Άρθρο 08

1.Η παράγραφος 2 του άρθρου 41Α του ν. 2725/1999(ΦΕΚ Α’121/17.06.1999), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Με αποφάσεις του αρμόδιου για τον Αθλητισμό Υπουργού που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, θεσπίζεται Κανονισμός Λειτουργίας της Δ.Ε.Α.Β. και συγκροτείται Ειδικό Σώμα Παρατηρητών της Δ.Ε.Α.Β., αποτελούμενο από πρόσωπα με εμπειρία στον αθλητισμό, τουλάχιστον αποφοίτους λυκείου, που δεν συντρέχουν στο πρόσωπό τους τα κωλύματα του άρθρου 3 του ν. 2725/1999(ΦΕΚ Α’121/17.06.1999), όπως ισχύει, με διετή θητεία, δυνάμενη να ανανεώνεται. Στον πρόεδρο, στον αναπληρωτή του, στον γραμματέα και στα μέλη της Δ.Ε.Α.Β. καταβάλλεται μηνιαία αποζημίωση, που ορίζεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του αρμόδιου για τον Αθλητισμό Υπουργού. Με όμοια απόφαση ορίζονται οι αποζημιώσεις, τα έξοδα και οι δαπάνες λειτουργίας του Ειδικού Σώματος Παρατηρητών της Δ.Ε.Α.Β. Οι αποζημιώσεις στους Παρατηρητές καταβάλλονται μετά από βεβαίωση του Προέδρου της Δ.Ε.Α.Β. ή εξουσιοδοτημένου από αυτόν προσώπου, για την εκτέλεση του έργου τους.»
2. Στην περίπτωση β’ της παραγράφου 7 του άρθρου 41Α του ν.2725/1999(ΦΕΚ Α’121/17.06.1999), όπως η παράγραφος αυτή προστέθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 6 του ν.3708/2007(ΦΕΚ Α’210/08.10.2008) και ισχύει, διαγράφεται η φράση «πλην του χώρου των αποδυτηρίων των διαγωνιζόμενων ομάδων και των διαιτητών».

  • 2 Απριλίου 2015, 12:11 | ΠΟΑΣΥ

    Οι θέσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων

    Αθήνα, 20 Μαρτίου 2015
    Αρ. Πρωτ.: 800/3/29
    Προς: Τον Υφυπουργό Αθλητισμού
    κ. Χαράλαμπο- Σταύρο ΚΟΝΤΟΝΗ
    Κοιν.: 1) Αναπλ. Υπουργό Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης
    κ. Γιάννη ΠΑΝΟΥΣΗ
    2) Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας
    Αντιστράτηγο κ. Δημήτριο ΤΣΑΚΝΑΚΗ
    3) Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις

    Κύριε Υπουργέ,

    Η Ομοσπονδία μας, διαχρονικά, καταθέτει προς όλους τους αρμόδιους φορείς και παράγοντες, που συνθέτουν και υπηρετούν το χώρο του αθλητισμού στη Χώρα μας, συγκεκριμένες θέσεις για την αντιμετώπιση της αθλητικής βίας.

    Ειδικότερα, έχει υποβάλλει με έμφαση προτάσεις για το χώρο του ποδοσφαίρου που μαστίζεται από φαινόμενα ανεξέλεγκτης βίας που αποτυπώνουν την παθογένεια και τη διάβρωση που έχει επέλθει στον κοινωνικό ιστό. Η αδυναμία αυτών που διαχειρίζονται το ποδόσφαιρο σε όλο του το φάσμα και η έλλειψη βούλησης από την Πολιτεία για την επίλυση αυτού του προβλήματος, μετακυλύει συνήθως αυτή την ολιγωρία στο εξιλαστήριο θύμα που λέγεται Ελληνική Αστυνομία.

    Η αποποίηση των ευθυνών έχει ως επακόλουθο τη σπίλωση της ΕΛ.ΑΣ., αλλά και συνεχείς τραυματισμούς Αστυνομικών, ελαφριά και βαριά, με περιπτώσεις ακόμα και αναπηριών, δίχως μάλιστα οι πραγματικά υπεύθυνοι να οδηγούνται ενώπιον της Δικαιοσύνης.

    Κατά τη συνάντησή μας, την 06-03-2015 αποκομίσαμε τη διάθεση της Πολιτείας και προσωπικώς την δική σας, να εργασθείτε για την οριστική αντιμετώπιση της αθλητικής βίας και σε αυτή σας την προσπάθεια η Ομοσπονδία μας προσφέρθηκε να σταθεί αρωγός.

    Ανταποκρινόμενος δε στην δική μας έκφραση βούλησης να θέσουμε τις δυνάμεις μας στη διάθεση της Πολιτείας, προτείνατε τη διεύρυνση της Διαρκούς Επιτροπής για την Αντιμετώπιση της Βίας, ώστε να συμμετάσχει σε αυτή και εκπρόσωπός μας, ενώ συμφωνήσατε και με την αναγκαιότητα οριοθέτησης του ρόλου της Ελληνικής Αστυνομίας σε όλες τις αθλητικές διοργανώσεις.

    Κύριε Υπουργέ,

    Παρακαλούμε, επομένως, όπως στο πλαίσιο του διαλόγου και των νομοθετικών πρωτοβουλιών που λαμβάνετε, να τύχουν υλοποίησης τα προεκτεθέντα, συμπεριλαμβανομένων όσων σας εκθέσαμε λεπτομερώς με την υποβολή σχετικού υπομνήματος κατά την πρόσφατη συνάντηση μας, μέσα σε κλίμα αμοιβαίας και παραγωγικής συνεργασίας.

    ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΑΣΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΣΕ ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ SUPER LEAGUE
    ΓΕΝΕΣΙΟΥΡΓΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ

    Είναι κοινό μυστικό ότι το φαινόμενο του χουλιγκανισμού τα τελευταία χρόνια έχει προσλάβει ραγδαίες και ανησυχητικές διαστάσεις και έγινε καθημερινό κοινωνικό φαινόμενο. Αναντίρρητα, οι εκδηλώσεις βίας πριν, κατά τη διάρκεια και αμέσως μετά τη λήξη μιας αθλητικής συνάντησης από οπουδήποτε κι αν προέρχονται – φιλάθλους/οπαδούς, αθλητές – και ανεξάρτητα από το εάν θα μπορούσαν να θεωρηθούν δικαιολογημένες ή όχι, υποσκάπτουν σοβαρά το οικοδόμημα του αθλητισμού και συντελούν στη δυσφήμισή του. Οι θάνατοι φιλάθλων, η παρεκκλίνουσα συμπεριφορά των Hooligan και τα σοβαρά επεισόδια που προκαλούν, μέσα και γύρω από τους αθλητικούς χώρους, έχουν προσελκύσει την προσοχή των νομοθετικών, κατασταλτικών και
    δικαιοδοτικών μηχανισμών, των περισσοτέρων κρατών, σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, έχει δημιουργηθεί ένας έντονος επιστημονικός προβληματισμός και διάλογος γύρω από την φαινομενολογία, την αιτιολογία και την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου κοινωνικού φαινομένου.
    Το φαινόμενο της βίας στα γήπεδα καταγράφεται σε όλες τις περιοχές του ελλαδικού χώρου. Επικεντρώνεται στα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης στα οποία υπάρχουν οι πιο μεγάλες ΠΑΕ
    (ΑΕΚ, ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ, ΠΑΟΚ, ΑΡΗΣ, ΗΡΑΚΛΗΣ κ.ά.) με οπαδούς σε όλη την Ελλάδα. Αντίθετα, σε μικρότερες πόλεις, ακόμα και όταν υπάρχουν ομάδες Ά Εθνικής (Ηράκλειο, Ξάνθη, Λάρισα) το φαινόμενο περιορίζεται στις περιπτώσεις οργανωμένης μετακίνησης και παρουσίας οπαδών των μεγάλων
    ΠΑΕ στις πόλεις αυτές για τη διεξαγωγή του ποδοσφαιρικού αγώνα της ομάδας τους με τον τοπικό σύλλογο.
    Παράλληλα, εμφανίζονται ορισμένες νέες μορφές συμπεριφοράς στο χώρο των γηπέδων, ιδίως στο πλαίσιο των οργανωμένων οπαδών: οι οργανωμένες πορείες φιλάθλων, οι μαζικές εκδρομές σε εκτός έδρας παιχνίδια, η χρήση αλκοόλ και εξαρτησιογόνων ουσιών, η καταστροφή αυτοκινήτων και βιτρινών καταστημάτων, η ανταλλαγή σεξιστικών, ρατσιστικών και πολλές φορές αντεθνικών συνθημάτων καθώς και εκτεταμένη χρήση σωματικής βίας.
    Οι παθογένειες του συστήματος Διοίκησης του ελληνικού ποδοσφαίρου, ο αμφιλεγόμενος ρόλος της διαιτησίας, η μη εφαρμογή των νόμων, τα διλήμματα στα συστήματα ασφαλείας, το κληρονομικό φαινόμενο
    που διαιωνίζει τα πάθη μεταξύ ομάδων, και η διείσδυση τα τελευταία χρόνια και ιδίως μετά τα γεγονότα του Δεκεμβρίου, ατόμων του αντιεξουσιαστικού χώρου στις τάξεις των οργανωμένων οπαδών, αποτελούν τις κυριότερες αιτίες της επανεμφάνισης της βίας στα ελληνικά γήπεδα.
    Το ελληνικό κράτος πληρώνει κάθε χρόνο για την ασφάλεια των αγώνων, όταν στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη το συγκεκριμένο κόστος βαραίνει αποκλειστικά τις ομάδες. Στην Αγγλία π.χ. την τήρηση της τάξης εντός και εκτός του γηπέδου αναλαμβάνουν οι ίδιες οι ομάδες και παρουσία ολιγάριθμης αστυνομικής δύναμης.
    Στην προκειμένη περίπτωση δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι οι λόγοι που ώθησαν την αγγλική αστυνομία να αποσυρθεί από τα γήπεδα δεν ήταν οικονομικοί, δεδομένου ότι εξακολουθούν και πληρώνονται από τα ποδοσφαιρικά σωματεία όπως ακριβώς πληρώνονταν για τις υπηρεσίες που παρείχε εντός των γηπέδων,
    όσο οργανωτικοί και ιδεολογικοί. Αυτή η ιδιωτικοποίηση αφ’ ενός απέβλεπε στην αποδέσμευση ενός μέρους του απασχολούμενου
    με τον έλεγχο των αθλητικών εκδηλώσεων αστυνομικού προσωπικού και, αφ’ ετέρου, συνεπαγόταν έναν ευρύτερο καταμερισμό των ευθυνών ως προς την αντιμετώπιση του χουλιγκανισμού, βάσει του συλλογισμού που έχουμε αναφέρει παραπάνω.
    Η μερική απόσυρση της Αστυνομίας από τα γήπεδα, δεν συνεπάγεται σε καμία περίπτωση αποδυνάμωση του ρόλου της καθώς η υποκατάστασή της εν μέρει από τον ιδιωτικό τομέα εντός των αγωνιστικών χώρων
    των γηπέδων, αντισταθμίζεται από την ενίσχυση των μέτρων παρακολούθησης και συνοδείας των φιλάθλων, από την ενδυνάμωση του ρόλου της στην συγκέντρωση πληροφοριών και στο συντονισμό των προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων αντιμετώπισης των φαινομένων βίας. Άλλωστε η Αστυνομία διατηρεί σε κάθε περίπτωση την εποπτεία του ελέγχου των φιλάθλων, επεμβαίνοντας οποτεδήποτε κρίνει ότι υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης σοβαρών επεισοδίων.

    Είναι γεγονός ότι η πολιτεία σήμερα έχει στη διάθεση της ένα επαρκέστατο νομοθετικό οπλοστάσιο το οποίο μάλιστα προβλέπει και αυστηρότατες ποινές. Παρόλα αυτά, όμως, τα γεγονότα βίας εξακολουθούν και μάλιστα βαίνουν αυξανόμενα. Επί της ουσίας παρ’ όλες τις θετικές προϋποθέσεις που δημιουργεί ο ν. 725/1999 και
    οι συμπληρώσεις του που έγιναν με το ν. 372/2005, για μια σφαιρική αντιμετώπιση της αθλητικής βίας, στην πράξη η έμφαση παραμένει να δίνεται στην αστυνόμευση και στην αυστηρότητα των μέτρων καταστολής.
    Η πρόληψη παραμένει στη χώρα μας ένα μεγάλο κενό, όπως μεγάλες ελλείψεις εμφανίζει η επιστημονική έρευνα στον τομέα της φίλαθλης συμπεριφοράς.

    ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΜΕΤΡΑ

    Α. -ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

    1. -Θεσμοθέτηση Αθλητικού Αστυνομικού Συνδέσμου για κάθε ΠΑΕ που συμμετέχει στο πρωτάθλημα της SUPER LEAGUE ο οποίος θα αποτελεί τον κρίκο μεταξύ του αθλητικού σωματείου και της ελληνικής
    αστυνομίας.
    2. -Θεσμοθέτηση σε κάθε έδρα Αστυνομικής Διεύθυνσης ειδικής μονάδας από ολιγομελή αριθμό Αστυνομικών που θα ασχολούνται αποκλειστικά με το φαινόμενο της βίας και το επιχειρησιακό κομμάτι των αγώνων, έχοντας και την πλήρη ευθύνη για την επιχείρηση.
    3. -Θεσμοθέτηση αποκλειστικού Αθλητικού Εισαγγελέα στις Εισαγγελίες Πλημμελειοδικών Αθηνών, Πειραιώς και Θεσσαλονίκης. Γρήγορες δίκες – αυστηρές ποινές. Έκδοση ενταλμάτων σύλληψης εντός 48 ωρών βάσει αποδείξεων από φωτογραφίες και βίντεο.
    4. -Θεσμοθέτηση διάταξης για την επιβολή κυρώσεων αποβολής ή απαγόρευσης εισόδου στα γήπεδα και μη χορήγηση ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε φιλάθλους που έχουν καταδικαστεί ή κρίνονται ύποπτα από την ΠΑΕ διάπραξης αδικημάτων σχετιζόμενα με την βία εντός ή εκτός των γηπέδων. Επιβολή αυστηρών κυρώσεων στην ΠΑΕ που το παραβιάζει.
    5. -Καθιέρωση διαδικασίας για την προετοιμασία των αγώνων (συνάντηση για τα μέτρα τάξης 1 εβδομάδα πριν τον αγώνα στο γήπεδο – και όχι στα γραφεία της αστυνομίας- συνάντηση την ημέρα του αγώνα στο γήπεδο με παρουσία όλων των εμπλεκόμενων μερών).
    6. -Κατάργηση των οπαδικών συνδέσμων και αντικατάστασή τους από τις «Λέσχες Φίλων» με την ταυτόχρονη θέσπιση ταυτότητας φιλάθλων οπαδών, μέχρι τη λειτουργία δε των Λεσχών, να απαγορεύεται η διάθεση
    ομαδικών εισιτηρίων στους συνδέσμους όπως ορίζει διάταξη του σχετικού νόμου.
    7. -Σύσταση γραφείου πληροφοριών ποδοσφαίρου και για την Σούπερ Λίγκα, στο οποίο θα περιέρχονται όλες οι πληροφορίες όσων συλλαμβάνονται, παραπέμπονται και δικάζονται για έκτροπα στους Αθλητικούς Χώρους. Σε κάθε περίπτωση η εφαρμογή ΠΡΟΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ μπορεί να φανεί πολύ
    αποτελεσματική ιδίως όσο αναφορά στην αναγνώριση ταραχοποιών μετά την τέλεση επεισοδίων.

    B. -ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

    Από τα πλέον αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της αθλητικής βίας, μακροπρόθεσμα μεν αλλά με βέβαιη αποδοτικότητα αποτελεί η προληπτική πολιτική. Προς αυτή τη κατεύθυνση προτείνονται:
    1. -Εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για τη βία με τη υποχρεωτική συμμετοχή και την ενεργοποίηση προς τούτο των Μ.Μ.Ε..
    2. -Καθιέρωση μαθήματος αθλητικής συμπεριφοράς στις τελευταίες τάξεις τους δημοτικού και στις τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την συμμετοχή παραγόντων και αθλητών που έχουν καταξιωθεί ως
    πρότυπα μίμησης από το κοινωνικό σύνολο και ιδιαίτερα την νεολαία. Φυσικά το μάθημα αυτό θα πρέπει να έχει περιεχόμενο που θα έχει τη δύναμη να γίνει κτήμα – συνείδηση των μαθητών και όχι μια ευκαιρία
    απόδρασης από το φορτωμένο σχολικό πρόγραμμα.
    3. -Απονομή ηθικών, αλλά και ουσιαστικών οικονομικών επιβραβεύσεων σε πρόσωπα, ομάδες και θεσμικούς φορείς για την επίδειξη πρότυπης αθλητικής συμπεριφοράς, αλλά και ενεργούς συμμετοχής στην αντιμετώπιση της αθλητικής βίας.

    Γ. –ΓΗΠΕΔΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

    1. -Με πρωτοβουλία του Υπεύθυνου Ασφαλείας Superleague σε συνεργασία με τον Αθλητικό Αστυνομικό Σύνδεσμο της ομάδας και την ειδική μονάδα της Αστυνομίας, καταρτισμός σχεδίου ασφαλείας για το
    κάθε γήπεδο ξεχωριστά καθώς πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι κάθε γήπεδο έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες, που να επιτρέπει τον πλήρη έλεγχο της συμπεριφοράς των φιλάθλων και την άμεση πρόσβαση των δυνάμεων
    ασφαλείας , με συγκεκριμένες ροές «πελατών- φιλάθλων », ζώνες προέλεγχου και ελέγχου, ζώνες διαπίστευσης, καθορισμό των σημείων εντός και εκτός του γηπέδου που απαιτείται προσωπικό ασφαλείας, χώρων, σχέδια εκκένωσης, σχέδια εκτόνωσης κρίσης, σχέδια ελέγχου πλήθους κ.α.
    Περίφραξη της θύρας των φιλοξενουμένων φιλάθλων και τοποθέτηση plexiglass μπροστά από τους οργανωμένους φιλάθλους της γηπεδούχου.
    Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι γήπεδο δεν πληροί τους γενικούς όσους ασφαλείας οι αγώνες γίνονται χωρίς διάθεση εισιτηρίων σε φιλοξενούμενες ομάδες και σε περίπτωση επεισοδίων κεκλεισμένων των θυρών.
    2. -Λειτουργία σε όλα τα γήπεδα κέντρου διαχείρισης ασφαλείας πλήθους, όπου μέσω των ηλεκτρονικών τοποθετούμενων εσωτερικά και εξωτερικά του γηπέδου καμερών ασφαλείας θα καταγράφονται οι κινήσεις των φιλάθλων. Θα επιχειρεί την πρόληψη επικίνδυνων καταστάσεων , θα δρομολογεί την σύλληψη των ταραξιών
    ακόμα και μετά την αναμέτρηση και θα κατευθύνει τις Αστυνομικές Δυνάμεις και το προσωπικό Ασφαλείας των ΠΑΕ. Παράλληλα μεταδίδει όταν το κρίνει απαραίτητο εικόνες του κυκλώματος παρακολούθησης στα matrix (όπου υπάρχουν), καθώς και βιντεοσκοπημένων εικόνων από επεισόδια φιλάθλων με την παράλληλη προβολή μηνυμάτων κατά της βίας.
    3. -Η κάθε διοίκηση της ΠΑΕ είναι υποχρεωμένη να έχει ειδικά εξουσιοδοτημένα και εγκεκριμένα άτομα (μια εβδομάδα νωρίτερα πριν την τέλεση του αγώνα), από τον Υπεύθυνο Ασφαλείας της SUPER LEAGUE και της Εδικής Μονάδας της Αστυνομίας που θα έχουν εμφανή διακριτικά για να γίνεται ο προέλεγχος και ο έλεγχος εισερχομένων στο γήπεδο, απαγορεύοντας την είσοδο αντικειμένων που απαγορεύονται και θα ελέγχουν τα πανό που αναρτούν οι φίλαθλοι, ώστε το περιεχόμενό τους να μην είναι υβριστικό, φυλετικό ή προσβλητικό για άτομα ή ομάδες ατόμων ή αντεθνικού περιεχομένου.

    Δ. -ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΙΛΑΘΛΩΝ

    1. -Καθιέρωση του ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης ονομαστικού εισιτηρίου. Κάθε θεατής, Φίλαθλος ή οι διαπιστευμένοι -προσκεκλημένοι των ΠΑΕ (χορηγοί, VIP, αθλητές της ομάδας, συγγενείς των αθλητών,
    πολιτικοί κ.λπ.) πρέπει να διαθέτουν εισιτήριο με αριθμημένη θέση και θα πρέπει να καθίσουν στην θέση που ορίζει το εισιτήριο του αγώνα εκτός αν υπάρχει άλλη υπόδειξη από διαχειριστή (steward).
    2. -Ορισμός υπεύθυνου επικοινωνίας από τον κάθε αναγνωρισμένο σύνδεσμο προκειμένου να έρχεται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο ασφαλείας της Π.Α.Ε. με τον οποίο θα έχει συνεχή επικοινωνία, για την ανταλλαγή πληροφοριών, εκτίμηση καταστάσεων πριν από κάθε αγώνα, οργάνωση, μετακίνηση φιλάθλων κλπ.
    3. -Ορισμός υπεύθυνων στελεχών κάθε ΠΑΕ για τη συνοδεία των φιλάθλων της ομάδας τους για τις εκτός έδρας μετακινήσεις προκείμενου να συντονίζουν – ελέγχουν – επιτηρούν τους φιλάθλους τους και συνεργάζονται με τις αστυνομικές αρχές με στόχο την ασφαλή μετακίνηση και την αντιμετώπιση εκτάκτων περιστατικών.
    4. -Απαγόρευση εισόδου σε άτομα που έχουν δημιουργήσει προβλήματα ή παραβιάζουν τους κανονισμούς ασφαλείας ή κρίνονται ύποπτα διάπραξης αδικημάτων σχετιζομένων με την βία (από την λίστα των ΠΑΕ) ή αρνούνται την σωματική έρευνα από το προσωπικό του σταδίου και των ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια ουσιών ή αλκοόλ. Αν κατά το χρονικό διάστημα αυτό και πριν το πέρας της αποβολής του ο συγκεκριμένος θεατής επιχειρήσει να παρακολουθήσει κάποιον αγώνα, το διάστημα θα ανανεώνεται και θα διπλασιάζεται.
    5. -Προληπτική παρακολούθηση βιντεοσκόπηση και έλεγχο των φιλάθλων που μετακινούνται από πόλη σε πόλη.
    7. -Η αταλάντευτη και αδιαπραγμάτευτη στάση όλων των θεσμικών φορέων του αθλητισμού (Ε.Π.Α.Ε., Ε.Π.Ο., Π.Σ.Α.Τ., Κ.Ε.Δ., Ε.Ο.Ε., Ε.Σ.Α.Κ.Ε.) απορριπτόμενης κάθε επίδειξης επιείκειας ή ανοχής από την Ελληνική Αστυνομία με την ακαριαία επέμβαση και άμεση σύλληψη όσο το δυνατόν μεγαλύτερου αριθμού από τους βιαιοπραγούντες φιλάθλους αφού έχει αποδειχθεί ανεπαρκής η μέθοδος της σύλληψης δύο – τριών ατόμων μετά το τέλος των επεισοδίων, με την απόλυτη ταυτόχρονα εφαρμογή των προβλεπομένων νομικών κυρώσεων σε βάρος των φυσικών και ηθικών αυτουργών προσώπων ή ομάδων της αθλητικής εγκληματικότητας από την ποινική και αθλητική δικαιοσύνη, θα συμβάλλει αποφασιστικά στον μετριασμό και στην εξάλειψη στη συνέχεια του φαινομένου του χουλιγκανισμού από τους αθλητικούς χώρους.

  • 31 Μαρτίου 2015, 21:07 | ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    Σχετικά με την σύνθεση της Δ.Ε.Α.Β θα πρέπει να προβλεφθεί σε αυτή και η συμμετοχή εκπροσώπου της Δευτεροβάθμιας Συνδικαλιστικής Οργάνωσης των Αστυνομικών Π.Ο.ΑΣ.Υ διότι έχει καταθέσει σχετικές προτάσεις η Ομοσπονδία των Αστυνομικών διαχρονικά και άλλωστε έχουν την πιο αντικειμενική άποψη, επειδή βιώνουν πραγματικά την αθλητική βία σε όλη της την διάσταση.