• Αξιότιμε κ. Υπουργέ, Η διάταξη της Παραγράφου 2 του Άρθρου 14 αλλάζει τον σκοπό της ερασιτεχνικής αλιείας και αντίκειται στον ορισμό της όπως αυτός σαφώς αναφέρεται στο Άρθρο 1 του ΠΔ 373/85 καθώς η άσκηση της με χρήση τουριστικού σκάφους δεν θα έχει σκοπό την ψυχαγωγία - άθληση αλλά την απόκτηση εισοδήματος του πλοιοκτήτη αφού την μετατρέπει σε τουριστικό προϊόν, δηλαδή μία επιπλέον παροχή του ιδιοκτήτη-ναυλωτή του σκάφους στον επιβάτη-τουρίστα του, μετατρέποντας την πρακτικά σε δραστηριότητα αλιευτικού τουρισμού, θέμα όμως που έχει ήδη ρυθμιστεί με νόμο του Υπουργείου Τουρισμού και αποτελεί συναρμοδιότητα του με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων. Επιπλέον, με την μη πρόβλεψη καταγραφής του σκάφους και των επιβαινόντων σε ενιαίο μητρώο παραβιάζονται τόσο το βασικό σκεπτικό και οι ρυθμίσεις της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής για την προστασία και διατήρηση των έμβιων πόρων (Κανονισμός 2371/2002 του Συμβουλίου), του Κανονισμού της Μεσογείου για την προστασία των αποθεμάτων της περιοχής μας (Κανονισμός 1967/2006 του Συμβουλίου), όσο και του Κανονισμού για το Σύστημα Ελέγχου της ΚΑλΠ (Κανονισμός 1224/2009 του Συμβουλίου) καθώς δεν θα είναι δυνατή η παρακολούθηση του αριθμού των ατόμων που δραστηριοποιούνται αλλά και των ειδών και ποσοτήτων των αλιευμάτων που δυνητικά αυτοί αλιεύουν. Τέλος, καθώς οι νομοθετικές διατάξεις πρέπει να έχουν αναλογία - για ισονομία και ισοπολιτεία - και με δεδομένη την σαφή αναφορά στο ΠΔ 373/85 ότι η ερασιτεχνική αλιεία ενεργείται σύμφωνα με τις κανονιστικές διατάξεις που ισχύουν για την επαγγελματική αλιεία, και προκείμενου να αποφευχθούν οι επερχόμενες τριβές-εντάσεις μεταξύ των αλιέων και των ιδιοκτητών τουριστικών σκαφών, θα έπρεπε π.χ. κατ’αναλογία και τα αλιευτικά σκάφη να έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν επιβάτες-τουρίστες (και μάλιστα χωρίς να απαιτείται καν να έχουν ναυλοσύμφωνο). Για όλους τους ανωτέρω λόγους διαφωνούμε ουσιαστικά με την συγκεκριμένη διάταξη και θεωρούμε ότι απαιτείται η πλήρης απαλοιφή της. Στην περίπτωση που πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας είναι η διάταξη αυτή να παραμείνει, παρά τα όσα προβλήματα πιστεύουμε ότι θα δημιουργηθούν στην εφαρμογή της, απαιτείται είτε ΠΔ με το ΥΠΑΑΤ που να ρυθμίζει το θέμα, είτε κατ’ελάχιστον η τροποποίηση της ως εξής: «2. Η διενέργεια θαλάσσιας ερασιτεχνικής αλιείας από τους επιβαίνοντες των πλοίων αναψυχής επιτρέπεται χωρίς να απαιτείται ο εφοδιασμός του πλοίου ή των επιβαινόντων με αντίστοιχες άδειες ερασιτεχνικής αλιείας, μόνο με αγκιστρωτά εργαλεία, και για όσα πλοία αναψυχής ο πλοιοκτήτης τους το έχει δηλώσει ρητά κατά την εγγραφή τους στο μητρώο τουριστικών πλοίων και μικρών σκαφών προκειμένου η άσκηση ερασιτεχνικής αλιείας να καταγραφεί ως δραστηριότητα τους στο μητρώο, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το άρθρο 3, παράγραφος α΄ του παρόντος. Οι διατάξεις του άρθρου 6 του π.δ. 373/1985 (Α’ 131) δεν εφαρμόζονται στα ανωτέρω πλοία αναψυχής για τα οποία δεν απαιτείται εφεξής ο εφοδιασμός με ερασιτεχνική άδεια αλιείας. Τον ρόλο της ατομικής άδειας ερασιτεχνικής αλιείας για τους επιβάτες των ανωτέρω σκαφών διαδραματίζει η κατάσταση επιβαινόντων, αντίγραφο της οποίας διαβιβάζεται ηλεκτρονικά στην αρμόδια για την Αλιεία υπηρεσία της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης. Η άσκηση ερασιτεχνικής αλιείας από τους επιβαίνοντες στα πλοία αναψυχής διενεργείται σύμφωνα με την αλιευτική νομοθεσία κι όλες τις επιμέρους ρυθμίσεις και απαγορεύσεις που ισχύουν για τους ερασιτέχνες αλιείς και τα σκάφη ερασιτεχνικής αλιείας.» Για το ΔΣ του ΠΑΣΤΙ Δρ. Ηλίας Τυλιγάδας Πρόεδρος ΔΣ http://pasti.pblogs.gr