Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι διαδικασίες υλοποίησης των υποβαλλόμενων προτάσεων για τον Σχολικό Αθλητισμό με έμφαση στις μορφές και πηγές χρηματοδότησης για την υλοποίησή τους, καθώς και στις διοικητικές απαιτήσεις για την εφαρμογή τους ;

  • 14 Ιουλίου 2011, 14:24 | Κατερίνα Π.

    Πιστεύω, ότι πολύ πιό εύκολο είναι να επαναλειτουργήσουμε ΣΩΣΤΑ αυτήν τη φορά,έναν θεσμό που ήδη υπήρχε, ΤΑΔ -ΕΤΑΔ (με ΕΤΑΔ όπου και ΤΑΔ), παρά να διακινδυνεύσουμε την δημιουργία ενός καινούργιου.

    Να επαναλειτουργήσουν σωστά και ΑΥΣΤΗΡΑ τα Αθλητικά, να δημιουργηθούν όπου υπάρχουν Αθλητές – Μαθητές, σε όσους Δήμους το χρειάζονται και τότε το αποτέλεσμα θα είναι καλύτερο και πιό εύκολο.

    Αν δημιουργηθούν Αθλητικά ανά Δήμο, ανάλογα με το Άθλημα- Αθλήματα που «παράγονται» στον Δήμο αυτό, ούτε έξοδα ιδιαίτερα μετακίνησης θα έχουμε ούτε προβλήματα χώρου – τάξεων, εφ΄όσον οι ίδιοι οι μαθητές θα φοιτούν στα Σχολεία αυτά, αλλά μοιρασμένοι διαφορετικά.

    Δηλαδή, οι μαθητές τώρα μοιράζοναι στα Γυμνάσια και στα Λύκεια, ανά διεύθυνση και στη συνέχεια ανά επίθετο.

    Θα μπορούν πλέον να μοιράζονται ανά Αθλητές – Μη αθλητές και το κόστος μεταφοράς τους θα είναι μικρό, εφ΄όσον σε συνεργασία με το Δήμο θα υπάρχει πούλμαν που θα τους μεταφέρει από τους Αθλητικούς Χώρους στο Σχολείο και αντίστροφα.

    Ας μη το κάνουμε δύσκολο, είναι εύκολο ! Απλά θέλει βελτίωση και σοβαρότητα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

    Γιατί έως τώρα κανείς δεν έλεγχε αν όλα τα ΤΑΔ έκαναν σωστά τη δουλειά τους και φτάσαμε στα γνωστά αποτελέσματα.

    Μέχρι που διευθντής Αθλητικού Λυκείου ΕΔΙΩΞΕ τα παιδιά του ΕΤΑΔ από το σχολείο του και το έκλεισε με την σύμφωνη γνώμη ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΤΟΥ ΑΠΛΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ! Και σημειώστε ότι οι μη αθλητές μαθητές ήταν κοντά στα παιδιά – αθλητές που ο διευθυντής ήθελε να διώξει από το σχολείο !!

    ΕΛΕΟΣ ! ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΘΛΗΤΙΚΑ, ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΙΔΕΩΔΗ ! Υπαρχουν άριστοι μαθητές και άριστοι αθλητές ! Δεν μπορεί γιατρός να γινει πρωταθλητής και το αντίστροφο (ακόμα και αν υπάρχουν εξαιρέσεις).

    ΤΑΔ – ΕΤΑΔ ΜΕ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΩΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ !

    Ευχαριστώ,

  • 12 Ιουλίου 2011, 16:31 | ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΡΥΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ . ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Χρήστος Γκροζούδης

    Θα ήταν χρήσιμο για την νομοπαρασκευαστική επιτροπή καθώς σχεδιάζει τις ίσες διατάξεις για τα ¨ Πρότυπα Αθλητικά Γυμνάσιο και Λύκεια ¨ καθώς επίσης και τα τμήματα Επιστημονικής και Προπονητικής Υποστήριξης να προβλέπει ο νόμος και τις διατάξεις για την ίδρυση και λειτουργία από Ιδιωτικά Σχολεία , Πρότυπων Αθλητικών Γυμνασίων και Λυκείων .
    Ένα θέμα που είχε τεθεί παλαιότερα από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιδρυτών Ιδιωτικών Σχολείων στην τότε νομική σύμβουλο του Υπουργείου Παιδείας , αν θυμάμαι καλά το όνομα της ήταν κα. Ανδραβιτσανέα ώστε να μην υπάρχει νομικό κενό στο νόμο.

  • 12 Ιουλίου 2011, 10:21 | Μιχάλης Ατσαλάκης

    Αντιγράφω από το εισαγωγικό κείμενο της διαβούλευσης:

    «Ο σχολικός αθλητισμός επαναπροσδιορίζεται και αποκτά νέο περιεχόμενο. Εκτός από τη σωματική άσκηση -αυτή κάθε αυτή- στόχος μας είναι να καλλιεργείται στους μαθητές η χαρά της συμμετοχής και η διά βίου άσκηση. Υποστηρίζουμε τους μαθητές-αθλητές με υψηλού επιπέδου διακρίσεις. Επιδιώκουμε ο σχολικός αθλητισμός να αφορά όλους του μαθητές.»

    Τα σχόλιά μου:

    1. Στοιχειώδης ανασκόπηση της επιστημονικής βιβλιογραφίας μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η χαρά της συμμετοχής και η δια βίου άσκηση καλλιεργούνται και αναπτύσσονται περισσότερο στην περίπτωση όπου ο ανταγωνισμός είναι μειωμένος. Με τη λογική των προτάσεων που παρουσιάζονται εδώ, ζητείται από τα παιδιά να συμμετέχουν σε ένα από τη φύση του ανταγωνιστικό σύστημα σχολικού αθλητισμού που επιδιώκει να αναζητήσει ταλέντα και επιδόσεις και ταυτόχρονα τα ίδια παιδιά που δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν (εξ’ ορισμού το 95% και άνω) να αντλούν χαρά από τη συμμετοχή τους. Αυτά τα πράγματα απλώς δεν μπορούν να συμβούν ταυτόχρονα. Θα πρέπει αν θέλετε να αναδείξετε ταλέντα να διαχωρίσετε πλήρως και πολύ νωρίς τις διαδικασίες αυτές.

    2. Με την ίδια λογική πώς είναι δυνατόν τα ΤΑΔ και ΕΤΑΔ να συμμετέχουν στα ίδια σχολικά πρωταθλήματα με τα κοινά σχολεία (ενδεδυμένα το μανδύα του κοινού σχολείου επειδή υπάγονται διοικητικά σε κάποιο από αυτά);

    3. Από το κείμενο φαίνεται ότι οι ομοσπονδίες και οι σύλλογοι θα συμμετέχουν κατά κάποιο τρόπο στην όλη διαδικασία. Και ερωτώ: με ποια παιδαγωγική επάρκεια; Οι ομοσπονδίες οι οποίες δεν αναγνωρίζουν τις ειδικότητες των καθηγητών φυσικής αγωγής θα στείλουν τους προπονητές τους (με σεμινάρια του Σαββατοκύριακου) να εμπλακούν έστω και κατ’ ελάχιστο στην εκπαιδευτική διαδικασία; Με ποιο παρελθόν θα εισέλθουν οι ομοσπονδίες και οι σύλλογοι στα σχολεία; Και με ποιες πρακτικές; Μοιράζοντας μπλουζάκια και δημιουργώντας οπαδούς και διευρυμένα fun clubs;
    Αν θέλετε να καινοτομήσετε δημιουργήστε σχολικές αθλητικές ομοσπονδίες εποπτευόμενες από το Υπουργείο και στελεχωμένες από καθηγητές φυσικής αγωγής, που θα είναι υπεύθυνες να αναδείξουν τους μαθητές-αθλητές με εσωτερικές διαδικασίες.

    4. Στοιχειώδης επαφή με τις διεθνείς τάσεις θα έπρεπε να αναδείξει ίσως το βασικότερο στοιχείο μιας διαβούλευσης: τους ΟΡΙΣΜΟΥΣ και τις ΕΝΝΟΙΕΣ που χρησιμοποιούνται. Συγκεκριμένα, ευρύτατα πλέον χρησιμοποιείται ο όρος ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. Απουσιάζει πλήρως από το κείμενο της διαβούλευσης.
    Δείτε κάτι: αν υιοθετήσετε τον όρο φυσική δραστηριότητα αναγκαστικά θα συμπεριλάβετε δραστηριότητες όπως το ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ για παράδειγμα. Δεν υπάρχει ομοσπονδία για τη δραστηριότητα. Με το περπάτημα όμως θα ασχοληθεί στο μέλλον (μετά το σχολείο) το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού. Ποια είναι η απάντηση στην περίπτωση αυτή; Μα να κατασκευάσετε πεζοδρόμια όπου κάποιος μπορεί να περπατά. Μάλιστα, είναι υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας και εναλλακτικά του Υπουργείου Υγείας, όχι του Υπουργείου Υποδομών ή των Δήμων.

    5. Είναι υποχρέωση του Υπουργείου να δημιουργήσει προγράμματα και υποδομές ώστε να αναδείξει την κινητικά δραστήρια γειτονιά. Το σχολείο είναι μέρος της γειτονιάς αυτής. Δείτε και αντίστοιχο παράδειγμα από τη Μ. Βρετανία.

    6. Πώς είναι δυνατόν να σχεδιάζομε το Νέο Σχολείο και να αφήνομε την οικογένεια εκτός των σχεδιασμών μας; Πώς είναι δυνατόν από παχύσαρκους και κινητικά αδρανείς γονείς να προκύψουν σωματικά δραστήρια παιδιά; Είναι εντυπωσιακές οι επιστημονικές πλέον απλουστεύσεις που γίνονται στην παρούσα διαβούλευση.

    7. Το πιο διασκεδαστικό κατά την απόψή μου: να επενδύσομε στην ανάπτυξη του υψηλού αθλητισμού. Εντάξει. Μια ερώτηση μόνο: τόσα χρόνια αυτή την επένδυση δεν κάναμε; Ποια ήταν τα αποτελέσματα; Και στους ΟΑ του 2004 που κερδίσαμε μετάλλια ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Αυξήθηκε μήπως το ποσοστό των ανθρώπων που είναι κινητικά δραστήριοι; Μειώθηκε η παχυσαρκία; Βελτιώθηκε μήπως η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό; Αυξήθηκε ο τουρισμός; Ποιο τελικά το νόημα από όλα αυτά; Αν κάποιος θέλει να αναδείξει το ταλέντο του ας επενδύσει στον εαυτό του. Ούτως ή άλλως πρόκειται για πολύ προσωπική υπόθεση με πολύ προσωπικό όφελος. Η κοινωνία ουδόλως θα ωφεληθεί αν για πχ σπάσει κάποιος το ρεκόρ στα 100 μ. πράγμα απίθανο έτσι κι αλλιώς. Αν πρόκειται όμως για το πρωτοσέλιδο στο διεθνή τύπο, πληρώστε μια καταχώρηση σε μεγάλα ΜΜΕ. Φθηνότερα, αποτελεσματικότερα και σίγουρα (cheap, effective, guaranteed, κατά το citius altius fortius).

    8. Δεν είδα επίσης να υπάρχουν κάπου τα κριτήρια για την αξιολόγηση από όλες αυτές τις διαδικασίες. Για πχ αν στόχος είναι η δια βίου συμμετοχή στην άσκηση ή τον αθλητισμό ποιος και με ποια όργανα θα μετρήσει αν επετεύχθη το αποτέλεσμα; Αν στόχος είναι οι υψηλές επιδόσεις, πώς και με ποιές μεταβλητές θα αξιολογηθεί η δουλειά που έχει γίνει; Δώστε μου 10-15 ταλέντα, αφήστε μου τα 15 χρόνια και θα σας βρω δεκάδες αιτίες, που δεν με θίγουν ως επαγγελματία, για να δικαιολογήσω τις αποτυχίες τους. Η μπάλα ήταν τετράγωνη ή ο αέρας φυσούσε μεν αλλά μόνο όταν έριχνε το ακόντιο ο δικός μας αθλητής. Inputs και outputs λένε οι οργανωσιακοί επιστήμονες. Μετρήσιμα και ποσοτικοποιημένα.

    8. Προς τους συντάκτες του αρχικού κειμένου της διαβούλευσης: η ταπεινή μου άποψη είναι ότι χρειάζεται ποιοτικότερη ανασκόπηση τόσο των προβλημάτων όσο και της επιστημονικής βιβλιογραφίας για να συνταχθεί ένα κείμενο που φιλοδοξεί να παρουσιαστεί ως σοβαρό εφαλτήριο διαβούλευσης.

    Φιλικά

  • 9 Ιουλίου 2011, 16:45 | Νίκος

    Απαραίτητη είναι η ύπαρξη ενός συντονιστικού φορέα. Θα είναι ο σχολικός σύμβουλος, ο προϊστάμενος φ. αγωγής ή κάποιος άλλος; Προσωπικά πιστεύω ότι ο σχολικός σύμβουλος πρέπει να αναλάβει σημαντικό ρόλο σε αυτή την κατεύθυνση.
    Επίσης, δε θα πρέπει να βγάλει την ουρά της απ’ έξω η πολιτεία και να τα περιμένει όλα από την τοπική αυτοδιοίκηση και τους οικονομικούς παράγοντες της τοπικής κοινωνίας. Μια καλή ιδέα θα ήταν να υπάρξει ένας σύμβουλος (σε επίπεδο περιφέρειας) για την εκπόνηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων σε τοπικό επίπεδο (άντληση ευρωπαϊκών κονδυλίων).

  • 9 Ιουλίου 2011, 15:20 | Ευτυχία Βλυσίδου

    Όσον αφορά στην εφαρμογή του Πρότυπου Αθλητικού Σχολείου, να λειτουργήσει, κατ΄αρχάς, πιλοτικά σε περιοχές με αθλητική παράδοση.
    Ένα σχολείο ανά νομό, σε σχολείο κοντά σε Αθλητικό Κέντρο και στους μητροπολιτικούς νομούς, ένα σχολείο ανά ΔΔΕ. Να υπαχθεί, διοικητικά, στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης, με παράλληλη κατάργηση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής. Η εισαγωγή των μαθητών/-ιών να γίνεται μετά από τεστ, και να συνεχίζεται η προαγωγή στηνεπόμενη τάξη βάσει: (α) των αθλητικών επιδόσεων, (β) κατώτερου πλαφόν βαθμολογίας (π.χ. 15), (γ) πλαφόν απουσιών. Μαθητής με περισσότερες των 3 ανά τρίμηνο απουσιών, να διαγράφονται.
    Η μεταφορά τους, όπου είναι αναγκαία, να ενταχθεί στο γενικό πλαίσιο μεταφοράς των μαθητών, το πρωί στους χώρους άθλησης.Εάν ληφθεί ως κριτήριο λειτουργίας σχολικού κτηρίου ως Αθλητικού Σχολείου η γειτνίαση με Κέντρο Αθλητικό, η μεταφορά από το χώρο άθλησης στο σχολείο δεν θα απαιτεί μισθωμένο μέσο.
    Όον αφορά στο εκπαιδευτικό προσωπικό, κριτήριο να είναι: (α) η κατά απόλυτη αντιστοιχία ειδικότητα με τα διδασκόμενα αθλήματα, (β) διορισμένοι και όπου έχουν ήδη λειτουργήσει ΤΑΔ/ΕΤΑΔ να απαιτηθεί έκθεση αξιολόγησης του/της ΔΔΕ.
    στο πρόγραμμα σπουδών να εισαχθούν μαθήματα, όπως η Υγιεινή Διατροφή, οι Πρώτες Βοήθειες, η εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτωνσχετικά με τον Αθλητισμό/Υγιεινή ζωή.

  • 9 Ιουλίου 2011, 07:23 | Σμαρώ

    η συνέχεια..
    Η πρώτη μόνιμη μορφή χρηματοδότησης είναι οι γονείς και παραμένουν είτε το θέλεις είτε όχι.
    Μια 5μελής επιτροπή σχολικού αθλητισμού σε κάθε σχολείο αποτελούμενη από τον Διευθυντή ,τους καθηγητές Φ.Α, τον ειδικό σύμβουλο σχολικού αθλητισμού (δεν έχεις τέτοιο),έναν μαθητή κα ένα γονέα δικαίωμα ψήφου των πέντε.Νέος κωδικός χρηματοδότησης του σχολικού αθλητισμού σε κάθε σχολείο από τον ΟΠΑΠ(έχεις και αυτό για βοήθεια). η…

  • 7 Ιουλίου 2011, 23:14 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    Χωρίς αμφιβολία χρηματοδοτήσεις είναι απαραίτητες και για τις υποδομές που υστερούμε και για τα υλικά. Λεφτά υπάρχουν, εκλογίκευση χρειάζεται.Μείωση του ποσοστού προς τις επαγγελματικές ομάδες που δίνει ο ΟΠΑΠ. Χορηγίες σε τοπικό επίπεδο με πρωτοβουλία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τα πιο ωραία πράγματα στη ζωή είναι δωρεάν. Εκλογίκευση χρειάζεται κι όχι πακτωλός χρημάτων. Τα περισσότερα σχολεία έχουν τουλάχιστον τις βασικές υποδομές και τα βασικά υλικά.Το ζητούμενο είναι να τα χρησιμοποιούν οι μαθητές.

  • 7 Ιουλίου 2011, 13:35 | ΒΑΪΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

    Να ζητηθούν χορηγίες απο μεγάλες εταιρείες και παγκόσμιους συλλόγους για την προαγωγή του αθλητικού πνεύματος. Να μη χάσουμε ταλέντα και να εκμεταλευτούμε τις δυνατότητες της νεολαίας μας.

  • 7 Ιουλίου 2011, 09:58 | nikos

    ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ