• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΟΦΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΛΙΑ' | 9 Νοεμβρίου 2022, 13:24

    Στο παρόν σχέδιο νόμου παρατηρούνται γενικά αναφορές σε ζητήματα με ημιτελή ή ασαφή μορφή. Ανάμεσα σε αυτά το θέμα της ΠΡΟΛΗΨΗΣ, που κρίνεται σημαντικό και κομβικό. Όλες οι προτάσεις για μέτρα πρόληψης σε οικογένεια, σχολείο, δήμο. Υπηρεσίες ΔΕΝ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ και δεν αποτελούν ένα πλήρες ολιστικό σχέδιο παρέμβασης. Ο τρόπος κάλυψης του κύκλου «ενημέρωση- ευαισθητοποίηση- εντοπισμός- αντιμετώπιση» είναι ασαφής, περιορισμένος, αόριστος, ατελής. Π.χ. η εκπαίδευση του παιδιού για αναγνώριση της πρόθεσης η της προσπάθειας για παραβίαση πρέπει να συμπληρώνεται με αντίστοιχα μέτρα για τις ενέργειες του ενήλικα που υποδέχεται την πληροφορία από το παιδί, αλλά κυρίως με την υπόδειξη υπηρεσιών αντιμετώπισης. Οι οικογένειες χρειάζονται άμεση και ολιστική για όλα τους τα προβλήματα βοήθεια, σε ένα κέντρο συμβουλευτικής της γειτονιάς τους, του Δήμου τους, άμεσα προσβάσιμο. Χρειάζονται τις Σχολές Γονέων, τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης ή τις λέσχες για μικρά παιδιά και έφηβους κ.λπ .ώστε να περιοριστεί η χρήση των εξειδικευμένων υπηρεσιών για αυτούς και τα παιδιά τους. Στον τομέα της εκπαίδευσης η γνώση είναι στοχευμένη αλλά και διάχυτη μέσα από όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, σε όλες τις βαθμίδες, στο πνεύμα ότι το σχολείο επίσης είναι ένα εργαστήρι των ανθρώπινων σχέσεων. Οι δήμοι χρειάζονται στελέχωση των κοινωνικών υπηρεσιών τους για κάλυψη όλων των αναγκών των πολιτών τους, όπως ορίζεται από τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ και αναβάθμιση του τομέα της Κοινωνικής Αλληλεγγύης με δεσμευτικά μέτρα και όχι με εξάρτηση από την προσωπική αντίληψη των αιρετών συμβούλων. Τα δικαστήρια χρειάζονται στελέχωση με κοινωνικές υπηρεσίες και εισαγγελείς ανηλίκων ανά Περιφέρεια, τουλάχιστον. Το ανθρώπινο δυναμικό των παραπάνω υπηρεσιών ( εκπαιδευτικοί, αστυνόμοι, δικαστές, γιατροί, κοινωνικοί λειτουργοί…) χρειάζονται: επιπλέον εξειδικευμένη εκπαίδευση στις σχολές τους, διαρκή υποχρεωτική εκπαίδευση, ενίοτε εξειδικευμένη εκπαίδευση και σχεδόν πάντα δυνατότητα για εποπτεία. Όλοι αυτοί χρειάζονται την σύνδεση μέσα από μια κοινή βάση πολιτικής και παροχής υπηρεσίας. Δηλαδή: κοινά πρωτόκολλα, ελεγμένο επιστημονικά έντυπο υλικό, οδηγούς και οδηγίες για επαγγελματίες και για πολίτες, πρωτόκολλα δικτύωσης, επιστημονική καθοδήγηση. Αυτά τα μέσα/ μέτρα, και άλλα, που μπορεί να συμπληρωθούν και με ΥΑ/ΚΥΑ, αν υπάρχει η πολιτική βούληση, θα συνδέσουν τα βήματα από την πρόληψη στην αντιμετώπιση. Στο παρόν σχέδιο επίσης είναι μη επαρκώς ανεπτυγμένη η πρόβλεψη προστασίας για ανάπηρα παιδιά, κυρίως για όσα στερούνται λόγου. Αδικαιολόγητα ανεπαρκής επίσης είναι η ανάπτυξη μέτρων για σύγχρονους τρόπους παραβίασης μέσω των ηλεκτρονικών μέσων, καθότι είναι κοινή γνώση ότι αυτοί οι τρόποι είναι ήδη πολύ διαδεδομένοι. Καμία αναφορά δεν γίνεται στις υπηρεσίες εξειδικευμένης αντιμετώπισης της κρίσης/υποδοχής των παιδιών, που χρειάζεται να απομακρυνθούν προσωρινά. Τέτοιες υπηρεσίες, όπως τις προτείνει το ΜΗΤΕΡΑ στα πλαίσια της μετεξέλιξής του, είναι απαραίτητο να αντικαταστήσουν το απαράδεκτο φαινόμενο της παραμονής παιδιών σε νοσοκομεία για κοινωνικούς λόγους. Όλα αυτά χρειάζονται χρονοδιαγράμματα, κοστολόγηση και εξασφάλιση πόρων ώστε να φανεί η πρόθεση και η δυνατότητα αυτό το σχέδιο να εφαρμοστεί και να μην είναι «άλλοθι» ενδιαφέροντος.