Άρθρο 06 – Ίδρυση Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.)

Στην περιοχή ευθύνης κάθε Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ιδρύονται Κ.Ε.Σ.Υ., τα οποία υπάγονται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ως εξής:
α) Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης:
αα) Δράμας με έδρα τη Δράμα,
ββ) Έβρου με έδρα την Αλεξανδρούπολη,
γγ) Καβάλας με έδρα την Καβάλα,
δδ) Ξάνθης με έδρα την Ξάνθη και
εε) Ροδόπης με έδρα την Κομοτηνή.
β) Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής:
αα) 1ο Α΄ Αθήνας με έδρα την Αθήνα,
ββ) 2ο Α΄ Αθήνας με έδρα την Αθήνα,
γγ) 1ο Β΄ Αθήνας με έδρα τη Νέα Ιωνία,
δδ) 2ο Β΄ Αθήνας με έδρα την Αγία Παρασκευή,
εε) 1ο Γ΄ Αθήνας με έδρα το Αιγάλεω,
στστ) 2ο Γ΄ Αθήνας με έδρα το Αιγάλεω,
ζζ) 1ο Δ΄ Αθήνας με έδρα τη Νέα Σμύρνη,
ηη) 2ο Δ΄ Αθήνας με έδρα τη Νέα Σμύρνη,
θθ) 1ο Ανατολικής Αττικής με έδρα το Κορωπί,
ιι) 2ο Ανατολικής Αττικής με έδρα το Κορωπί,
ιαια) Δυτικής Αττικής με έδρα την Ελευσίνα,
ιβιβ) 1ο Πειραιά με έδρα τον Πειραιά και
ιγιγ) 2ο Πειραιά με έδρα τον Πειραιά.
γ) Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου:
αα) Λέσβου με έδρα τη Μυτιλήνη,
ββ) Λήμνου με έδρα τη Μύρινα,
γγ) Σάμου με έδρα τη Σάμο και
δδ) Χίου με έδρα τη Χίο.
δ) Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας:
αα) Αιτωλοακαρνανίας με έδρα το Μεσολόγγι,
ββ) 1ο Αχαΐας με έδρα την Πάτρα,
γγ) 2ο Αχαΐας με έδρα την Πάτρα και
δδ) Ηλείας με έδρα τον Πύργο.
ε) Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας:
αα) Γρεβενών με έδρα τα Γρεβενά,
ββ) Καστοριάς με έδρα την Καστοριά,
γγ) Κοζάνης με έδρα την Κοζάνη και
δδ) Φλώρινας με έδρα τη Φλώρινα.
στ) Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου:
αα) Άρτας με έδρα την Άρτα,
ββ) Θεσπρωτίας με έδρα την Ηγουμενίτσα,
γγ) Ιωαννίνων με έδρα τα Ιωάννινα και
δδ) Πρέβεζας με έδρα την Πρέβεζα.
ζ) Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας:
αα) Καρδίτσας με έδρα την Καρδίτσα,
ββ) Λάρισας με έδρα τη Λάρισα,
γγ) Μαγνησίας με έδρα το Βόλο και
δδ) Τρικάλων με έδρα τα Τρίκαλα.
η) Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων:
αα) Ζακύνθου με έδρα τη Ζάκυνθο,
ββ) Κέρκυρας με έδρα την Κέρκυρα,
γγ) Κεφαλληνίας με έδρα το Αργοστόλι και
δδ) Λευκάδας με έδρα τη Λευκάδα.
θ) Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας:
αα) Ημαθίας με έδρα τη Βέροια,
ββ) 1ο Α΄ Θεσσαλονίκης με έδρα τη Θέρμη,
γγ) 2ο Α΄ Θεσσαλονίκης με έδρα τη Θέρμη,
δδ) 1ο Β΄ Θεσσαλονίκης με έδρα τη Σταυρούπολη,
εε) 2ο Β΄ Θεσσαλονίκης με έδρα τη Σταυρούπολη,
στστ) Κιλκίς με έδρα το Κιλκίς,
ζζ) Πιερίας με έδρα την Κατερίνη,
ηη) Πέλλας με έδρα την Έδεσσα,
θθ) Σερρών με έδρα τις Σέρρες και
ιι) Χαλκιδικής με έδρα τον Πολύγυρο.
ι) Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης:
αα) Ηρακλείου με έδρα το Ηράκλειο,
ββ) Λασιθίου με έδρα τον Άγιο Νικόλαο,
γγ) Ρεθύμνου με έδρα το Ρέθυμνο και
δδ) Χανίων με έδρα τα Χανιά.
ια) Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου:
αα) Σύρου με έδρα τη Σύρο,
ββ) Νάξου με έδρα τη Νάξο,
γγ) Ρόδου με έδρα τη Ρόδο,
δδ) Καλύμνου με έδρα την Κάλυμνο και
εε) Κω με έδρα την Κω.
ιβ) Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου:
αα) Αργολίδας με έδρα το Ναύπλιο,
ββ) Αρκαδίας με έδρα την Τρίπολη,
γγ) Κορινθίας με έδρα την Κόρινθο,
δδ) Λακωνίας με έδρα τη Σπάρτη και
εε) Μεσσηνίας με έδρα την Καλαμάτα.
ιγ) Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας:
αα) Βοιωτίας με έδρα τη Λιβαδειά,
ββ) Ευβοίας με έδρα τη Χαλκίδα,
γγ) Ευρυτανίας με έδρα το Καρπενήσι,
δδ) Φθιώτιδας με έδρα τη Λαμία και
εε) Φωκίδας με έδρα την Άμφισσα.

  • 26 Μαρτίου 2018, 14:38 | Μαργαρίτα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Επισημαίνω τα παρακάτω με αφορμή το σχέδιο νόμου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»:
    – η υποστήριξη και η παροχή σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών απαιτεί κατάλληλα καταρτισμένο προσωπικό και καθιστά την παρουσία του σχολικού ψυχολόγου αναγκαία. Τα σεμινάρια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών δεν μπορούν να υποκαταστήσουν το έργο του σχολικού ψυχολόγου
    – κρίνεται απαραίτητη η σταθερή οργανική παρουσία των σχολικών ψυχολόγων στα ΚΕΣΥ και στις ΕΔΕΑΥ προκειμένου να υπάρχει αποτελεσματικότητα στο έργο τους και όχι η στελέχωσή τους από αναπληρωτές που αλλάζουν κάθε χρόνο.

  • 26 Μαρτίου 2018, 14:48 | ΕΝΕΛΕΑ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής – ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α., θεωρεί ότι το νομοσχέδιο περί αναδιοργάνωσης δομών υποστήριξης και άλλες διατάξεις που βρίσκεται σε διαβούλευση χρειάζεται σαφέστατα περισσότερο χρόνο για να υπάρξει τόσο διαβούλευση όσο και ουσιαστικός διάλογος και ανταλλαγή απόψεων με τους αρμόδιους επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς φορείς, πρωτίστως δε με τους σχετικούς φορείς στους οποίους αναφέρεται.
    Ο μεγάλος ήδη αριθμός προτάσεων, γνωμοδοτήσεων και απόψεων αποδεικνύει του λόγου το αληθές σε συνδυασμό μάλιστα ότι ακόμα οι περισσότεροι συνδικαλιστικοί φορείς δεν έχουν καταφέρει να το επεξεργαστούν επαρκώς με αποτέλεσμα να μην έχουν ακόμα ανακοινώσει τις απόψεις τους.
    Η ψήφιση ενός τέτοιου νόμου που αγγίζει εξαιρετικά κρίσιμες και ευαίσθητες περιοχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας κινδυνεύει να γίνει αντικείμενο αμφισβήτησης και δικαστικών προσφυγών ενώ θα έπρεπε να λύνει τα κύρια αν όχι όλα προβλήματα του χώρου όπως αυτά έχουν αναδειχθεί διαχρονικά ως αποτέλεσμα ενός έντιμου διαλόγου. Τρανό παράδειγμα αποτελεί η βιωσιμότητα του ν.1566/1985 ο οποίος μέχρι σήμερα αντέχει στο χρόνο και αποτελεί τη βάση για την εκπαίδευση έχοντας τύχει κοινής αποδοχής.
    Είμαστε βέβαιοι ότι θα ανταποκριθείτε καθώς ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος καθώς εδώ και μήνες έχει ανακοινωθεί και διακινείται ότι πρόκειται να υπάρξει νέο νομοθέτημα, χωρίς όμως να υπάρχει κάτι το απτό.

    ΤΟ Δ.Σ.

  • 26 Μαρτίου 2018, 14:02 | ΚΕΔΔΥ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Με αφορμή το σ/ν του Υπουργείου Παιδείας για τις νέες υποστηρικτικές δομές με τίτλο «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», το οποίο δόθηκε σε διαβούλευση, έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:
    • Αποδυναμώνεται η θεσμοθετημένη διεπιστημονική συνεργασία, που αποτελεί σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία και πραγματικότητα, την πιο ενδεδειγμένη προσέγγιση στην αντιμετώπιση των σοβαρών ψυχοκοινωνικών, γνωστικών και συμπεριφορικών προβλημάτων των παιδιών. Οι σταθερές διεπιστημονικές ομάδες που αποτελούνταν από εκπαιδευτικό, ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό, λογοθεραπευτή και παιδοψυχίατρο, αντικαθίστανται πρόχειρα ως εξής: «Οι διεπιστημονικές υποομάδες δεν έχουν μόνιμο χαρακτήρα αλλά ο αριθμός, η σύνθεση, το έργο τους και η διάρκειά τους μπορεί να μεταβάλλονται ανάλογα με τα θέματα που αντιμετωπίζουν».
    • Περιορίζεται ο ρόλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, δηλαδή των ειδικών επιστημόνων που συναπαρτίζουν μαζί με τους εκπαιδευτικούς, το προσωπικό των ΚΕΣΥ. Για παράδειγμα, καταργείται πλήρως η ειδικότητα του Παιδοψυχιάτρου και περιθωριοποιείται ο ρόλος των ειδικοτήτων των Λογοθεραπευτών και Εργοθεραπευτών, αφού δεν προβλέπεται τουλάχιστον ένας από τις παραπάνω ειδικότητες σε κάθε ΚΕΣΥ της επικράτειας.
    • Πώς μπορούν να λειτουργήσουν υποστηρικτικά οι ΕΔΕΑΥ αφού:
    1) δεν θα καλύπτεται το σύνολο των σχολείων από αυτές,
    2) τα στελέχη τους θα βρίσκονται περιοδικά και για λίγο χρόνο σε κάθε σχολείο,
    3) στελεχώνονται κυρίως από αναπληρωτές που δεν προσλαμβάνονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς,
    4) τα στελέχη δεν επιμορφώνονται ενώ το σ/ν τους προσθέτει επιπλέον και σημαντικές αρμοδιότητες.
    • Δεν αναφέρεται ο όρος διάγνωση-διαφοροδιάγνωση από το σ/ν και αντικαθίσταται από τον όρο: «διερεύνηση εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών». Παραβλέπεται έτσι η τεράστια απόσταση που χωρίζει την απλή διερεύνηση από την τεκμηριωμένη διάγνωση βάσει επιστημονικών μεθόδων και με τη χρήση ψυχομετρικών εργαλείων (τεστ).
    • Για να είναι αποτελεσματική η οποιαδήποτε παρέμβαση θα πρέπει να βασίζεται σε μια εις βάθος διάγνωση και αξιολόγηση των γνωστικών, ψυχοσυναισθηματικών και κοινωνικών προβλημάτων του παιδιού και σε μια εμπεριστατωμένη έρευνα των ψυχοκοινωνικών παραγόντων που το περιβάλλουν. Σε αντίθετη περίπτωση, καμία παρέμβαση δεν βρίσκει το στόχο της, δημιουργεί επιπλέον προβλήματα και σπαταλάει ανθρώπινο δυναμικό.
    • Στο σ/ν δεν αναφέρεται πουθενά ο όρος της παράλληλης στήριξης των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την οποία εισηγείτο μέχρι σήμερα το ΚΕΔΔΥ. Ο θεσμός της παράλληλης στήριξης παρά τα μεγάλα προβλήματα λειτουργίας, συνέβαλε σημαντικά στη συμπερίληψη των μαθητών αυτών στη Γενική Εκπαίδευση.
    • Πολλαπλασιάζονται οι αρμοδιότητες και ευθύνες των εργαζομένων στα ΚΕΣΥ, χωρίς αντίστοιχη πρόβλεψη για στελέχωσή τους με το απαραίτητο προσωπικό. Αν σκεφθεί κανείς ότι στα μεγάλα ΚΕΔΔΥ της χώρας υπήρχαν λίστες αναμονής για αξιολόγηση που ξεπερνούσαν τα ένα με δύο χρόνια, τότε καταλαβαίνουμε τι πρόκειται να συμβεί με την αύξηση των αρμοδιοτήτων τους. Επιπλέον, με την κάλυψή τους κυρίως με αναπληρωτές δεν εξασφαλίζεται η μόνιμη παρουσία τους από την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς.
    • Πώς είναι δυνατόν τα ΠΕΚΕΣ να εποπτεύουν και να συντονίζουν τα ΚΕΣΥ όταν προβλέπονται 20 συντονιστές Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης για όλη την Ελλάδα, ούτε ένας ανά ΠΕΚΕΣ, ενώ δεν προβλέπεται συντονιστής ΕΕΠ.
    • Αποκλεισμός του ΕΕΠ από θέσεις ευθύνης αφού οι μοριοδοτήσεις αναφέρονται αποκλειστικά σε διδακτική εμπειρία, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνεται η προϋπηρεσία σε ΚΔΑΥ-ΚΕΔΔΥ.

    Προσωπικό του ΚΕΔΔΥ Ν.Θεσπρωτίας


    Κέντρο Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης Θεσπρωτίας
    Κύπρου 60
    2665028964 & 2665028341 (fax)
    Ηγουμενίτσα

  • 26 Μαρτίου 2018, 12:22 | ΚΕΔΔΥ ΑΡΤΑΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Με αφορμή το σ/ν του Υπουργείου Παιδείας για τις νέες υποστηρικτικές δομές με τίτλο «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», το οποίο δόθηκε σε διαβούλευση, έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:
    • Αποδυναμώνεται η θεσμοθετημένη διεπιστημονική συνεργασία, που αποτελεί σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία και πραγματικότητα, την πιο ενδεδειγμένη προσέγγιση στην αντιμετώπιση των σοβαρών ψυχοκοινωνικών, γνωστικών και συμπεριφορικών προβλημάτων των παιδιών. Οι σταθερές διεπιστημονικές ομάδες που αποτελούνταν από εκπαιδευτικό, ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό, λογοθεραπευτή και παιδοψυχίατρο, αντικαθίστανται πρόχειρα ως εξής: «Οι διεπιστημονικές υποομάδες δεν έχουν μόνιμο χαρακτήρα αλλά ο αριθμός, η σύνθεση, το έργο τους και η διάρκειά τους μπορεί να μεταβάλλονται ανάλογα με τα θέματα που αντιμετωπίζουν».
    • Περιορίζεται ο ρόλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, δηλαδή των ειδικών επιστημόνων που συναπαρτίζουν μαζί με τους εκπαιδευτικούς, το προσωπικό των ΚΕΣΥ. Για παράδειγμα, καταργείται πλήρως η ειδικότητα του Παιδοψυχιάτρου και περιθωριοποιείται ο ρόλος των ειδικοτήτων των Λογοθεραπευτών και Εργοθεραπευτών, αφού δεν προβλέπεται τουλάχιστον ένας από τις παραπάνω ειδικότητες σε κάθε ΚΕΣΥ της επικράτειας.
    • Πώς μπορούν να λειτουργήσουν υποστηρικτικά οι ΕΔΕΑΥ αφού:
    1) δεν θα καλύπτεται το σύνολο των σχολείων από αυτές,
    2) τα στελέχη τους θα βρίσκονται περιοδικά και για λίγο χρόνο σε κάθε σχολείο,
    3) στελεχώνονται κυρίως από αναπληρωτές που δεν προσλαμβάνονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς,
    4) τα στελέχη δεν επιμορφώνονται ενώ το σ/ν τους προσθέτει επιπλέον και σημαντικές αρμοδιότητες.
    • Δεν αναφέρεται ο όρος διάγνωση-διαφοροδιάγνωση από το σ/ν και αντικαθίσταται από τον όρο: «διερεύνηση εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών». Παραβλέπεται έτσι η τεράστια απόσταση που χωρίζει την απλή διερεύνηση από την τεκμηριωμένη διάγνωση βάσει επιστημονικών μεθόδων και με τη χρήση ψυχομετρικών εργαλείων (τεστ).
    • Για να είναι αποτελεσματική η οποιαδήποτε παρέμβαση θα πρέπει να βασίζεται σε μια εις βάθος διάγνωση και αξιολόγηση των γνωστικών, ψυχοσυναισθηματικών και κοινωνικών προβλημάτων του παιδιού και σε μια εμπεριστατωμένη έρευνα των ψυχοκοινωνικών παραγόντων που το περιβάλλουν. Σε αντίθετη περίπτωση, καμία παρέμβαση δεν βρίσκει το στόχο της, δημιουργεί επιπλέον προβλήματα και σπαταλάει ανθρώπινο δυναμικό.
    • Στο σ/ν δεν αναφέρεται πουθενά ο όρος της παράλληλης στήριξης των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την οποία εισηγείτο μέχρι σήμερα το ΚΕΔΔΥ. Ο θεσμός της παράλληλης στήριξης παρά τα μεγάλα προβλήματα λειτουργίας, συνέβαλε σημαντικά στη συμπερίληψη των μαθητών αυτών στη Γενική Εκπαίδευση.
    • Πολλαπλασιάζονται οι αρμοδιότητες και ευθύνες των εργαζομένων στα ΚΕΣΥ, χωρίς αντίστοιχη πρόβλεψη για στελέχωσή τους με το απαραίτητο προσωπικό. Αν σκεφθεί κανείς ότι στα μεγάλα ΚΕΔΔΥ της χώρας υπήρχαν λίστες αναμονής για αξιολόγηση που ξεπερνούσαν τα ένα με δύο χρόνια, τότε καταλαβαίνουμε τι πρόκειται να συμβεί με την αύξηση των αρμοδιοτήτων τους. Επιπλέον, με την κάλυψή τους κυρίως με αναπληρωτές δεν εξασφαλίζεται η μόνιμη παρουσία τους από την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς.
    • Πώς είναι δυνατόν τα ΠΕΚΕΣ να εποπτεύουν και να συντονίζουν τα ΚΕΣΥ όταν προβλέπονται 20 συντονιστές Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης για όλη την Ελλάδα, ούτε ένας ανά ΠΕΚΕΣ, ενώ δεν προβλέπεται συντονιστής ΕΕΠ.
    • Αποκλεισμός του ΕΕΠ από θέσεις ευθύνης αφού οι μοριοδοτήσεις αναφέρονται αποκλειστικά σε διδακτική εμπειρία, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνεται η προϋπηρεσία σε ΚΔΑΥ-ΚΕΔΔΥ.

    Προσωπικό του ΚΕΔΔΥ Αρτας

  • 26 Μαρτίου 2018, 10:54 | Ε.Σ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Αν για παράδειγμα το υπουργείο είχε πρόθεση να υπάρχει αποτελεσματικό έργο δε θα συγκέντρωνε όλες αυτές τις προυπάρχουσες δομές στο ΚΕΣΥ. Από την άλλη η δημιουργία π.χ. δυο ΚΕΣΥ στη Γ Αθήνας θα ήταν θετική μόνο αν η έδρα τους βρίσκεται σε διαφορετικούς δήμους, και όχι κάποιος από το Ίλιον να πρέπει να πηγαίνει Αιγάλεω. Έτσι δυσκολεύεται το έργο τόσο του συντονιστή ως προς την εποπτεία των σχολείων, όσο και γονιών και μαθητών.

  • 26 Μαρτίου 2018, 10:35 | Βασιλική
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Αναρωτιέμαι γιατί ένας τόσο πετυχημένος θεσμός, όπως αυτός των ΚΕΔΔΥ, αντί να ενισχυθεί ο ρόλος του και να στελεχωθεί πλήρως με μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, ώστε να ασκεί το έργο του πιο ολοκληρωμένα και πιο γρήγορα τόσο σε επίπεδο αξιολογικό, διαγνωστικό όσο και σε επίπεδο υποστήριξης και συνεργασίας με τη σχολική κοινότητα, επιλέγεται να αποδομηθεί στο όνομα μιας «υπερδομής» που θα έχει ουσιαστικά δασκαλοκεντρικό χαρακτήρα, χωρίς την εξασφάλιση της διεπιστημονικότητας και της ορθούς αντιμετώπισης των προβλημάτων των μαθητών, των γονιών και των σχολείων. Στην εποχή μας, μάλιστα, που έχουν αυξηθεί τα ψυχιατρικά περιστατικά, το προσωπικό των ΚΕΣΥ, θα καλείται να περιγράψει απλά και να παρέμβει στο σχολείο, χωρίς να υπάρχει πλήρης αξιολόγηση και ακριβής διάγνωση των μαθητών, προβαίνοντας σε πρόχειρες εκτιμήσεις και ενέργειες, αφού δεν θα δύναται να πραγματοποιηθεί σωστός σχεδιασμός, βάσει των πραγματικών αναγκών των μαθητών.

    θεωρών ότι η ενδυνάμωση των υπαρχόντων ΚΕΔΔΥ θα εξυπηρετούσε καλύτερα τις ανάγκες των μαθητών και σχολείων και θα ήταν πολύ πιο οικονομική και αποτελεσματική λύση, παρέχοντας επιπλέον και την «υποστήριξη» η οποία, λόγω μεγάλης λίστας αναμονής, στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι ανέφικτη.

  • 26 Μαρτίου 2018, 08:58 | Eleni
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι μόνο υπάρχουν δομές και υπηρεσίες του Επαγγελματικού Προσανατολισμού που προσφέρουν στοχευόμενη βοήθεια στους ενδιαφερόμενους να αναπτύξουν δεξιότητες ώστε να σχεδιάσουν το επαγγελματικό τους μέλλον. Αντιθέτως στην Ελλάδα με λύπη διαπιστώνουμε ότι οι δομές αυτές κλείνουν πρώτα αναστολή των ΓΡΑΣΥ μετά των ΓΡΑΣΕΠ. Επίσης στο οργανόγραμμα του Υπουργείου δεν υπάρχει τμήμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού με την κατάργηση του ΑΤΕΠ και τώρα η κατάργηση των ΚΕΣΥΠ. Τα ΚΕΣΥΠ παρέχουν ΔΩΡΕΑΝ υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού.
    Τα ΚΕΣΥΠ πρέπει να παραμείνουν στη σημερινή τους μορφή αλλά και να διευρυνθούν σε κάθε απομακρυσμένη περιοχή σε όλη τη χώρα. Κάθε μαθητή/τρια, γονέας και εκπαιδευτικός έχει δικαίωμα να έχει πρόσβαση στις υπηρεσίες που προσφέρουν τα ΚΕΣΥΠ όπως: ατομική και ομαδική συμβουλευτική, ενημέρωση σε κάθε σχολείο της περιοχής ευθύνης τους καθώς και σε γονείς, επιστημονική υποστήριξη προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας, βιωματικά εργαστήρια, κ.α