• Σχόλιο του χρήστη 'Άκης Έβενης' | 20 Αυγούστου 2015, 04:10

    1. Σε κανένα σημείο δεν διάβασα ότι τα ιδιωτικά ελληνικά Μ.Μ.Ε βασίζονται στο τρίπτυχο: Ενημέρωση – Επιμόρφωση – Ψυχαγωγία Τι γίνεται με τον επιμορφωτικό χαρακτήρα περιεχομένου και πως κατανέμεται αναλογικώς σε προγράμματα Ρ/Τ σταθμών γενικού περιεχομένου, το τρίπτυχο αυτό; 2. Επειδή έχει αλλοιωθεί εντελώς ο τρόπος με τον οποίο μεταφέρονται οι ειδήσεις τόσο από τους κεντρικούς παρουσιαστές, όσο και από τους ρεπόρτερ των Μ.Μ.Ε, η παρουσίαση τους στα δελτία ειδήσεων να πραγματοποιείται δίχως σχολιασμούς σε τίτλους και στην περαιτέρω ανάλυση τους ώστε να μην κατευθύνουν το συμπέρασμα του ακροατή – θεατή. Τα σχόλια, οι αναλύσεις των «ειδικών» και οι εκτιμήσεις των παρευρισκομένων να παρουσιάζονται σε ενημερωτικές εκπομπές κι όχι εμβολίμως των Δελτίων Ειδήσεων. 3. Πως οριοθετείτε η συχνότητα των επαναλήψεων περιεχομένου; Η κατάσταση έχει ξεφύγει πέρα από κάθε όριο ακόμα και εκείνων των συμβατικών υποχρεώσεων μεταξύ των εταιρειών παραγωγής και τηλεοπτικών σταθμών, για την συχνότητα προβολής τους! Παραβιάζονται δικαιώματα πνευματικών δημιουργών και δικαιούχων συγγενικών δικαιωμάτων. Αν δεν δύνανται να παράξουν πρόγραμμα οι Ρ/Τ σταθμοί, τότε για ποιο λόγο λαμβάνουν άδεια από την πολιτεία; 4. Σε κάποιο άρθρο να υπάρξει πρόβλεψη για το ποσοστό συμμετοχής στο πρόγραμμα των παραγωγών ελληνικού περιεχομένου, πέρα των δελτίων ειδήσεων και των ενημερωτικών εκπομπών δημοσιογραφικού χαρακτήρα, όπως επίσης το ποσοστό συμμετοχής παραγωγής περιεχομένου από χώρες της Ε.Ε καθώς και το ποσοστό συμμετοχής παραγωγής περιεχομένου προέλευσης εκτός χωρών Ε.Ε. Ο χώρος ελληνικής παραγωγής σε ακρόαμα και θέαμα πρέπει να ανοίξει προκειμένου να ανασάνουν οι κλάδοι. 5. Κάθε Ρ/Τ σταθμός επιβάλλεται να έχει ειδικό τμήμα για την διαχείριση πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων του μεταδιδόμενου προγράμματος, ώστε τα αναλυτικά στοιχεία να επιδίδονται στους οργανισμούς διαχείρισης δικαιωμάτων για δίκαιη κατανομή των ποσοστών στους δικαιούχους. Στην χώρα μας, ούτε η Ε.Ρ.Τ έχει αντίστοιχο τμήμα. ΠΡΟΒΟΛΗ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ - ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ---------------------------------------- 1. Να καθορισθεί η μέγιστη διάρκεια του διαφημιστικού χρόνου ανά ώρα μετάδοσης προγράμματος. Η εμβόλιμη διακοπή της ροής του για παρουσίαση τηλεπωλήσεων η οποία ξεπερνά σε πολλές περιπτώσεις το τέταρτο της ώρας -εκτός της παράλληλης μετάδοσης των εμπορικών μηνυμάτων μικρής διάρκειας κι εντός της ώρας- είναι επιεικώς απαράδεκτη. 2. Να καθοριστεί η κατώτατη και η ανώτατη, διάρκεια του χρόνου προβολής κοινωνικών μηνυμάτων καθώς και των μηνυμάτων εσωτερικής προβολής ανά ώρα μετάδοσης προγράμματος κι όχι σε πλαίσιο 24ωρης διάρκειας. Έχει παρατηρηθεί ότι ο κύριος όγκος αυτών των μηνυμάτων «φορτώνεται» στις μεταμεσονύχτιες ώρες της ροής τους προκειμένου να καλυφθούν οι υποχρεώσεις των ιδιωτικών Ρ/Τ σταθμών. Έως τώρα, τα περισσότερα μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου μεταδίδονται ξημερώματα. Ο χρόνος προβολής μηνυμάτων επιβάλλεται να τεθεί σε πλαίσιο και δεν δύναται να ξεχειλώνεται κατά το δοκούν, στη διάρκεια της ημέρας. 3. Σε περίπτωση κατά την οποίαν οι τηλεπωλήσεις ξεπερνούν σε διάρκεια το 5΄της ώρας να αποτελούν περιεχόμενο κανονικού προγράμματος και στις περιπτώσεις των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών γενικού και ειδικού περιεχομένου, να καθορισθεί ο ανώτατος ημερήσιος αριθμός μετάδοσης προγραμμάτων προβολής προϊόντων. 4. Στη προβολή διαφημιστικού μηνύματος, διάρκειας 30΄΄(κατά μέσο όρο) παρατηρούμε συχνά την παράλληλη προβολή και άλλων προϊόντων. Φερ' ειπείν: Σε διαφημιστικό μήνυμα για τις προσφορές ενός Super Market προβάλλονται απορρυπαντικά, ποτά, κ.ά. Αυτό γίνεται κατόπιν ειδικής συμφωνίας των εταιρειών προϊόντων με τις αλυσίδες των S. Markets προκειμένου να μειώσουν το κόστος για την διαφημιστική προβολή τους. Η πολλαπλή προβολή προϊόντων σ' ένα διαφημιστικό μήνυμα βάσει της χρονοχρέωσης είναι εις βάρος του παρόχου προγράμματος και περιεχομένου. Ως εκ τούτου, αν εντός του μηνύματος ο αριθμός προϊόντων είναι πέραν του ενός, το κόστος χρονοχρέωσης ή το πακέτο χρέωσης, πρέπει να διαφέρει από το ύψος της χρέωσης που αφορά την προβολή ενός προϊόντος. 5. Επιτακτική ανάγκη η αυστηροποίηση του πλαισίου για την επιλογή μετάδοσης μηνυμάτων (εμπορικών - κοινωνικών - εσωτερικής προβολής προγράμματος), στην διάρκεια ροής παιδικού προγράμματος. Η ειδική σήμανση που αφορά την παρακολούθηση περιεχομένου, από ανήλικα άτομα, πολλές φορές, δεν συνάδει με το περιεχόμενο των εμβόλιμων μηνυμάτων.