• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΕΤΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ' | 21 Ιανουαρίου 2022, 12:55

    Ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων, οφείλουμε να αποδώσουμε τα εύσημα στον αρμόδιο Υπουργό κ. Πλακιωτάκη, καθότι εν μέσω πανδημίας η οποία ταλανίζει την υφήλιο τα τελευταία δύο χρόνια, η χώρα μας κατάφερε να αναρριχηθεί στην δεύτερη θέση, ως προορισμός θαλάσσιου τουρισμού (yachting) στον κόσμο, γεγονός το οποίο οφείλεται αναμφίβολα στην απόφαση της Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργού, να «ανοίξουν» έγκαιρα την τουριστική σεζόν και τον θαλάσσιο τουρισμό (άνευ καμποτάζ), με πρωτοποριακά υγειονομικά πρωτόκολλα και μέτρα, με αποτέλεσμα να είμαστε για πρώτη φορά ένα βήμα μπροστά από τους γείτονές μας και τον ανταγωνισμό. Είναι γεγονός, ότι ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί ένα πνεύμονα οικονομικής ανάπτυξης και ευημερίας των νησιών μας, και δη των ακριτικών, όπως απέδειξε η πληρότητα των νησιών μας σε ποσοστό 100% καθ’ όλη την προηγούμενη τουριστική περίοδο, καθώς και η άνευ προηγουμένου πληρότητα σε ποσοστό έως 100% των Ελληνικών επαγγελματικών πλοίων και φυσικά η επίσης πρωτόγνωρη σε απόλυτο αριθμό προσέλευση mega yachts υπό ξένη σημαία που βιώσαμε το καλοκαίρι του 2021, τα οποία συνέβαλαν τα μέγιστα στην αύξηση του ΑΕΠ της χώρας μας. Μολονότι όμως βιώσαμε και γίναμε μάρτυρες όλων των ανωτέρω σχετικά με το θαλάσσιο τουρισμό (yachting), εντούτοις, διαπιστώνουμε με έκπληξη, απορία, αλλά συνάμα και δικαιολογημένη αγανάκτηση, ότι το νομοσχέδιο που κατατέθηκε προς διαβούλευση στην Βουλή, αντί να κάνει βήματα μπροστά καταργώντας κάθε αναχρονιστικό περιορισμό (όπως π.χ. η επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών στο εξωτερικό και όχι σε Ελληνικούς λιμένες και μαρίνες), μας κρατά και πάλι δέσμιους του παρελθόντος. Διαπιστώνουμε δηλαδή μετά λύπης μας, ότι το παρόν νομοσχέδιο διατηρεί την ίδια αναχρονιστική πολιτική της «αιμορραγίας» καθαρού συναλλάγματος για τη χώρα μας, επιβάλλοντας απαγόρευση στην ελεύθερη δράση των τουριστικών αυτών πλοίων υπό ξένη σημαία. Ειδικότερα, το εν λόγω νομοσχέδιο, στο άρθρο 8 αυτού, θέτει ένα χρονικό περιορισμό ορισμένων ημερών (21) ως προς την προσέγγιση και παραμονή των συγκεκριμένων πλοίων στη χώρα μας, γεγονός που εξυπηρετεί αναμφίβολα και πάλι τα συμφέροντα των ανταγωνιστών μας στον θαλάσσιο τουρισμό, και δη των γειτονικών χωρών, στις οποίες θα καταφεύγουν τα συγκεκριμένα πλοία για επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών – πελατών τους, όπως γίνεται άλλωστε τόσα χρόνια. Διατηρεί δηλαδή το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, τους ίδιους σχεδόν παράλογους περιορισμούς και απαγορεύσεις στην ελεύθερη δράση των συγκεκριμένων πλοίων υπό ξένη σημαία, παραμένοντας προσκολλημένο σε αδικαιολόγητες ανασφάλειες και «εμμονικές» αγκυλώσεις του παρελθόντος, οι οποίες όμως κατέρρευσαν εν τοις πράγμασι, με βάση τα όσα διαπιστώσαμε την τουριστική περίοδο του έτους 2021, μετά την «έκτακτη» και πλήρη απελευθέρωση του καμποτάζ, εξαιτίας της πανδημίας, χωρίς κανέναν απολύτως περιορισμό. Ευχόμαστε και ελπίζουμε, έστω και την ύστατη στιγμή, να αποφύγουμε μία τέτοια δυσμενή εξέλιξη, που θα αποτελούσε πισωγύρισμα ως προς αυτό που ήδη κατακτήσαμε την προηγούμενη τουριστική περίοδο, ώστε να καταργηθεί οποιοσδήποτε περιορισμός αναφορικά με την χρονική διάρκεια προσέγγισης και παραμονής των πλοίων υπό ξένη σημαία τρίτης χώρας στα λιμάνια και μαρίνες της χώρας μας, ακολουθώντας πιστά την έκτακτη αλλά εξαιρετικά επιτυχημένη πολιτική που ακολούθησε η Κυβέρνηση την τουριστική περίοδο του έτους 2021, η οποία εξέπληξε ευχάριστα και απρόσμενα τους πάντες. Η πανδημία μας έδωσε την ευκαιρία για το άλμα του ΑΕΠ και τις πρωτοφανείς πληρότητες. Ας την αξιοποιήσουμε για το γενικό καλό όλης της χώρας. Με εκτίμηση, Πέτρου Αθανάσιος.