Άρθρο 14 Διατάξεις για τους Ειδικούς Φρουρούς-Τροποποίηση άρθρου 9 του ν. 2734/1999

Στο τέλος της παρ. 4 του άρθρου 9 του ν. 2734/1999 (Α΄161) προστίθεται εδάφιο και η παράγραφος διαμορφώνεται ως εξής:
«4. Οι ειδικοί φρουροί εκτελούν: α) καθήκοντα φύλαξης ευπαθών στόχων αστυνομικού ενδιαφέροντος ιδίως κτιρίων και εγκαταστάσεων δημοσίων υπηρεσιών, δικαστικών αρχών, οργανισμών κοινής ωφέλειας, διπλωματικών αντιπροσωπειών, κατοικιών κυβερνητικών αξιωματούχων και β) υπηρεσίες περιπολιών. Επίσης, δύναται να διατίθενται για τη στελέχωση Ειδικών Αστυνομικών Υπηρεσιών ή τη συγκρότηση ειδικών μονάδων και μεταβατικών αποσπασμάτων προς αντιμετώπιση ιδιαίτερων μορφών εγκληματικότητας και αναζήτησης διωκομένων ή εξαφανισθέντων προσώπων. Ακόμη δύναται να διατίθενται για εκτέλεση υπηρεσίας φρούρησης και μεταγωγής κρατουμένων και φρούρησης αστυνομικών υπηρεσιών και κρατητηρίων αυτών. Κατά την άσκηση των ανωτέρω αρμοδιοτήτων έχουν τις ίδιες εξουσίες, καθήκοντα και υποχρεώσεις με το αστυνομικό προσωπικό, πλην αυτών που αναφέρονται στην άσκηση των προανακριτικών καθηκόντων. Στους ειδικούς φρουρούς που στελεχώνουν τις Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (Ο.Π.Π.Ι.), επιτρέπεται η άσκηση προανακριτικών καθηκόντων για το διάστημα που υπηρετούν σε αυτές και για υποθέσεις των οποίων επιλαμβάνονται κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.».

  • 20 Ιανουαρίου 2021, 19:05 | Ελένη Κυριακίδη

    Η πρωτοφανής διάταξη δίνει στους ειδικούς φρουρούς, για πρώτη φορά, μια τουλάχιστον αμφιλεγόμενη δυνατότητα προανακριτικών καθηκόντων, χωρίς να έχουν λάβει αντίστοιχη εκπαίδευση με τους αστυνομικούς και χωρίς να έχουν ισάξιες αμοιβές, καθώς μέχρι σήμερα φυλάσσουν μόνο σταθερούς, μη κινούμενους, στόχους όπως κτίρια, και όχι ανθρώπους.

  • 19 Ιανουαρίου 2021, 18:41 | ΔΕΚΑστυνομικων

    Οι ακαδημαϊκές ελευθερίες, σε συνδυασμό με το δημόσιο χαρακτήρα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας, παρά τη διαχρονική υποχρηματοδότηση τους, έχουν διασφαλίσει χάρη και στις σκληρές προσπάθειες διδακτικού, επιστημονικού προσωπικού αλλά και των ίδιων των φοιτητών, πολύ υψηλό μορφωτικό επίπεδο για τους φοιτητές τους.

    Η Δ.Ε.Κ.Α διαχρονικά μάχεται ώστε ακριβώς αυτά τα στοιχεία της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης να αποτελέσουν τους πυλώνες του εκδημοκρατισμού, της ανωτατόποιησης και αναβάθμισης του περιεχομένου και της αστυνομικής εκπαίδευσης.

    Στον αντίποδα η κυβέρνηση αντί να αποστρατικοποίησει την αστυνομική εκπαίδευση, στρατιωτικοποιεί και ουσιαστικά εμπορευματοποιεί το σύνολο της ανώτατης εκπαίδευσης.

    Προς όφελος ποιου, λειτουργούν οι κόφτες στην εισαγωγή και το χρόνο φοίτησης, οι συντελεστές κατηγοριοποίησης των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, και τα μονοπρόσωπα πειθαρχικά όργανα, η εξίσωση των πτυχίων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και Πανεπιστημίων; Σίγουρα όχι προς όφελος των παιδιών μας.

    Γιατί μ΄ αυτά θέλετε να μας φέρετε απέναντι κύριες και κύριοι της κυβέρνησης, προκειμένου να εξυπηρετήσετε ιδιωτικά συμφέροντα. Προσλαμβάνοντας μάλιστα αθρόα, για πολλοστή φορά, ανεκπαίδευτο προσωπικό, πρακτική που έχει εξελιχθεί σε μάστιγα αναξιοκρατίας και ισοπέδωσης της αξιοπιστίας της Ελληνικής Αστυνομίας τον τελευταίο χρόνο. Καταργώντας το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Επιλέγοντας τη σύγκρουση με τη νεολαία και το φοιτητικό κίνημα, που μάχεται για δημόσια και δωρεάν παιδεία.

    Επειδή τα πραγματικά διλήμματα για το σύνολο της κοινωνίας είναι δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους ή παιδεία σούπερ μάρκετ για λίγους, πρόσβαση στη γνώση ή αποκλεισμός, δημοκρατία ή αυταρχικοποίηση του κράτους καλούμε τα σωματεία μας και τις ομοσπονδίες μας να πάρουν ξεκάθαρη θέση. Να μην επιτρέψουμε στην κυβέρνηση να μας χρησιμοποιήσει ως πολιορκητικό κριό απέναντι στη νεολαία και την Πανεπιστημιακή κοινότητα. Να αντισταθούμε στο δυστοπικό μέλλον που διαμορφώνεται για τα παιδιά μας.

    H Γραμματεία της Δημοκρατικής Ενωτικής Κίνησης Αστυνομικών

  • 17 Ιανουαρίου 2021, 12:58 | Διονύσης

    Σύμφωνα με τον αρχικό νόμο δημιουργίας των ειδικών φρουρών ( ν. 2734/1999), άρθρο 9.
    Οι ειδικοί φρουροί προσλήφθηκαν για να υπηρετούν μέχρι τα 55 τους έτη και με υποχρεωτική αποστρατεία μόλις τα συμπληρώσουν.
    Από τότε η συνταξιοδοτικη νομοθεσία άλλαξε και πλέον στο σώμα μπορούν να παραμείνουν και παραπάνω από το 60ο τους έτος.
    Το όριο ηλικίας παραμένει το 28ο όμως, όπως ακριβώς ήταν το 1999.
    Από την στιγμή που δεν αποστρατευονται στα 55 τους, το όριο ηλικίας των 28 ετών δεν έχει κανένα νόημα.
    Την ίδια στιγμή το όριο ηλικίας των σωφρονιστικών υπαλλήλων και των εξωτερικών φρουρών των φυλακών, δύο υπηρεσίες που ανήκουν στο υπουργείο προστασίας του πολίτη πλέον, έχουν όριο ηλικίας 21-32.
    Οι φρουροί της ΕΥΠ έχουν όριο 21-30.
    Οπως και οι ένοπλοι ιδιώτες φρουροί της Υπουργικής Απόφασης Αριθμ. 7017/7/1-Θ/2020.
    Πρέπει να γίνει τροποποίηση του νόμου των ειδικών φρουρών και να γίνει αύξηση του ορίου ηλικίας, σύμφωνα με τα παραπάνω.
    Να μπει ελάχιστο όριο το λιγότερο το 21ο έτος, και ανώτερο τουλάχιστον το 30ο.
    Επίσης τα κριτήρια μοριοδότησης πρέπει να αλλάξουν, με την τωρινή μοριοδότηση το ποσοστό των γυναικών που εισέρχονται στο σώμα σαν ειδικοί φρουροί είναι μόλις 2,5%.
    Το χαμηλότερο στα σώματα ασφαλείας και γενικά στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
    Τέλος στις αθλητικές δοκιμασίες σωστό θα ήταν να μπει εκπρόσωπος του ΑΣΕΠ και να μην επαναληφθούν τα έκτροπα των προηγούμενων διαγωνισμών.

  • 17 Ιανουαρίου 2021, 01:34 | Κωνσταντίνος

    Στους ειδικους φρουρούς μετά την ένταξη τους στο αστυνομικό προσωπικό επιτρέπεται η άσκηση προανακριτικών καθηκόντων έχοντας τις ίδιες εξουσίες, καθήκοντα και υποχρεώσεις με το υπόλοιπο αστυνομικό προσωπικό.

    Με την τροποποίηση αυτή θα επιτευχθεί η ουσιαστική ομογενοποίηση του προσωπικού και η αύξηση των ανακριτικών υπαλλήλων που θα είναι σε θέση να ασκήσουν να αντίστοιχα καθήκοντα.

  • 16 Ιανουαρίου 2021, 00:05 | Anonymous

    Αγαπητή κ.Κεραμέως και αξιότιμοι κύριοι ,

    Από που και ως που η Ελληνική Αστυνομία έχει την δυνατότητα να παρεμβεί στα Ελληνικά Πανεπιστήμιά ; Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά η τροποποίηση του άρθρου 9 παραβιάζει δύο ανθρώπινα δικαιώματα . Το άρθρο 12 και το άρθρο 26 παράγραφος 1 και 2(1*) .Επιπλέον παραβιάζεται το Συνταγματικό άρθρο 16 παράγραφοι 3 και 4(2*) .

    Δεν θεωρείτε ότι αυτά τα χρήματα που θα δαπανηθούν για την αστυνόμευση έξω από τα ελληνικά πανεπιστήμια θα μπορούσαν να δοθούν στην ίδια την εκπαίδευση , τα πανεπιστήμια της χώρας μας έχουν έλλειψη σε διδακτικό προσωπικό , σε βιβλία και σε τεχνολογικό εξοπλισμό . Έχουμε ανάγκη σε μία καλύτερη εκπαίδευση ,σε μια εκπαίδευση που θα μας εγγυάται μια επαγγελματική κατάρτιση σε αυτό που έχουμε επιλέξει να σπουδάσουμε .Θέλουμε να έχουμε τη δυνατότητα οπουδήποτε κι αν μεταφερθούμε για τις σπουδές μας να είμαστε άξιοι της εργασίας που θα μας ανατεθεί . Έχετε άραγε αναρωτηθεί γιατί όλα αυτά τα σπουδαία μυαλά που έχουμε στη χώρα εγκαταλείπουν τη χώρα και σπουδάζουν στο εξωτερικό; Θα σας απαντήσω εγώ γιατί . Το σύστημα παιδείας μας αν μη τι άλλο θεωρείται πενιχρό , δεν προσφέρει στο μαθητή καμία ευκαιρία για πρόοδο σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο .Οι μαθητές των ελληνικών σχολείων βγαίνουν από αυτά χωρίς την παραμικρή γνώση τεχνών , μαθήματα που στο εξωτερικό είναι απαραίτητά. Πολλοί μαθητές αναγκάζονται να δώσουν πανελλαδικές χωρίς να ξέρουν τι είναι αυτό που πραγματικά θέλουν να κάνουν στο μέλλον.

    Προτείνω τα χρήματα αυτά που θα εξασφαλίσουν στην ελληνική αστυνομία δουλειά έξω από τα πανεπιστήμια μας , για πόσα;4-5 χρόνια ακόμα ; να δοθούν σε πόρους που πραγματικά το έχουν ανάγκη και η εκπαίδευση της χώρας είναι ένα από αυτά , όπως και η ανεργία που μαστίζει τη χώρα σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς .

    Με εκτίμηση,
    το μέλλον

    1*https://unric.org/el/wp-content/uploads/sites/5/2019/05/grk.pdf
    2* https://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-16/

  • 15 Ιανουαρίου 2021, 20:13 | Χατζηθεοδώρου Ιάσονας

    Θυμηδία προκαλεί η τροποποίηση του ν. 2734/1999 με αντικείμενο “Εκδιδόμενα με αμοιβή πρόσωπα και άλλες διατάξεις”, το οποίο μεταξύ άλλων προέβλεπε την περιορισμένη αποστολή φύλαξης που αναλάμβαναν οι ειδικοί φρουροί σε νομοσχέδιο που τους αναθέτει και προανακριτικά καθήκοντα εντός πανεπιστημιακών ιδρυμάτων! Πασιφανώς οι ‘ομάδες προστασίας’ είναι τμήματα της ελληνικής αστυνομίας, όχι με σκοπό την φύλαξη ή προστασία αλλά την αστυνόμευση και άσκηση κατασταλτικής πολιτικής εντός εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Σε συνδυασμό με το άρθρο 21, η πανεπιστημιακή κοινότητα μετατρέπεται σε αρένα αυθαιρέτων ερευνών και διώξεων, σε πλήρη αντίθεση με την κοινωνική της αποστολή και ιστορική εξέλιξη.
    Αυτά τα πράγματα δεν έχουν καμμία θέση στην Παιδεία και τις ελευθερίες που χρειάζεται για την ανάπτυξή της. Ντροπή μόνο.

  • 15 Ιανουαρίου 2021, 14:50 | Παναγιώτης Αντωνίου

    Το ίδιο το πόρισμα Αλιβιζάτου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου όσον αφορά την αστυνομική βία και αυθαιρεσία.Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ τα ελληνικά παν/μια αποτελούν χώρους με μικρότερη εγκληματικότητα από άλλα μέρη της οργανωμένης κοινωνίας.Τα Πανεπιστήμια εδώ και εκατοντάδες χρόνια ήταν χώρος έρευνας,ελεύθερης έκφρασης, προόδου κι αμφισβήτησης,δε γίνεται να ελέγχονται από την εκτελεστική εξουσία.Επίσης στο Α16 του Συντάγματος κατοχυρώνεται το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων τα οποία είναι τα μόνα αρμόδια για να αποφασίσουν για τη φύλαξή τους.Η διάταξη ούσα επικίνδυνη για τις ελευθερίες και τα δικαιώματα των φοιτητών/τριών και ουσιωδώς αντισυνταγματική θα πρέπει να αποσυρθεί άμεσα.

  • 15 Ιανουαρίου 2021, 14:32 | ΙΩΑΝΝΑ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ

    απαράδεκτο και ΑΙΣΧΟΣ και και και….. ό,τι έχει σχέση με Πανεπιστημιακούς χώρους

  • 14 Ιανουαρίου 2021, 10:50 | Ιωάννης Παπαδόπουλος

    Στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας προβλέπεται ότι: «Η προανάκριση και η προκαταρκτική εξέταση διενεργούνται ύστερα από παραγγελία του εισαγγελέα πλημμελειοδικών και υπό τη διεύθυνσή του: α) από τους πταισματοδίκες και όπου δεν υφίσταται ειδικό πταισματοδικείο από τους ειρηνοδίκες, β) από τους αρμόδιους βαθμοφόρους της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος, που ορίζονται στους αντίστοιχους οργανισμούς ως γενικοί ανακριτικοί υπάλληλοι και γ) από δημοσίους υπαλλήλους, όπου αυτό προβλέπεται σε ειδικούς νόμους, που ορίζονται ως ειδικοί ανακριτικοί υπάλληλοι.»

    Πώς είναι δυνατόν να επιτρέπεται η άσκηση προανακριτικών καθηκόντων σε κάποιους από τους Ειδικούς Φρουρούς και για ορισμένο χρονικό διάστημα και έπειτα να απαγορεύεται; Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει ανάλογο προηγούμενο.

  • 14 Ιανουαρίου 2021, 03:34 | Διονύσης

    Πρέπει να γίνει τροποποίηση του άρθρου.
    Ανακριτικα καθήκοντα έχουν οι ειδικοί φρουροί της ΟΠΠΙ, για όσο χρονικό διάστημα υπηρετούν εκεί.
    Δικαίωμα στελέχωσης των Ο.Π.Π.Ι έχουν μόνο οι ειδικοί φρουροί που πέρασαν την αντίστοιχη εκπαίδευση,και όχι παλαιότερες σειρές ειδικών φρουρων που δεν κατέχουν νομικές γνώσεις.
    Σε περίπτωση μελλοντικής αλλαγής υπηρεσίας των ειδικών φρουρών της ΟΠΠΙ, να μην χάνουν τελείως τα ανακριτικα τους καθήκοντα, αλλά να θεωρούνται ειδικοί ανακριτικοι υπαλληλοι (όπως οι δημοτικοι αστυνομικοί, Δασοφυλακες, τελωνειακοι, πυροσβεστες )και όχι γενικοί ανακριτικοι υπαλληλοι όπως οι αστυφύλακες παραγωγικής σχολής.