• ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 19 Τα δύο πρώτα εδάφια της παραγράφου 2 πρέπει να αντικατασταθούν ως ακολούθως: «Κάθε επαγγελματικό πλοίο/σκάφος που από τις κείμενες διατάξεις έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει επιβάτες μπορεί να εφοδιάζεται με άδεια σκάφους ερασιτεχνικής αλιείας προκειμένου οι επιβαίνοντες να επιδίδονται στην άσκηση της ερασιτεχνικής αλιείας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, χωρίς να είναι απαραίτητο να έχουν εφοδιασθεί οι ίδιοι με ατομική ερασιτεχνική άδεια αλιείας. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Ναυτιλίας και Αιγαίου, που εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας έξη (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, καθορίζονται:» ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: Η θεσμοθέτηση της νέας αυτής δραστηριότητας, ευρέως διαδεδομένης στο εξωτερικό, η οποία στοχεύει, μεταξύ των άλλων, και στην αύξηση της απασχόλησης με τη δημιουργία νέων ευκαιριών δραστηριοποίησης υπήρξε εισήγηση του Συνδέσμου μας (ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ). Όμως οι αλλαγές στο αρχικό κείμενο που επηνέχθησαν διαφοροποίησαν τα προσδοκώμενα και την κατέστησαν ατελέσφορη. Ειδικότερα: - σύμφωνα με το Γενικό Κανονισμό Λιμένων αριθ. 23 (ΦΕΚ 231 Β΄/2000), όπως ισχύει, ως επαγγελματικό μικρό σκάφος μεταφοράς επιβατών νοείται αυτό που έχει ολικό μήκος μέχρι επτά (7) μέτρα. - σύμφωνα με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, μεταξύ των άλλων προϋποθέσεων, πρέπει να είναι ολικού μήκους άνω των επτά (7) μέτρων. Κατά συνέπεια το μικρό σκάφος ως μικρότερο των επτά (7) μέτρων ολικού μήκους δεν μπορεί να εγγραφεί υποχρεωτικά στο Μητρώο Επαγγελματικών Πλοίων Αναψυχής του άρθρου 6 (του σχεδίου νόμου) που τηρείται από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και συνακόλουθα ο ιδιοκτήτης του δεν συνάπτει ναυλοσύμφωνο κατά την έννοια και διαδικασία του άρθρου 4 του ίδιου σχεδίου νόμου. Τέλος αντικαταστάθηκε η λέξη «επιβάτες» με τη λέξη «επιβαίνοντες» γιατί εάν ο Κυβερνήτης του σκάφους θελήσει να δείξει στους επιβάτες τον τρόπο χρήσης του αλιευτικού εργαλείου π.χ. καθετής και πιάσει την καθετή στα χέρια του αυτόματα καθίσταται παραβάτης ως μη επιβάτης του πλοίου/σκάφους. Για τους λόγους, κυρίως, αυτούς οι σχετικές προβλέψεις του σχεδίου νόμου τροποποιήθηκαν ως άνω, καίτοι θεωρούμε ότι η όλη παράγραφος χρειάζεται επαναδιατύπωση έτσι ώστε το περιεχόμενό της, ως εξουσιοδοτικής διάταξης, να είναι σαφές και ορισμένο κατά το περιεχόμενο, το αντικείμενο, το σκοπό και την έκταση για να μη παρουσιασθούν, ενδεχομένως, προβλήματα μελλοντικών ρυθμίσεων με την κανονιστική κ.υ.α. που θα εκδοθεί.