• Σχόλιο του χρήστη 'Ζαγούρα Παρασκευή' | 9 Νοεμβρίου 2022, 07:50

    Σε ερευνητικό επίπεδο (Πολιτική 10) είναι αναγκαίο να προγραμματισθούν, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και χρηματοδότηση τα παρακάτω: Προκήρυξη νέας πανελλήνιας έρευνας στον παιδικό πληθυσμό για επικαιροποίηση των δεδομένων, με έμφαση σε νέες όψεις του φαινομένου και στη διαδικτυακή σεξουαλική κακοποίηση. Εξειδικευμένες εγκληματολογικές έρευνες είναι αναγκαίο να προσεγγίσουν το φαινόμενο σε βάρος ιδιαίτερα ευάλωτων ομάδων παιδιών (παιδιών που ζουν στο δρόμο, παιδιών στο σύστημα ποινικής δικαιοσύνης, ασυνόδευτων παιδιών προσφύγων-μεταναστών κ.λπ.). Στο πολύπτυχο των προσεγγίσεων (βασικές αρχές του εθνικού σχεδίου δράσης) είναι αναγκαίο να προβληθεί η «θυματοκεντρική προσέγγιση» για την πρόληψη της δευτερογενούς θυματοποίησης, με βάση τα διεθνή και ευρωπαϊκά κείμενα. Στην κατεύθυνση της πρόληψης της δευτερογενούς θυματοποίησης, τα Σπίτια του Παιδιού (Πολιτική 8, Μέτρο 8.2) θα πρέπει να λειτουργήσουν στην έδρα κάθε Εφετείου, με εξειδικευμένο και μόνιμο προσωπικό αποκλειστικής απασχόλησης, σε οργανική πρόσδεση με τις δικαστικές και εισαγγελικές αρχές. Πέραν της δικανικής κατάθεσης, θα πρέπει να φιλοξενούν την ιατροδικαστική εξέταση, σε συνεργασία με την οικεία ιατροδικαστική υπηρεσία, και να αναλάβουν το σύνολο των συμβουλευτικών υπηρεσιών που έχει ανάγκη το παιδί θύμα στο πέρασμά του από τη δικαιοσύνη, συμπεριλαμβανομένης και της παρακολούθησης της πορείας κάθε περιστατικού σε όλα τα στάδια ποινικής διαδικασίας και μετά το πέρας αυτής. Στο σκέλος της εκπαίδευσης, ήδη από το 2020, παρέχεται πρόγραμμα υπηρεσιακής επιμόρφωσης δημοσίων υπαλλήλων στο ΙΝΕΠ ΕΚΔΔΑ στη θεματική «Το ανήλικο θύμα στην ποινική δίκη» (Πολιτική 4. Εκπαίδευση επαγγελματιών). Αντίστοιχα προγράμματα θα πρέπει να υποστηρίξουν τη θεματική της ανίχνευσης της κακοποίησης. Ο Εθνικός Συντονιστής για την Πρόληψη και την Αντιμετώπιση της Σεξουαλικής Κακοποίησης και Εκμετάλλευσης Ανηλίκων (φυσικό πρόσωπο) θα πρέπει να φέρει την ακαδημαϊκή ιδιότητα και να είναι εμπειρογνώμονας εγνωσμένου κύρους στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Θα πρέπει να υποστηρίζεται από Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων για τον σχεδιασμό και την παρακολούθηση των πολιτικών (Διακυβέρνηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης). Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να αξιοποιηθεί δίκτυο ακαδημαϊκών και ερευνητών με εξειδίκευση στο αντικείμενο και η δημιουργία ομάδων εργασίας, με τη συμμετοχή και των παιδιών (Πολιτική 10, Μέτρο 10.1). Χαιρετίζεται η ίδρυση Εθνικού Αρχείου Καταγραφής και Επιτήρησης Κρουσμάτων (Πολιτική 2) και θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στη δημιουργία/ επικαιροποίηση/διάχυση εργαλείων. Χαιρετίζεται η ίδρυση Γραφείων Προστασίας Ανηλίκων στη διαρθρωτική δομή των Υποδιευθύνσεων Ασφαλείας Πατρών, Λάρισας, Ιωαννίνων, Ηρακλείου και Αλεξανδρούπολης (Πολιτική 8, Μέτρο 8.1), καθώς και η λειτουργία Εισαγγελιών ανηλίκων ως αποκλειστική ενασχόληση σε μεγάλα αστικά κέντρα (Πολιτική 8, Μέτρο 8.7). Είναι αναγκαίο να υποστηρίζονται από εξειδικευμένο μόνιμο προσωπικό. Η εκπόνηση θεραπευτικών πρωτοκόλλων για ενήλικους και ανήλικους θύτες για την ομοιόμορφη εφαρμογή στους αρμόδιους φορείς και η πραγματοποίηση αντίστοιχων εκπαιδεύσεων των εμπλεκόμενων επαγγελματιών αποτελεί διεπιστημονικό έργο και εκφεύγει της αποκλειστικής αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας (Πολιτική 8, Μέτρα 8.3. και 8.4.).