• Σχόλιο του χρήστη 'Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας' | 6 Μαΐου 2016, 11:07

    Απορίας άξιον είναι ποιούς κανόνες ανταγωνισμού θα ρυθμίζει η ΡΑΛ στα λιμάνια, καθώς το μοντέλο ιδιωτικοποίησης των λιμανιών που ακολουθεί η κυβέρνηση ουσιαστικά μετατρέπει τα ελληνικά λιμάνια σε ιδιωτικά μονοπώλια. Συγκεκριμένα αναρωτιόμαστε ποιόν θα ανταγωνιστεί η COSCO στο Λιμάνι του Πειραιά, αφού αγοράζει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΠ. Ή η πρόθεση της κυβέρνησης είναι εφεξής τα ελληνικά λιμάνια να ανταγωνίζονται μεταξύ τους, δηλαδή πλέον το ζητούμενο δεν θα είναι η επιδίωξη του δημοσίου συμφέροντος αλλά αποκλειστικά η κερδοφορία των ανταγωνιστικών ιδιωτικών μονοπωλίων, δηλαδή ο ΟΛΠ έναντι του ΟΛΘ. Περαιτέρω απλά αναφέρεται ότι και σε αυτό το άρθρο σειρά αρμοδιοτήτων της ΓΓΛΛΠΝΕ μεταφέρεται στη ΡΑΛ. Συγκεκριμένα και επί παραδείγματι οι παραχωρήσεις της χερσαίας ζώνης λιμένα, σήμερα αποτελούν αντικείμενο της ΓΓΛΛΠΝΕ, ενώ στην παρ.2 μεταφέρονται ξεκάθαρα αρμοδιότητες που ασκούνται από τη ΓΓΛΛΠΝΕ και συγκεκριμένα από τις διευθύνσεις ΔΛΠ και ΔΙΛΙΚΥΠ και θα δημιουργηθεί άμεσα πρόβλημα λόγω αλληλοεπικάλυψης αρμοδιοτήτων. Η παρ. 3 θέτει ως επιφύλαξη για την άσκηση των αρμοδιότητες της ΡΑΛ τις ειδικότερες διατάξεις που μπορεί να προβλεφθούν στις Συμβάσεις Παραχώρησης, δηλαδή ναι μεν ορίζονται ρητά αρμοδιότητες στις προηγούμενες παραγράφους, αλλά ταυτόχρονα αναιρούνται με την παρούσα διάταξη.