• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλειος Μαζης' | 21 Ιανουαρίου 2022, 12:14

    Έχετε μια χρυσή ευκαιρία να διορθώσετε την ανωμαλία που προέκυψε από προχειρότητα τελευταίας στιγμής και εκτός διαβούλευσης στη μεταβολή του άρθρου 58 του Ν. 4646/2019. Συγκεκριμένα: η απρόσεκτη τοποθέτηση του ελαχίστου των 200Ε, πριν την εφαρμογή του συντελεστή 5 για θαλαμηγούς και ιστιοφόρα, κατήργησαν ουσιαστικά την κλιμάκωση φορολογίας στην κλίμακα 200κόρων αποκλειστικά για τα σκαφη αναψυχής. Προσεκτικός νομοπαρασκευαστής με αντίληψη ναυτικών θεμάτων, θα είχε βάλει συντελεστή στους κόρους ώστε να μη χάνεται η αναλογικότητα. Δηλαδή 20 κόροι Θαλαμηγού = 100 για την ανάγνωση του πίνακα. Λογικό, διότι 20 κοροι μεταφέρουν αρκετούς επιβάτες αλλά λίγο σιτάρι. Θυμίζω ότι το σφάλμα έχει αρθεί για τα ιδιωτικά μόνο σκάφη Νόμος 4808/2021 - ΦΕΚ 101/Α/19-6-2021 Αρθρο 147. Αυτό είναι τεκμήριο απόδειξης της προχειρότητας του 4646/2019. Η αξία ενός σκάφους αναψυχής, ιδιαίτερα των ιστιοπλοϊκών είναι συνδυασμός όγκου (κόροι) και μήκους που πρέπει να βρίσκονται σε ισορροπία. Τουλάχιστον για τα ιδιωτικά, επιστρέψαμε σε κλίμακα μέτρων μήκους, περιορίζοντας το σφάλμα, αν και το άλμα x5 ακριβώς στα 12 μέτρα είναι και πάλι ακραίο και μη προοδευτικό - αναλογικό. Αυτή τη στιγμή: Στα επαγγελματικά, ο φόρος ακόμα και για ένα μικρό ιστιοπλοϊκό 15 κορων εξισώνεται με ένα τεράστιο 170 κόρων, απείρως πιο κερδοφόρο. Να προβλέψετε προοδευτικότητα, αναλογικότητα με τον όγκο, το μήκος και την ηλικία. 1000Ευρώ επιπλέον φόρος ενδέχεται να εξαφανίζουν 20% -40% των καθαρών εσόδων που έχει ένα μικρομεσαίο ιστιοπλοϊκό που δραστηριοποιείται σε μη ιδανικούς εμπορικά προορισμούς ή που νοικιάζεται όλο το χρόνο σε σχολή ιστιοπλοΐας. Δε θέλουμε διεσπαρμένη ανάπτυξη ή σχολές ιστιοπλοΐας;