Άρθρο ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός

 

1. Σκοπός του Μέρους Β΄ είναι η πρόληψη και η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στη βάση της ενίσχυσης των σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
2. Σκοπός του Κεφαλαίου Α΄ του Μέρους Γ΄ είναι η προώθηση της επιστημονικής έρευνας στους τομείς που σχετίζονται με τη διαστημική έρευνα και τεχνολογία, τη δημόσια υγεία και τις φυσικές καταστροφές και τη διαχείριση κρίσεων. Σκοπός του Κεφαλαίου Β΄ του Μέρους Γ΄ είναι η καθιέρωση ενός δυναμικού συστήματος πολυεπίπεδης και αποτελεσματικής αξιολόγησης των Διευθυντών, των Υποδιευθυντών και των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με σκοπό την προώθηση της συνεχιζόμενης ανάπτυξης και βελτίωσης της ατομικής απόδοσής τους, καθώς και την καθοριστική συμβολή στην ουσιαστική αναβάθμιση των υπηρεσιών επαγγελματικής κατάρτισης που παρέχονται από τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης. Σκοπός του Κεφαλαίου Γ΄ του Μέρους Β΄ είναι η επίλυση επιμέρους ζητημάτων που έχουν ανακύψει σε ζητήματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

  • 19 Φεβρουαρίου 2023, 20:28 | Πέτρος Στρατής

    Πριν διαβάσω το σχέδιο Νόμου χρειάζεται να σημειώσω ότι είμαι ωρομίσθιος εκπαιδευτικός σε ΔΙΕΚ. Ξεκίνησα τον Οκτώβριο 2022 να κάνω μαθήματα και σήμερα έχουμε Φλεβάρη 2023! Παρότι πραγματοποίησα όλα τα μαθήματα, να σημειωθεί ότι λόγω των περιορισμών που υπάρχουν όταν γίνεσαι ωρομίσθιος εκπαιδευτικός δεν μπόρεσα να εργαστώ κάπου αλλού, ενώ διαπιστώνω ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει Σύμβαση στο myergani με τον φορέα του ΔΙΕΚ ούτε έχω πληρωθεί! Οπότε κύριοι υπουργοί συζητάτε καλώς για αξιολόγηση, αλλά τον εαυτό σας τον αξιολογείτε; Εγώ πώς θα ζήσω; Έκανα το σφάλμα και δήλωσα μαθήματα και για το εξάμηνο μέχρι τον Ιούνιο 2023. Αν δεν έχω πάρει καθόλου χρήματα πώς θα μετακινηθώ να πάω εκεί; Πώς θα πληρώσω ενοίκιο; Θεωρώ ότι έχετε χάσει την ουσία των πραγμάτων. Επιπλέον, αν διακόψω τη διαδικασία εκπαίδευσης εκτός ότι οι εκπαιδευόμενοι θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα μέχρι να οριστεί νέος, το σημαντικό για εμένα είναι ότι θα λάβω ποινή και δεν θα μπορέσω να εργαστώ ούτε του χρόνου σε ΔΙΕΚ (θα απαντήσει κάποιος αφού είσαι τόσο δυσαρεστημένος γιατί να θέλεις να εργαστείς ξανά…).

    Συγκεκριμένα για το σχέδιο Νόμου:
    Άρθρο 31Α. Πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης θα πρέπει να αναφέρεται ότι οι εκπαιδευτές λαμβάνουν όλους τους απαιτούμενους πόρους (αμοιβές τους κάθε μήνα, ύπαρξη βιβλίων στην ώρα τους στην αρχή της χρονιάς, ύπαρξη εργαστηρίων και υλικών όπου απαιτούνται, κτλ.). Προτείνω να προστεθεί μία παράγραφος για την αξιολόγηση της κάθε σχολής από τους καθηγητές (πληρώθηκαν στην ώρα τους; είχαν βιβλία οι μαθητές; υπήρχαν τα υλικά για τα ερτγαστήρια;). Συνεπώς θα πρέπει να προβλεφθεί μία φόρμα που θα συμπληρώνεται από τους εκπαιδευόμενους κάθε μέρα που θα έχουν μάθημα για τυχόν προβλήματα.

    ΑΡΘΡΟ 24 έως 26. Αναφέρεστε σε αξιολόγηση προσωπικού των ΔΙΕΚ, όταν αυτή τη στιγμή έχετε δώσει προγράμματα σπουδών που θα μπορούσαν εύκολα να αντιστοιχούν σε πανεπιστήμια, χωρίς αντίστοιχα συγγράμματα και οι εκπαιδευτές και οι διευθυντές πρέπει για 9€ την ώρα εργασίας στην τάξη να εργάζονται πολλαπλές ώρες για τη δημιουργία υλικού! Μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για μεγάλο ποσοστό ενηλίκων και έμπειρων εκπαιδευόμενων που πραγματικά οι απαιτήσεις τους υπερτερούν πολλές φορές αυτών που έχουν και οι φοιτητές σε ένα πανεπιστήμιο (αυτή είναι και η μαγεία αλλά και η δυσκολία της εκπαίδευσης ενηλίκων). Συνεπώς δεν μπορεί ο εκπαιδευτής που αξιολογείται να μην έχει ούτε το δικαίωμα ένστασης, αλλά ούτε και την αξιολόγησης αυτών που του προσφέρουν, γιατί όπως το παρουσιάζετε, το αποτέλεσμα θα είναι για όλα να φταίνε οι εκπαιδευτές, παρότι υπάρχουν άπειρα προβλήματα στο πρόγραμμα σπουδών, τα βιβλία, τους πόρους για εργαστήρια κτλ.

    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων και ευελπιστώ αυτό το σχέδιο νόμου να μην αποβλέπει μόνο στην διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά στη βελτίωσή της και αυτό μπορεί να γίνει μόνο όταν η δημόσια εκπαίδευση ξεκινήσει να αξιολογείται η ίδια με αυτά που προσφέρει και σταδιακά και οι εκπαιδευτές και το προσωπικό των ιδρυμάτων.

  • 19 Φεβρουαρίου 2023, 09:48 | ΕΔΙΠ με ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ

    Επί του άρθου 29:

    1. Τα μέλη ΕΔΙΠ είναι επιστήμονες και πολλοί εξ αυτών με υψηλό επιστημονικό έργο. Δεν είναι δυνατόν να μην τους παρέχεται η δυνατότητα Εκπαιδευτικής Άδειας. Να γίνει άρση της τρέχουσας διάταξης και να ισχύσει ή πρόβλεψη του προηγούμενου νόμου, όπου τα μέλη ΕΔΙΠ μπορούν να να αιτούνται Εκπαιδευτικής Άδειας.

    2. Η βελτίωση του μισθολογίου των μελών ΕΔΙΠ είναι επιβεβλημένη. Δεν είναι λογικό Δρ ΕΔΙΠ να λαμβάνουν τις ίδιες αποδοχές με έναν εκπαιδευτικό της πρωτοβάθμιας/δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος είναι κάτοχος μόνο του βασικού πτυχίου.

    3. Επιτέλους, ας δοθεί η δυνατότητα στους Δρ ΕΔΙΠ να προκηρύσσουν με ανοιχτές διαδικασίες τις θέσεις τους για εξέλιξη σε μέλη ΔΕΠ. Η συνήθης πρακτική των Γ.Σ. των τμημάτων είναι να μην προκηρύσσουν τις θέσεις για τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύουν οι ΕΔΙΠ. Κατά εξαίρεση του σχετικού σχεδιασμού των Γ.Σ. των τμημάτων, να δοθεί η κατεύθυνση να προκηρύσσονται οι θέσεις για τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύουν οι Δρ. ΕΔΙΠ τουλάχιστον της καταληκτικής βαθμίδας για την εξέλιξη τους ως μέλη ΔΕΠ.

  • 18 Φεβρουαρίου 2023, 13:29 | Άκης

    Χωρίς δομές μόνιμες με επιστήμονες… Αυτά είναι μόνο λόγια

  • 13 Φεβρουαρίου 2023, 08:29 | EYH

    Το νομοσχέδιο τιτλοφορείται «Ζούμε αρμονικά μαζί…». Έχετε αναρρωτηθεί εάν τα παιδιά αυτά «ζούνε»; Ποια υπηρεσία θα διερευνά τη βία στο σπίτι, τους βιασμούς, την παραμέληση; Ο εκπαιδευτικός θεωρείται ότι είναι ικανός να «εισέρχεται» στον ψυχισμό του παιδιού και να διαγνώνει όλα αυτά που «ζει» το παιδί στο σπίτι; Έχετε αναρρωτηθεί ομοίως τι σημαίνει «αρμονικά», όταν χιλιάδες οικογένειες πεινάνε, δεν εργάζονται οι γονείς τους κλπ.; Η πολιτική σας έχει αντίκτυπο μεγάλο στην αρμονικότητα. Δεν είναι υπεύθυνος και γι’ αυτό ο εκπαιδευτικός. Έχετε αναρρωτηθεί αν οι γονείς και τα παιδιά ζούν αρμονικά «μαζί» με τους γονείς τους; Τι έχετε πράξει νομοθετικά για τα παιδιά των χωρισμένων γονιών; Πώς αντιλαμβάνεστε τι έννοια του «μαζί»; Μαζί με ποιους; Μαζί με τους συμμαθητές τους, που δεν έχουν καμία επαφή, γιατί απλά κάποιοι δεν έχουν γονείς, δεν είναι οικονομικά επαρκείς για να πάνε ούτε στα γενέθλια του συμμαθητή τους; Που δεν έχουν ρούχα καθαρά να φορέσουν, χρήματα να πάνε μια εκδρομή «μαζί » τους; Τα λόγια και τα νομοσχέδια τα μεγάλα, κρίνονται από την άμεση αποτελεσματικότητά τους κι όχι από τους βαρύγδουπους τίτλους.