• Σχόλιο του χρήστη 'Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας' | 6 Μαΐου 2016, 11:52

    Σκοπός και αρμοδιότητες Στην παρ. 1 αναφέρεται ο σκοπός της ΔΑΛ, ο οποίος κάθε άλλο παρά σαφής είναι. Γενικολογίες και ασάφειες περί της κυριαρχίας και εδαφικής συνοχής του Ελληνικού Δημοσίου, λες και χωρίς την ύπαρξη της ΔΑΛ δεν μπορεί να διασφαλισθεί η κυριαρχία του ελληνικού κράτους στα ελληνικά λιμάνια, ενώ αυτή θα διασφαλισθεί από ένα διορισμένο διοικητικό συμβούλιο με επικεφαλής έναν διοικητή που θα επιλεγεί μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες. Όσον αφορά τα επόμενα εδάφια της ίδιας παραγράφου η απλή ανάγνωση τους καταλήγει στο ίδιο συμπέρασμα ότι δηλαδή δεν υπάρχει συγκεκριμένος σκοπός για τη ΔΑΛ, καθώς όλοι οι σκοποί που αναφέρονται επιδιώκονται από υφιστάμενες οργανικές δομές του κράτους όπως η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, η Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας κ.α. Στην παρ. 2 επιδιώκεται ανεπιτυχώς να ορισθούν συγκεκριμένες αρμοδιότητες για τη ΔΑΛ, καθώς αναφέρεται ότι κάθε αρμοδιότητα που θα απομείνει στο ελληνικό δημόσιο ύστερα από τη Σύμβαση Παραχώρησης των λιμανιών θα ασκείται από τη ΔΑΛ, χωρίς να προσδιορίζονται συγκεκριμένα οι εν λόγω αρμοδιότητες. Η σύσταση δεν ανεξάρτητης δημόσιας αρχής, αλλά και οποιασδήποτε κρατικής οργανικής μονάδας χωρίς ρητή αναφορά σε συγκεκριμένες αρμοδιότητες είναι απαράδεκτη από διοικητικής, νομικής και οικονομικής απόψεως. Στην παρ. 3 προβλέπεται ότι η ΔΑΛ θα έχει ενημερωτικές δράσεις άγνωστο προς ποια κατεύθυνση, θα εισηγείται για την εκπόνηση και ανάθεση μελετών, άγνωστο σε ποιόν και γενικότερα θα δραστηριοποιείται ως ακαδημαϊκό- επιμορφωτικό ινστιτούτο. Στην παρ. 5 αναφέρεται ότι η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής κατά των εκτελεστών πράξεων που εκδίδει η ΔΑΛ και δυστυχώς δια του παρόντος σχεδίου νόμου είναι αδύνατον να καταλάβουμε ποιες είναι, γίνεται με κατάθεση στη ΡΑΛ. Επισημαίνεται ότι η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής γίνεται στο προϊστάμενο ιεραρχικό κλιμάκιο του οργάνου που εξέδωσε την απόφαση, δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση θα έπρεπε να υποβάλλεται στον Υπουργό Ναυτιλίας. Και σε αυτήν την περίπτωση λοιπόν όπως και στην περίπτωση της ΡΑΛ, ο Υπουργός και οι ευθύνες του απουσιάζουν.