ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ Άρθρο 17 Έναρξη ισχύος

 

Οι διατάξεις του παρόντος τίθενται σε ισχύ από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε επιμέρους διατάξεις.

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:49 | Λίλα Δραγώνα

    Ένα νομοσχέδιο προς την σωστή κατεύθυνση, το οποίο δεν ΑΠΑΙΤΕΙ πλέον την εξωμοίωση του ιδιωτικού σχολείου με το δημόσιο σε όλα τα επίπεδα .
    Έγινε ένα καλό πρώτο βήμα, πρέπει όμως να μην περιοριστούμε εκεί πρέπει να διορθωθεί η διάκριση μεταξύ των φορολογούμενων γονέων των ιδιωτικών και των δημόσιων σχολείων.
    Οι γονείς των παιδιών που φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία φορολογούνται για παροχές που δεν χρησιμοποιούν, πληρώνουν για τα σχολικά βιβλία και τα παιδιά τους δεν δικιαούνται «πάσο¨πουθενά.

  • 16 Ιουλίου 2020, 13:04 | Δ.Σ. του Συλλόγου Καθηγητών της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας

    Για ποιο λόγο να έρθει τώρα, μέσα στο καλοκαίρι (με τα σχολεία κλειστά και με τους εκπαιδευτικούς στις άδειές τους), προς ψήφιση ένα τόσο σοβαρό νομοσχέδιο που καταπατά τα εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και καταστρατηγεί κάθε έννοια κρατικής εποπτείας επί των σχολείων;
    Ας μετατεθεί η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία για το φθινόπωρο, προκειμένου το Υπουργός Παιδείας να έρθει σε ουσιαστικό, γόνιμο και όχι προσχηματικό διάλογο με τους τους φορείς της εκπαίδευσης με γνώμονα την προστασία του κοινωνικού αγαθού της Εκπαίδευσης.

  • 16 Ιουλίου 2020, 00:28 | ΤΖΕΝΗ ΚΩΣΤΟΥΣΗ

    Το Νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί . Αναιρεί ουσιαστικά τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης ως Δημόσιου αγαθού και τον έλεγχό της από το Υπουργείο Παιδείας. Εφόσον οι Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί διορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας (για να υπάρχει έλεγχος τίτλων και νομιμότητας του ωραρίου ) θα πρέπει και εργασιακά να υπάγονται στο ίδιο Υπουργείο όπως και οι Δημόσιοι εκπαιδευτικοί. Αυτός που διορίζει, αυτός και απολύει.

  • 15 Ιουλίου 2020, 13:37 | ΑΝΤΩΝΗΣ

    Δυστυχώς οι νόμοι που αναδεικνύουν τους άξιους, οι υπόλοιποι τους θεωρούν κατά παραγγελία.

  • 15 Ιουλίου 2020, 12:11 | Στέλιος

    Διαβάζοντας τα σχόλια μπορεί κανείς να βρει επιχειρήματα υπερ της μεγαλύτερης προστασίας των εργαζομένων. Αυτό που λείπει όμως είναι το γιατί οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί πρέπει να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους εργαζόμενους. Όλα τα επιχειρήματα δεν αφορούν ειδικά τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία αλλά γενικά εργοδότες – εργαζόμενους.
    H νέα ρύθμιση βάζει πρόσθετους περιορισμούς όπως υποχρεωτικές συμβάσεις αορίστου χρόνου και συνολικά ο 682 εξακολουθεί να ρυθμίζει το πλαίσιο λειτουργίας και εποπτείας για τα ιδιωτικά σχολεία. Ρυθμίζει επίσης το μισθολόγιο και την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών.
    Άμα, για να μπορεί να κάνει σωστά τη δουλειά του ο εκπαιδευτικός, πρέπει να μην υπάρχει διευθυντικό δικαίωμα, τότε το ίδιο έπρεπε να ισχύει και σε άλλους εργασιακούς χώρους του ιδιωτικού τομέα, όπως δημοσιογράφους, γιατρούς, μηχανικούς, κλπ.
    Οι γονείς που επιλέγουν ιδιωτικά σχολεία, τα επιλέγουν επειδή επιζητούν ποιοτικότερη εκπαίδευση και όχι βαθμούς. Βαθμοί σήμερα επιτυγχάνονται πολύ ευκολότερα και φθηνότερα στα δημόσια σχολεία. Οι επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων στις πανελλαδικές το επιβεβαιώνουν. Το επιβεβαιώνει και η έρευνα του ΟΟΣΑ PISA.
    Ας μην κοροιδευόμαστε. Υποτίθεται ότι κόπτονται για την αξία των απολυτηρίων και την ποιότητα της εκπαίδευσης, ενώ κρύβονται πίσω από αυτά μόνο για να διαμορφώσουν συνθήκες δημοσιοϋπαλληλικές στα ιδιωτικά σχολεία.
    Και παρότι η μονιμότητα ήταν νομοθετημένη, δεν δημιούργησε ουσιαστικό πρόβλημα στα σχολεία επειδή όλοι έβλεπαν ότι ήταν μια υπερβολική ρύθμιση και θεωρούσαν δεδομένη την κατάργηση.
    Μονιμότητα πρωτοθέσπισε το 1982 το ΠΑΣΟΚ, καταργήθηκε το 1990 επαναφέρθηκε 2002 καταργήθηκε μερικώς το 2010 και τελείως το 2012. Την επανέφερε το 2016 ο ΣΥΡΙΖΑ. Και καταργείται ξανά τώρα το 2020. Ο ΣΥΡΙΖΑ μας υπόσχεται επαναφορά μονιμότητας στο μέλλον….
    Οι εκπαιδευτικοί τελικά γνωρίζουν ότι μονιμότητα δεν πρόκειται να υπάρξει ποτέ, αφού όσες φορές και να θεσπιστεί, στη συνέχεια επανακαταργείται.
    Μονιμότητα που διαρκεί κάθε φορά λίγα χρόνια, δεν είναι μονιμότητα και αυτό είναι που έχει προστατεύσει τα σχολεία από την διάλυση που επιδιώκουν εκείνοι που καταστατικό σκοπό είχαν και εξακολουθούν να έχουν την κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Πλέον δεν το έχουν ευθέως. Το έκρυψαν και δηλώνουν απλά ότι σκοπός τους είναι «Η ενίσχυση του δημοσίου, κοινωνικού και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης κάθε μορφής, τύπου και βαθμίδας»

  • 15 Ιουλίου 2020, 07:36 | Μαρια Τ

    Γιατί τόση βιασύνη. Θα ήταν καλύτερο να γίνει ουσιαστικός διάλογος το φθινόπωρο και κατόπιν να ψηφιστεί ένα καινούργιο νομοσχέδιο. Η μεγάλη βιασύνη ενδυναμώνει την εντύπωση, πως εξυπηρετούνται συγκεκριμένα συμφέροντα. Η ιδιωτική εκπαίδευση δεν είναι μια απλή επιχείρηση είναι είναι κοινωνικό αγαθό.

  • 15 Ιουλίου 2020, 04:19 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Φ.

    Το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο εξασφαλίζει μόνο τα εργοδοτικά συμφέροντα και μετατρέπει σε είλωτες τους Εκπαιδευτικούς.

  • 15 Ιουλίου 2020, 04:18 | ΖΩΗ Σ.

    Το Νομοσχέδιο είναι φανερό πως είναι προϊόν υπαγόρευσης από τους Σχολάρχες προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

  • 15 Ιουλίου 2020, 04:18 | ΔΗΜΟΥ Γ.

    Το Νομοσχέδιο για την Ιδιωτική εκπαίδευση εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα, και πρέπει να αποσυρθεί.

  • 15 Ιουλίου 2020, 04:17 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΩ Γ.

    Όλα στο βωμό του κέρδους και των συμφερόντων!

  • 15 Ιουλίου 2020, 04:17 | ΤΖΕΝΗ ΚΩΣΤΟΥΣΗ

    Το Νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί . Αναιρεί ουσιαστικά τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης ως Δημόσιου αγαθού και τον έλεγχό της από το Υπουργείο Παιδείας. Εφόσον οι Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί διορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας (για να υπάρχει έλεγχος τίτλων και νομιμότητας του ωραρίου ) θα πρέπει και εργασιακά να υπάγονται στο ίδιο Υπουργείο όπως και οι Δημόσιοι εκπαιδευτικοί. Αυτός που διορίζει, αυτός και απολύει.

  • 14 Ιουλίου 2020, 14:52 | Χρυσάνθη

    Η μετακίνηση των εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας στο Υπουργείο Εργασίας θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα καθώς δημιουργεί προβλήματα με την προϋπηρεσία τους, την διεκδίκηση θέσεων και τα μέχρι τώρα προνόμια τους πχ. Άδειες υπηρεσιακής Εκπαίδευσης. Το καθεστώς αυτό ισχύει για τους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς.

  • 14 Ιουλίου 2020, 14:47 | Στέλιος

    ο νόμος αυτός καταργεί περιορισμούς, εμπόδια θεσμοθετημένα από την προηγουμένη κυβέρνηση. Για πρώτο βήμα θετικό είναι, χρειάζονται όμως και επόμενα, ποιο τολμηρά βήματα για περισσότερη αυτονομία και ευελιξία όχι μόνο στα ιδιωτικά αλλά και τα δημόσια σχολεία. Χρειάζονται να καθοριστούν ελάχιστοι εκπαιδευτικοί στόχοι και να επιτραπεί σε πρώτη φάση σε ιδιωτικά, πρότυπα και πειραματικά σχολεία να διαμορφώνουν ελεύθερα το πρόγραμμά τους με μόνο περιορισμό την επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων.
    Εκτός από την αυτονομία στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Χρειάζονται ποιο τολμηρά βήματα και στη διοικητική αυτονομία αλλά και την οικονομική.
    Θα μπορούσαν πρότυπα και πειραματικά να έχουν συγκεκριμένη κρατική χρηματοδότηση και να τους επιτραπεί να αναζητούν και άλλες πηγές. Παράλληλα να αποκτήσουν ελευθερία στην κατανομή των δαπανών αλλά και στην επιλογή προσωπικού
    Στους γονείς που επιλέγουν μη κρατικό σχολείο, θα έπρεπε να τους επιστρέφετε μέρος της δαπάνης από την οποία απαλλάσσουν το κράτος.

  • 13 Ιουλίου 2020, 13:38 | Δημήτρης

    Πρόκειται σίγουρα για ένα νομοσχέδιο βαθιά αντιεκπαιδευτικο και βαθιά αντεργατικό, προάγγελο των σχεδίων της Κυβέρνησης και για τη δημόσια εκπαίδευση. Εξυπηρετεί τα συμφέροντα μιας μικρής, αλλά ισχυρής οικονομικά ομάδας, που βλέπει την εκπαίδευση μόνο ως εμπόρευμα κι όχι ως δημόσιο αγαθό και τον εκπαιδευτικό ως υπάλληλο κι όχι ως λειτουργό.

  • 13 Ιουλίου 2020, 10:38 | Αρχοντούλα Σαββιδάκη

    Δυστυχώς στο νομοσχέδιο αυτό, μεταξύ άλλων, προβλέπεται:
    • Απελευθέρωση των απολύσεων με την κατάργηση του ελέγχου νομιμότητας και καταχρηστικότητας των καταγγελιών σύμβασης από το Υπουργείο Παιδείας.
    • Υπαγωγή των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών στο υπουργείο Εργασίας, αφού οι ελεύθερες πια απολύσεις θα γίνονται βάσει του κοινού εργατικού δικαίου.
    • Νομιμοποίηση της βλαπτικής μεταβολής των όρων εργασίας, δηλαδή τροποποίηση επί τα χείρω των εργασιακών σχέσεων (στην εργατική νομοθεσία απαγορεύεται δια ροπάλου η μονομερής τροποποίηση σύμβασης εργαζόμενου από πλήρες σε μειωμένο ωράριο!).
    • Δυνατότητα λειτουργίας κέντρων ξένων γλωσσών και φροντιστηρίων εντός των ιδιωτικών σχολείων, δηλαδή σύνδεση της παραπαιδείας με την επίσημη εκπαίδευση, με τη με κίνδυνο την υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης εντός των σχολείων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η πελατεία αυτών των παράλληλων δομών.
    • Απαλλαγή των σχολαρχών από την υποχρέωση να δηλώνουν τις απογευματινές δραστηριότητες, κατεξοχήν πεδίο αδήλωτης εργασίας.

    Ας μετατεθεί η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία για το φθινόπωρο, προκειμένου το η Υπουργός Παιδείας να έλθει σε ουσιαστικό, γόνιμο και όχι προσχηματικό διάλογο με τους Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς με γνώμονα την προστασία του κοινωνικού αγαθού της Εκπαίδευσης.

  • 12 Ιουλίου 2020, 16:52 | Αρχοντούλα Σαββιδάκη

    Ας μετατεθεί η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία για το φθινόπωρο, προκειμένου το η Υπουργός Παιδείας να έλθει σε ουσιαστικό, γόνιμο και όχι προσχηματικό διάλογο με τους Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς με γνώμονα την προστασία του κοινωνικού αγαθού της Εκπαίδευσης.

    Δυστυχώς στο νομοσχέδιο αυτό, μεταξύ άλλων, προβλέπεται:
    • Απελευθέρωση των απολύσεων με την κατάργηση του ελέγχου νομιμότητας και καταχρηστικότητας των καταγγελιών σύμβασης από το Υπουργείο Παιδείας.
    • Υπαγωγή των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών στο υπουργείο Εργασίας, αφού οι ελεύθερες πια απολύσεις θα γίνονται βάσει του κοινού εργατικού δικαίου.
    • Νομιμοποίηση της βλαπτικής μεταβολής των όρων εργασίας, δηλαδή τροποποίηση επί τα χείρω των εργασιακών σχέσεων (στην εργατική νομοθεσία απαγορεύεται δια ροπάλου η μονομερής τροποποίηση σύμβασης εργαζόμενου από πλήρες σε μειωμένο ωράριο!).
    • Δυνατότητα λειτουργίας κέντρων ξένων γλωσσών και φροντιστηρίων εντός των ιδιωτικών σχολείων, δηλαδή σύνδεση της παραπαιδείας με την επίσημη εκπαίδευση, με τη με κίνδυνο την υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης εντός των σχολείων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η πελατεία αυτών των παράλληλων δομών.
    • Απαλλαγή των σχολαρχών από την υποχρέωση να δηλώνουν τις απογευματινές δραστηριότητες, κατεξοχήν πεδίο αδήλωτης εργασίας.

  • 12 Ιουλίου 2020, 16:50 | Αρχοντούλα Σαββιδάκη

    Δυστυχώς στο νομοσχέδιο αυτό, μεταξύ άλλων, προβλέπεται:
    • Απελευθέρωση των απολύσεων με την κατάργηση του ελέγχου νομιμότητας και καταχρηστικότητας των καταγγελιών σύμβασης από το Υπουργείο Παιδείας.
    • Υπαγωγή των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών στο υπουργείο Εργασίας, αφού οι ελεύθερες πια απολύσεις θα γίνονται βάσει του κοινού εργατικού δικαίου.
    • Νομιμοποίηση της βλαπτικής μεταβολής των όρων εργασίας, δηλαδή τροποποίηση επί τα χείρω των εργασιακών σχέσεων (στην εργατική νομοθεσία απαγορεύεται δια ροπάλου η μονομερής τροποποίηση σύμβασης εργαζόμενου από πλήρες σε μειωμένο ωράριο!).
    • Δυνατότητα λειτουργίας κέντρων ξένων γλωσσών και φροντιστηρίων εντός των ιδιωτικών σχολείων, δηλαδή σύνδεση της παραπαιδείας με την επίσημη εκπαίδευση, με τη με κίνδυνο την υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης εντός των σχολείων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η πελατεία αυτών των παράλληλων δομών.
    • Απαλλαγή των σχολαρχών από την υποχρέωση να δηλώνουν τις απογευματινές δραστηριότητες, κατεξοχήν πεδίο αδήλωτης εργασίας.

    Ας μετατεθεί η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία για το φθινόπωρο, προκειμένου το η Υπουργός Παιδείας να έλθει σε ουσιαστικό, γόνιμο και όχι προσχηματικό διάλογο με τους Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς με γνώμονα την προστασία του κοινωνικού αγαθού της Εκπαίδευσης.

  • 12 Ιουλίου 2020, 15:23 | Liana

    Θα ισχύσει το δίκιο του ισχυροτέρου. Θα πουλάμε τίτλους σπουδών σε όποιους μπορούν να τους αγοράσουν, θα μειώνονται τα λειτουργικά έξοδα των ιδιοκτητών για να μπορούν να χρηματοδοτούν ευκολότερα την κυβέρνηση και δε θα ακούγεται καμία φωνή διαμαρτυρίας από τους εργαζόμενους μιας και όλοι θα φοβούνται την απόλυση.

    Ποιοι γονείς, ποια παιδιά και ποια κοινωνία ωφελείται από αυτό;

  • 12 Ιουλίου 2020, 13:44 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Να αποσυρθεί άμεσα το κατά παραγγελία από τους σχολάρχες Νομοσχέδιο ως αντισυνταγματικό ! Απαράδεκτο, αντιδημοκρατικό και αντιεκπαιδευτικό!!! Εκδικητικό και Αηδιαστικό!! Ντροπή!!!!

  • 12 Ιουλίου 2020, 12:55 | Στέλιος

    ο νόμος αυτός καταργεί περιορισμούς – εμπόδια θεσμοθετημένα από την προηγουμένη κυβέρνηση. Για πρώτο βήμα θετικό είναι, χρειάζονται όμως και επόμενα, ποιο τολμηρά βήματα για περισσότερη αυτονομία και ευελιξία όχι μόνο στα ιδιωτικά αλλά και τα δημόσια σχολεία. Χρειάζονται να καθοριστούν ελάχιστοι εκπαιδευτικοί στόχοι και να επιτραπεί σε πρώτη φάση σε ιδιωτικά, πρότυπα και πειραματικά σχολεία να διαμορφώνουν ελεύθερα το πρόγραμμά τους με μόνο περιορισμό την επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων.
    Εκτός από την αυτονομία στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Χρειάζονται ποιο τολμηρά βήματα και στη διοικητική αυτονομία αλλά και την οικονομική.
    Θα μπορούσαν πρότυπα και πειραματικά να έχουν συγκεκριμένη κρατική χρηματοδότηση και να τους επιτραπεί να αναζητούν και άλλες πηγές. Παράλληλα να αποκτήσουν ελευθερία στην κατανομή των δαπανών αλλά και στην επιλογή προσωπικού
    Στους γονείς που επιλέγουν μη κρατικό σχολείο, θα έπρεπε να τους επιστρέφετε μέρος της δαπάνης από την οποία απαλλάσσουν το κράτος

  • 12 Ιουλίου 2020, 12:15 | ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΣΑΚΙΡΗ

    ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2020 -2021

  • 11 Ιουλίου 2020, 21:51 | ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

    ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΑΚΡΑΙΑ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ.ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΤΑΥΤΙΣΗ ΜΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.
    ΤΕΛΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ, ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΜΕΝΟΙ ΠΡΟΩΘΗΤΕΣ ΤΟΥ.
    ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ/ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ ΟΤΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΕΝ ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ ΤΟ ΠΕΡΙΤΥΛΙΓΜΑ ΤΟΥ ΠΩΛΟΥΜΕΝΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ.
    ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΟΤΙ ΔΙΑΚΥΒΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΙΣΟΤΙΜΟ ΤΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

  • 11 Ιουλίου 2020, 18:44 | Anna Kourdi

    Οι συνεχείς αλλαγές πολιτικών του Υπουργείου Παιδείας έχουν πια παγιωθεί (δυστυχώς!) στη συνείδηση όλων μας ως αναμενόμενες… Οι αιτίες για τις παλινωδίες σε κάθε εκπαιδευτικό επίπεδο είναι πολλαπλές, αλλά στη συντριπτική πλειοψηφία τους δεν αφορούν ούτε στην ποιότητα του παραγόμενου έργου, ούτε στις ανάγκες της κοινωνίας… Παρόλο που όλοι, γονείς, εκπαιδευτικοί, στελέχη της εκπαίδευσης κατανοούμε ότι εάν δεν ενισχύσουμε το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης ώστε να χαίρει της εμπιστοσύνης όλων και του κύρους που αρμόζει στο λειτούργημα τίποτα δεν …βαίνει καλώς, τελικά οι περισσότεροι αδιαφορούμε, βολευόμαστε, μεμψιμοιρούμε…
    Το παρόν σχέδιο νόμου εκτός από τις … «δημιουργικές ασάφειες» εμπεριέχει και μια ουσιαστικά λανθασμένη πολιτική στόχευση: αντί να προσπαθεί, ως οφείλει, στην αναβάθμιση του σχολείου στην Επικράτεια, στην διασφάλιση της Δικαιοσύνης και της Διαφάνειας σε κάθε επίπεδο και στην οριοθέτηση των ρόλων και των σκοπών κάθε επιπέδου στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης είτε στο Δημόσιο είτε στο Ιδιωτικό ελληνικό σχολείο, προχωρά σε μια άνευ προηγουμένου διάκριση: Υπάρχουν τα Δημόσια Σχολεία και οι ιδιωτικές επιχειρήσεις…
    Εξακολουθώντας να πιστεύω ότι υπάρχουν κι εκείνοι που γνώριζαν a priori ότι η επιλογή της ίδρυσης ενός σχολείου είναι διαφορετική επιλογή από μια οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση που ως στόχο έχει μόνο το οικονομικό κέρδος, ας ελπίσουμε ότι και το Υπουργείο θα συνταχθεί, τελικά, με αυτούς τους λίγους και πεφωτισμένους!

  • 10 Ιουλίου 2020, 16:04 | Λεοπόλδος Αυγερινός

    Οι κατά παραγγελία νόμοι που εξυπηρετούν λίγους και βλάπτουν τους πολλούς, όπως αυτός, αμαυρώνουν την εκπαιδευτική ιστορία του τόπου.

  • 9 Ιουλίου 2020, 23:52 | Steve

    Φτιάξατε ένα νόμο κατόπιν παραγγελίας
    Είναι υγιής ανταγωνισμός με τα παιδιά των δημοσίων σχολίων όταν ο καθηγητής θα πιέζεται υπό την απειλή απόλυσης να βάλει βαθμούς που θα μετράνε στη μοριοδότηση για την εισαγωγή στα ΑΕΙ;
    Πως δικαιολογείται να προκύπτει νόμος που ευνοεί απροκάλυπτα ανθρώπους που είναι χορηγοί του κόμματος; Πολύ ηθικο