• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΛΑΡΙΔΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ' | 14 Μαΐου 2013, 13:53

    Υ Π Ο Μ Ν Η Μ Α Α. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΙΜΕΝΩΝ ΑΡΙΘ. 38 Με το Γενικό Κανονισμό Λιμένων (Γ.Κ.Λ.) αριθ. 38 (ΦΕΚ 748 τ.Β΄/19-5-2004), όπως μεταγενέστερα τροποποιήθηκε με το Γ.Κ.Λ. αριθ. 45 (ΦΕΚ 1535 τ.Β΄/4-8-2008) ρυθμίστηκαν για πρώτη φορά τα θέματα που σχετίζονται με την εκμίσθωση ταχύπλοων σκαφών ή και μηχανοκίνητων λέμβων ολικού μήκους από 4,30 μέχρι 7 μέτρων, κατ’ ανάλογο και παρεμφερή τρόπο που ρυθμίστηκαν τα θέματα εκναύλωσης των άνω των 7 μέτρων ολικού μήκους επαγγελματικών πλοίων αναψυχής με το Ν. 2743/99 (που κατάργησε το ν. 438/76), όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα από τους Ν. 2881/01 (ΦΕΚ 16 Α’), 2932/01 (ΦΕΚ 145 Α’), ν. 2954/01 (ΦΕΚ 255 Α’) και ν. 3182/03 (ΦΕΚ 220 Α’), με άλλα λόγια θεσμοθετήθηκε το rent a boat κατά το rent a car. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε μία σημαντική καινοτομία και ήδη εκ του αποτελέσματος κρινόμενη, είχε ευμενή απήχηση στο κοινό αφού εμπλουτίστηκαν οι παρεχόμενες τουριστικές θαλάσσιες υπηρεσίες, συνέβαλλε στην αύξηση της απασχόλησης αφού σημαντικός αριθμός προσώπων εφοδιάστηκε με άδεια, πωλήθηκε και συνεχίζεται να πωλείται ικανός αριθμός νεότευκτων σκαφών, εξυπηρετήθηκε η ζήτηση αλλοδαπών και ημεδαπών τουριστών και γενικά δόθηκε αξιόλογη ώθηση στην έτι περαιτέρω ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού προς όφελος και της εθνικής μας οικονομίας γενικότερα. Όμως κατά το χρονικό διάστημα που επακολούθησε από τη θέση σε εφαρμογή του εν λόγω Κανονισμού διαπιστώθηκαν ορισμένες αδυναμίες με κυρίαρχη αυτή του ανώτατου ολικού μήκους των σκαφών. Για την άρση της αδυναμίας αυτής, την οποία ανέδειξε η αγορά αφού οι εν δυνάμει πελάτες ζητούν να εκμισθώνουν και μεγαλύτερου από τα επτά (7) μέτρα σκάφη, η πρόταση μου είναι όπως εξετασθεί προς την κατεύθυνση να ικανοποιηθεί το δια της παρούσης υποβαλλόμενο αίτημα να αυξηθεί δηλ. το ανώτατο ολικό μήκος των υπό εκμίσθωση σκαφών από τα επτά (7) στα δέκα (10) μέτρα. Είναι βεβαίως προφανές ότι τα πάνω από τα επτά (7) μέτρα εκμισθούμενα σκάφη θα είναι ανοικτού τύπου (χωρίς χώρους ενδιαίτησης όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 1 παργ. 1ια του ν. 2743/1999, ΦΕΚ 211 Α΄), που κατάργησε το ν. 438/76, όπως τροποποιήθηκε από τον Ν. 3182/2003. Λοιπές αδυναμίες οι οποίες θα πρέπει ταυτόχρονα να συνεξετασθούν προς την κατεύθυνση να αρθούν είναι και ακόλουθες: Κάποιος κατέχει άδεια εκμίσθωσης τριών (3) ταχύπλοων μικρών σκαφών κατ’ εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Λιμένων (Γ.Κ.Λ.) αριθ. 38. Ο αριθμός αυτός των ιδιόκτητων σκαφών είναι ο ελάχιστος αναγκαίος σύμφωνα με την περ. (γ) της παραγ. 2 του άρθρου 3 του εν λόγω Γ.Κ.Λ. για να αδειοδοτηθεί φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Όταν αυτός,για λόγους που σχετίζονται με την παροχή περισσότερων ανέσεων στους μισθωτές αλλά και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας αποφάσισε την πώληση των δύο εκ των τριών σκαφών με σκοπό να τα αντικαταστάσει με νεότευκτα, η οικεία Λιμενική Αρχή προέβη στην ανάκληση της άδειάς του. Επί του θέματος αυτού οι άποψη μου είναι οι πιο κάτω : Σύμφωνα με τις διατάξεις της παργ. 3 του άρθρου 7 του Γ.Κ.Λ. αριθ. 38 η άδεια εκμίσθωσης μηχανοκίνητων λέμβων ή και ταχύπλοων μικρών σκαφών, ανακαλείται με αιτιολογημένη απόφαση της Λιμενικής Αρχής που τη χορήγησε και δεν χορηγείται νέα πριν την παρέλευση τριετίας από την ανάκλησή της, αν: (α) Εκλείψει οποιαδήποτε από τις προϋποθέσεις χορήγησής της. (β) Με αποφάσεις των Λιμενικών Αρχών επιβληθούν κυρώσεις για περισσότερες των τριών (3) παραβάσεων του Κανονισμού αυτού από τον εκμισθωτή, που διαπράχθηκαν εντός δώδεκα (12) μηνών. (γ) Εκμισθωθεί ταχύπλοο μικρό σκάφος σε πρόσωπο που δεν κατέχει άδεια χειριστού. Η παραπάνω υπό στοιχ. (α) περίπτωση είναι πανομοιότυπη και εμπεριέχεται σε πλείστους όσους άλλους Κανονισμούς Λιμένων, όπως ενδεικτικά στους Γ.Κ.Λ. αριθ. 17 (παργ. 3 του άρθρου 21), Γ.Κ.Λ. αριθ. 16 (παργ. 6 του άρθρου 3), Γ.Κ.Λ. αριθ. 10 [(παργ. 2 β) (1)] κ.λπ. Είναι βεβαίως προφανές ότι η βούληση του νομοθέτη σε όλες τις συναφείς και πανομοιότυπες, προς την υπό στοιχ. (α) περίπτωση, διατάξεις ήταν (είναι) ότι η άδεια ανακαλείται όταν εκλείψουν οι, και αυτές πανομοιότυπες, προϋποθέσεις που τίθενται στους Κανονισμούς Λιμένων όπως μεταγενέστερη καταδίκη ή πτώχευση ή δίωξη ως φυγόποινου ή φυγόδικου του αδειοδοτημένου φυσικού προσώπου ή του νομίμου εκπροσώπου επί νομικού προσώπου κ.λπ. Προφανές επίσης είναι ότι η βούληση του νομοθέτη δεν ήταν να ανακαλείται η άδεια εκμίσθωσης μηχανοκίνητων λέμβων ή και ταχύπλοων μικρών σκαφών όταν ο αριθμός των σκαφών, για μικρό χρονικό διάστημα, θα ήταν μικρότερος των τριών. Προκειμένου να εκλείψει κάθε επί του θέματος αυτού αμφισβήτηση θα πρέπει κατά την άποψή μου να προβλεφθεί ρητή διάταξη στον Κανονισμό έτσι ώστε να παρέχεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα π.χ. έξη (6) μηνών εντός του οποίου θα αποκαθίσταται ο ελάχιστος προβλεπόμενος αριθμός σκαφών - Δεν προβλέπεται στον ισχύοντα Γ.Κ.Λ. αριθ. 38 η δυνατότητα μεταβίβασης της αδειοδοτημένης επιχείρησης σε τρίτο πρόσωπο με ό,τι αυτό δυσμενές συνεπάγεται. Το Θεωρό ως εύλογο αίτημα και εισηγούμαι όπως εξετασθεί και αυτό προς την κατεύθυνση να ικανοποιηθεί και να επηνεχθεί η σχετική τροποποίηση στον Γ.Κ.Λ. αριθ. 38. Ο ελάχιστος απαιτούμενος, για να αδειοδοτηθεί ένα πρόσωπο, αριθμός των σκαφών θα πρέπει να αυξηθεί από τρία (3) στα πέντε (5), η δε υπό θεσμοθέτηση αυτή διάταξη να μην έχει αναδρομική ισχύ για τους ήδη εφοδιασμένους με άδεια εκμίσθωσης. Η σοβαρή επένδυση, κατά τα πρότυπα του rent a car, και όχι η ευκαιριακή απασχόληση στον συγκεκριμένο τομέα αποτελεί τη δικαιολογητική βάση της πρότασής μου αυτής. Αύξηση του κατώτατου ορίου ηλικίας των σκαφών. Για τη χορήγηση της άδειας εκμίσθωσης δεν θα πρέπει να έχουν παρέλθει τρία (3) ή πέντε (5) έτη (αντί του ενός έτους που είναι μέχρι σήμερα ) από την ημερομηνία της αρχικής εγγραφής κάθε σκάφους στο Β.Ε.Μ.Σ. ενώ μετά τη συμπλήρωση του δέκατου πέμπτου (15) έτους θα αποσύρονται ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: Οι λόγοι είναι ότι ένα σκάφος τριετίας ή πενταετίας είναι καινούργιο όταν ενταχθεί στα σκάφη της εταιρείας και γίνει επαγγελματικό περνά επιθεωρήσει κάθε 2 χρόνια άρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ναύλωση τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία δηλ να συμπεριλαμβάνεται συνολικός χρόνος για χρήση του σκάφους μέχρι 15 χρόνια από την πρώτη εγγραφή του στο Β.Ε.Μ Σ. Θεωρώ ότι αυτό το αίτημα είναι δίκαιο και δεν μπορούμε να επιβάλουμε στον επαγγελματία να εκμισθώνει σκάφος μέχρι ένα έτος είναι σαν να θεωρούμε ότι τα σκάφη της τριετίας ή πενταετίας ή της δεκαετίας είναι άχρηστα άρα πρέπει να αποσύρονται Πρέπει να συμπεριληφθεί και ο ΚΛ38 με όλες του της τροποποιήσεις ΣΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, και αυτό πρέπει να γίνει τώρα προκειμένου να μπουν σε μια σειρά όλα τα πράγματα, δεν μπορεί τα σκάφη του ΚΛ38 να είναι επαγγελματικά, και στης Μαρίνες να αντιμετωπίζονται σαν ιδιωτικά Ι.Χ Δεν είναι σωστό τα σκάφη του ΚΛ38 να μην συμπεριλαμβάνονται στο ΕΣΠΑ γιατί να μην έχει τι δυνατότητα αυτός που έχει την άδεια να εκσυχρονίση το στόλο του με τη βοήθεια του ΕΣΠΑ προκείμενου να προσφέρει πιο σύγχρονες υπηρεσίες στο τουρισμό . Διάφορες επισημάνσεις του Γ.Κ.Λ38 Η άποψη μου είναι ότι αυτή που εκμισθώνουν σκάφη του Γ.Κ.Λ 38 θα πρέπει: Α) Να εκμισθώνουν τα σκάφη τους μόνο σε άτομα τα οποία έχουν άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους Β) Να μην εκμισθώνουν ένα σκάφος λιγότερο από 24 ώρες κατά παράβαση του ΓΚΛ38 Γ) Να συμπληρώνουν βεβαίωση εκμίσθωσης όπως προβλέπετε από της διατάξεις του Γ.Κ.Λ.38 Δ)Η κύρια μηχανή να μην είναι μικρότερη των 30 hp .Ενώ η εφεδρική μα μην είναι μικρότερη των 5 hp ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΙΜΕΝΩΝ ΑΡΙΘ. 23 ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΑΦΗ ΤΟΥ Γ.Κ.Λ.38 ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΚΟΥΣ (από 7 μέτρα έως 10 μέτρα ) Με τον Γενικό Κανονισμό Λιμένων (Γ.Κ.Λ.) αριθ. 23/2000 ρυθμίστηκαν κατά ικανοποιητικό τρόπο τα θέματα που σχετίζονται με την εγγραφή των μικρών σκαφών στα νέα Βιβλία Εγγραφής Μικρών Σκαφών (Β.Ε.Μ.Σ.), την μεταγραφή (μεταβίβαση της κυριότητας), τη μετεγγραφή (μεταλεμβολόγηση), τη διαγραφή/διάλυση κ.λπ. ενώ ρυθμίστηκαν ταυτόχρονα και τα θέματα εφοδιασμού των σκαφών αυτών με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Ως μικρό σκάφος για την εφαρμογή των διατάξεων του Γ.Κ.Λ. αυτού νοείται: Κάθε σκάφος ανεξαρτήτως υλικού κατασκευής, ολικού μήκους μέχρι και: (α) επτά (7) μέτρων για επαγγελματικό μεταφοράς επιβατών ή (β) δέκα (10) μέτρων για επαγγελματικό αλιευτικό ή (γ) δέκα (10) μέτρων για επαγγελματικό φορτηγό ή (δ) δέκα (10) μέτρων για επαγγελματικό μεταφοράς επιβατών/αυτοδυτών και εξοπλισμού καταδύσεων για την εφαρμογή του άρθρου 10 του ν. 3409/2005 (ΦΕΚ 273 Α’) εδώ πρέπει να συμπεριληφθεί ή (ε) δέκα (10) μέτρων για επαγγελματικό που εκμισθώνεται κατά τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθ. 38 (ΦΕΚ 748 Β΄/19-5-2004) ή (στ) δώδεκα (12) μέτρων για ερασιτεχνικό. Ήδη μετά πάροδο 10ετίας από τη θέση σε εφαρμογή του εν λόγω Κανονισμού οι εν δυνάμει πελάτες μας ζητούν να δραστηριοποιούνται με μεγαλύτερου από τα επτά (7) μέτρα σκάφη μεταφοράς επιβατών για διάφορους, βάσιμους όμως, λόγους με κυρίαρχο αυτόν της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας. Κατόπιν αυτών Η άποψη μου είναι όπως εξετασθεί προς την κατεύθυνση να ικανοποιηθεί και αυτό το αίτημα να αυξηθεί δηλ. το ανώτατο ολικό μήκος των επαγγελματικών σκαφών μεταφοράς επιβατών από τα επτά (7) στα δέκα (10) μέτρα. Τα εκμισθούμενα κατά τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθ. 38 (ΦΕΚ 748 Β΄/19-5-2004) σκάφη να φέρουν βενζινομηχανές για οποιοδήποτε προορισμό (πρόωση, κίνηση αντλιών ή γεννητριών κ.λπ.). Η τοποθέτηση βενζινομηχανών γίνεται αποδεκτή μόνο σε σκάφη με σήμανση CE, εφόσον προβλέπεται ρητά στη Δήλωση Συμμόρφωσης του κατασκευαστή για το συγκεκριμένο σκάφος».