Άρθρο 10 Συμβάσεις εργασίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών

 

Το άρθρο 30 του ν. 682/1977 αντικαθίσταται ως εξής:
«Οι διδάσκοντες στα ιδιωτικά σχολεία εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται και απασχολούνται, δυνάμει συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και υπάγονται στις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις της κοινής εργατικής νομοθεσίας, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων για τους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων και ιδίως του άρθρου 36 του παρόντος νόμου.».

  • 16 Ιουλίου 2020, 20:47 | ΔΕΠ

    -Πλήρης αδιαφορία του νομοθέτη να προφυλάξει τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό που επιτελεί σωστά και ευσυνείδητα το λειτούργημά του.
    -Μονομερής εξασφάλιση των δικαιωμάτων των επιχειρηματιών.
    -Τα σχολεία δε διαφέρουν από μια επιχείρηση σούπερ μάρκετ.
    -Η ταφόπλακα για τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό που θέλει να ασκεί το λειτούργημά του ανεξάρτητα και υπεύθυνα.
    -Ο νόμος αυτός στέλνει την ελληνική παιδεία 50 χρόνια πίσω. Έχει 5 βήματα προς τα μπρος και 10 άλματα προς τα πίσω.

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:59 | V

    Νομοσχέδιο που καταστρατηγεί τα εργασιακά -και όχι μόνο- δικαιώματα των εκπαιδευτικών, το έργο των οποίων δεν μπορεί να αξιολογηθεί με κριτήρια τεχνοκρατικά. Τέτοιου είδους αιφνιδιαστικού χαρακτήρα αποφάσεις όχι μόνο υπονομεύουν την ελεύθερη έκφραση και δράση μας αλλά και μας προετοιμάζουν για τα χειρότερα. Ας αναρωτηθούμε, επίσης, όλοι πόσο «βολική» φαντάζει αυτή η περίοδος για τους ιθύνοντες των αποφάσεων…

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:59 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    Νομοσχέδιο δώρο στους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:58 | Nάσια

    Μετά από 20 χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση, εκ των οποίων τα 12 σε ιδιωτικό σχολείο, διαπιστώνω για άλλη μια φορά ότι η ιδιωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα θα είναι πάντα όμηρος ενός αέναου πάρε-δώσε μεταξύ πολιτικών και επιχειρηματιών. Κανένα όραμα για εκσυγχρονισμό και αναβάθμισή της.
    Τι πιο διχαστικό και ανορθολογικό από το παρόν άρθρο;
    Οι στόχοι της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι διαφορετικοί από τους στόχους της δημόσιας εκπαίδευσης; Οι τίτλοι σπουδών είναι ισοδύναμοι ή όχι;
    Πώς θα φέρει σε πέρας το έργο του ο ιδιωτικός λειτουργός;
    Υπό το καθεστώς του τρόμου;
    Με άπειρες ώρες απλήρωτης εργασίας, που ούτως ή άλλως «προσφέρονται», γιατί κάποιοι έχουμε μεράκι, ενώ με το παρόν θα «διεκδικούνται» από «ημετέρους» θα αναβαθμιστεί η ιδιωτική εκπαίδευση;

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:38 | ΣΠΥΡΟΣ

    Καλλιεργείται η δυνατότητα να προκύψουν φαινόμενα αδήλωτης εργασίας και φοροδιαφυγής.

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:37 | ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ

    Περιορίζεται η άσκηση των καθηκόντων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με τρόπο αξιοπρεπή, όπως αρμόζει σε ένα ΛΕΙΤΟΥΡΓΟ!

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:37 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    Αυτός που διορίζει Κύριοι, αυτός και απολύει!

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:36 | ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ

    Κύριοι το κράτος σας παραχωρεί το δικαίωμα να διοικείται Σχολείο διαφορετικά ανοίξτε super market.

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:35 | Χάρης

    Αν καταλαβαίνατε ότι ο εκπαιδευτικός είναι λειτουργός και όχι ένας απλός ιδιωτικός υπάλληλος, δεν θα προτείνατε αυτήν την απαράδεκτη διάταξη, ούτε θα λέγατε αυτά τα επίσης απαράδεκτα στα όρια του αίσχους στις συνεντεύξεις σας. Το θετικό είναι ότι σύλλογοι γονέων εκπαιδευτικών σχολίων στέκονται στο πλευρό των ιδιωτικών εκπαιδευτικών γιατί βλέπουν αυτά που εσείς σκόπιμα δεν βλέπετε… Κρίμα και σας εμπιστευτήκαμε…

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:34 | ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ

    Διαλύονται οι εργασιακές σχέσεις των Ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
    Πλήττεται βάναυσα ο παιδαγωγικός και διδακτικός τους ρόλος!

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:26 | ΙΣΑΑΚ ΜΑΥΡΙΔΗΣ

    ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΞΟΒΕΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ, ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECTS) AΠΟ ΤΗΝ Α ΚΑΙ Β ΛΥΚΕΙΟΥ, ΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΡΘΕ Η ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΑ ΥΠΟΣΤΕΙ ΤΙΣ ΑΚΡΑΙΑ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. ΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΕΥΘΕΙΑ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ 622/2010 ΤΟΥ ΣΤΕ, Η ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΒΕΒΑΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΙ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ. ΤΟΣΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΟΣΟ ΚΑΙ Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ, ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΕΞΟΦΘΑΛΜΑ ΜΟΝΟΜΕΡΗ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΝΑ ΣΥΝΤΑΧΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΙΔΡΥΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ. ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕ, ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ 2 ΜΗΝΕΣ, ΓΡΑΦΕΤΕ ΤΙΣ ΜΕΛΑΝΟΤΕΡΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑ ΝΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΝ ΜΕΣΩ ΘΕΡΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΛΕΙΣΤΑ. ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ, ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ, ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ), ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ, ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ, ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΗΝ ΜΕ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΚΑΘΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ – ΑΥΡΙΑΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ. ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΑΣ 2 ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ.

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:18 | Μαρία Μ

    Μέγιστη ειρωνεία να επικαλείστε τον «εκσυγχρονισμό» και την «αναβάθμιση» για να επιστρέψετε την εκπαίδευση σε χρόνια συντηρητικά και ανελεύθερα, με τις ευχές των σχολαρχών που μόνο καλές βλέψεις δεν έχουν για το προσωπικό τους. Ενα προσωπικό που πρέπει να ζει σε καθεστώς εργασιακής επισφαλειας για μια ακόμα φορά. Άνθρωποι που εργάζονται ως ιδιωτικοί εκπαιδευτικοι αλλά απολύονται ως ιδιωτικοί υπάλληλοι, γιατί αυτό συμφέρει την Αγία ιδιωτική πρωτοβουλια. Ακόμα μεγαλύτερη ειρωνεία να προσπαθείτε να μας πείσετε πως οι συμβάσεις αορίστου χρόνου ψηφίζονται για τη δική μας ασφάλεια, ενώ όλοι/ες γνωρίζουμε πως κάτι τέτοιο εξυπηρετεί τις ελεύθερες και αναίτιες απολύσεις μας,την μη καταβολή αποζημιώσεων και άλλα παρόμοια καλά. Και όλα αυτά φυσικά, εν μέσω καλοκαιριού και ταυτόχρονα με το άλλο νομοσχέδιο-έκπληξη για την κατάργηση των διαδηλώσεων, για να μη μπορεί κανένας και καμιά μας να αντιδράσει. Θερμά συγχαρητήρια.

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:18 | Δημήτρης

    Το ν/σ είναι απαράδεκτο!!! Εντάσσει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στην κοινή εργατική νομοθεσία, στην ουσία ό,τι θέλουν οι σχολάρχες. Οι εκπαιδευτικοί πλέον θα ζουν με το φόβο της απόλυσης, οπότε θα είναι υποχρεωμένοι να υποκύπτουν στα θέλω των αφεντικών τους, τα οποία επικεντρώνονται στο να έχουν ευχαριστημένους τους γονείς – πελάτες τους.

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:08 | ελενα κ.

    Δεν ειναι δυνατον ένας επιστήμονας και εκπαιδευτικός να δρα υπο το φόβο της απόλυσης ανά πάσα στιγμή,δέσμιος των ορέξεων του κάθε εργοδότη.Αυτό επηρεάζει την ποιότητα του διδακτικού του έργου…την έμπνευσή του…την ασφάλεια που πρεπει να νιώθει στο χώρο εργασίας του ώστε να εργάζεται με όραμα!Ο εκπαιδευτικός δεν εργάζεται με χαρτιά αλλά με ψυχές παιδιών!!!

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:04 | ΜΑΡΙΑ-ΛΗΔΑ ΠΑΠΑΔΟΓΚΩΝΑ

    Τασσόμαστε υπέρ του νέου νομοσχεδίου της Κυβέρνησης γιατί προσφέρει:

    – αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στήριξη των
    εκπαιδευτικών (δυνατότητα πρόσθετης απασχόλησης εκπαιδευτικών σε
    δραστηριότητες εκτός διδακτικού ωραρίου,με δυνατότητα αύξησης εισοδήματος
    τους)
    – πρόβλεψη συμβάσεων αορίστου χρόνου για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ,
    κατάργηση συμβάσεων διετίας .
    – δυνατότητα περιορισμού ωραρίου (κατόπιν αίτησης του εκπαιδευτικού και
    σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του ωραρίου του διοριστηρίου.
    – ευελιξία στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος
    – ευελιξία στην προσθήκη εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων στις
    δράσεις εκ ωρών και ημερών λειτουργίας των σχολείων
    – επιτέλους αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικού έργου και
    εκπαιδευτικών .
    Και άλλες τόσες δυνατότητες για την αξιοποίηση κτιριακών εγκαταστάσεων
    για τα σχολεία μας.

  • 16 Ιουλίου 2020, 19:01 | Βαρβάρα

    Παρακαλώ πολύ να προστατευτεί η προϋπηρεσία των αναπληρωτών, που τόσα χρόνια στηρίζουν τη δημόσια εκπαίδευση με πολλές προσωπικές θυσίες! Αυτή η αλλαγή θα έχει ως αποτέλεσμα να ξεκινήσει ένα κυνήγι εξαγοράς εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας με συμφωνίες μεταξύ ιδιωτικών εκπαιδευτικών και εργοδοτών και την υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η προϋπηρεσία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών να μετράει στους πίνακες αναπληρωτών μόνο υπό προϋποθέσεις, καθώς δεν αποκτήθηκε με τον ίδιο τρόπο. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έχουν εργασία στον τόπο κατοικίας τους, συμβάσεις αορίστου χρόνου, κανονικό μισθό το καλοκαίρι και άδειες εγκυμοσύνης, ενώ οι αναπληρωτές κάθε χρόνο ζουν με το άγχος αν, πού και πότε θα εργαστούν, είναι άνεργοι τα καλοκαίρια και πολλές φορές χωρίς τη δυνατότητα να δημιουργήσουν οικογένεια. Από την στιγμή που το ίδιο το κράτος τους έχει οδηγήσει σε συνθήκες εξαθλίωσης και επαγγελματικής εκμετάλλευσης, τουλάχιστον να σεβαστεί τον κόπο τους και να μην προχωρήσει σε τακτικές συνεχούς ανανέωσης προσωπικού. Οι αναπληρωτές δεν δουλεύουν από χόμπυ, αλλά για βιοποριστικούς λόγους. Παρακαλώ πολύ μην καταδικάσετε σε μόνιμη ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές! Οι ίδιοι και οι οικογένειες τους βιοπορίζονται από αυτό το επάγγελμα και περιμένουν κάποια στιγμή να ανταμειφθούν από το κρατός για την στήριξη και το έργο που έχουν προσφέρει όλα αυτά τα χρόνια. Μην τους ταπεινώσετε και εξαθλιώσετε και άλλο, μην επιτρέψετε την παράνομη εξαγορά προϋπηρεσίας και την καταστρατήγηση των πινάκων των αναπληρωτών!

    Γι αυτό το λόγο προτείνω η προϋπηρεσία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών να προσμετράται μόνο σε περίπτωση απόλυσης (όχι παραίτησης!) και μόνο όταν η συγκεκριμένη προϋπηρεσία είναι πλήρους ωραρίου, συνεχόμενη στον ίδιο εργοδότη (χωρίς ενδιάμεση απόλυση ή παραίτηση!) και άνω τον 10 ετών (γατί οι μικρές προϋπηρεσίες είναι εύκολο να εξαγοραστούν). Επίσης, η ιδιωτική προϋπηρεσία να προσμετράται μόνο στην περίπτωση που ο εκπαιδευτικός δεν έχει προσληφθεί από άλλο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά την απόλυσή του ή δεν έχει επαναπροσληφθεί από τον ίδιο εργοδότη. Καλό θα ήταν να απαγορεύεται να γίνει επαναπρόσληψη ιδιωτικού εκπαιδευτικού από τον ίδιο εργοδότη ύστερα από απόλυσή του, ώστε να προστατεύονται και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί από την τακτική απόλυση κάθε καλοκαίρι και επαναπρόσληψη κάθε Σεπτέμβρη από τον ίδιο εργοδότη. Ακόμη, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να μην έχουν τη δυνατότητα μόνιμου διορισμού στο δημόσιο ως εκπαιδευτικοί, αν δεν έχουν υπηρετήσει τουλάχιστον μια πλήρης διετία ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση. Ενναλακτικά, προτείνω η ιδιωτική εκπαιδευτική προϋπηρεσία να παίρνει τα μισά μόρια σε σχέση με εκείνη των αναπληρωτών, δηλαδή 0,5 ο ένας μήνας προϋπηρεσίας του ιδιωτικού εκπαιδευτικού και 1 μόριο ο μήνας εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας του αναπληρωτή.

  • 16 Ιουλίου 2020, 18:29 | ΝΙΚΟΣ Δ.

    Η σύμβαση εργασίας μετατρέπεται πλέον σε μια απλή σύμβαση του κοινού εργατικού δικαίου, στην οποία έχουν πλήρη εφαρμογή οι διατάξεις για την αναιτιώδη καταγγελία, την μισή αποζημίωση σε περίπτωση προειδοποίησης απόλυσης (τακτική καταγγελία), τη μη καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση απόλυσης εντός του πρώτου 12μηνου της απασχόλησης, τη μη καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση μήνυσης (ακόμα και προσχηματικής) του εργοδότη κατά του εργαζόμενου κλπ.

  • 16 Ιουλίου 2020, 18:24 | Γιώργος

    Αν μας ρωτήσουν να αναφερθούμε σε έναν άνθρωπο που θυμόμαστε με αγάπη από τα παιδικά και εφηβικά μας χρόνια, οι περισσότεροι από μας θα μιλήσουμε για κάποιο δάσκαλο ή δασκάλα, που συναντήσαμε στα θρανία της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτό φανερώνει τη μεγάλη αξία και την προσφορά ενός δασκάλου στους μαθητές του, διότι μόνο αυτός μπορεί να απλώσει το χέρι του στην καρδιά του μαθητή του.
    Υπάρχουν κράτη στα οποία αναγνωρίζεται αυτή η μεγάλη συνεισφορά του δασκάλου στους μαθητές του και οι δάσκαλοι και καθηγητές έχουν το σεβασμό και την εκτίμηση όλης ανεξαιρέτως της κοινωνίας και της Πολιτείας.
    Μετά από 35 χρόνια προσφοράς στο χώρο της Παιδείας (15 χρόνια σε φροντιστήριο και 20 στο χώρο της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης), αισθάνομαι τουλάχιστον θλίψη, διαβάζοντας κάποια σημεία του συγκεκριμένου Νομοσχεδίου, τα οποία δημιουργούν την εντύπωση, ότι ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός δεν επιτελεί το έργο του και τις υποχρεώσεις του σωστά και κατά συνέπεια θα πρέπει να αντιμετωπισθεί αυτό με συγκεκριμένα μέτρα.
    Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι με τη βοήθεια ασφαλώς του Υπουργείου, μας δόθηκε η δυνατότητα την περίοδο της καραντίνας να είμαστε σε ανοιχτή επικοινωνία και να κάνουμε καθημερινά μάθημα με τους μαθητές μας. Αυτό ήταν το γεγονός, που κράτησε ζωντανά τα Ιδιωτικά και Δημόσια Σχολεία και αποδεικνύει περίτρανα ότι η ψυχή σε ένα σχολείο είναι ο δάσκαλος.
    Θα ήθελα πραγματικά τα επόμενα χρόνια να δω μια άλλη αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού έργου από την πλευρά της Πολιτείας, διότι μια κοινωνία χωρίς Παιδεία είναι κοινωνία χωρίς όνειρα.
    Σας ευχαριστώ πολύ.

  • 16 Ιουλίου 2020, 18:23 | Α. Κ.

    Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί παρέχουν έργο κοινής ωφελείας. Οφείλουν λοιπόν να προστατεύονται παραπάνω από οποιονδήποτε ιδιωτικό υπάλληλο. Οι δάσκαλοι κι οι καθηγητές χειρίζονται δημόσια έγγραφα κι ενεργούν με τρόπο που θα επηρεάσει τη ζωή των μελλοντικών πολιτών, άρα η δουλειά τους δεν μπορεί να θεωρηθεί τεχνοκρατικά ως ιδιωτική. Δεν είναι ιδιωτικοί υπάλληλοι και δεν πρέπει να λογίζονται ως τέτοιοι.

  • 16 Ιουλίου 2020, 16:38 | Μαρία

    Το νομοσχέδιο αυτό μας γυρνά χρόνια πίσω.Συγχαρητήρια για τον πρωτότυπο τίτλο » Εκσυγχρονισμός», είναι όπως τα Αιολικά πάρκα» αντί των ανεμογεννητριών. Αορίστου σύμβαση που σπάει με αιτιολογία εσωτερικής οργάνωσης είναι δώρν αδωρο και για τους καλούς εκπαιδευτικούς. Αφήστε επιτέλους τους ιδιωτικούς λειτουργούς ησυχους. Σταματήστε να εξυπηρετείτε τους εργοδότες και μόνο.

  • 16 Ιουλίου 2020, 16:29 | Χάρις Ζ.

    Ειλικρινά αναρωτιέμαι αν τέτοια νομοσχέδια καταρτίζονται στο υπουργείο ή έρχονται έτοιμα από την ένωση των σχολαρχών. Ντροπή!

  • 16 Ιουλίου 2020, 16:27 | Ν.Τ

    Ελεύθερες απολύσεις λοιπόν ακόμα και στη μέση του διδακτικού έτους για τους συνεπείς και ικανούς εκπαιδευτικούς , οι οποίοι θα τολμήσουν να διαφωνήσουν σε οτιδήποτε θεωρούν αντιπαιδαγωγικό. Μην ξεχνάμε, επίσης, πόσες αλήθειες αναγκάζεται να αποκρύψει ο εκπαιδευτικός από τους γονείς (δυσκολίες του παιδιού στο μάθημα κλπ), προκειμένου να μην τους δυσαρεστήσει και πόσους επιπλέον βαθμούς αναγκάζεται να βάλει ακόμα κι αν κρίνει ότι αυτό δεν είναι πρέπον. Αυτά και άλλα πολλά θα αναγκάζεται να κάνει με τον φόβο της απόλυσης προκειμένου να μη χαλάσει την «τέλεια εικόνα» του σχολείου.

  • 16 Ιουλίου 2020, 16:21 | Γεώργιος Λειβαδίτης

    1986 2020 35 Χρόνια από επιλογή μου εργασίας στήν Ιδιωτική Εκπαίδευση.’Άπειρες ώρες εργασίας άπειρες ώρες μελέτης (ακόμα και στις λεγόμενες <>) και προσφοράς σε χιλιάδες μαθητές.Δεν χρειάστηκα κανένα νομοσχέδιο για να με αξιολογήσει γιατί η αξιολόγηση ήταν καθημερινή και από αυτούς που έπρεπε να την κάνουν, τους μαθητές μου. Κουράστηκα όλα αυτά τα χρόνια από υπουργούς της μιας χρονιάς για το ενδιαφέρον τους για τη παιδεία και ειδικότερα για την Ιδιωτική. Κουράστηκα τη τελευταία δεκαετία να προσπαθούν να διαμοιράσουν τα ιμάτιά μου σε δύο υπουργεία κατά το όπως συμφέρει από συμβούλους οι οποίοι τη μόνη ίσως επαφή με τη παιδεία είναι ότι υπήρξαν κάποτε μαθητές και που τώρα απλά καταρτίζουν φωτογραφικά νομοσχέδια.Με το νομοσχέδιο που θέλετε να ψηφίσετε δεν έχει σημασία αν διαφωνώ σε άρθρα ή στο σύνολο του απλά το νομοσχέδιο μου αφαιρεί το τίτλο Δάσκαλος-Καθηγητής που τόσα χρόνια τιμητικά είχα και δεν σας δίνει το δικαίωμα κανείς να μου το αφαιρέσετε με το έτσι θέλω. Για μια ακόμα φορά το υπουργείο χάνει το δρόμο του για μια ακόμα φορά προσπαθεί το κέρδος να νικήσει το λειτούργημα μην προσπαθείτε να μετατρέψετε τη παιδεία σε δουλεία γιατί τελικά χαμένη θα είναι αυτή που υποτίθεται προσπαθείτε να βελτιώσετε
    Υ.Γ είχα και έχω τη τύχη όλα αυτά τα χρόνια να εργάζομαι με εργοδότες που πρώτα απ όλα να είναι άνθρωποι προς τα εκεί πρέπει να οδηγηθούν όλοι και όχι πως το κέρδος θα γίνει άπειρο το αντίστροφο θα γίνει μπούμερανγκ

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:52 | Ν.Β.

    Γιατί «τόσο μένος» εναντίον των ιδιωτικών εκπαιδευτικών;;;
    Ποιους σκοπούς εξυπηρετεί;;;
    Έχετε ιδέα τί γίνεται πραγματικά σε κάποια Ιδιωτικά Σχολεία με τους ιδιοκτήτες τους, που πιέζουν και απειλούν τους εκπαιδευτικούς να βάζουν 20άρια σε μαθητές που στις πανελλήνιες δεν πιάνουν ούτε τη στοιχειώδη βαθμολογία;;; Που γράφουν μόνο το όνομά τους στις κόλλες των πανελληνίων εξετάσεων και περνούν στο Πανεπιστήμιο;;;;
    Θα έπρεπε ως Πολιτεία να τα είχατε ήδη κλείσει… παρ’όλα αυτά, τα αφήνετε να λειτουργούν, χωρίς κανέναν απολύτως έλεγχο, σε βάρος του κοινωνικού συνόλου, επειδή απλώς είναι της ιδιωτικής πρωτοβουλίας…!!!
    Με τα σύγχρονα μέσα τεχνολογίας, έχετε τη δυνατότητα να διασταυρώσετε τα στοιχεία και να τα διαπιστώσετε….
    Εθελοτυφλείτε με το να έρχεστε να προτείνετε αυτό το Σχέδιο Νόμου και να τους επιβραβεύετε.
    Η Κοινωνία, πιστεύοντας όσα προανήγγειλε ο κ. Πρωθυπουργός, περιμένει ειδικά από εσάς να καλλιεργήσετε την Αριστεία που επικαλείστε ότι θα επαναφέρετε στα Σχολεία και αυτό δεν είναι απλά και μόνον η επαναφορά του αριστούχου μαθητή ως σημαιοφόρου και όχι με κλήρωση…
    Και ποια αλήθεια είναι η Αριστεία για εσάς;;; Η αγορά βαθμολογίας από γονείς, που πιστεύουν ότι πληρώνουν στα Ιδιωτικά Σχολεία και κατά συνέπεια έχουν την αξίωση τα παιδιά τους να έχουν βαθμολογία Άριστα 20 σε όλα;;; Και ο ιδιοκτήτης συμφωνεί για να μην χάσει τον πελάτη;;;; Αυτούς επιβραβεύετε;;; Αυτή είναι η Αριστεία για εσάς;;;
    Κρίμα… μόνο θλίψη και ντροπή προκαλεί η προσπάθειά σας για τον επικαλούμενο Εκσυγχρονισμό της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης…
    Αλλά δυστυχώς, καμία λογική στη χώρα των συμφερόντων….

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:29 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Η Αξιολόγηση και μη μονιμότητα θα πρέπει να εφαρμόζονται σε κάθε επαγγελματικό κλάδο και κυρίως στην εκπαίδευση, αν θέλουμε να μιλάμε για ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό αυτού του τόπου. Η ιδιωτική εκπαίδευση προσφέρει όσα θα έπρεπε να είναι αυτονόητα για ένα ευρωπαϊκό κράτος και αυτό γιατί δεν στηρίζεται σε τίποτα μόνιμο και δεδομένο με μεγάλα κόστη για εργοδότες και γονείς…συμπεριλαμβανομένων δυστυχώς και των σχολικών βιβλίων….

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:28 | Κωνσταντίνα

    «Κακοί εκπαιδευτικοί», «κουρασμένοι εκπαιδευτικοί», «απογοητευμένοι» εκπαιδευτικοί αποτελούν τροχοπέδη για την Παιδεία γενικότερα, είτε μιλάμε για τη δημόσια είτε για την ιδιωτική. Είναι πολύ σημαντικό, ειδικά για εμάς τους νέους ανθρώπους, να μας δίνεται η ευκαιρία να ασκήσουμε το επάγγελμά-λειτούργημά μας δίνοντας μάλιστα μια νέα πνοή στον χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Και εφόσον ο τρόπος και ο ρυθμός διορισμού εκπαιδευτικών στο δημόσιο είναι σχεδόν απαγορευτικός για εμάς, θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα, ώστε στον ιδιωτικό τομέα τουλάχιστον οι θέσεις εργασίας στα σχολεία να καλύπτονται από ανθρώπους ικανούς, με διάθεση και διαρκή επιμόρφωση στα νέα τεχνολογικά μέσα της εκπαίδευσης.

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:25 | Μ.

    Το νομοσχέδιο στο σύνολό του κι ειδικότερα το παρόν άρθρο εξυπηρετεί πρωτίστως τα συμφέροντα των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και καταστρατηγεί τα εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Δεν είναι δυνατόν να νομιμοποιείται η μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας! Προκύπτουν επίσης ερωτήματα σχετικά με την προϋπηρεσία εκπαιδευτικών σε περίπτωση απόλυσης. Θα προσμετράται για ένταξή τους στους πίνακες των αναπληρωτών; Σε κάθε περίπτωση, στο νέο εκπαιδευτικό τοπίο που διαμορφώνεται θα κυριαρχήσουν οι τρόμοι της επιτελεστικότητας, κατά Lyotard, ενώ το επάγγελμα του ιδιωτικού εκπαιδευτικού θα μοιάζει περισσότερο με ένα αποστεωμένο «επάγγελμα ελεγχόμενης πειθαρχίας» (Meng, 2009), παρά με ένα επάγγελμα επιστημονικής ελευθερίας και κοινωνικής χειραφέτησης, όπως τονίζουν οι ερευνητές.Το νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί και το Υπουργείο να έλθει σε ουσιατικό διάλογο με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς!

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:11 | Γιώργος

    Εάν περάσει το απεχθές νομοσχέδιο θα είστε μάρτυρες της μεγαλύτερης απεργιακής κοινητοποιησης που έχετε δει ποτέ στην ιδιωτική εκπαίδευση. Ο κόσμος είναι εξοργισμένος Και δεν φοβάται. . Έχετε συσπειρώσει τους πάντες εναντίον σας. Συγχαρητήρια!

  • 16 Ιουλίου 2020, 15:02 | Γιώργος Β.

    Η λογική της μετατροπής των συμβάσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε αορίστου χρόνου σίγουρα εφόσον έχει σωστή κατεύθυνση μπορεί να είναι θετική και για τον εκπαιδευτικό αλλά και για τον ιδιοκτήτη του εκπαιδευτηρίου. Ωστόσο, θα πρέπει να διευκρινιστεί πλήρως το πλαίσιο μέσα στο οποίο τοποθετείται αυτή η αλλαγή. Δηλαδή, ένα ισχυρό κίνητρο για έναν εκπαιδευτικό για να παραμείνει στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι ένας ανταγωνιστικός μισθός που θα ανταποκρίνεται στον επαγγελματισμό του. Μία σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου με μισθό αυτόν που ορίζεται και για τους δημόσιους εκπαιδευτικούς δεν αποτελεί κίνητρο για τον εκπαιδευτικό να παραμείνει στην ιδιωτική εκπαίδευση. Παγκοσμίως και στον εκπαιδευτικό τομέα οι διεθνείς πρακτικές κινούνται με starting salary και για τους εκπαιδευτικούς με ικανοποιητικό χρονοδιάγραμμα μισθολογικής ανέλιξης. Για κάθε εργαζόμενο η μισθολογική ανέλιξη αποτελεί κίνητρο για να αποδίδει κάθε χρονιά καλύτερα και να υπάρχει ευχαρίστηση από την εργασία του. Αναμένουμε λοιπόν για διευκρινιστικές επισημάνσεις επί των άρθρων που αφορούν κίντρα παραμονής των εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εκπαίδευση κι όχι της αναζήτησης καλύτερων εργασιακών συνθηκών με πιο ανταγωνιστικούς μισθούς στο εξωτερικό. Επίσης, θα πρέπει να είναι σαφές το πλαίσιο αναγνώρισης προϋπηρεσίας για το δημόσιο ακόμα και για λίγους μήνες αναπλήρωσης για κάποιον ιδιωτικό εκπαιδευτικό. Συνολικά, θα πρέπει να επαναξιολογηθεί και η επαγγελματική ετοιμότητα των εκπαιδευτικών που είναι συνδεδεμένη και με το κοινωνικό status του Έλληνα εκπαιδευτικού. Δε νοείται δηλαδή, εκπαιδευτικός με τις τεχνολογικές δεξιότητες, όπως αυτές καθορίζονται από την Unesco (https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000213475), τις οποίες τουλάχιστον θα πρέπει να κατέχει στον 21ο αιώνα να μην έχει μισθολογική αναγνωρισιμότητα.

    Ευχαριστώ.

  • Η ρυθμιστική προστασία των εκπαιδευτικών σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια πιστεύουμε ότι θα πρέπει να εξισωθεί με την αντίστοιχη των υπολοίπων εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα.
    Η απελευθέρωση των συμβάσεων εργασίας δεν σημαίνει μόνο μεγαλύτερη ευχέρεια σε απολύσεις αλλά και μεγαλύτερη ευχέρεια σε νέες προσλήψεις, ειδικότερα σε έναν κλάδο όπως των εκπαιδευτικών που ταλαιπωρείται από μεγάλη ανεργία. (Βλ. ενδεικτικά: Gregg, P. & Manning, A., 1997. Labour market regulation and unemployment. In D. Snower & G. D. La Dehesa, eds. Unemployment policy: government options for the labour market. New York: Cambridge University Press, pp. 395-429· Simonazzi, A. & Villa, P., 1999. Flexibility and Growth. International Review of Applied Economics, 13(3), pp.281–311.· Betcherman, G., 2013. Labor market institutions: A review of the literature. World Development Report).
    Επισημαίνουμε ότι η χώρα μας διατηρεί ένα από τα πιο ρυθμισμένα και ανελεύθερα καθεστώτα στην αγορά εργασίας, όπως καταδεικνύουν οι σχετικοί διεθνείς δείκτες: Για παράδειγμα, η Ελλάδα κατατάσσεται 34η ανάμεσα σε 41 χώρες του ΟΟΣΑ και τις ΕΕ, ως προς την ευελιξία στην αγορά εργασίας, έναντι της 16ης θέσης που καταλαμβάνει η Κύπρος. (Employment Flexibility Index 2020. EU and OECD Countries).
    Οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες (πχ. Ολλανδία, Δανία, Ιταλία, Ην. Βασίλειο) έχουν ένα απελευθερωμένο καθεστώς συμβάσεων εργασίας για τους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων, που σαφώς σέβεται και προστατεύει τόσο τα εργασιακά δικαιώματα, όσο και τα δικαιώματα ιδιοκτησίας και το διευθυντικό δικαίωμα των ιδιοκτητών (βλ. ενδεικτικά Private education in the European Union Organisation, administration and the public authorities’ role).

  • 16 Ιουλίου 2020, 14:06 | Ζ Α

    Η εκπαίδευση είναι δημόσιο και κοινωνικό αγαθό κατοχυρωμένο από το Σύνταγμα της Ελλάδος.
    «Η Παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους» (Άρθρο 16, παρ. 2).
    Η Πολιτεία – το Κράτος παραχωρεί στα Ιδιωτικά Σχολεία τη δυνατότητα να προσφέρουν Υπηρεσίες Εκπαίδευσης.
    Ο χώρος της Εκπαίδευσης, δημόσιας ή ιδιωτικής, είναι χώρος πολιτισμού, διαπαιδαγώγησης καθώς και ελευθερίας στην διδασκαλία.
    «Η προαγωγή της ελεύθερης διδασκαλίας είναι υποχρέωση του Κράτους» (Άρθρο 16, παρ. 1 του Συντάγματος).
    Τα Ιδιωτικά Σχολεία ζητούν και προσλαμβάνουν εκπαιδευτικούς και όχι υπαλλήλους διαφόρων ειδικοτήτων.
    Τα άρθρα 9 και 10 του Σχεδίου Νόμου που είναι σε διαβούλευση, αντιβαίνουν στο πνεύμα των άρθρων του Συντάγματος της Ελλάδος.
    Με την τυχόν ψήφιση αυτών των άρθρων του Σχεδίου Νόμου:
    • αλλοιώνεται το εκπαιδευτικό κοινωνικό αγαθό ως προς την ισονομία, ισοτιμία και αξιοκρατία των τίτλων σπουδών των μαθητών δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης,
    • πλήττεται βάναυσα ο παιδαγωγικός και διδακτικός ρόλος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών,
    • περιορίζεται η άσκηση των καθηκόντων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με τρόπο αξιοπρεπή, όπως αρμόζει σε ένα λειτουργό,
    • υπονομεύεται η επιστημονική αυτονομία που απαιτείται στο χώρο της Παιδείας,
    • επιχειρείται, χωρίς τη συναίνεση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών η δραματική ανασυγκρότηση της επαγγελματικής τους ταυτότητας,
    • συγκροτούνται «Σχολεία / Επιχειρήσεις της Αγοράς» με βασικά χαρακτηριστικά την ομηρία και την πειθάρχηση των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτά,
    • καλλιεργείται η δυνατότητα να προκύψουν φαινόμενα αδήλωτης εργασίας και φοροδιαφυγής.
    Όλα τα παραπάνω θα αποτελούν την παρακαταθήκη σας, στην Ιστορία της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής.