Άρθρο 01 – Ρύθμιση θεμάτων των συμβατικών εξετάσεων

1. Η παράγραφος 1 του άρθρου 2 του ν.2740/1999 (Α΄ 186) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
« 1. Το πιστοποιητικό χορηγείται ύστερα από γραπτές και προφορικές εξετάσεις που διενεργούνται: α) με έντυπες εξετάσεις τουλάχιστον μία (1) φορά κάθε έτος, για τη διενέργεια των οποίων μπορεί να χρησιμοποιηθούν όργανα διαβαθμισμένης δυσκολίας, και β) με ηλεκτρονικές εξετάσεις σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7Α του παρόντος. Τα χορηγούμενα πιστοποιητικά και των δύο τύπων εξετάσεων είναι ισότιμα».

2. Η παράγραφος 3 του άρθρου 3 του ν.2740/1999 αντικαθίσταται, ως ακολούθως:
«3. Με απόφαση του/της Προέδρου της Κεντρικής Εξεταστικής Επιτροπής ορίζονται:
α) οι εξεταστές δοκιμασιών για την αξιολόγηση παραγωγής προφορικού λόγου,
β) οι βαθμολογητές δοκιμασιών για την αξιολόγηση παραγωγής γραπτού λόγου και
γ) οι επιτηρητές της διεξαγωγής των εξετάσεων».

3. Η παράγραφος 2 του άρθρου 4 του ν.2740/1999 , όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«2. Κάθε υποψήφιος εξετάζεται γραπτά και προφορικά. Η προφορική εξέταση διενεργείται τουλάχιστον από έναν (1) εξεταστή, που εξετάζει συγχρόνως δύο (2) και σε εξαιρετικές περιπτώσεις τρεις (3) υποψηφίους».

4. Στο άρθρο 4 του ν.2740/1999, όπως ισχύει, προστίθενται παράγραφοι 5, 6 και 7 ως ακολούθως:
«5. Όσον αφορά στη βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων, η βαθμολόγηση των εντύπων της ενότητας 1 και 3 γίνονται από έναν (1) τουλάχιστον βαθμολογητή, ενώ η βαθμολόγηση των γραπτών της ενότητας 2 γίνεται από δύο (2) βαθμολογητές. Η βαθμολογία του υποψήφιου προκύπτει από το μέσο όρο της βαθμολογίας των δύο βαθμολογητών. Αναβαθμολόγηση δεν επιτρέπεται.
6. Ο υποψήφιος μπορεί ύστερα από αίτημά του να έχει πρόσβαση στο γραπτό του, αυτοπροσώπως ή μέσω αντιπροσώπου, ενώ αποστολή αντιγράφων απαγορεύεται. Αν ο υποψήφιος επιθυμεί ανάλυση της αξιολόγησης του, συντάσσεται αξιολογική έκθεση από τον επιστημονικό υπεύθυνο της γλώσσας ή τον εκπρόσωπο που εκείνος ορίζει, ύστερα από αίτημά του. Για την σύνταξη της έκθεσης απαιτείται καταβολή παράβολου, το ύψος του οποίου καθορίζεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
7. Στους επιτυχόντες χορηγείται πιστοποιητικό, ο τύπος του οποίου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων».

  • 21 Σεπτεμβρίου 2016, 00:36 | Μαριαα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ελπίζω απλά να μην εφαρμοστεί αυτό που λέει για εξετάσεις προφορικών από έναν εξεταστή…

    Συμφωνώ στην επίλυση του θέματος της καθυστέρησης των αποτελεσμάτων. Πιέζονται οι βαθμολογητές να τελειώσουν τη διόρθωση σε 15 μέρες και τα αποτελέσματα , αν και η βαθμολόγηση τελείωσε στις 15 Ιουλίου, βγήκαν στις 5 Σεπτεμβρη…

    Εξέταση του επιπέδου Γ και σε άλλες περιοχες της χώρας!
    Οχι μονο στις 4 μεγαλουπολεις..

    Εγκαιρη πληρωμη βαθμολογητων και εξεταστων!!! Τα οδοιπορικα (αεροπορικα εισιτηρια και διαμονη) για να παω να εξετασω κ, γιατι πρεπει να τα προπληρωνω και να τα παιρνω μετα απο 1 χρονο??

    Η κατανοηση γραπτου λογου (ενοτητα 2) αποτελειται απο 4 εκθεσεις… Και πληρωνονται οι εξεταστες με 1 ευρω για καθε τετραδιο 4 εκθεσεων… που η διορθωση τους μπορει να απαιτει μιση ωρα καποιες φορες..

    Καντε κατι, για να μη χασετε κι αυτους τους λιγους βαθμολογητες που σας εμειναν…

  • 18 Σεπτεμβρίου 2016, 22:12 | Γιατράς Παναγιώτης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Εκ παραδρομής έγινε ένα ορθογραφικό λάθος στην τελευταία πρόταση. Παρακαλώ να διορθωθεί:
    Το Δημόσιο Σχολείο απαρτίζεται από σοβαρούς εκπαιδευτικούς με μεράκι για τη δουλειά τους και πρέπει σταδιακά να πάρει τη θέση που της αναλογεί στη κοινωνία.
    Ευχαριστώ

  • 18 Σεπτεμβρίου 2016, 10:03 | Γιατράς Παναγιώτης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Μετά από 13 χρόνια θα έπρεπε το Κρατικό Πιστοποιητικό να έχει σταθερές ημερομηνίες διεξαγωγής καθώς και έκδοσης αποτελεσμάτων. Είναι ανεπίτρεπτο οι διορθώσεις των γραπτών δοκιμίων να έχουν ολοκληρωθεί το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου και τα αποτελέσματα να βγαίνουν το Σεπτέμβριο.

    Στα δημόσια σχολεία θα έπρεπε να καθιερωθεί μία με δύο ώρες την εβδομάδα προετοιμασίας για το Κρατικο Πιστοποιητικό, αφου το νομικό πλαίσιο ήδη υπάρχει (συμπλήρωση ωραρίου).

    Το ύλικο προετοιμασίας που ήδη υπάρχει απο τα πανεπιστήμια θα έπρεπε να παρέχεται ως βιβλιαράκι στα σχολεία για τους μαθητές που ενδιαφέρονται.

    Η ασυνέχεια στη β΄ξένη γλώσσα είναι επίσης ένα πρόβλημα. Μετά από δυο χρόνια στο Δημοτικό με εξαιρετικά βιβλία, οι μαθητές καλούνται να ξαναρχίσουν από την αρχή, στην περίπτωση που αλλάξουν γλώσσα. Η μόνη σοβαρή λύση είναι δημιουργία επιπέδων και στη β΄ξένη γλώσσα.

    Φυσικά δεν νοείται ανάβαθμιση με συστήματα «πλειοψηφίας μαθητών», όταν υπάρχουν μόνιμοι διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί.

    Οι τυχόν αποκλίσεις που παρατηρούνται στις διορθώσεις γραπτών οφείλονται και στο γεγονός, ότι το σώμα των εξεταστών δεν είναι σταθερό. Οι διορθωτές κουράζονται να δουλεύουν ‘εθελοντικά’, καθώς εχουν συμβεί φαινόμενα του τύπου να αργεί η πληρωμή τους δυο και τρια χρόνια και να ακολουθούν τη δικαστική όδο για να διεκδικήσουν τα αυτονόητα. Και οι διορθωτές και εξεταστές προφορικού λόγου θα πρέπει λοιπόν να ξέρουν ότι θα πληρώνονται σταθερά κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία. Τα εξέταστρα πρέπει να επενδύονται στο Κρατικό Πιστοποιητικό και όχι να μπαίνουν σε ένα γενικό κορβανά.

    Το Δημόσιο Σχολείο απαρτίζεται από σοβαρούς εκπαιδευτικούς με μεράκι για τη δουλειά τους και πρέπει σταδιακά να πάρει τη θέση που τις αναλογεί στη κοινωνία.

  • 17 Σεπτεμβρίου 2016, 14:34 | george
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Αναρωτιέμαι γιατί λογοκρίνετε το σχόλιο μου και δεν φαίνεται;

    Δεν σας είναι αρεστά αυτά που αναφέρονται;

    Δεν σας εξυπηρετούν;

    Πόσα άλλα σχόλια έχετε κρύψει;

    Αίσχος είστε απαράδεκτοι, νιώθω ότι μάλλον έτσι είναι στα απολυταρχικά καθεστώτα.

  • 16 Σεπτεμβρίου 2016, 12:04 | george
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η Αύξηση ωρών είναι κλειδί για το νομοσχέδιο.

    Η Αγγλική γλώσσα δεν αποτελεί θεωρητικό μάθημα που αποκτάται με την στείρα παρακολούθηση του “καθηγητή” από την έδρα, αλλά αποτελείται από την απόκτηση και πρακτική επικοινωνιακών δεξιοτήτων.

    Η ακραία μείωση των ωρών του μαθήματος στα δημοτικά σχολεία και οι ελαχιστότατες ώρες που απλά υπάρχουν στα γυμνάσια και λύκεια δηλώνουν την παντελή έλλειψη αντίληψης της ιδιαίτερης φύσης του μαθήματος καθώς και των βημάτων που πρέπει να ακολουθηθούν έτσι ώστε να καταστεί επιτυχής η όλη προσπάθεια.

    Η δεξιότητα στην Αγγλική γλώσσα αποκτάται από τη πρακτική εξάσκηση στη λεκτική και γραπτή επικοινωνία που απαιτεί την ανάλογη ωριαία ενασχόληση με το αντικείμενο.

    Εν κατακλείδι, η αύξηση ωρών για το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσα είναι επιτακτική, ειδάλλως το όλο εγχείρημα είναι καταδικασμένο σε αποτυχία!

  • 16 Σεπτεμβρίου 2016, 11:39 | Νεκτάριος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Χρήσιμη πάντα η Διαβούλευση!
    Ερώτηση: Πέρσι οι εξετάσεις Νοεμβρίου είχαν ήδη προκηρυθχθεί στις 9 Σεπτεμβρίου.
    Οι φετινές εξετάσεις Νοεμβρίου πότε θα προκηρυχθούν;

  • 15 Σεπτεμβρίου 2016, 22:18 | Χρήστος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θεωρώ ότι είναι λάθος να εισάγονται τα αγγλικά από την Α’ Δημοτικού,δεν προσφέρει τίποτα στα παιδάκια που δεν ξέρουν ούτε το αλφάβητο στην μητρική τους γλώσσα.Κυρίως αρνητικά σχόλια ακούστηκαν από γονείς όταν ανακοινώθηκε από τον διευθυντή του σχολείου μετά τον αγιασμό η συγκεκριμενη εξέλιξη.Η Γ’Δημοτικού ήταν αντιθέτως πιο λογική επιλογή.
    Η Β’ Ξένη γλώσσα σωστα πάλι εισάγεται στην Ε’Δημοτικού αν και οι δύο ώρες είναι λίγες κατά γενική ομολογία.Το τρίωρο θα βοηθούσε πάρα πολύ στην παράδοση και εμπέδωση της ύλης.Θα πρέπει να καθιερωθεί ένα πλάνο ύλης που θα ξεκινάει από το επίπεδο Α1 στην Ε’Δημοτικού και θα καταλήγει στο επίπεδο Β1 (Βασική Γνώση) στην Γ’ Γυμνασίου.Μέσα σε πέντε χρόνια,με ένα τρίωρο την εβδομάδα,όλα τα παιδιά μπορούν να πάρουν ταυτόχρονα με την αποφοίτησή τους το ΚΠΓ επιπέδου Β1,χωρίς φροντιστήριο και χωρίς να πληρώσουν οι γονείς ούτε καν παράβολα για τις εξετάσεις.
    Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τα αγγλικά που με ένα τρίωρο κάθε εβδομάδα από την Γ’ Δημοτικού έως την Γ’ Γυμνασίου μπορούν οι μαθητές πολύ άνετα να περάσουν τις αντίστοιχες εξετάσεις του ΚΠΓ.Απαραίτητη προϋπόθεση η σταθερότητα στο πλάνο της διδασκόμενης ύλης και το τέλος της υποβάθμισης του μαθήματος των αγγλικών ως η ώρα του παιδιού.
    Υπάρχει η δυνατότητα το δημόσιο σχολείο να απαλλάξει τους γονείς από το δυσβάσταχτο έξοδο των 70-150 ευρώ μηνιαίως για τις δύο ξενες γλώσσες του παιδιού αρκεί να υπάρξει πολιτική βούληση και η στοιχειώδης οργάνωση από το κράτος.Είναι υποχρέωσή του στο κάτω κάτω και δίνει ένα εφόδιο στον αυριανό πολίτη να γίνει ευρωπαίος πολίτης και να ξεπεράσει τον κίνδυνο της ανεργίας.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2016, 20:35 | Αθηνά Ιωαννίδου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Για την αποτελεσματικη εκμάθηση τηε δεύτερης ξενης γλώσσας απαιτούνται περισσοτερες ώρες διδασκαλίας ,τουλάχιστον τρεις την εβδομάδα όπως ήταν παλαιότερα.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2016, 19:21 | Ειρήνη
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Κατά την συμπλήρωση της αίτησης συμμετοχής να δηλώνεται το ΑΦΜ και αριθμός μητρώου ΕΟΠΠΕΠ του ΚΞΓ ή του καθηγήτη, αν πρόκειται για δημόσιο υπάλληλο να δηλώνεται το ΑΦΜ και ο αριθμός μητρώου δημοσίου υπαλλήλου. Έτσι περιορίζεται το μαύρο χρήμα και η φοροδιαφυγή. Το ίδιο να ισχύσει για όλους τους φορείς που διοργανώνουν εξετάσεις γλωσσομάθειας.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2016, 18:47 | Ioannis
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Είναι αδύνατον ένας φορέας που θέλει να ανταγωνιστεί αντίστοιχους φορείς εξετάσεων τους εξωτερικού να παρουσιάζει τέτοια κενά οργάνωσης όπως σήμερα. Τα δύο θέματα τα οποία θα ήθελα να σχολιάσω είναι 2: Αφενός θα πρέπει να αναρτούνται από νωρίς οι ημερομηνίες διεξαγωγής των εξετάσεων, όπως επίσης και οι ημερομηνίες δημοσίευσης των αποτελεσμάτων ώστε καθηγητές και υποψήφιοι να μπορούν να σχεδιάσουν από νωρίς την ύλη και ό,τι άλλο χρειάζεται για την προετοιμασία. Αφετέρου υπάρχει μεγάλη απόκλιση στην βαθμολογία των προφορικών. Οι εξεταστές των προφορικών θα πρέπει να είναι ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ ενημερωμένοι για το πως θα πρέπει να βαθμολογούν και να ελέγχονται τουλάχιστον μία φορά πριν αναλάβουν τη θέση αυτή. Παρά τα σεμινάρια που δημιουργούνται από τα ξενόγλωσσα τμήματα των πανεπιστημίων της χώρας, οι αξιολογητές είναι πολλές φορές τουλάχιστον μη επαρκώς καταρτισμένοι επί του θέματος.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2016, 16:01 | Μαρια
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Γιατι οι εξεταστες προφορικων απο δυο, εγιναν τουλαχιστον ενας?? Είναι δυνατόν να είναι αντικειμενικη η εξεταση όιταν υπάρχει μόνο ένας εξεταστής; Και πώς θα γίνεται η βαθμολόγηση αφού βγαίνει ο Μέσος όρος των δύο εξεταστών;

    ΟΧΙ στην περαιτερω εξοικονομηση χρηματων μέσα από τη μείωση της ποιότητας… Τα οδοιπορικα τα παιρνουμε 6 μηνες μετα και οι αμοιβες ειναι αστειες…!!! Από εκεί θα εξοικονομήσετε λεφτα??

  • 15 Σεπτεμβρίου 2016, 15:48 | Κωνσταντίνα Χρυσανθοπούλου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η σύνδεση του ξενόγλωσσου μαθήματος με το ΚΠΓ θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο εφόσον θα είχε δημιουργηθεί μία συνέχεια των όσων μαθαίνουν οι μαθητές του δημοτικού και στο γυμνάσιο. Πράγμα το οποίο δεν γίνεται.
    Τελειώνοντας οι μαθητές γερμανικών γυμνασίου το γυμνάσιο, έχουν θεωρητικά φτάσει στο Α1 επίπεδο. Το ΚΠΓ είναι διαβαθμισμένο Α1/Α2. Πώς θα ζητήσουμε λοιπόν να καταβάλλουν οι γονείς 60€ εξέταστρα για ένα επίπεδο που δεν έφτασαν τα παιδιά τους και πιθανά δεν θα πετύχουν κιόλας;
    Το δίωρο από την Ε Δημοτικού ως την Γ Γυμνασίου για τη δεύτερη ξένη γλώσσα δεν επαρκεί. Και η λύση του δίωρου εξτρά δεν είναι λύση, αφού όποιος καθηγητής συμπληρώνει το ωράριό του, δεν έχει λόγο να κάνει υπερωρία. Πρέπει να δοθεί μία τριτη ώρα, καθαρά για το ΚΠΓ στις ξένες γλώσσες.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2016, 14:48 | Κατσαντώνης Ιωάννης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Για τη σύνδεση του δημόσιου σχολείου κυρίως του Γυμνασίου με το κπγ όσον αφορά την αγγλική γλώσσα μάλλον απαιτούνται περισσότερες ώρες διδασκαλίας από 2 τουλάχιστον 4. Πέρα όμως από αυτό θα ήθελα να προσθέσω ότι αυτή η δράση πρέπει να εφαρμοστεί και στις υπόλοιπες ξένες γλώσσες που διδάσκονται όπως τα γερμανικά, καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο την γλωσσομάθεια μέσα στο Γυμνάσιο ένα εργαλείο για το μέλλον.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2016, 18:21 | manios
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΖΗΤΩ ΝΑ ΒΑΛΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΡΩΣΙΚΑ

    Η ΡΩΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΥΤΙΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΗ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΡΩΣΙΚΑ

  • 14 Σεπτεμβρίου 2016, 18:23 | manios
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΖΗΤΩ ΝΑ ΒΑΛΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΡΩΣΙΚΑΗ ΡΩΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΥΤΙΝ

    ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΗ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΡΩΣΙΚΑ

  • 14 Σεπτεμβρίου 2016, 09:40 | Vicky
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Με 2 45λεπτα την εβδομάδα δεν μπορούν οι μαθητές να προσέλθουν με αξιωσεις σε εξετασεις ΚΠΓ. Χρειαζεται αυξηση ωρων, αλλαγη του προγραμματος σπουδων, βελτιωση των συνθηκων διδασκαλιας για να γίνει οποιαδήποτε προσπάθεια σύνδεσης του δημόσιου σχολείου με πιστοποίηση στις ξένες γλώσσες.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2016, 09:47 | Ελισάβετ Δαβιδοπούλου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Εφόσον έχω εμπλακεί στο ΚΠγ ως διοικητικός υπάλληλος του ΥΠΠΕΘ θεωρώ οτι θα βοηθούσε σημαντικά εαν υπήρχε ενιαίος χρόνος οσον αφορά τη γραπτή διαδικασία δηλαδή όπως τηρείται και σε άλλες ξενόγλωσσες εξετάσεις καλό θα ήταν να δίνονται όλα τα θέματα απο το πρωί στους υποψηφίους με την οδηγία να μην ανοιχτεί καμία ενότητα παρα μόνο οταν λάβουν την αντίστοιχη οδηγία.Ολα τα απαντητικά έντυπα καλό θα ήταν να είναι τυπωμένα απο την αρχή με τα στοιχεία των υποψηφίων χωρίς να κολλούνται barcodes αποφεύγοντας έτσι λάθη και χρονοτριβές κατα τη διάρκεια της εξέτασης. Οπωσδήποτε πρέπει να γίνει ένα μητρώο επιτηρητών οι οποίοι θα γνωρίζουν τη δουλειά που πρέπει να κάνουν κατα τη διάρκεια της εξέτασης έτσι θα απαιτείται και μικρότερος αριθμός επιτηρητών και επιτροπών, οταν η διαδικασία θα γίνει πιο αυτοποιημένη.
    Το ΚΠγ διαθέτει κάποια πλεονεκτήματα έναντι των άλλων πτυχίων-χαμηλότερα δίδακτρα και άμεση έκδοση βεβαίωση επιτυχίας την ημέρα έκδοσης των αποτελεσμάτων καθώς επίσης αναγράφονται τα αποτελέσματα και στις δύο γλώσσες-Ελληνικά και στην εξεταζόμενη.Πρέπει όμως να διαφημιστεί, η κατάθεση αιτήσεων να γίνεται ηλεκτρονικά χωρίς την εμπλοκή των διευθύσεων εκπαίδευσης και βέβαια τα πιστοποιητικά να στέλνονται απευθείας στους υποψηφίους χωρίς να απαιτείται να προσέρχονται αυτοί στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για να τα παραλαμβάνουν. Το κόστος αποστολής θα μπορούσε άνετα να καλυφθεί καθιερώνοντας ένα μικρό ποσό που θα έπρεπε να καταβάλλει ο υποψήφιος για να αποκτήσει τα θέματα που έχουν πέσει τις προηγούμενες χρονιές- κάτι που εφαρμόζεται απο τους υπόλοιπους φορείς. βλέπε British Counsil

  • 12 Σεπτεμβρίου 2016, 21:20 | Κιούσης Γιώργος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    γιατί δεν εισάγεται στις αναγνωρισμένες γλώσσες του ΑΣΕΠ και η κινέζικη που ειναι γλωσσα του μελλοντος;υπαρχουν πιστοποιητικα κρατικα 6 βαθμίδων (hsk 1 -hsk6)

  • 11 Σεπτεμβρίου 2016, 19:36 | ΣΟΦΙΑ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ (ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ Η΄ΓΡΑΠΤΑ) ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΙΑ ΦΟΡΑ, ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ? ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΑ ΠΤΥΧΙΑ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΠΓ?

  • 10 Σεπτεμβρίου 2016, 19:47 | Αριέτα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το γεγονός ότι το δημόσιο σχολείο θα παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές να αποκτήσουν πιστοποιήση της αγγλικής γλώσσας με εξετάσεις εντός σχολείου αποτελεί μία αναγκαιότητα της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας που αντιμετωπίζει κάθε ελληνική οικογένεια στις μέρες μας.Ωστόσο, ενώ το υπουργείο έχει ως στόχο την αναβάθμιση της αγγλικής γλώσσας στο δημόσιο σχολείο και τη σύνδεση της με την απόκτηση του κπγ,πρέπει να αναλογιστούμε τις αλλαγές που θα ακολουθήσουν. Δυστυχώς, μου προκαλεί απορία το γεγονός ότι το υπουργείο μείωσε τις ώρες διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στο Δημοτικό ενώ τη ίδια στιγμή επιδιώκει να το συνδέσει με το κπγ. Το πρόγραμμα σπουδών της αγγλικής έχει καταρτιστεί από πανεπιστημιακούς του κλάδου με συγκεκριμένη ύλη και ώρες για την επίτευξη των στόχων κάθε επιπέδου σύμφωνα με το κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο ξένων γλωσσών. Επιπλέον, για να οδηγηθούν οι μαθητές στην απόκτηση πιστοποίησης θα πρέπει να αυξηθούν και οι ώρες διδασκαλίας στο γυμνάσιο. Σε γενικές γραμμές, πρέπει να αναθεωρήσει το υπουργείο την μείωση των ωρών και αντιθέτως να επανέλθει το πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στα εαεπ τόσα χρόνια. Συγκεκριμένα, Α-Β Δημοτικού, 2 ώρες εβδομαδιαίως, Γ-ΣΤ Δημοτικού 4 ώρες εβδομαδιαίως και να δοθεί μία επιπλέον ώρα σε κάθε τάξη Γυμνασίου, δηλαδή Α-Γ Γυμνασίου 3 ώρες εβδομαδιαίως. Όντας εκπαιδευτικός της αγγλικής γλώσσας για πάνω από μία δεκαετία και με ειδίκευση στην εφαρμοσμένη γλωσσολογία, ευελπιστώ οι παρατηρήσεις τόσο οι δικές μου όσο και των συναδέλφων να ληφθούν σοβαρά υπόψη.