Άρθρο 36 – Μεταβατικές διατάξεις

1. Κατά την πρώτη επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου, το κριτήριο της διοικητικής και εκπαιδευτικής επάρκειας της περίπτ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 23 δεν αξιολογείται.
2. Κατ’ εξαίρεση, κατά την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου, η θητεία του προέδρου, των μελών και του γραμματέα του Κεντρικού και των Περιφερειακών Συμβουλίων Επιλογής των παρ. 2 και 3 του άρθρου 26 αρχίζει με τη συγκρότηση των συμβουλίων και λήγει την 31η-12-2020.
3. Κατά την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου, οι θέσεις των Σχολικών Συμβούλων νοούνται ως όμοιες με τις θέσεις των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, οι θέσεις των Προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ. νοούνται ως όμοιες με τις θέσεις των Προϊσταμένων Κ.Ε.Σ.Υ. και οι θέσεις των Υπευθύνων Λειτουργίας Κ.Π.Ε. νοούνται ως όμοιες με τις θέσεις των Προϊσταμένων Κ.Ε.Α. κατά την έννοια της παρ. 3 του άρθρου 30.

  • 25 Μαρτίου 2018, 23:38 | Κώστας Κ

    Αγαπητοί τυφλωμένοι και παθιασμένοι κατά του θεσμού των σχολικών συμβούλων:
    Ξαναδιαβάστε το παρόν νομοσχέδιο και διαπιστώστε ότι ο θεσμός των σ.σ. όχι μόνο δεν καταργείται αλλά ενισχύεται. Ενισχύεται και μισθολογικά και παιδαγωγικά/διοικητικά.
    Παλιά, τα στελέχη αυτά τα ονομάζαμε επιθεωρητές, αργότερα μας λέγατε σχολικούς συμβούλους, αύριο θα τους λέμε συντονιστές.
    Παραθέτω το κείμενο Επιστημονικής Ένωσης με το οποίο συμφωνώ. Συμφωνώ όχι μόνο για το συμφέρον μου ως στέλεχος, (είμαι σ.σ. και πριν τη θητεία μου ήμουν στην τάξη), αλλά διότι οι «ενάντια» στους σ.σ., τυφλωμένοι, δεν βλέπουν που θα τους πάει ο νέος νόμος.

    Διαφωνώ με κόφτες και προαπαιτούμενες γλώσσες έστω κι αν προσωπικά με ευνοούν.

    Διαφωνώ με διαδικασίες όπου η ημίωρη συνέντευξη θα κρίνει καθοριστικά το αποτέλεσμα και όχι τα προσόντα που αποκτήθηκαν σε δεκαετίες .

    ENΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ
    ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»Η Ένωση Ελλήνων ΦΥΣΙΚΩΝ (ΕΕΦ) σε συνέχεια των απόψεων που είχε καταθέσει από κοινού με την ΕΕΧ και την ΠΕΒ …. θεωρεί υποχρέωσή της να τοποθετηθεί εκ νέου στην Δημόσια Διαβούλευση.
    …. Οι διαδικασίες επιλογής στελεχών, καθώς και ο ουσιαστικός αποκλεισμός των Σχολικών Συμβούλων περισσότερο παραπέμπουν σε μια κατεύθυνση ελέγχου της διοίκησης της εκπαίδευσης, παρά σε οργάνωση της αποτελεσματικής και σύγχρονης λειτουργίας της σε όφελος των μαθητών. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και ο αναδρομικός χαρακτήρας της θέσπισης του ορίου των δύο θητειών για τα στελέχη της εκπαίδευσης, καθώς και η ισχυρή μοριοδότηση μη αντικειμενικών και μετρήσιμων χαρακτηριστικών τους. Επίσης δεν αναγνωρίζεται ως διδακτική η υπηρεσία του Σχολικού Συμβούλου.
    …. Υποβαθμίζεται δραματικά η υποστήριξη στα γνωστικά αντικείμενα, ως το σχολείο να μην έχει μαθησιακούς στόχους, όπως καθίσταται σαφές στα άρθρα 8-9 για τα ΚΕΣΥ, στα οποία εκτός των άλλων δεν προβλέπεται καμία θέση για τον κλάδο των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΠΕ04).Η ΕΕΦ εκφράζει την ανησυχία της για τις συνέπειες της εφαρμογής του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου στην ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και τον φόβο της για τη δημιουργία εκπαιδευτικών δομών διαφορετικών ταχυτήτων, οι οποίες θα παραβιάζουν την θεμελιώδη συνταγματική αρχή των ίσων ευκαιριών στην Εκπαίδευση και καλεί το ΥΠΠΕΘ να επανεξετάσει τον προσανατολισμό των υποστηρικτικών δομών, δίνοντας έμφαση στο ΓΝΩΣΤΙΚΟ- ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ και στην συγκρότηση ΣΩΜΑΤΟΣ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΥ ΣΚΕΨΗΣ μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
    ΤΟ ΔΣ ΕΕΦ
    …και για την αντιγραφή Κώστας Κ, σ.σ. μάχιμος πριν τη ατελείωτη θητεία μου με την ακούσια – πλην βολική- παράταση.

  • 25 Μαρτίου 2018, 16:22 | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

    Είμαι εκπαιδευτικός δεν είμαι στέλεχος ούτε με ενδιαφέρει, όμως γνωρίζω καλά την εκπαίδευση χρόνια τώρα. Ο μόνος από τα στελέχη που γνωρίζαμε και ήταν παντα κοντά μας λύνοντας προβλήματα με την εμπειρία του και τις γνώσεις τους,ήταν ο Σχολικός Σύμβουλος. Κανένας άλλος από την ιεραρχία της εκπαίδευσης δεν εμφανίζεται ποτέ.Παρότι του περιόριζαν συνεχώς τις αρμοδιότητες αυτοί που τον κατηγορούν, με την οδό της επιμόρφωσης έδινε πρακτικό υλικό που χρησιμοποιήσα στην τάξη μου ακόμα και την άλλη μέρα.Αυτό το έργο και τα προβλήματα που λύνει καθημερινά ώστε αυτά να μη φτάνουν στο Υπουργείο ποιός φρόντισε να τα μάθει?
    Όσοι μιλάνε για αποκλεισμό τους από τις κρίσεις αποδικνείουν την επιστημονική ανωτερότητά τους και τον φόβο να αναμετρηθούν επιστημονικά οι ίδιοι μαζί τους.

    Οι συντονιστές ,και δεν ξέρω πως λέγονται αυτοί που θα εκλεγούν, εύχομαι να τους προσεγγίζουν επιστημονικά κάτι που δεν φαίνεται από τον τρόπο μοριοδότησης.Όμως σε κάθε περίπτωση ο αριθμός που υπάρχει στο νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι μικρός και πρέπει να αυξηθεί ώστε η αναλογία καθενός με τα σχολεία ευθύνης να είναι τέτοια ώστε να εξασφαλίζεται η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και η συνδρομή του εκπαιδευτικού.

    Το Σχόλιο σας θα δημοσιευθεί μόλις ελεγχθεί απο τον διαχειριστή.

  • 23 Μαρτίου 2018, 15:20 | Δημήτρης

    Αγαπητέ Κώστα Κ.

    Σχολικοί σύμβουλοι δεν υπάρχουν πλέον. Μετράνε μέρες. Όσο πιο γρήγορα το συνειδητοποιήσεις, τόσο το καλύτερο. Οι σχολικοί σύμβουλοι ήταν ένας αναχρονιστικός θεσμός ο οποίος καταργήθηκε. Όσοι υπηρετούντες σχολικοί σύμβουλοι έχουν συμπληρώσει 5-6 έτη αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής τους παρόντος προτεινόμενου νόμου. Είναι σαφές αυτό. Αυτά ορίζει ο νόμος. Τί να κάνουμε, να τον αλλάξουμε επειδή δεν αρέσει στους απερχόμενους σχολικούς συμβούλους;
    Ας πάνε οι τέως σχολικοί σύμβουλοι στις τάξεις να διδάξουν! Δεν θα πάθουν τίποτα! Τα παιδιά δεν δαγκώνουν! Οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να φοβούνται την διδασκαλία. Σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν θητείες και οι εκπαιδευτικοί αργά ή γρήγορα επιστρέφουν στα διδακτικά τους καθήκοντα. Μόνο εδώ τα κόμματα είχαν φτιάξει θέσεις ισόβιων συμβούλων για να βολεύουν τους δικούς τους σε θέσεις αργομισθίας. Αυτά μας τελείωσαν και όσο πιο γρήγορα το συνειδητοποιήσουν κάποιοι θα είναι καλύτερο για την εκπαίδευση.

    Με εκτίμηση.

  • 21 Μαρτίου 2018, 23:03 | Κώστας Κ

    Σύμφωνα με το παρόν άρθρο:
    «3. Κατά την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου, οι θέσεις των Σχολικών Συμβούλων νοούνται ως όμοιες με τις θέσεις των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου,…»

    Μήπως αυτό ερμηνεύεται ότι πιθανώς μερικοί νυν υπηρετούντες Σχολικοί Σύμβουλοι έχουν διαδοχικές δυο θητείες και αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής τους παρόντος προτεινόμενου νόμου;

    Πόσο θα χαρούν αυτοί που πνέουν μένεα κατά των Σχολικών Συμβούλων!

  • 21 Μαρτίου 2018, 22:56 | Κώστας Κ

    Πάλι δηλητήριο για τους απερχόμενους!
    Και εκπαιδευτικοί υπάρχουν που δεν δουλεύουν αλλά το σύστημα τους καλύπτει.
    Να ξεκινήσει λοιπόν αυτή η δόλια η αξιολόγηση που τώρα θα την λέμε αποτίμηση, ώστε να δούμε τελικά ποιός κάνει τι.
    Είναι εύκολο να λές λουφαδόρους τους άλλους (όπως ακριβώς πολλοί γονείς κατηγορούν τους δάσκαλους) αλλά δύσκολο να αναγνωρίζεις τις ευθύνες σου!

    «Ανθρώπων έκαστος δύο πήρας φέρει, την μέν έμπροσθεν την δε όπισθεν»
    Ο καθένας μας κουβαλάει το δισάκι με τους δυο σάκους, έναν μπροστά και έναν πίσω. Και μπροστά έχει τα ελαττώματα και τα λάθη των άλλων, οπότε τα βλέπει συνέχεια, ενώ στον πίσω έχει τα δικά του σφάλματα που δεν τα βλέπει ποτέ.

    Ας αρχίσει επι τέλους η αξιολόγηση!

  • 19 Μαρτίου 2018, 21:35 | Δημήτρης

    Οι απερχόμενοι σχολικοί σύμβουλοι θα πρέπει να επιστρέψουν στις σχολικές τάξεις. Ως αξιολογητές απέτυχαν. Όποτε τους ήθελες δεν τους έβρισκες στα γραφεία τους. Και δεν ήταν σε επισκέψεις σε σχολεία. Ήταν στα σπίτια τους. Γιατί κανείς δεν ελέγχει το ωράριό τους! Είναι ντροπή να υπάρχουν αργόμισθοι στη σημερινή εποχή! Όλοι ξέρουμε ότι οι απερχόμενοι σχολικοί σύμβουλοι δεν εργάζονταν, αλλά κανείς δεν μιλούσε! Έπρεπε να το πει ο Υπουργός και να τους καταργήσει με νόμο για να γίνει το αυτονόητο! Οι αργόμισθοι να πάνε να διδάξουν και να βγάζουν τίμια το ψωμί τους. Όχι να το παίζουν σύμβουλοι και να μην πατάνε στη δουλειά τους! Οι νέοι συντονιστές θα πρέπει να είναι αξιόλογοι και να έχουν ωράριο, να βρίσκονται στα γραφεία τους για να αντιμετωπίζουν τα πολλά προβλήματα των σχολείων!
    Ντροπή μας που ανεχόμασταν τους αργόμισθους σχολικούς συμβούλους τόσα χρονια.