• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΕΧΑΓΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ' | 5 Οκτωβρίου 2020, 15:36

    Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (;) Στον πρόλογο του Σχεδίου κρίνεται σκόπιμο να στηλιτευτούν για να αποτραπούν «οι βασικές συστημικές παθογένειες» στη χώρα μας όπως αυτές αναγνωρίζονται από: Αρμόδιες Επιτροπές, Φορείς και Οργανώσεις. Επισημαίνεται η ανάγκη δημιουργίας μίας συγκροτημένης φιλοσοφίας για τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, μίας κοινωνικής πολιτικής-στρατηγικής με σκοπό την εφαρμογή της Σύμβασης, την αποφυγή του ιατρικού μοντέλου θεώρησης της αναπηρίας και της χρήσης υποτιμητικής γλώσσας εις βάρος των αναπήρων καθώς και την απαγόρευση των διακρίσεων. Εντούτοις, μόνο σαν ευχολόγια μπορούν να ληφθούν τα υψηλά ιδεώδη της ισότητας, της ισονομίας και της ανθρώπινης αξίας στη χώρας μας. Γεγονός που αποδεικνύεται και στην ανάπτυξη των κεντρικών Πυλώνων με τους επιμέρους Στόχους. Επί παραδείγματι: Πυλώνας I. Στόχος 7. Παράγραφος 1. Εισαγωγή «λειτουργικών κριτηρίων» στην αξιολόγηση της αναπηρίας … στη βάση ενός περισσότερο κοινωνικού μοντέλου αξιολόγησης της αναπηρίας. Τα λειτουργικά κριτήρια εδράζονται σε ιατρικά δεδομένα. Πυλώνας II. Στόχος 9. Παράγραφος 3. Μέτρα για την καταπολέμηση της έμφυλης βίας. Μεριμνούμε για τα θύματα και αφήνουμε ανεξέλεγκτους τους θύτες. Στόχος 10. Παράγραφος 3. Ενίσχυση των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρία με προγράμματα. Επιπροσθέτως, υιοθέτηση νέου κανονιστικού πλαισίου για τις συγκεκριμένες δομές. Αρχικά, θα πρέπει να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των εργαζομένων στα ΚΔΑΠ-ΜΕΑ έτσι ώστε να επιτελούν απρόσκοπτα το έργο τους. Οι εργαζόμενοι αναμφίβολα προσφέρουν τα μέγιστα στα άτομα με αναπηρία και στις οικογένειες αυτών. Στόχος 11. Παράγραφοι 1,2,3,4. Θα προστατευτούν τα Άτομα με Αναπηρία και οι οικείοι τους; Τι θα συμβεί σε όσους δεν έχουν οικογένεια ή σε αυτούς που βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση; Όσο και αν ευελπιστούμε για το αντίθετο, θα καταλήξουμε «στο ίδιο έργο θεατές». Στόχος 12. Παράγραφοι 3,7, 8,10,14,15,16. Όταν οι μαθητές παραμένουν εκτός σχολικού πλαισίου εξαιτίας των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό ή βοηθητικό προσωπικό, όταν οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής δεν υποχρεούνται σε διαρκής επιμόρφωση, όταν υπάρχουν ερείπια στη θέση των σχολικών κτιρίων … Οι συγκεκριμένες προτάσεις δίνουν την εντύπωση ονείρων φθινοπωρινής νύκτας. Εν κατακλείδι, μη επιθυμώντας να προβώ σε κατάχρηση του δικαιώματος και του «χώρου» που μου δίνεται, υπενθυμίζω το Άρθρο 2 του Συντάγματος της Ελλάδας όπως ορίζει «Το σεβασμό και την προστασία της αξίας του ανθρώπου ως πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας».