Άρθρο 14 – Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε επιμέρους διατάξεις του.

  • 22 Φεβρουαρίου 2019, 10:06 | Αγνή Κατσιμπέρη
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων πρέπει να μείνει αυτόνομο. Πληροί όλα τα ακαδημαϊκά κριτήρια και το πρόγραμμα σπουδών του ταυτίζεται πλήρως με τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Μια συγχώνευση με το τμήμα της Αισθητικής-Κοσμητολογίας θα ηταν καταστροφική και για τα δύο τμήματα. Επιπλέον η απόφαση της Συγκλήτου και των υπολοίπων θεσμικών οργάνων του ΑΤΕΙ μιλάει για την αυτονομία του τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων και την ένταξή του στο ΔΙ.ΠΑ.Ε με τίτλο Βιοϊατρικών Επιστημών.

  • Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ο Υπουργός παιδείας κ. Γαβρόγλου και ο σύμβουλός του κ. Κυπριανός, υποστηρίζουν ανοικτά πλέον ότι τα ΤΕΙ καταργήθηκαν χωρίς μάλιστα «να έχει ανοίξει ρουθούνι». Σε πρόσφατα άρθρα τους μάλιστα υποστήριξαν και οι δύο ότι «αναβάθμισαν» την «υποβαθμισμένη τεχνολογική εκπαίδευση» με την «απορρόφηση των ΤΕΙ από τα Πανεπιστήμια» και την ίδρυση διετών τμημάτων τεχνολογικής εκπαίδευσης.

    Βέβαια, από έναν Υπουργό που δεν «καταδέχτηκε» ποτέ να συναντηθεί με τις Ενώσεις των Αποφοίτων της Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και ακολούθησε με πίστη και ευλάβεια όλες τις προτάσεις του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ (απορρόφηση ΤΕΙ, διετή επαγγελματική εκπαίδευση, διαχωρισμός αποφοίτων, πενταετή grecomaster), ΔΕΝ θα μπορούσαμε να περιμένουμε κάτι καλύτερο. Γιατί ο κ. Γαβρόγλου κρύβεται;

    «Δεν άνοιξε μύτη» πώς να ανοίξει; αφού όλες τις αντιδράσεις από την κατάργηση των Ιδρυμάτων, αυτή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και αυτός ο υπουργός των συντεχνιών, τις έχουν θάψει ή τις υποβαθμίζουν έντεχνα ή δεν τις αφήνουν να βγουν στην δημοσιότητα. Πέραν τούτου ο υπουργός και οι συνεργάτες του αρθρογραφούν για να πείσουν την Ελληνική κοινωνία, ότι «αναβαθμίζονται» τα Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα, μέσω της κατάργησής τους (!).

    Με δική τους απόφαση, πρωτοφανή πολιτική, συλλήβδην καταργούν Ανώτατα Ιδρύματα, χωρίς κανέναν ουσιαστικό διάλογο με τους ενδιαφερόμενους και χωρίς καμία πρόνοια για τους Αποφοίτους. Τίποτα δεν τρέχει, όταν δεν θέλουν να δούμε και αποστρέφουμε το βλέμμα μας…..

    Ούτε η ακαδημαϊκή συνέχεια των Αποφοίτων τον απασχόλησε, ούτε η επαγγελματική συνέχεια τους τον απασχόλησε, ούτε ο κοινωνικός αντίκτυπος τον απασχόλησε. Αυτός είναι ο κ. Γαβρόγλου και οι συνεργάτες του.

    Αυτά δεν έχουν συμβεί σε καμία ευρωπαϊκή χώρα μέχρι σήμερα. Ο Υπουργός και οι σύμβουλοί του, αγνόησαν ότι τα Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα (ΤΕΙ) μέχρι σήμερα έχουν παραδώσει στην Ελληνική Κοινωνία, πάνω από 200 χιλιάδες Πτυχιούχους Γεωτεχνικούς (Γεωπόνους, Δασοπόνους, Ιχθυολόγους), Μηχανικούς, κ.α., των οποίων η εκπαίδευση στοίχισε στην Ελληνική Κοινωνία πολλά δις ευρώ στην διάρκεια των 35 ετών λειτουργίας των Ιδρυμάτων. Αγνόησαν ότι στα Τεχνολογικά Ιδρύματα, λειτούργησαν για πρώτη φορά επιστημονικές ειδικότητες που στα Πανεπιστήμια εμφανίστηκαν πολύ αργότερα ως αυτοτελή Τμήματα.

    Ο Υπουργός και οι σύμβουλοί του, αγνόησαν ότι αυτοί οι Πτυχιούχοι, λειτούργησαν επί δεκαετίες στο πλαίσιο των ανωτάτων σπουδών τους και έχουν καταλάβει θέσεις σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, έχοντας κοπιάσει για να αποκτήσουν μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους που τους έδωσαν επιστημονική και επαγγελματική εξειδίκευση.

    Ο υπουργός και οι σύμβουλοί του, αγνόησαν το γεγονός ότι οι Πτυχιούχοι ΤΕ, ως Απόφοιτοι ΑΕΙ, κατέχουν ένα σημαντικό μέρος της επαγγελματικής δραστηριότητας σε πολλούς τομείς της παραγωγής.

    Ειδικά οι Γεωπόνοι ΤΕ κατέχουν το 70% των καταστημάτων αγροεφοδίων και εταιριών που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή και είναι η πρώτη γραμμή επιστημόνων στην πρωτογενή παραγωγή της χώρας. Κάτι που το ΓΕΩΤΕΕ δεν το ήθελε και δεν το δέχτηκε ποτέ.

    Ομοίως οι Μηχανικοί ΤΕ κατέχουν πάνω από το 1/3 των επαγγελματικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα ως εργολήπτες με μεγάλους τζίρους. Κάτι που ομοίως το ΤΕΕ δεν το ήθελε και δεν το δέχτηκε ποτέ.

    Ο υπουργός και οι σύμβουλοί του, μιλάνε για υποβαθμισμένη τεχνολογική εκπαίδευση. Ότι ακριβώς δηλαδή έλεγαν τα επιμελητήρια και τα πανεπιστήμια επί χρόνια. Τώρα τα Πανεπιστήμια κ τα Πολυτεχνεία σκοπεύουν να αποκτήσουν τα ίδια τον τίτλο του «τεχνολογικού» φέροντας τον επί τιμή ενώ κάποτε τον αρνιόντουσαν μετά βδελυγμίας.

    Την ίδια στιγμή ο υπουργός και οι σύμβουλοί του παραβλέπουν το γεγονός ότι αυτοί οι Απόφοιτοι της Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕΙ) ακολούθησαν μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές σε Ελληνικά Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία. Ξεπερνώντας ακόμη και δυσκολίες που έντεχνα έβαζαν οι σχολές προκειμένου «να τους πετάξουν εκτός».

    Ομοίως οι Πτυχιούχοι ΤΕ, ακολούθησαν με επιτυχία μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στο εξωτερικό, και επέτυχαν στην έρευνα και την παραγωγή, επιλέγοντας να μην επιστρέψουν σε μία χώρα που τους παρήγαγε αλλά δεν τους θέλει. Αυτά τα δεδομένα, για τον συγκεκριμένο υπουργό ήταν μία ένδειξη «χαμηλού επιπέδου σπουδών».

    Ο υπουργός κ. Γαβρόγλου, όντας καθηγητής του Μετσοβίου πολυτεχνείου, του πρώτου κατά σειρά ιδρύματος που εξ αρχής τάχθηκε κατά των ΤΕΙ, και μάλιστα αναπροσαρμόζοντας την επιχειρηματολογία του αναλόγως των εκάστοτε δεδομένων, ακολούθησε την ίδια τακτική μέχρι σήμερα. Και κανέναν δεν έχει πείσει ότι λειτούργησε αυτοβούλως, αφού υπουργός της κυβέρνησης είναι τέως πρόεδρος του ΤΕΕ (Χ. Σπίρτζης), όπως και ο πρωθυπουργός της κυβέρνησης. Εκτός αν ο υπουργός επιχειρεί να πείσει τους Πτυχιούχους των ΤΕΙ ότι το απαράδεκτο ΠΔ 99/2018, που παραβιάζει κάθε λογική επιστήμης και γνώσης, το επεξεργάσθηκε ο ίδιος που φυσικά δεν γίνεται πιστευτός.

    Στην αρχή ο κ. Γαβρόγλου μίλησε για ένα σοβαρό πρόβλημα που έχουν τα ΤΕΙ και ότι έχουν αδικηθεί. Μετά μίλησε για το αξιόλογο στελεχιακό δυναμικό. Κατόπιν συμφώνησε ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ και δίνουν πτυχίο ισότιμο ως προς των Πανεπιστημίων (όπως αναφέρει η Ελληνική Νομοθεσία). Και τελικά δήλωσε ότι μεταπείστηκε και τα ΤΕΙ είναι «υποβαθμισμένα». Από ποιόν μεταπείσθηκε;

    Επειδή όμως τίποτα δεν μένει κρυφό υπό τον ήλιο, αποδείχθηκε μέσα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, το 2017, ότι ήδη από τον Ιανουάριο του 2015, δηλαδή αμέσως μόλις εκλέχθηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ξεκίνησε συνεργασία μεταξύ ΤΕΕ και Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να τροποποιηθεί η Συνθήκη της Bologna για τα πενταετή πτυχία και να βαφτιστούν «masters”.

    Και αυτό συνέβαινε την ίδια στιγμή που και η τότε Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (Φίλης – Αναγνωστοπούλου) επίσης δεν δέχτηκαν ούτε μία φορά να συναντηθούν επισήμως με τις Ενώσεις των Αποφοίτων Ανώτατου Τεχνολογικού Τομέα και να ενημερωθούν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν επί 35 χρόνια.

    Γι’ αυτό και ο «ευαίσθητος» και «διορατικός» μεταρρυθμιστής κ. Γαβρόγλου, απέδειξε ότι ασκεί πολιτική στα ΑΕΙ λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα δεδομένα, καταργώντας τα ΤΕΙ και διατυμπανίζοντας ότι τα αναβάθμισε…. Υποστήριξε ότι τα Πτυχία ΤΕΙ είναι ισότιμα των Πανεπιστημίων, αλλά δημιούργησε πενταετή masters για εσωτερική κατανάλωση, όπως ήθελαν το ΤΕΕ και το ΓΕΩΤΕΕ.

    Υποστήριξε ότι οι Πτυχιούχοι ΤΕΙ είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ, αλλά στα απορροφημένα ΤΕΙ, οι φοιτητές θα μπορούν να πάρουν «αναβαθμισμένο πτυχίο πανεπιστημίου».

    Αρνήθηκε να ακούσει τα προβλήματα για τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕ Πτυχιούχων Γεωτεχνικών και Μηχανικών, αλλά εξέδωσε το ΠΔ 99/2018 που μετατρέπει ένα πολυτεχνικό πτυχίο σε πτυχίο παντογνώστη και μάλιστα χωρίς να έχει στη διδακτέα του ύλη αντίστοιχα επιστημονικά πεδία.

    Δηλαδή, για να μην ξεχνιόμαστε, ο κ. Γαβρόγλου, έκανε για τα πολυτεχνεία χαριστικώς, αυτό για το οποίο κατηγορούσαν τα πολυτεχνεία και κάποια πανεπιστημιακά τμήματα τους Πτυχιούχους ΤΕΙ παλαιότερα, ότι δηλαδή ζητάνε να έχουν επαγγελματικές δραστηριότητες που δεν γνωρίζουν. Μόνο που τότε δεν ίσχυε αυτό, αλλά τώρα ισχύει.

    Γι’ αυτό ο «ευαίσθητος και διορατικός» κ. Γαβρόγλου, φρόντισε να φορτώσει στους Πτυχιούχους Ανώτατου Τεχνολογικού Τομέα, ειδικά των Κλάδων Γεωτεχνικών και Μηχανικών, νέα προβλήματα που θα τους δυσκολέψουν ακόμη περισσότερο στον επιστημονικό και επαγγελματικό τους βίο. Καθώς τα δεδομένα που δημιούργησε ο κος Υπουργός προδιαγράφουν ένα ζοφερό μέλλον, για τους ΤΕ Πτυχιούχους, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα.

    Όσο και να αρθρογραφούν και να μιλούν ο κ. Γαβρόγλου και ο κ. Κυπριανού, δίνοντας στημένες συνεντεύξεις, δεν θα πείσουν τους Πτυχιούχους των ΤΕΙ ότι «τους έσωσε». Ίσως θα πρέπει πρώτα να ρωτήσει τον κο Αραχωβίτη, Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, για ποιόν λόγο επανέφερε στην δακοκτονία τον όρο «εν ελλείψει» αφήνοντας ανέργους τους καθ’ ύλην αρμόδιους Πτυχιούχους ΤΕ Γεωτεχνικούς από αυτή την διαδικασία.

    Όσο και να αρθρογραφούν οι δύο αυτοί «μεταρρυθμιστές», θα πρέπει να ρωτήσουν τους Αποφοίτους ΤΕ Γεωτεχικούς και Μηχανικούς, ποια είναι τα νέα δεδομένα που αντιμετωπίζουν στην εργασία τους. Ειδικά τους ελεύθερους επαγγελματίες.

    Ας αρθρογραφούν λοιπόν όσο θέλουν οι κύριοι. Όπως απαξίωσαν έναν ολόκληρο τομέα των ΑΕΙ, πετώντας στα σκουπίδια τα λεφτά του ελληνικού λαού που δαπανήθηκαν για την λειτουργία και ανάπτυξη των ιδρυμάτων και εκπαίδευση των φοιτητών, ακολουθώντας τις οδηγίες και τις ιδεοληψίες των επιμελητηρίων, έτσι και η Ελληνική Κοινωνία θα τους απαξιώσει και ειδικά οι Πτυχιούχοι του Ανώτατου Τεχνολογικού Τομέα που σέβονται τον εαυτό τους.

    Άλλωστε, για αυτή την κυβέρνηση, που αρχικά έλεγε «go back Merkel», και μετά υιοθέτησε όλες τις μνημονιακές υποχρεώσεις, και πολλά στελέχη της είναι μέλη του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ, δεν θα έπρεπε να περιμέναμε και κάτι καλύτερο. Ίσως, το γεγονός ότι αυτή η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αυτοπαρουσιάζονταν ως «αριστερή», θα ήταν αυτονόητο ότι ως «αριστερή κυβέρνηση» θα στήριζε τα δίκαια και αυτονόητα αιτήματα των Πτυχιούχων του Ανώτατου Τεχνολογικού Τομέα, ειδικά των Γεωτεχνικών και Μηχανικών.

    Δίκαια αιτήματα που οι συντεχνίες του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ στην Ελλάδα, δεν άφηναν να υλοποιηθούν.

    Αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι η «αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ» είναι περισσότερο συντεχνιακή ακόμη και από το ΠΑΣΟΚ και την ΝΔ, τα οποία ο κ. Τσίπρας και τα στελέχη του κατηγορούσαν παλαιότερα ως «συστημικά κόμματα».

    Ο κ. Γαβρόγλου και ο κ. Κυπριανού, θα συνεχίζουν να υποστηρίζουν ότι τα ΤΕΙ καταργήθηκαν χωρίς να ανοίξει ρουθούνι, επιχειρώντας να αποδείξουν στα λόγια ότι η Ελληνική Κοινωνία ήταν ώριμη για αυτή την αλλαγή.

    Δηλαδή η Ελληνική Κοινωνία ήθελε να καταργηθούν 14 ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα, να εξοβελιστούν οι Απόφοιτοι και να πεταχτούν στα σκουπίδια τα χρήματα που πλήρωσε επί 35 χρόνια για να σπουδάσουν τα παιδιά της.

    Ο Υπουργός και οι συνεργάτες του, πιστεύουν ότι απευθύνονται σε ανόητους και μας κοροϊδεύουν μπροστά στα μάτια μας, γιατί όλα όσα έκανε είναι αιτήματα του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ και όχι της Ελληνικής Κοινωνίας.

    Λάθος κάνουν λοιπόν. Ανόητοι δεν είμαστε. Και θα το διαπιστώσουν.

  • 19 Φεβρουαρίου 2019, 21:20 | Αλέξης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
    ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ
    ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

    Με βάση το Σχέδιο Νόμου για την Ίδρυση του νέου Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε), το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Θεσσαλονίκης, το οποίο διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για να διατηρηθεί ως αυτόνομο Τμήμα, γίνεται κατευθυνόμενη. Η εξέλιξη αυτή γίνεται κατά παράβαση όλων των αποφάσεων των συλλογικών οργάνων του Τμήματος και του Ιδρύματος που υποστήριξαν την δυνατότητα και το δικαίωμα του Τμήματος να παραμείνει ως αυτόνομο Τμήμα με την ονομασία Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών. Η διοίκηση του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης δηλώνει ότι η πρόταση του Ιδρύματος και της
    Διοικούσα του ΔΙ.ΠΑ.Ε. που προώθησε στο Υπουργείο (Κυριακή 10-02-2019) ήταν σύμφωνη με τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων και ορισμένα σημεία του Σχεδίου Νόμου
    τροποποιηθούν στη συνέχεια με αποτέλεσμα το Σχέδιο Νόμου που ανέβηκε για Διαβούλευση να είναι διαφορετικό.
    Είναι ΕΝΑ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΕΙ.
    Το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων έχει τα απαραίτητα μέλη ΔΕΠ και από τον αριθμό του (12) και από την πλευρά των κατάλληλων ειδικοτήτων, ώστε να μπορεί να τεθεί ως αυτοδύναμη Τμήμα.
    Επιπλέον, έχει όλα τα ακαδημαϊκά κριτήρια που του επιτρέπουν να σταθούν στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως:
    – πρόγραμμα σπουδών επικαιροποιημένο και αντίστοιχο με αυτό των Τμημάτων Πανεπιστημίων του εξωτερικού,
    – ερευνητικό έργο και επιστημονική αναγνώριση που αποδεικνύεται από ερευνητικές εργασίες σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά, ετεροαναφορές, προσκλήσεις μελών για ομιλίες σε
    διεθνή συνέδρια, συμμετοχή σε εκδόσεις και κριτές σε Διεθνή επιστημονικά περιοδικά κλπ).
    Όλα τα παραπάνω δεν συνιστούν εικασίες και αποδεικνύονται και από τις αξιολογήσεις του Τμήμα (εσωτερικές και εξωτερικές) και από την έκθεση σκοπιμότητας και βιωσιμότητας
    του Τμήματος. Η εκπαίδευση που παρέχει το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Θεσσαλονίκης και οι επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του βρίσκονται σε πλήρη αντιστοιχία με αυτά των αποφοίτων των Βρετανικών, Ευρωπαϊκών και Διεθνών Πανεπιστημιακών Τμημάτων που χαρακτηρίζονται ως βιοϊατρικοί επιστήμονες (https://www.prospects.ac.uk/job-προφίλ / βιοϊατρικός-επιστήμονας), αντιστοίχηση που έκαναν και οι καθηγητές Πανεπιστημίων του Εξωτερικού κατά την Εξωτερική Αξιολόγηση του Τμήματος το 2012, προτείνοντας εξ ‘ολοκλήρου από την τότε η ονομασίασία του Τμήματος με προσθήκη του προθέματος βιο- (βιοϊατρική) στο τίτλο του Τμήματος για καλύτερη εναρμόνιση με τα Διεθνή Πρότυπα. Ήδη πολλοί αποφοιτίες του Τμήμα με βάση το όριο των προγραμμάτων σπουδών αναγνωρίστηκε πλήρως το πτυχίο τους σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και εργάζονται ως Βιοϊατρική Οι επιστήμονες, εντάσσονται σε μεταπτυχιακές σπουδές, εκπονούν διδακτορικές διατριβές ή εργάζονται ως ερευνητές και ορισμένοι ορισμένοι ως πρώτοι βαθμοί.

    Σύμφωνα με το ΦΕΚ 118, 14/06/96 κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων και
    το ΦΕΚ 34 / Α / 20-3-2017 άδειας εξάσκησης επαγγέλματος (με υποβολή του διπλώματος) αποτελούν το κύριο μέρος των εργαζομένων στο χώρο της Υγείας και πραγματοποιούν εξειδικευμένες Εργαστηριακές Εξετάσεις για τη διάγνωση νοσημάτων στον άνθρωπο, στελεχώνοντας τα Τμήματα μικροβιολογικό – βιολογικό, βιοχημικό, αιματολογικό, αιμοδοσίας-τράπεζα αίματος, ανοσολογική – ιστοσυμβατότητος, πυρηνική Ιατρική για εκτέλεση των εξετάσεων RIA, ορμονολογικό-ενδοκρινολογικό, τοξικολογικό, παθολογοανατομικό, κυτταρολογικό, γενετικό, μοριακής βιολογίας και πειραματόζωων.
    Επίσης, έχουν την δυνατότητα να εργαστούν σε οποιοδήποτε άλλο χώρο με βάση το το αντικείμενο σπουδών τους, όπως στην βιοϊατρική έρευνα κλπ. Με τα σημερινά δεδομένα στο Τομέα Υγείας, την επανεμφάνιση παλαιών νοσημάτων και της οικονομικής κρίσης, των Βιοϊατρικών Εργαστηρίων και της Εκπαίδευσης στην περιοχή της Υγεία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποβαθμιστεί. Η μετατροπή ενός Τμήματος σε κατεύθυνση οδηγεί μοιραία σε υποβάθμιση. Η υποβάθμιση στο χώρο της Υγείας είδαμε να γίνεται λόγω της κρίσης τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα, παρακολουθήσαμε μια υποβάθμιση της Εκπαίδευσης στο χώρο της Υγείας πραγματοποιήθηκε σταδιακά και φαινόταν να αποτελεί φυσικό αποτέλεσμα της αδυναμίας προσλήψεις νέων εκπαιδευτικών υπαλλήλων από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και πάλι λόγω της κρίσης. Όταν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων έγινε κατευθυνόμενο
    του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών και της όρου Βιοϊατρικές Επιστήμες, που στο παγκόσμιο επίπεδο χαρακτηρίζει την εκπαίδευση των Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων, που έχει εκδοθεί για να χαρακτηριστεί στην Ελλάδα μια μεγάλη ομάδα διαφορετικών Επιστημών που είπε, ότι ήταν μεγάλο λάθος, αλλά απαραίτητο κακό, λόγω της προσωρινής αδυναμίας των Τμημάτων να στάνονται αυτονομα. Ήταν μια κατάσταση στην οποία τα επιμέρους Τμήματα είχαν συμφωνήσει και ελπίζαμε ότι στο μέλλον θα μπορούσε να διορθωθεί προς όφελος της εκπαίδευσης όλων
    των επιμέρους ειδικοτήτων. Στη συνέχεια, το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων στη Λάρισα έκλεισε, αλλά η απόφαση, δικαιολογήθηκε από το γεγονός ότι είχαν μείνει λίγα μέλη ΔΕΠ. Το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων όμως στη Θεσσαλονίκη είχε όλα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για να μείνει αυτόνομο και η διάθεση και η δυνατότητα αυτονομίας επικυρώθηκε από αποφάσεις των συλλογικών οργάνων του Τμήματος και του Ιδρύματος τις οποίες επανειλημμένως δηλώσατε ότι το Υπουργείο θα σεβαστεί. Ωστόσο, με βάση το Σχέδιο Νόμου που κατατέθηκε προς διαβούλευση στις 13-02-2019 το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων,
    κατά παράκαμψη όλων των αποφάσεων των συλλογικών οργάνων του Τμήματος και του Ιδρύματος, μετατρέπεται σε κατεύθυνση του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών μαζί με την ενός μέλους ΔΕΠ Αισθητική & Κοσμητολογία. ΓΙΑΤΙ; Όταν ένα Τμήμα μετατρέπεται σε κατεύθυνση (δηλαδή Τομέα) και συνενώνεται με ένα άλλο Τμήμα που ουδεμία σχέση έχει με την εκπαίδευση που αυτό παρέχει, η παρεχόμενη από αυτό εκπαίδευση μοιραίως υποβαθμίζεται.
    Επισημαίνουμε για άλλη μια φορά, ότι το ένα μέλος ΔΕΠ της Αισθητικής δεν μπορεί να στηρίξει κατεύθυνση Αισθητικής και Κοσμητολογίας στο Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών, ούτε τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων μπορούν να βοηθήσουν προς την κατεύθυνση αυτή λόγω μη κατάλληλων επιστημονικών αντικειμένων. Και η ύπαρξη μιας μη βιώσιμης κατεύθυνσης θα οδηγήσει σε ένα μη βιώσιμο Τμήμα, καταδικάζοντας και το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων.

    Επιπλέον, το μοναδικό μέλος ΔΕΠ της Αισθητικής με ειδικότητα Αισθητική – Αποτρίχωση και συναφή με την εν λόγω ειδικότητα διδακτική και επαγγελματική εμπειρία ουδεμία συνάφεια έχει και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συμβάλει στο διδακτικό και επιστημονικό έργο του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων.
    Η επιλογή αυτή ΔΕ ΣΩΖΕΙ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ & ΚΟΣΜΗΤΟΛΟΓΙΑ αλλά ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΣΕ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΥΓΙΕΣ ΤΜΗΜΑ ΤΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ.
    Δεν αξίζει στην Ελλάδα γενικότερα και στη Βόρεια Ελλάδα ειδικότερα, ένα Προβληματικό Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών που θα βγάζει αποφοίτους ελλιπούς εκπαίδευσης. Ένα Τμήμα με επαρκή εκπαίδευση τόσο στον Τομέα της Αισθητικής όσο και της Κοσμητολογίας θα μπορούσε να παρέχει αποφοίτους ικανούς να συμβάλλουν και στον αναπτυσσόμενο κλάδο της παρασκευής καλλυντικών στη Βόρειο Ελλάδα. Αν πραγματικά το Υπουργείo θέλει ένα τέτοιο Τμήμα στη Βόρεια Ελλάδα ας το κρατήσει αυτόνομο και ας το ενισχύσει με κατάλληλο προσωπικό, ώστε να μπορεί να παρέχει αξιοπρεπώς την εκπαίδευση που αρμόζει στους φοιτητές του. Σήμερα το Τμήμα Αισθητικής & Κοσμητολογίας Θεσσαλονίκης παρέχει 4 μαθήματα Κοσμητολογίας στα 44, παρά την παρότρυνση των εξωτερικών αξιολογητών να ανεβάσει τον αριθμό στο 1/3 του συνόλου των μαθημάτων.
    Η Βόρειος Ελλάδα χρειάζεται ένα Πανεπιστήμιο με υγιή Τμήματα που πληρούν ακαδημαϊκά κριτήρια και μπορούν να παρέχουν σπουδές υψηλού επιπέδου από τις οποίες θα προκύψουν ανάλογου επιπέδου επιστήμονες, ικανοί να προσφέρουν τα μέγιστα στον επαγγελματικό τους χώρο.
    ΣΕ ΕΝΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΘΕΣΗΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΑ ΜΕΛΗ ΔΕΠ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΟΜΟΦΩΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΧΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ 13-02-2019
    ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΟΥ.
    Ελπίζουμε και πιστεύουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας, υπηρετώντας την προσπάθεια Αναβάθμισης της Ανώτατης Εκπαίδευσης με σεβασμό στις αποφάσεις των θεσμικών συλλογικών οργάνων των Ιδρυμάτων, όπως επανειλημμένως έχει δηλώσει, θα διορθώσει το λάθος.