Άρθρο 37 – Πεδίο εφαρμογής – σκοπός και γενικές αρχές

1. Στις διατάξεις του συστήματος αξιολόγησης του παρόντος Κεφαλαίου υπάγονται οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν, ύστερα από επιλογή ή ως αναπληρωτές, σε θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης.
2. Σκοπός της αξιολόγησης είναι η βελτίωση της ατομικής απόδοσης κάθε στελέχους και συνολικά της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης και πραγματοποιείται, για κάθε θητεία, σύμφωνα με τις αρχές της αμεροληψίας, της επαγγελματικής ικανότητας και αποδοτικότητας, λαμβανομένης υπόψη της ιδιαιτερότητας του εκπαιδευτικού έργου.

  • 26 Μαρτίου 2018, 14:58 | Κώστας Κ

    Κύριε Υπουργέ αγαπητοί συνάδελφοι,
    Αφού ευχαριστήσω το Υπουργείο για τη φιλοξενία των απόψεών μας στην ιστοσελίδα ανοιχτής διακυβέρνησης, να κλείσω με μια παράκληση.
    Πέρα από τα προσωπικά μας σχόλια, που λόγω προσωπικών βιωμάτων μπορεί να έχουν και δόσεις υπερβολών (βλέπε «Δημήτρης» για «αργόσχολους, χαραμοφάηδες και αργόμισθους ισόβιους συμβούλους»), πρέπει να μελετήσετε τις θέσεις συλλογικών οργάνων και Επιστημονικών Ενώσεων (ΠΕΣΣ, ΕΕΦ, ΕΕΧ, ΠΕΒ κλπ) και όχι μόνο των ανώνυμων που συμμετείχαμε στη Διαβούλευση.
    Με την ευχή να μείνουν τα δίκαια και αποτελεσματικά μέτρα του νομοσχεδίου και να εξαλειφθούν οι κόφτες, αδικίες και ακρότητες.
    Καλή σταδιοδρομία στα νέα στελέχη, θα είμαστε δίπλα τους από όποια θέση μας προκύψει στις επόμενες κρίσεις για την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
    Κώστας Καφετζόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04, ΔΔΕ Α Αθήνας, Υποδιευθυντής 3ου ΠΕΚ Αθήνας, πρώην υπεύθυνος ΕΚΦΕ.

  • Σκοπός της αξιολόγησης είναι η βελτίωση της ατομικής απόδοσης του κάθε στελέχους και συνολικά της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης…
    Προφανώς θεωρείται δεδομένο ότι η φυσική παρουσία του απλού εκπαιδευτικού στο σχολείο είναι αρκετή για τη βελτίωση της ατομικής του απόδοσης και της ποιότητας της εκπαίδευσης συνολικά, κάτι που δεν ισχύει για τα στελέχη της εκπαίδευσης…

  • 25 Μαρτίου 2018, 23:41 | Κώστας Κ

    Κύριε Δημήτρη, κύριοι συνάδελφοι,
    Ξαναδιαβάστε το παρόν νομοσχέδιο και διαπιστώστε ότι ο θεσμός των σ.σ. όχι μόνο δεν καταργείται αλλά ενισχύεται. Ενισχύεται και μισθολογικά και παιδαγωγικά/διοικητικά.

    Παλιά, τα στελέχη αυτά τα ονομάζαμε επιθεωρητές, αργότερα μας λέγατε σχολικούς συμβούλους, αύριο θα τους λέμε συντονιστές.

    Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να δημιουργηθούν περισσότερα στελέχη με λιγότερο κόστος , αφού αυτό είναι το πρόβλημα!

    Παραθέτω το κείμενο Επιστημονικής Ένωσης με το οποίο συμφωνώ. Συμφωνώ όχι μόνο για το συμφέρον μου ως στέλεχος, (είμαι σ.σ. και πριν τη θητεία μου ήμουν στην τάξη), αλλά διότι οι «ενάντια» στους σ.σ., τυφλωμένοι, δεν βλέπουν που θα τους πάει ο νέος νόμος.

    Διαφωνώ με κόφτες και προαπαιτούμενες γλώσσες έστω κι αν προσωπικά με ευνοούν.

    Διαφωνώ με διαδικασίες όπου η ημίωρη συνέντευξη θα κρίνει καθοριστικά το αποτέλεσμα και όχι τα προσόντα που αποκτήθηκαν σε δεκαετίες .ENΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ
    ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»Η Ένωση Ελλήνων ΦΥΣΙΚΩΝ (ΕΕΦ) σε συνέχεια των απόψεων που είχε καταθέσει από κοινού με την ΕΕΧ και την ΠΕΒ …. θεωρεί υποχρέωσή της να τοποθετηθεί εκ νέου στην Δημόσια Διαβούλευση.
    …. Οι διαδικασίες επιλογής στελεχών, καθώς και ο ουσιαστικός αποκλεισμός των Σχολικών Συμβούλων περισσότερο παραπέμπουν σε μια κατεύθυνση ελέγχου της διοίκησης της εκπαίδευσης, παρά σε οργάνωση της αποτελεσματικής και σύγχρονης λειτουργίας της σε όφελος των μαθητών. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και ο αναδρομικός χαρακτήρας της θέσπισης του ορίου των δύο θητειών για τα στελέχη της εκπαίδευσης, καθώς και η ισχυρή μοριοδότηση μη αντικειμενικών και μετρήσιμων χαρακτηριστικών τους. Επίσης δεν αναγνωρίζεται ως διδακτική η υπηρεσία του Σχολικού Συμβούλου.
    …. Υποβαθμίζεται δραματικά η υποστήριξη στα γνωστικά αντικείμενα, ως το σχολείο να μην έχει μαθησιακούς στόχους, όπως καθίσταται σαφές στα άρθρα 8-9 για τα ΚΕΣΥ, στα οποία εκτός των άλλων δεν προβλέπεται καμία θέση για τον κλάδο των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΠΕ04).Η ΕΕΦ εκφράζει την ανησυχία της για τις συνέπειες της εφαρμογής του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου στην ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και τον φόβο της για τη δημιουργία εκπαιδευτικών δομών διαφορετικών ταχυτήτων, οι οποίες θα παραβιάζουν την θεμελιώδη συνταγματική αρχή των ίσων ευκαιριών στην Εκπαίδευση και καλεί το ΥΠΠΕΘ να επανεξετάσει τον προσανατολισμό των υποστηρικτικών δομών, δίνοντας έμφαση στο ΓΝΩΣΤΙΚΟ- ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ και στην συγκρότηση ΣΩΜΑΤΟΣ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΥ ΣΚΕΨΗΣ μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
    ΤΟ ΔΣ ΕΕΦ
    …και για την αντιγραφή Κώστας Κ, σ.σ. μάχιμος πριν τη ατελείωτη θητεία μου με την ακούσια – πλην βολική- παράταση.

  • 23 Μαρτίου 2018, 19:14 | Δημήτρης

    Συνάδελφε δηλητήριο χύνεις εσύ και ανακρίβειες λες εσύ!
    Για τους καταργούμενους σχολικούς συμβούλους και τους καθηγητές δεν ισχύουν τα ίδια. Οι καθηγητές δεν μπορούν να μην εργαστούν, να είναι αργόμισθοι, διότι είναι υποχρεωμένοι να ξυπνάνε το πρωί και να διδάσκουν στην τάξη. Ενώ οι καταργούμενοι σχολικοί σύμβουλοι, όπως έχεις γράψει σε άλλο σχόλιο έχουν «ελεύθερο ωράριο», πράγμα που μεταφράζεται «αν θέλω δουλεύω και αν θέλω πάω στο γραφείο μου αφού κανείς δεν με ελέγχει»! Δεν μπορεί εν έτει 2018 να υπάρχουν άτομα με «ελεύθερο ωράριο». Οπότε καλώς καταργούνται. Άλλο το να κάνεις κακή διδασκαλία και άλλο το να μην εμφανίζεσαι στην εργασία σου και να μην σε ελέγχει κανείς! Αν είσαι εκπαιδευτικός σκέψου αν αυτό το να υπάρχουν άτομα που δεν εργάζονται είναι λογικό και πρέπον!

    Το παρόν άρθρο είναι όντως από τα σοβαρότερα, μετά από αυτό που καταργεί οριστικά τους σχολικούς συμβούλους. Οι σχολιαστές το κατάλαβαν πολύ καλά, αλλά δεν έκριναν αναγκαίο να το σχολιάσουν.

    Δεν υπάρχει κανένα μίσος. Μόνο ανταλλαγή απόψεων και κριτική θεώρηση των διατάξεων του παρόντος σχεδίου νόμου. Να είσαι σίγουρος ότι όταν ψηφιστεί ο νόμος και καταργηθούν οι σχολικοί σύμβουλοι, το «ελεύθερο ωράριο» και η αργομισθία, όταν μπουν κανόνες και θητεία και καταργηθούν οι ισόβιοι «Θεοί», τότε όλοι θα εργάζονται και θα μπορούν να αξιολογούνται και να βελτιώνονται. Γιατί αυτή είναι η ουσία της αξιολόγησης! Όταν δεν εργάζεσαι όμως(αλλά πληρώνεσαι από το Δημόσιο), τότε πώς να βελτιωθείς;

    Ο Υπουργός να φροντίσει από 1-9-2018 να μην υπάρχουν άτομα με «ελεύθερο ωράριο», διαφορετικά θα κάνει μια τρύπα στο νερό.

  • 21 Μαρτίου 2018, 23:14 | Κώστας Κ

    Συνάδελφε σταμάτα τις ανακρίβειες και το δηλητήριο.
    Για τους σχολικούς συμβούλους ισχύει ότι και για τους καθηγητές. Άλλοι δουλεύουν και άλλοι μας δουλεύουν. Και κανείς δεν ασχολείται ούτε με τους μεν ούτε με τους δε. Εκτός από τρανταχτές εξαιρέσεις. Αν είσαι εκπαιδευτικός σκέψου πότε, ποιος και που σε ρώτησε αν κάνεις μάθημα ή αν μιλάς για τον Ολυμπιακό (έχουμε και τέτοιους).

    Το παρόν άρθρο είναι από τα σοβαρότερα αφού εισάγει το θεσμό της αξιολόγησης στα στελέχη. Οι σχολιαστές ή δεν το διάβασαν ακόμη ή δεν το κατάλαβαν.
    Σε επόμενη Υπουργική απόφαση εύκολα μπορεί να μπει η διάταξη (και καλώς κατά τη γνώμη μου) ότι το άρθρο 37 ΓΕΝΙΚΕΥΕΤΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.

    Άρα πρέπει να μπουν τα θεμέλια για μια διεξοδική, αντικειμενική, ορθολογική, αποτελεσματική, δίκαιη, διαφανή αξιολόγηση.

    Αφήστε λοιπόν τα μίση, επιστροφή στη φύση που όλα τα ελέγχει, όλα τα αξιολογεί και εξελίσσεται το είδος που επιβιώνει και πολλαπλασιάζεται καλύτερα.
    Δουλειά λοιπόν και διάβασμα, όχι κριτικές οχυρωμένοι (και οι δυό μας) πίσω από την ανωνυμία!

  • 21 Μαρτίου 2018, 20:47 | Δημήτρης

    Όλοι πρέπει να αξιολογούνται. Μέχρι σήμερα είχαμε τους σχολικούς συμβούλους οι οποίοι έκαναν πλημμελώς τη δουλειά τους και δεν τους αξιολογούσε κανείς. Το αποτέλεσμα είναι να έχει ξεφύγει η κατάσταση και οι σχολικοί σύμβουλοι να είναι ασύδοτοι. Δεν πατάνε στα γραφεία τους, δεν έχουν ωράριο, είναι αργόμισθοι και αδιαφορούν για τα σχολεία.
    Τέτοια παρακμιακά φαινόμενα θα πρέπει να εκλείψουν από την εκπαίδευση! Κατάργηση των αποτυχημένων σχολικών συμβούλων, ωράριο εργασίας για όλους ανεξαιρέτως τους λειτουργούς της Εκπαίδευσης και ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ για όλους!