κατασκευής είναι σύνθετα στη σημερινή εποχή και η αναφορά μόνο σε χάλυβα και πλαστικό είναι ελλιπής και θα μπορούσε να δημιουργήσει διαφορετικές ερμηνείες. Για την ίση μεταχείριση και αποφυγή ανταγωνισμού από σκάφη με σημαίες ευκαιρίας, θα πρέπει, για την έκδοση της προσωρινής άδειας διερχόμενων σκαφών, να ζητείται και η πιστοποίηση "Διεθνών Πλόων" από αναγνωρισμένο Νηογνώμονα καθώς τα σκάφη αυτά εκτελούν διεθνή πλου από/προς την Ελλάδα. Τα σκάφη αυτά, εφόσον δε διαθέτουν την αντίστοιχη πιστοποίηση, θα πρέπει να υπόκεινται σε κάποια πιο εκτεταμένη επιθεώρηση ΠΕΞΕΠΑ - σύμφωνα με τους κανονισμούς επιθεωρήσης σκαφών Ελληνικής σημαίας για Διεθνής Πλόες συμπεριλαμβανομένης και της αντίστοιχης στελέχωσης (minimum safe manning). Κατά το έλεγχο της ελάχιστης στελέχωσης (minimum safe manning) θα πρέπει να ελέγχονται και τα πιστοποιητικά των ναυτικών ως αντίστοιχα /αναγνωρισμένα των απαιτούμενων για τα σκάφη Ελληνικής σημαίας.