Άρθρο 56: Διάρθρωση Σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου και 4ο έτος ειδίκευσης

1. Το άρθρο 7 του ν.4186/2013 (Α’ 193), όπως τροποποιήθηκε από την παρ. 1 του άρθρου 72 του ν.4310/2014 (Α’ 258), αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Το Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) προσφέρει δυο κύκλους σπουδών, οι οποίοι ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και είναι οι εξής:

α. Τον Δευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών και

β. Τον Μεταδευτεροβάθμιο Κύκλο σπουδών, ως 4ο έτος ειδίκευσης, το οποίο περιλαμβάνει είτε μαθητεία είτε πρακτική άσκηση καθώς και μαθήματα ειδικότητας.

2. Στο Δευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών στα ημερήσια ΕΠΑΛ λειτουργούν οι Α , Β και Γ τάξεις, πρωινού και απογευματινού ωραρίου. Στα εσπερινά ΕΠΑΛ λειτουργεί και Δ τάξη.

3. Στο έτος ειδίκευσης, το οποίο είναι προαιρετικό, εγγράφονται οι κάτοχοι πτυχίου του δευτεροβάθμιου  κύκλου σπουδών του ΕΠΑΛ».

2.  Η παράγραφος 3 του άρθρου 9 του ν.4186/2013 (Α’ 193) αντικαθίσταται ως εξής:

«Το περιεχόμενο σπουδών και οι ειδικότητες του 4ου έτους ειδίκευσης του ΕΠΑΛ και λοιπά ζητήματα καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων».

3. Οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 72 του ν.4310/2014 καταργούνται.

4. Όπου στα άρθρα 12 και 14 του ν. 4186/13,  στο άρθρο 12 του ν.4283/2014  και το άρθρο 72 του ν.4310/2014 αναφέρονται οι λέξεις «τάξη μαθητείας» των ΕΠΑΛ, αντικαθίσταται από «έτος ειδίκευσης» των ΕΠΑΛ.

  • 26 Ιουνίου 2015, 09:48 | Μανωλης

    Το Νέο Λύκειο θεωρίας και πράξης πρεπει να βγει απο το μυαλο σας οταν ενας μαθητης φτασει στο τελος του λυκειου με κοπο ή σμπρωξιμο θα διαλεξει να γινει υδραυλικος η γιατρος? Φυσικα γιατρος αφου θα μπαινουν χωρις εξετασεις. Ετσι καπως ειναι ολοι στις κουμουνιστικες χωρες, ολοι κατοχοι πανεπιστημιακων πτυχιων και ανεργοι και ασχετοι.
    Δεν θα στηριξει κανεις αυτο το εκτρωμα, ουτε οι μαθητες ουτε οι εκπαιδευτικοι της τεχνικης εκπαιδευσης. Ευτυχως που εισαστε περαστικοι τελικα

  • 25 Ιουνίου 2015, 11:02 | Σύλλογος Διδασκόντων 1ου ΕΠΑΛ Ναυπλίου

    Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου ΕΠΑΛ Ναυπλίου εκφράζει τη διαμαρτυρία του σχετικά με την αφαίρεση της δυνατότητας των μαθητών των ΕΠΑΛ να συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις για πρόσβαση στα ΑΕΙ μαζί με τους μαθητές των ΓΕΛ.
    Με τον νόμο 4186/2013 δινόταν αυτή η δυνατότητα. Όμως με τροπολογία που κατατέθηκε στον 4310/2014 και ψηφίστηκε τον Δεκέμβρη του 2014 τροποποιήθηκε ο 4186 και δόθηκε η δυνατότητα συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις για πρόσβαση σε ΑΕΙ στους μαθητές των ΕΠΑΛ σε ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΟ έτος από το έτος αποφοίτησης.
    Με αυτή την ρύθμιση υποβαθμίζονται τα ΕΠΑΛ και αποδυναμώνονται σε μια περίοδο που η επαγγελματική εκπαίδευση καλείται να παίξει έναν κομβικό ρόλο στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, στην μείωση της ανεργίας και στην έξοδο από την κρίση.
    Εκτός όμως από αυτό η ρύθμιση οδήγησε στο εξής πρόβλημα : Μαθητές που είχαν εγγραφεί σε ειδικότητα σε ΕΠΑΛ τον Σεπτέμβρη του 2014 γνωρίζοντας ότι θα συμμετάσχουν στις πανελλήνιες για ΑΕΙ έχασαν αυτή την δυνατότητα στην πορεία και πάντως μετά το πέρας της προθεσμίας των μετεγγραφών από ΕΠΑΛ σε ΓΕΛ. Έτσι εγκλωβίστηκαν και θα αναγκαστούν να περιμένουν ένα επιπλέον χρόνο προκειμένου να έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλήνιες για πρόσβαση σε ΑΕΙ.
    Επειδή θεωρούμε δίκαιο να υπάρχει αυτή η δυνατότητα συμμετοχής στις πανελλήνιες για πρόσβαση σε ΑΕΙ για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, πιστεύουμε ότι θα πρέπει άμεσα να βρεθεί λύση και να αποκατασταθεί η αδικία που υφίστανται οι μαθητές που ήδη φοιτούσαν στα ΕΠΑΛ όταν άλλαξε ο νόμος και να τους δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις κατά το έτος αποφοίτησης, δηλαδή στις πανελλήνιες εξετάσεις Μαΐου – Ιουνίου 2016.

  • 25 Ιουνίου 2015, 01:13 | NIKOLAOS

    Θα πρέπει άμεσα να λειτουργήσει το Νέο Λύκειο θεωρίας και πράξης που θα παρέχει μαθήματα γενικής υποδομής και μαθήματα υποχρεωτικά και επιλογής επαγγελματικού τομέα κλίσης και ενδιαφερόντων.
    Όσοι τελειώνουν το Νέο Λύκειο θεωρίας και πράξης θα πρέπει να μπορούν να συνεχίσουν, ένα έτος προετοιμασίας Τομεακών Σπουδών στο Λύκειο (τομέας υγείας, τομέας μηχανικής, τομέας γεωτεχνικής, τομέας οικονομίας και διοίκησης, τομέας νομικής , τομέας θετικής παιδαγωγικής , τομέας θεωρητικής παιδαγωγικής ) και με γενικές και τομεακές εξετάσεις στο Λύκειο θα μπορούν να εισαχθούν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Πανεπιστήμια και ΑΤΕΙ-Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων επιστημών), ακολουθώντας ακαδημαϊκές σπουδές.
    Επίσης οι απόφοιτοι Λυκείου θα μπορούν να εισαχθούν με τον ίδιο τρόπο σε κρατικά Κολέγια εφαρμοσμένων επιστημών, τριετούς φοίτησης τα οποία θα συνυπάρχουν ανταγωνιστικά και παράλληλα με τα Ιδιωτικά Κολέγια.
    Άλλος ένας εναλλακτικός δρόμος σπουδών θα πρέπει να είναι τα Δημόσια Ανώτερα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Α. Ι.Ε.Κ.) με 05 εξάμηνα φοίτησης και με ειδικότητες επαγγελματικής κατάρτισης που έχει ανάγκη η αγορά εργασίας ύστερα από έρευνα σε ορίζοντα εξαετίας.
    Η καινοτομία των Α. Ι.Ε.Κ. θα βρίσκετε στην προσαρμογή των ειδικοτήτων που θα παρέχουν στις ευμετάβλητες ανάγκες της αγοράς.
    Οι πιστοποιημένοι απόφοιτοι των Ι.Ε.Κ. θα πρέπει επιτέλους να μπορούν να συνεχίσουν σπουδές στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ανάλογου τομέα του διπλώματός τους .
    Πρέπει να κατοχυρώσουμε σαν χώρα μια νέα εκπαιδευτική φιλοσοφία και σκέψη για την Ελλάδα .
    Επειδή είμαστε μια μικρή χώρα δεν πρέπει να έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε ούτε ένα παιδί, διότι κοινωνικοί αποκλεισμοί, διακρίσεις και φραγμοί δεν πρέπει να έχουν θέση στη μάθηση.
    Πρέπει να πιστεύουμε ότι ενσωμάτωση, συν ανταγωνιστικότητα , κοινωνικοποίηση και μάθηση πάνε μαζί.
    Οι πιο αδύναμοι μαθητές ή φοιτητές θα πρέπει να έχουν ενισχυτική διδασκαλία και ψυχολογική στήριξη.
    Η δημόσια παιδεία θα πρέπει να είναι δωρεάν σε όλες τις βαθμίδες.
    Πρέπει να έχουμε ένα σχολείο ίδιο για όλα τα παιδιά από όλα τα διαφορετικά κοινωνικά στρώματα, που αυτό θα μας βοηθήσει στο να μάθουμε να σεβόμαστε και να εκτιμάμε ο ένας τον άλλον ανεξάρτητα από το πόσα χρήματα έχει ο γονέας , ανεξάρτητα από τις πνευματικές και σωματικές αναπηρίες ή από το τι χρώμα έχει η επιδερμίδα μας.
    Πρέπει οι νέοι μας να αγαπάνε αυτό που θα σπουδάσουν μέσα από ένα φιλικό βιωματικό εκπαιδευτικό περιβάλλον καινοτομίας και γνώσης.
    Τα παραπάνω θα αποκτήσουν οντότητα αν σχεδιάσουμε στρατηγικά και αναβαθμίσουμε τον Εκπαιδευτικό και τα Διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης και κατάρτισης κοινωνικά και οικονομικά μέσα από πόρους προγραμμάτων ,ενισχυτικής διδασκαλίας ,υπερωριών, διαφοροποίησης μισθού ανάλογα σε ποια βαθμίδα διδάσκει ή διοικεί, τις μεταπτυχιακές σπουδές, τις εκπαιδευτικές καινοτομίες και στόχους και επίσης ακόμη με ηθική επιβράβευση και με μπόνους απόδοσης.

  • 24 Ιουνίου 2015, 08:33 | Δημήτρης

    Θα πρέπει οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. να έχουν τη δυνατότητα να δίνουν
    εξετάσεις και για Α.Ε.Ι. με βάση τη ειδικότητα που επέλεξαν τη σχολική χρονιά που αποφοιτούν και όχι σε μεταγενέστερο χρόνο.Η αδικία του προηγούμενου νόμου πρέπει να αρθεί. Λειτουργεί σε βάρος των μαθητών οι οποίοι έχουν επιλέξει ένα ισότιμο τύπο σχολείου και αποδυναμώνει ουσιαστικά την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

  • 23 Ιουνίου 2015, 10:59 | μαρκος

    Πόσο ακόμα το υπεπθ θα συνεχίσει να μας δείχνει την απεχθεια του προς τους αποφοίτους ΙΕΚ. Οπως ειχε πει και για τα κολλέγια, ειμαστε και εμεις αναγκαίο κακό, μονο που τα κολλέγια εχουν επαγγελματικα δικαιωματα πανεπιστημίου, ενω τα ΙΕΚ ψαχνονται μεταξυ δημοτικου0νηπιαγωγειου-βρεφονηπιακου σταθμου( αν κρινω απο τις τοποθετησεις σπουδαστων που θελουν καταργηση του μοναδικου μετρου σωστου για τα ΙΕΚ).
    Στα ΙΕΚ η επιλογη να γινεται με εξετασεις, οι χαμηλου επιπεδου και!! υποβαθμιζουν τις σπουδες στην ταξη και!! ποτε δεν θα παρουν πιστοποιηση.
    Υπαρχουν σχολές τις ανωτατης εκπαιδευσης για αυτους να περασουν με 2 και 3 στις πανελληνιες.

  • 22 Ιουνίου 2015, 22:43 | Γιάννης

    Γιατί οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα πρέπει να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις για ΑΕΙ σε μεταγενέστερο χρόνο από την αποφοίτησή τους ,ενώ μέχρι τώρα είχαν τη δυνατότητα για συμμετοχή σ΄εξετάσεις τόσο για ΤΕΙ -ΑΕΙ; Αυτό είναι άδικο και αποδυναμώνει τα επαγγελματικά λύκεια.

  • 22 Ιουνίου 2015, 22:29 | ΝΙΚΟΣ ΒΑΣΑΓΙΩΡΓΗΣ

    Σωστές οι αλλαγές για το Δ έτος των ΕΠΑΛ. Παράλληλα με το έτος ειδίκευσης θα πρέπει να επανέλθει η δυνατότητα στους μαθητές της Γ ΕΠΑΛ να εισάγονται με εξετάσεις στα Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία. Με το νέο ΓΕΛ πλέον έχουμε ένα σχολείο κλασσικό και υπηρεσιών. Η τεχνολογική κατεύθυνση έστω και άτυπα πρέπει να μεταφερθεί στα ΕΠΑΛ. Το Δ έτος δίνει τη δυνατότητα για περισσότερη άσκηση δεξιοτήτων έτσι ώστε να βγεί και ο σωστός τεχνικός. Πρέπει να γίνει διάκριση σε βασικές ειδικότητες – τεχνικά επαγγέλματα που χρειάζονται ολοκληρωμένη μακροχρόνια εκπαίδευση εντός τυπικού συστήματος (φοίτηση στο ΕΠΑΛ) και ειδικότητες ή εξειδικεύσεις ειδικοτήτων που χρειάζονται σύντομο χρονικό διάστημα μη τυπικής εκπαίδευσης (φοίτηση στα ΙΕΚ) Σε καμία περιπτωση δεν θα πρέπει να λειτουργούν ίδιες ειδικότητες σε ΙΕΚ και ΕΠΑΛ.

  • 22 Ιουνίου 2015, 12:13 | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΕΣΜΕΛΗΣ

    Σημαντική και δίκαιη η επανασύσταση και η Επαναφορά των καταργημένων ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ.και σας ευχαριστούμε για αυτό
    Είναι όμως άδικο:
    1) σε ολόκληρο το νομό Σάμου να μην επανασυστήνεται τομέας Υγείας και Πρόνοιας
    με τις ειδικότητες ( Βοηθών Νοσηλευτών και βοηθών Βρεφονηπιοκόμων ) που
    προϋπήρχαν.
    2)Επίσης παρότι υπάρχει άριστα εξοπλισμένο εργαστήριο κομμωτικής η αντίστοιχη
    ειδικότητα δεν επαναλειτουργεί στο «Μαυρογένειο»ΕΠΑ.Λ Σάμου
    3) Η μόνη ειδικότητα που επαναλειτουργεί είναι αυτή της αισθητικής τέχνης και
    μάλιστα στο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Σάμου.Με αυτό τον τρόπο αναγκάζουμε 15χρόνα παιδιά αφενός να ολοκληρώνουν δευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών σε 4 έτη αφετέρου να επιστρέφουν στις οικίες τους μετά τις 11 το βράδυ.
    Ευελπιστούμε να επαναεξετάσετε την απόφαση επανασύστασης ειδικοτήτων για το καλό των μαθητών των νησιών μας και την απόδοση του αισθήματος δικαίου
    Με εκτίμηση
    Τσεσμελης Ευαγγελος
    Δ/ντης «Μαυρογένειου» ΕΠΑ.Λ Σάμου

  • Γεώργιος Παρίκος
    Το 4ο έτος σπουδών μπορεί να αποδώσει σημαντικά αποτελέσματα αν ανασχεδιαστούν οι ειδικότητες του 1ου κύκλου σπουδών.
    Κατά τη γνώμη μας ο πρώτος κύκλος σπουδών πρέπει να εξασφαλίζει στους αποφοίτους πρόσβαση στην τοπική και περιφερειακή αγορά εργασίας σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας. Έτσι, στον Α’ Κύκλο πρέπει να επανακαθοριστούν οι βασικές ειδικότητες. Στον Β’ Κύκλο Σπουδών οι προσφερόμενες ειδικότητες πρέπει να δίνουν εξειδικεύσεις σε όσους διαθέτουν ήδη μια βασική ειδικότητα από τον Α’ Κύκλο, αναβαθμίζοντας το πτυχίο τους και εξασφαλίζοντας την ύπαρξη τεχνιτών εξειδικευμένων δεξιοτήτων.
    Αυτό σημαίνει πως για το έτος 2016-17 μαζί με τις εξειδικεύσεις του 4ου έτους πρέπει να επαναπροσδιοριστούν οι βασικές ειδικότητες του Α’ Κύκλου σπουδών.
    Έτσι, προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 2 του άρθρου 56 ως κάτωθι:
    …………….
    «Το περιεχόμενο σπουδών και οι ειδικότητες του Α’ Κύκλου σπουδών και του 4ου έτους ειδίκευσης του ΕΠΑΛ και λοιπά ζητήματα καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων».
    …………….

  • 21 Ιουνίου 2015, 23:02 | ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΕΜΗΣ

    Οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ. δικαιούνται να συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε ΑΕΙ επιλέγοντας Ομάδα Β΄ την ίδια χρονιά και όχι σε μεταγενέστερο έτος, ακριβώς όπως ίσχυσε μέχρι και το σχολικό έτος 2014-2015.
    Οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Επιβάλλεται να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε επαναληπτικές Εξετάσεις (Α΄ και Β΄ Ομάδας). Αν ένας μαθητής αρρωστήσει τη μέρα της πανελλήνιας εξέτασης, βαθμολογείται με 0. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΣΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ.

    ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΕΜΗΣ
    ΕΠΑΛ ΘΗΒΑΣ

  • 21 Ιουνίου 2015, 22:03 | Σακοράφα Έφη

    Το πολυνομοσχέδιο πρέπει να διορθώσει στο όνομα της Δημοκρατίας και των ίσων ευκαιριών για όλους στη δημόσια εκπαίδευση δύο αδικίες-παραλείψεις του προηγούμενου νόμου 4186/2013:
    1) Οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ. δικαιούνται να συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε ΑΕΙ επιλέγοντας Ομάδα Β΄ την ίδια χρονιά και όχι σε μεταγενέστερο έτος, ακριβώς όπως ίσχυσε μέχρι και το σχολικό έτος 2014-2015. Το Απολυτήριο του ΕΠΑ.Λ. είναι καθ’ όλα ισότιμο με του ΓΕΛ. Ως εκ τούτου οι μαθητές και των δύο τύπων Λυκείου πρέπει να έχουν ίσα δικαιώματα πρόσβασης στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σε μια δημοκρατία δε μπορούμε να έχουμε μαθητές α΄ και β΄ κατηγορίας. Οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων, που επιθυμούν να αγωνιστούν για μια θέση σε ΑΕΙ της χώρας, κρίνονται για κάποιους λόγους ανεπαρκείς νοητικά, κοινωνικά ή ταξικά;
    2) Με την ιδια λογική, μαθητές του ΕΠΑ.Λ. έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε επαναληπτικές Εξετάσεις (Α΄ και Β΄ Ομάδας). Αν ένας μαθητής αρρωστήσει τη μέρα της πανελλήνιας εξέτασης, πρέπει να χάσει το μάθημα, επειδή είναι μαθητής του ΕΠΑ.Λ.;
    Είναι απίστευτα άδικο να υπάρχει ακόμα και η υπόνοια ότι ισχύουν τα παραπάνω.
    Σακοράφα Έφη, Διευθύντρια του 1ου ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης Γρεβενών.

  • 20 Ιουνίου 2015, 21:28 | μεκριζης

    Το 4ο ετος των επαλ καλα κανουν και το δίνουν, γιατι εχουν μικρη αποροφηση την αγορα εργασίας, στα ΙΕΚ που εχουν μηδενικη απορροφηση στην ειδικευση τους ειναι το προβλημα, ολα τα επαγγ. δικαιωματα πλην του επιπεδου 6 θεωρουνται εμπιερικα αρα χωρις επαγγελματικα δικαιωματα.
    Τα ΙΕΚ πρεπει να εχουν προσβαση αλλα και τα ΤΕΙ και ΑΕΙ σε επαγγελματικα δικαιωματα επι ισοις οροις μεσω εξετασεων..οχι προικας!!

  • 20 Ιουνίου 2015, 20:02 | μεκριζής Σταυρος

    Καλησπέρα
    Για τα ΙΕΚ ουτε ενα αρθρο, τα επαλ τα ΤΕΙ οι μονιμη ασχολία του Υπουργειου παιδείας επι προηγούμενων κυβερνήσεων.
    Θα κάνετε αναδιοργάνωση ειδικοτήτων κύριε υπουργέ ωστε ειδικότητες επιπεδου ΤΕΛ να σταματησουν να αποκαλούνται απο ιδιώτες ΙΕΚ, κομμωτριες υδραυλικοι (ΤΕΣ), μηχανικοί αυτοκινήτων, εκπαιδευτες οδηγών κτλ
    Τι πασπερμια ασχετων ειδικοτητων επιπεδου μεταγυμνασικαου αποκαλούν εαυτόν ΙΕΚ
    χρήζει αμμεσα την προσοχή του υπουργού και οχι των υπαλληλων του υπουργείου. πρεπει να το αναλάβει ο ίδος ο υπουργός αυτο!!!

  • 20 Ιουνίου 2015, 18:38 | Giannis

    Συμφωνώντας με το γενικό πνεύμα , ίσων δικαιωμάτων πρόσβασης στη μάθηση , της διάταξης του άρθρου 56 , έχω τις ακόλουθες προτάσεις :
    1. Λόγω του ότι το πλείστον των μαθητών θα είναι ΕΝΗΛΙΚΟΙ και πολλοί θα εργάζονται κάπου , θα υπάρξουν σοβαρές μετακινήσεις μαθητών προς τα εσπερινά επαλ για απόκτηση ειδίκευσης . Επίσης πολλοί λόγω της ηλικίας τους δε θα έχουν την πολυτέλεια να αφήσουν την εργασία τους για πρακτική άσκηση είτε μαθητεία . Πολλοί πάλι δεν θα μπορούν να βρούν πρακτική άσκηση η οποία θα τους παρέχει εισοδήματα και έτσι δεν θα μπορούν να συμμετέχουν σε μαθητεία είτε πρακτική , οπότε δεν θα ολοκληρώνουν τις σπουδές τους . Οπότε προτείνω το εξής για την υποπαράγραφο 1β. «Τον Μεταδευτεροβάθμιο Κύκλο σπουδών, ως 4ο έτος ειδίκευσης δύο εξαμήνων για τα πρωϊνά ΕΠΑΛ και ως 5ο και 6ο έτος τριών εξαμήνων ειδίκευσης για τα Εσπερινά ΕΠΑΛ , και θα περιλαμβάνει μαθήματα ειδικότητας και επισκέψεις σε χώρους εργασίας συναφών με την ειδίκευσή τους » .
    Η παραγραφος 4 για τους ίδιουσ λόγους 4. ….. αντικαθίσταται από «εξάμηνα ειδίκευσης» των ΕΠΑΛ.
    2. Είναι απαραίτητο να ξεκινήσει άμεσα , οπότε προτείνω το εξής για τη παρ. 2 : «Το περιεχόμενο σπουδών και οι ειδικότητες ειδίκευσης του ΕΠΑΛ και λοιπά ζητήματα καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων αρχής γενομένης από το σχολικό έτος 2015 – 2016 ».

  • 19 Ιουνίου 2015, 23:06 | Περικλης

    Η λειτουργία του 4ου έτους στα ΕΠΑΛ, δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα παρά κόστος στο Κράτος.
    Η παροχή αυτού του επιπέδου εκπαίδευσης αλλά απείρως ποιοτικότερη προσφέρεται στα ΙΕΚ. Στα οποία εκτός του πολύ καλύτερου επιπέδου σπουδών υπάρχει και η απαραίτητη ευελιξία στην επιλογή των ειδικοτήτων και στην επιλογή εκπαιδευτών απο την αγορά, οι οποίοι ανανεώνουν τις γνώσεις τους και τις δεξιότητες.
    Η λειτουργία των ΙΕΚ την φετινή χρονιά το απέδειξε αυτό, (για τους γνωρίζοντες τον χώρο).
    Νομίζω οτι η λειτουργία του 4ου έτους ικανοποιεί μόνο κάποια συντεχνία.

  • 19 Ιουνίου 2015, 16:37 | ΑΝΤΩΝΙΑ

    Γιατί οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα πρέπει να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις για ΑΕΙ σε μεταγενέστερο χρόνο από την αποφοίτησή τους ,ενώ μέχρι τώρα είχαν τη δυνατότητα για συμμετοχή σ΄εξετάσεις τόσο για ΤΕΙ -ΑΕΙ; Έτσι δημιουργείται η ισχυρή επαγγελματική εκπαίδευση; Πρέπει ν΄αλλάξει αμέσως αυτή η σκανδαλώδης αδικία!!!!!

  • Γεώργιος Παρίκος

    Να περιληφθεί διάταξη όπου: α) να «καταργείται η παράγραφος 26 του άρθρου 36 του νόμου 4186/2013 (Α’193)» και β) να αντικατασταθεί ως εξής:
    Οι μαθητές των ΕΠΑΛ εξασφαλίζουν άμεση πρόσβαση σε σύγχρονα εκπαιδευτικά εγχειρίδια, που το Υπουργείο προμηθεύεται με βάση τις διαδικασίες δημοσίων συμβάσεων, ύστερα από πρόσκληση ενδιαφέροντος για κατάθεση σχετικών τίτλων από όλους τους ενδιαφερόμενους εκδότες.
    Αυτό θα αποτελέσει την οριστική αναβάθμιση και τη συνεχή επικαιροποίηση των εγχειριδίων των ΕΠΑΛ με πολύ φθηνότερο κόστος.
    Με την ενέργεια αυτή θα αποδεσμευτεί οριστικά ο σχεδιασμός για:
    α) τον καθορισμό των ειδικοτήτων,
    β) τα ωρολόγια προγράμματα και
    γ) τα περιγράμματα σπουδών.
    Μ’ άλλα λόγια δεν θα ξανασχεδιάζουμε τα προγράμματα (όπως γίνεται και τώρα) ανάλογα με τα υπάρχοντα βιβλία, Διόφαντου και Ευγενίδειου, συγγραφής προ 25 και 50 ετών.

  • 19 Ιουνίου 2015, 09:36 | Στ. Πάγκαλος

    1) Με ποιό σκεπτικό το 4ο έτος του ΕΠΑΛ εντάσσεται στην τυπική εκπαίδευση, ενώ οι σπουδές στο ΙΕΚ σε Ειδικότητες που χορηγούν πτυχία αρχικής επαγγελματικής εκπίαδευσης/κατάρτισης, αναγωρισμένα σε εθνικό επίπδο, δεν περιλαμβάνονται στην τυπική εκπάιδευση;
    2) Οι Ειδικότητες που θα παρέχονται στο 4ο έτος ειδίκευσης του ΕΠΑΛ θα αντιστοιχούν (ως προς το περιεχόμενο σπουδών και τα επαγγελματικά δικαιώματα) με τις Ειδικότητες των ΙΕΚ;

  • NA ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ΔΙΑΤΑΞΗ ΟΠΟΥ ΝΑ ΟΡΙΖΕΙ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΠΑ.Λ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΟΥ ΓΕ.Λ.ΝΑ ΑΡΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΑΔΙΚΙΑ ΠΟΥ ΜΕΤΡΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.

    ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
    ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ