• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΚΟΥΜΑ' | 6 Μαΐου 2016, 11:54

    Η παρ. 2, σημείο δ) προτείνεται να τροποποιηθεί ως ακολούθως: "δ) τη σύνταξη και υποβολή προς κάθε συναρμόδιο Υπουργείο εισηγήσεων επί της μεθοδολογίας καθορισμού των τελών λιμενικών υπηρεσιών και των τελών λιμενικών υποδομών, καθώς επίσης – κατόπιν σχετικού ερωτήματος – εισηγήσεων προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επί ειδικών θεμάτων λιμένων – περιλαμβανομένων και μέτρων για τη λειτουργία, την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του εθνικού λιμενικού συστήματος." Αιτιολόγηση: Η τελική ευθύνη για τον καθορισμό των λιμενικών τελών των Οργανισμών Λιμένα Α.Ε. όσο και των Λιμενικών και Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων ανήκει στα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και τα ζητήματα της μεθοδολογίας σχετικά συνδέονται αναπόσπαστα με τη σχετική διαδικασία, άρα δεν είναι δυνατό παρά να εμπίπτουν επίσης στην αποκλειστική αρμοδιότητα τους. Αυτό είναι εξάλλου λογικό στο βαθμό που τα συναρμόδια Υπουργεία καθορίζουν πολιτική. Από την άλλη πλευρά, η διασφάλιση του ανταγωνισμού και της ομαλής λειτουργίας της αγοράς είναι, σε κάθε περίπτωση, εγγυημένη από τα συναρμόδια Υπουργεία, τη ΡΑΛ και την Επιτροπή Ανταγωνισμού, και πρωτογενώς από τις προτάσεις των Φορέων Διαχείρισης των λιμένων. Η συμβολή της ΡΑΛ θα ήταν ορθό να περιοριστεί στην υποστήριξη επί της μεθοδολογίας του καθορισμού των λιμενικών τελών. Επίσης, θα ήταν σκόπιμο η υποστήριξη της ΡΑΛ να επεκτείνεται σε όλα εκείνα τα πεδία και αντικείμενα, που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της και για τα οποία ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κρίνει ότι η ΡΑΛ θα ήταν δυνατό να έχει ουσιαστική συμβολή στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της πολιτικής του Υπουργείου για τη λειτουργία, την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του εθνικού λιμενικού συστήματος, που βρίσκονται σαφώς και αποκλειστικά στο πεδίο ευθύνης του.