Β΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης

Η ελλιπής επιμόρφωση, η αναξιοκρατία και η έλλειψη κριτηρίων στην αξιολόγηση και στις κρίσεις των στελεχών της εκπαίδευσης έχει οδηγήσει στην αποδόμηση του συστήματος και στην έλλειψη εκτίμησης και εμπιστοσύνης των στελεχών.

Είναι επιτακτική ανάγκη να θεσπιστεί ένα διαφανές και αξιοκρατικό σύστημα κρίσης και επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης, που θα στηρίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια και αρχές, ώστε να δοθεί οριστικό και αμετάκλητο τέλος στις γνωστές παθογένειες του συστήματος, που ταλανίζουν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.

Κριτήρια επιλογής

* Τα κριτήρια πρέπει να είναι αντικειμενικά και μετρήσιμα και να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της θέσης που κάθε φορά προκηρύσσεται ως προς τη γνώση και την εμπειρία. Βάση για την πρότασή μας θα αποτελέσουν και οι προτάσεις ειδικών επιστημόνων, συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών ( ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ) καθώς και των πολιτών που θα πάρουν μέρος στη διαβούλευση.

Ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης στελεχών της εκπαίδευσης.

* Τα στελέχη της εκπαίδευσης, που θα επιλεγούν, θα επιμορφωθούν σε θέματα αντίστοιχα με τις απαιτήσεις της θέσης που πρόκειται να καλύψουν σε ειδικά προγράμματα τα οποία θα λειτουργούν είτε σε συνεργασία με την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης είτε με αντίστοιχα Τμήματα Πανεπιστημίων, είτε με τους υφιστάμενους φορείς επιμόρφωσης.
* Όσοι ολοκληρώνουν με επιτυχία τον κύκλο σπουδών θα λαμβάνουν πιστοποιητικό διοικητικής επάρκειας, το οποίο θα αποτελεί μια από τις προϋποθέσεις για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης.

  • 5 Δεκεμβρίου 2009, 00:00 | ΙΩΣΗΦΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Θα πρέπει οι κρίσεις και η επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης να γίνονται με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήριαγιατί:
    Εξασφαλίζεται έτσι η μέγιστη ικανότητα και αποδοτικότητα, πράγμα ζητούμενο σε όλο τον Δημόσιο Τομέα,
    Διασφαλίζονται η αξιοπρέπεια και η υπερηφάνεια του εκπαιδευτικού, στοιχεία απαραίτητα για να μπορεί ο εκπαιδευτικός να διαπαιδαγωγήσει ελέυθερους, υπεύθυνους και δημοκρατικούς πολίτες.

    Λόγω των μέχρι τώρα κομματικών επιλογών, αμφισβητείται η ανεξαρτησία και η αντικειμενικότητά των στελεχών της εκπαίδευσης, υπονομεύεται η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών προς τα στελέχη και τίθενται εν αμφιβόλω οι κρίσεις των στελεχών αυτών κατά την διαδικασία της αξιολόγησης η οποία είναι απολύτως απαραίτητη για την βελτίωση της εκπαίδευσης.

    Γιατί δεν πρέπει η συνέντευξη να είναι μετρήσιμο κριτήριο.
    Στις περίφημες προφορικές συνεντέυξεις, εκπαιδευτικοί με πολλά αντικειμένικα μετρήσιμα κριτήρια, μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κτλ. προκειμένου να υποσκελισθούν από υμέτερους, παίρνουν πολύ χαμηλό βαθμό στην συνέντευξη, πράγμα ταπεινωτικό και εξευτελιστικό για την αξιοπρέπεια τους.

  • 5 Δεκεμβρίου 2009, 00:00 | Ο.Κ.

    Λιγοστος ο χρονος για να διαβασω ολα τα σχολια αλλα τα περισσοτερα οπως διαπιστωσα ειναι διαδικαστικα.
    Η κριση του δασκαλου και του καθηγητη απο ποιον θα γινεται;;
    Θεωρειται κριση μονο τις σπουδες των εκπαιδευτικων και οχι το ηθος και την παρουσια τους στον χωρο του σχολειου.
    Γονεις που ερχονται αντιμετωποι με καθηγητες ή δασκαλους σιωπουν για να μην εχει ασχημο αποτελεσμα στα παιδια τους.Κοινως να μην βαλουν το παιδι στο ματι και…τα επακολουθα.
    Οι περισσοτεροι ειναι μορφωμενοι αλλα δεν αρκει.Συμπεριφορες και λογια του στυλ »θα σας ξεσκισω» δεν αρμοζουν σε σχολικους χωρους.
    Καηθηγητες και δασκαλοι που αρκουνται στο να περνα το ωραριο τους και να πεφτει ο μισθος…..σαν κλασσικοι δημοσιοι υπαλληλοι.
    Η παρουσια των σχολικων συμβουλων να ειναι πιο συχνη στους χωρους των σχολειων.Να υπαρχει επισης συχνη επαφη με τους γονεις και τα παιδια απο ειδικους στο ΚΔΑΥ.Ισως ετσι ξεσκεπαστουν και τα »αβουλα μαυρα» προβατα της εκπαιδευσης.Κουραστηκαμε να κανουμε οι γονεις, τους δασκαλους στα παιδια μας απο τις πρωτες ταξεις του Δημοτικου.
    Η παιδεια δεν ειναι μονο μορφωση……οι λεπτομερειες φερουν και την παρα-μορφωση!
    Μια μαμα τριων παιδιων.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:51 | MICHALIS

    Αξιότιμοι,
    Κα Υπουργέ
    Κα& Κε Υφυπουργοί
    Για τον τρόπο επιλογής στελεχών εκπαίδευσης θα ήθελα να καταθέσω μερικές σκέψεις μου, αφού πρώτα σας ευχαριστήσω που μας δίνετε τη δυνατότητα με τη δημόσια διαβούλευση που καθιερώσατε:
    1. Ο δ/ντής να επιλέγεται από τους εκπ/κούς που διδάσκουν στο συγκεκριμένο σχολείο τουλάχιστον επί 5 χρόνια. Αν δεν υπάρχει υποψήφιος, με 5/ετή τουλάχιστον υπηρεσία, να κατεβαίνει το όριο. Αν δεν υπάρχει κανείς υποψήφιος στο συγκεκριμένο σχολείο, να τοποθετείται δ/ντής προερχόμενος από άλλη σχολική μονάδα.Με αυτόν τον τρόπο: α)Ο δ/ντής θα είναι ενήμερος για τα προβλήματα του σχολείου και της τοπικής κοινωνίας γενικότερα. Η διεύθυνση ενός σχολείου απαιτεί γνώση των ιδιαιτεροτήτων του συγκεκριμένου σχολείου, που δεν μπορεί να έχει παρά μόνο κάποιος που ήδη έχει αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας στο σχολείο αυτό. β) Θα έχουν αναπτυχθεί ισχυρές διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα στο δ/ντή και σ’ έναν αρκετά μεγάλο αριθμό εκπ/κών. γ) Θα αποτρέπεται η τοποθέτηση κάποιων που δεν ενδιαφέρονται για τίποτα, δεν επιτελούν έργο αφού απλά στις επόμενες κρίσεις θα επιλέξουν κάποιο άλλο σχολείο.
    2. Μέχρι σήμερα η συνέντευξη λειτούργησε, σε πολλές περιπτώσεις, ως μέσο για να τοποθετηθούν σε συγκεκριμένα σχολεία συγκεκριμένα πρόσωπα (ημέτεροι, φίλοι κ.ά.) Αν τελικά παραμείνει η συνέντευξη προτείνω να προηγείται της δήλωσης προτίμησης των υποψήφιων δ/ντών.
    3. Ο δ/ντής πρέπει να εμπνέει τους συναδέλφους του εκπ/κούς. Καλά είναι τα μεταπτυχιακά και οι άλλοι τίτλοι σπουδών αλλά δεν αποδεικνύουν την ικανότητα κάποιου να διοικεί.
    4. Δε νοείται σήμερα διευθυντής χωρίς πιστοποιημένη γνώση Η/Υ. Οι υποψήφιοι δ/ντές να εξετάζονται σε κοινά θέματα, πανελλαδικά, με τη βοήθεια Η/Υ.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:50 | ΕΥΓΕΝΙΑ ΜΠΑΚΑ

    ΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟ ΟΠΛΟ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΣΤΙΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ. ΟΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΗΓΕΤΙΚΕΣ ΑΡΕΤΕΣ – ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΚΤΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΧΟΥΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ Μ.Τ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΑ ΕΦΟΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:49 | Κ.Χ

    Κατά την άποψή μου τα κριτήρια σε γενικές γραμές που θα πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψη στην επιλογή στελεχών για διοικητικές θέσεις είναι τα παρακάτω:
    1. Το διδακτορικό, το μεταπτυχιακό, το δεύτερο πτυχίο ή το διδασκαλείο να είναι συναφή με τη διοίκηση (να έχουν την ανώτερη μοριοδότηση)
    2. Τα αντίστοιχα χαρτιά που δεν έχουν σχέση με τη διοίκηση να έχουν μικρότερη μοριοδότηση
    3. Οι διάφορες επιμορφώσεις να μοριοδοτούνται στον ανώτερο βαθμό αφού ελεγχθεί το επίπεδο της επιμόρφωσης, οι ώρες παρακολούθησης, αν δόθηκαν εξετάσεις κ.λ.π(το επίπεδο,η σχέση με την διοίκηση)
    Σημ: Τα διδασκαλεία είναι 2/ετείς επιμορφώσεις, αλλά πολλές φορές οι ώρες παρακολούθησης,το επίπεδο των εργασιών, οι εξετάσεις κ.λ.π αντιστοιχούν σε ετήσια επιμόρφωση (το ότι έδωσαν εξετάσεις και πέτυχαν είναι θετικό, αλλά δεν θα επιβραβευθούν επιπλέον γιατί απουσίαζαν 2 χρόνια από την τάξη με δαπάνες του Έλληνα φορολογούμενου).Αυτή η επιμόρφωση στη Γερμανία είναι σεμιναριακού τύπου και μπορούν να την παρακολουθήσουν όλοι.Και νομίζω έτσι πρέπει να γίνει και εδώ χωρίς να φεύγει κανείς από την τάξη.
    4. Η κατοχή διοικητικών θέσεων (εμπειρία) επίσης πρέπει να μοριοδοτείται στον ανώτερο βαθμό εάν ο κατέχων τη θέση είναι πετυχημένος.(όλες οι διοικητικές θέσεις)
    5. Η γνώση Η/Υ κρίνεται ως βασική προυπόθεση για την διεκδίκηση μιας θέσης.
    6. Να μοριοδοτείται επίσης αρκετά η υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων (αυτό δείχνει ότι ο εκπαιδευτικός είναι ενεργός και ενδιαφέρεται ουσιαστικά για το καλό των παιδιών και όχι μόνο για τον εαυτό του)
    7.Να γίνει επιτέλους και η αξιολόγηση για να ανταμειφθεί ο εργατικός,ο εκπαιδευτικός που είναι επαγγελματίας και ζει αποκλειστικά και μόνο από το επάγγελμά του.
    8. Η συνέντευξη να έχει σκοπό μόνο να κρίνει αν κάποιος υποψήφιος είναι ψυχικά ικανός να αταπεξέλθει στη συγκεκριμένη θέση.
    9. Η συμμετοχή σε κοινωνικές ομάδες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα να μοριοδοτείται(αυτό σημαίνει ότι έχει υψηλό το αίσθημα της κοινωνικής προσφοράς).
    7. Να μη μοριοδοτούνται οι συνδικάλιστικές θέσεις του κλάδου.(ιδιαίτερα αυτές που κατοχυρώνουν μείωση του ωραρίου).
    Πολλές φορές κάνουμε το λάθος στις προτάσεις που κάνουμε να φωτογραφίζουμε τους εαυτούς μας.
    Επίσης τις περισσότερες φορές εισακούονται μόνο οι προτάσεις των συνδικαλιστών και οι οποίες δεν απηχούν το δημόσιο αίσθημα των εκπαιδευτικών (δεν μπορούν να κάνουν προτάσεις άνθρωποι που για χρόνια είναι τελείως ξεκομμένοι από την εκπαιδευτική πράξη).

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:38 | ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Μερικές απόψεις σχετικά με την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης

    Κ. Αποστολόπουλος
    Καθηγητής Γενικού Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής

    Αθήνα, 4-12-2009

    1. Εισαγωγή
    Αν κανείς προσπαθήσει να συσχετίσει το προφίλ των στελεχών της ελληνικής εκπαίδευσης όπως απορρέει από τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες που τους ανατίθενται από τη σχετική νομοθεσία (Υ.Α. Δ1/105657/8-10-2002, ΦΕΚ 1340 τ. Β / 16-10-2002), με το προφίλ που προσδιορίζει ο εν ισχύ νόμος επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης (Ν.3467/2006) θα διαπιστώσει σοβαρότατες ασυμφωνίες. Οι ασυμφωνίες αυτές θα επισημανθούν στην ανάλυση που ακολουθεί, ώστε να διαφανούν οι κατευθύνσεις πάνω στις οποίες πρέπει να κινηθεί το νέο, σύγχρονο και αποτελεσματικό νομοθετικό πλαίσιο για την επιλογή στελεχών της ελληνικής εκπαίδευσης.

    2. Καθήκοντα και κριτήρια επιλογής σχολικών συμβούλων
    Με βάση τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες που έχει ο σχολικός σύμβουλος πρέπει να διαθέτει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
    ▪ Υψηλή επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση
    ▪ Συμβουλευτική επάρκεια και ετοιμότητα
    ▪ Ικανότητες στην εκπαίδευση / επιμόρφωση ενηλίκων
    ▪ Ικανότητες αξιολόγησης
    ▪ Ικανότητα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού
    ▪ Διοικητικές ικανότητες (προγραμματισμού και διαχείρισης προγραμμάτων).
    ▪ Γνώσεις και δεξιότητες στις νέες τεχνολογίες.
    Από την άλλη μεριά, με βάση τα κριτήρια επιλογής των σχολικών συμβούλων επιζητούνται τα εξής χαρακτηριστικά (Ν.3467/2006) :
    ▪ Ισχυρή προσωπικότητα και γενική συγκρότηση, η οποία όμως αξιολογείται με αδιαφανή 20λεπτη(;) συνέντευξη (μέχρι 20 μόρια).
    ▪ Αρχαιότητα, δηλαδή πολλά χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας και ειδικότερα διδακτικής εμπειρίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (μέχρι 8 μόρια).
    ▪ Επιστημονική και παιδαγωγική συγκρότηση, η οποία αποδεικνύεται από τα ακαδημαϊκά προσόντα του υποψηφίου (συνήθως μέχρι 10 μόρια [διδακτορικό + μεταπτυχιακός τίτλος + 2ο πτυχίο]). Σημειώνεται ότι στο Ν.3467/2006 υπάρχει σαφής πρόθεση μείωσης της σημασίας του κριτηρίου αυτού αφού, για παράδειγμα,
    – το διδακτορικό δίνει 6 μονάδες έναντι 8 που έδινε το Π.Δ. 25/2002.
    – ο μεταπτυχιακός τίτλος δίνει 3 μονάδες έναντι 4 που έδινε το Π.Δ. 25/02.
    – και τα δύο μαζί δίνουν 7 μονάδες και όχι 9!, αντί για 12 που έδινε το Π.Δ. 25/2002.
    Πέραν των προηγουμένων οι σχολικοί σύμβουλοι:
    α) δεν αξιολογούνται για την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Καλοί, κακοί, άριστοι, αδιάφοροι κ.λπ. θεωρούνται ισοδύναμοι.
    β) είναι απελπιστικά λίγοι για να φέρουν σε πέρας το σύνολο των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων που τους ανατίθενται, για παράδειγμα ένα σχολικός σύμβουλος μεταξύ άλλων οφείλει και να παρακολουθεί, συμβουλεύει, παρακινεί, επιμορφώνει, συμβάλει στην προσωπική επαγγελματική ανάπτυξη 100 – 300 εκπαιδευτικών!

    3. Καθήκοντα και κριτήρια επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης
    Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης είναι κατά κύριο λόγο διοικητικά στελέχη, αφού πρέπει να διαθέτουν:
    ● γνώσεις και δεξιότητες στη διοίκηση της εκπαίδευσης (προγραμματισμός, οργάνωση, διεύθυνση, έλεγχος και αξιολόγηση)
    ● διοικητική ετοιμότητα
    ● ικανότητες συνεργασίας
    και σε μικρότερο βαθμό:
    ● παιδαγωγική και επιστημονική και συγκρότηση
    ● ικανότητες στις νέες τεχνολογίες
    Από την άλλη μεριά, με βάση τα κριτήρια επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης επιζητούνται τα εξής χαρακτηριστικά :
    ▪ Πολλά χρόνια εκπαιδευτικής και διδακτικής υπηρεσίας (μέχρι 20 μονάδες).
    ▪ Ισχυρή προσωπικότητα και γενική συγκρότηση, η οποία όμως αξιολογείται με συνέντευξη (μέχρι 20 μόρια).
    ▪ Επιστημονική και παιδαγωγική συγκρότηση, η οποία αποδεικνύεται από τα ακαδημαϊκά προσόντα του υποψηφίου (συνήθως μέχρι 7,5 μόρια [διδακτορικό + μεταπτυχιακός τίτλος + 2ο πτυχίο]). Σημειώνεται ότι στο Ν.3467/2006 υπάρχει σαφής πρόθεση μείωσης της σημασίας του κριτηρίου αυτού αφού, για παράδειγμα,
    – το διδακτορικό δίνει 4,5 μονάδες έναντι 8 που έδινε το Π.Δ. 25/2002.
    – ο μεταπτυχιακός τίτλος δίνει 2,5 μονάδες έναντι 4 που έδινε το Π.Δ. 25/02.
    – και τα δύο μαζί δίνουν 5,5 μονάδες και όχι 7!, αντί για 12 που έδινε το Π.Δ. 25/2002.
    – το πτυχίο σχολής δημόσιας διοίκησης δεν μοριοδοτείται!
    Από τα προαναφερθέντα αναδεικνύεται ως κυριότερο πρόβλημα η μη μοριοδότηση της βασικής κατάρτισης στον ειδικό χώρο της διοίκησης της εκπαίδευσης παρά το γεγονός ότι το έργο τους είναι κατά βάση διοικητικό.
    Επίσης, προβληματίζει και τεράστια ενίσχυση της αρχαιότητας, λες και αν διδάσκει κανείς για πολλά χρόνια αρχαία, ή γυμναστική, ή θρησκευτικά, ή φυσική, ή γαλλικά γίνεται ικανότερος στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού.
    Τέλος, επισημαίνονται η σημασία της συνέντευξης και το γεγονός ότι οι διευθυντές εκπαίδευσης δεν αξιολογούνται για την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν κατά τη διάρκεια της θητείας τους.

    4. Καθήκοντα και κριτήρια επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων
    Σε γενικές γραμμές ο διευθυντής της σχολικής μονάδας βρίσκεται στην κορυφή της σχολικής κοινότητας και είναι διοικητικός αλλά και επιστημονικός – παιδαγωγικός υπεύθυνος στο χώρο αυτό και πρέπει να είναι ικανός να:
    ▪ Προγραμματίζει, δηλαδή να καθορίζει τους στόχους της σχολικής μονάδας.
    ▪ Οργανώνει, δηλαδή καθορίζει τις αρμοδιότητες και τις υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών, των διαφόρων πόρων και της υλικοτεχνικής υποδομής που έχει στη διάθεση της η σχολική μονάδα.
    ▪ Διευθύνει, δηλαδή καθοδηγεί τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί.
    ▪ Ελέγχει και αξιολογεί, δηλαδή πιστοποιεί αν οι ενέργειες που έχουν γίνει ή γίνονται, έχουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
    Επιπρόσθετα πρέπει να:
    ▪ Είναι ηγέτης (παρακινεί, εμψυχώνει, εμπνέει κλπ)
    ▪ Συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας σχολικής κουλτούρας που θα διαπνέεται από δημοκρατία, συνεργασία, παιδαγωγικό κλίμα, αλληλουποστήριξη και υψηλούς στόχους όσον αφορά στη μάθηση.
    ▪ Μπορεί να επιλύει προβλήματα διοικητικά, διδακτικά, οργανωτικά, λειτουργικά, ψυχολογικά, οικονομικά, εκπαιδευτικά.
    ▪ Έχει υψηλά παιδαγωγικά και επιστημονικά προσόντα.
    ▪ Γνωρίζει τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογιών.
    Μολαταύτα, τα κριτήρια επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων ταυτίζονται, σχεδόν, με αυτά της επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης.
    Επιπρόσθετα,
    α) Τα παραπάνω καθήκοντα είναι τόσα πολλά και τόσο πολυσχιδή ώστε να είναι αδύνατο να διεκπεραιωθούν, στο σύνολο τους, από ένα άτομο όσο ικανό να είναι αυτό.
    β) οι διευθυντές σχολικών μονάδων δεν αξιολογούνται για την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν κατά τη διάρκεια της θητείας τους.

    5. Συμπεράσματα
    Η αρχαιότητα, και η μη αξιόπιστη συνέντευξη, αποτελούν τα κύρια κριτήρια επιλογής στελεχών της ελληνικής εκπαίδευσης. Έτσι, υποβαθμίζεται στην πράξη η σημασία τους, οι επιλεγόμενοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε ρόλους υψηλών απαιτήσεων και η ελληνική εκπαίδευση παραμένει υποβαθμισμένη και με χαμηλή αποτελεσματικότητα. Αντίθετα, προσόντα όπως: οι διοικητικές γνώσεις και η διοικητική ετοιμότητα, η ηγετική ικανότητα, η επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση (διδακτορικό, μεταπτυχιακοί τίτλοι) και η επιτυχής άσκηση καθοδηγητικού έργου και διοίκησης δεν αποτιμώνται, με συνέπεια να μη βοηθούν στην επιλογή των ικανοτέρων υποψηφίων.
    Ορισμένα στελέχη εκπαίδευσης όπως οι σχολικοί σύμβουλοι (ασαφή καθήκοντα, πολύ μικρός αριθμός) και οι διευθυντές σχολικών μονάδων (πάρα πολλά και πολυσχιδή καθήκοντα) δεν μπορούν να προσφέρουν έργο υψηλού επιπέδου για αντικειμενικούς λόγους.
    Τέλος, η συνέντευξη ένα πολύ σημαντικό διαγνωστικό εργαλείο σχετικά με τις ικανότητες ενός υποψηφίου, δυστυχώς, χρησιμοποιείται ως εργαλείο πολιτικών επιλογών. Πρέπει άμεσα να εξορθολογιστεί και αποκτήσει αντικειμενικότητα, συγκρισιμότητα, διαφάνεια και αδιαβλητότητα.

    Είναι συνεπώς επιτακτική η εισαγωγή ενός νομοθετικού πλαισίου που θα εστιάζει στις παρακάτω κατευθύνσεις:

    1) Εναρμόνιση των κριτηρίων επιλογής με τις απαιτήσεις των καθηκόντων που ανατίθενται και των αρμοδιοτήτων που αναλαμβάνονται.

    2) Αξιολόγηση τους κατά τη διάρκεια άσκησης των καθηκόντων

    3) Διατήρηση της συνέντευξης ως κριτηρίου επιλογής με τις εξής προδιαγραφές:
    – Η επιτροπή θα πρέπει να έχει σαφώς υψηλότερα προσόντα από τους υποψηφίους.
    – Θα πρέπει να υπάρχει μια δεξαμενή ερωτήσεων, γνωστή στους υποψηφίους, από τις οποίες θα ερωτώνται.
    – Τα μέλη της επιτροπής θα πρέπει να αιτιολογούν την τελική αξιολόγηση / βαθμολόγηση που δίνουν σε κάθε υποψήφιο.
    – Θα πρέπει να τηρούνται πρακτικά και να καταγράφονται οι ερωτήσεις των μελών της επιτροπής και οι απαντήσεις του κάθε υποψηφίου. Τα πρακτικά αυτά θα πρέπει να είναι στη διάθεση των υποψηφίων εφόσον ζητηθούν.
    Ειδικότερα για τους σχολικούς συμβούλους απαιτείται:

    4) Γενναία αύξηση του αριθμού τους με ταυτόχρονη συγκεκριμενοποίηση των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους.
    Και για τους διευθυντές σχολικών μονάδων:

    5) Ενίσχυση της διοίκησης σχολικών μονάδων με περισσότερους υποδιευθυντές ανά σχολική μονάδα, και στελέχωση της μονάδας με κατάλληλο βοηθητικό προσωπικό (γραμματέας, επιστάτης και φύλακας).

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:36 | ΡΟΥΛΑ ΚΕΧΡΗ

    Πολλά τα προβλήματα και οι προτάσεις για την εκπαίδευση, πολλά και τα σχόλια στη δημόσια διαβούλευση. Οπότε, για να μην επαναλαμβάνω τα ήδη σχολιασθέντα, θα ήθελα να σημειώσω τα παρακάτω:
    Ο/Η Προϊστάμενος/η Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων στις Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης θα πρέπει να μοριοδοτούνται για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης τουλάχιστον με τα ίδια μόρια όπως οι Διευθυντές Σχολικών μονάδων αφού σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ έχουν την ευθύνη όλων των θεμάτων αρμοδιότητας Διευθυντών σχολείων για όλο το νομό τους συν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ΚΠγ κλπ.
    Επίσης, οι κάτοχοι Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (Μaster) σε αντικείμενα σχετικά με την εκπαίδευση και τη διοίκησή της θα πρέπει να πριμοδοτούνται και σε περίπτωση επιλογής να μην υποχρεούνται να παρακολουθήσουν σχετικά προγράμματα επιμόρφωσης.
    Θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η επαγγελματική εμπειρία σε ΜΚΟ, ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ σχετικά με την εκπαίδευση για την Ανάπτυξη (π.χ. UNICEF)
    Ο ρόλος της συνέντευξης να περιοριστεί στη διαπίστωση υγιούς προσωπικότητας και στη δυνατότητα εφαρμογής νέων νοοτροπιών και μεθόδων στη διοίκηση της εκπαίδευσης. Η συμμετοχή δικαστικών και πανεπιστημιακών στη σχετική επιτροπή επιλογής στελεχών θα ενισχύει την διαφάνεια και την αντικειμενικότητα
    Η μοριοδότηση να γίνεται με αυστηρά μετρήσιμα κριτήρια.
    Να μειωθεί στο ελάχιστον δυνατό χρονικό διάστημα (π.χ. 5 έτη στην έδρα και 10 έτη γενικά στην εκπαίδευση για την επιλογή στελεχών ώστε να δοθεί δυνατότητα αξιοποίησης του ενθουσιασμού και της σύγχρονης γνώσης των νέων εκπαιδευτικών.
    Να αποκατασταθεί η αδικία εναντίον των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών και να λαμβάνεται υπόψη η γνώση της ξένης γλώσσας αφού δεν αποτελεί το αντικείμενο των σπουδών τους και για το οποίο διορίστηκαν,. π.χ. οι εκπαιδευτικοί αγγλικής φιλολογίας (ΠΕ06) μελετούν φιλολογία, ιστορία γλωσσολογία και άλλα αντικείμενα γενικότερα φιλολογικής κατεύθυνσης.
    Καλή επιτυχία!

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:36 | Ευθυμία, Έφη, Κατερίνα

    Να μη γίνεται κανείς προΐστάμενος εκπαίδευσης αν δεν έχει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα. Από τον κατάλογο υποψηφίων που πληρούν αυτές τις προΰποθέσεις, οι καθηγητές με καθολική ψηφοφορία να προκρίνουν τρεις προς το υπουργείο. Αυτό με τη σειρά του υποχρεωτικά απο αυτούς τους τρεις να ορίσει τον προΐστάμενο. Να δοθεί τέρμα στην αναξιοκρατία, στα ρουσφέτια και στους ημέτερους.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:35 | Γιώργος Δούρος

    Παρουσιάζω κάποιες ιδέες για την επιλογή των Δ/ντών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
    Α. Το κέντρο βάρους μεταφέρεται από τα ΠΥΣΔΕ στην Περιφερειακή Δ/νση .
    Β. Ελέγχεται ο βαθμός επάρκειας και αξιολογούνται οι διοικητικές ικανότητες των ενδιαφερομένων για να αναλάβουν θέσεις Διευθυντών.
    Γ. Καταργείται η συνέντευξη.
    Δ. Αναβαθμίζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο Σχολείο.
    Ε. Δίνονται κίνητρα για να ενδιαφερθούν να γίνουν Δ/ντές εκπαιδευτικοί που δουλεύουν σκληρά στο Σχολείο.
    Στ. Επικρατεί η πραγματικότητα έναντι της εικονικής πραγματικότητας.
    Έτσι:
    1. Σε κάθε Περιφερειακή Δ/νση δημιουργείται Διεύθυνση Διοικητικής Αξιολόγησης – Ελέγχου η οποία στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς αυξημένου κύρους και υψηλών προσόντων, Δ/ντές Δ/σεων Δ.Ε. , Σχολικούς Συμβούλους.
    2. Όσοι εκδηλώνουν την πρόθεση να επιλεγούν σε θέση Δ/ντή (η πρόθεση δηλώνεται εγγράφως δυο χρόνια πριν την επιλογή) αξιολογούνται , συνεχώς και πολλές φορές ,(για το έργο τους, τις γνώσεις τους , τη διοικητική τους επάρκεια) στο χώρο του Σχολείου στο οποίο υπηρετούν από τα στελέχη «αξιολογητές». Για κάθε ενδιαφερόμενο συντάσσεται ετήσια έκθεση. Της σχετικής έκθεσης λαβαίνει γνώση κάθε ενδιαφερόμενος και έχει δικαίωμα ένστασης.
    3. Τα μόρια επιλογής των Δ/ντών ( άριστα το 100 ) αποτελούν το άθροισμα των σταθερών μορίων (το πολύ 50) και του μέσου όρου της βαθμολογίας των εκθέσεων (το πολύ 50).
    4. Σε κάθε Περιφερειακή Δ/νση δημιουργείται Συμβούλιο Επιλογής Δ/ντών .
    5. Στο Συμβούλιο Επιλογής Δ/ντών μετέχουν οι αιρετοί του ΑΠΥΣΔΕ. (Κανένα μέλος του Συμβουλίου δεν μπορεί να είναι υποψήφιος Δ/ντής).
    6. Το Συμβούλιο Επιλογής Δ/ντών συντάσσει αξιολογικό πίνακα με τα μόρια των υποψηφίων Δ/ντών.
    7. Μετά την κύρωση του σχετικού πίνακα κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει να αναλάβει καθήκοντα Δ/ντή σε Σχολεία περισσότερων της μιας Δ/νσεων Εκπαίδευσης της ίδιας Περιφερειακής Δ/νσης.
    8. Τα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ με βάση τα παραπάνω μόρια και τις προτιμήσεις των ενδιαφερομένων πραγματοποιούν τις τοποθετήσεις των Δ/ντών στα Σχολεία.
    Γιώργος Δούρος
    Δ/ντής ΓΕΛ Πάργας

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:33 | Νίκος Χ.

    κ. Διαμαντοπούλου,
    με την ευκαιρία που μας δίνετε προκειμένου να εκφράσουμε τις απόψεις μας, επιτρέψτε μου να αναφερθώ στα ζητήματα που τίθενται, καταθέτοντας τα παρακάτω:
    ΄ Επιλογή στελεχών

    Διάβασα πολλές απόψεις συναδέλφων τις προηγούμενες ημέρες.
    Δεν θέλω να αναφερθώ διεξοδικά, όμως θα πρέπει να δούμε ποιες είναι οι κατευθύνσεις για την επιλογή των πλέον ικανών στις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ στο Δημόσιο, τι συμβαίνει στον ιδιωτικό τομέα και τι συμβαίνει στην Ευρώπη.
    Σίγουρα η εμπειρία είναι χρήσιμη δεν είναι όμως αρκετή από μόνη της. Στον αντίποδα, οι σπουδές είναι σημαντικές για την επιλογή στελέχους της εκπαίδευσης, χρειάζεται όμως και η γνώση της καθημερινής σχολικής πραγματικότητας.
    Επίσης θα μου επιτρέψετε να διατυπώσω κάποιες προσωπικές απόψεις:
    1. Δεν μπορεί να τίθενται φωτογραφικοί δομικοί φραγμοί σε ανθρώπους με προσόντα όταν θέλουν να επιλεγούν για στελέχη.
    Κ. Διαμαντοπούλου,
    αν και δεν είναι συγκρίσιμο, θυμάμαι ότι, ο αείμνηστος Ανδρέας Παπανδρέου σας διόρισε Νομάρχη στα 25 σας χρόνια.
    2. Δεν μπορεί επίσης, κάποιος που έχει 3-4 χρόνια υπηρεσία να θέλει να γίνει αμέσως στέλεχος της εκπαίδευσης.
    3. Δεν κατανοώ γιατί κάποιος που έχει 15 χρόνια διδακτική υπηρεσία (στην οικεία βαθμίδα) είναι καλύτερος για στέλεχος από τον άλλο που έχει 10 χρόνια ( τόσο μάλιστα που να ξεπερνά την αξία και ενός μεταπτυχιακού-περίπτωση νομοσχεδίου Νέας Δημοκρατίας). Επίσης η εμπειρία δεν νομίζω ότι προσθέτει ικανότητα στη Διοίκηση μετά από ένα σημείο. Δηλ. δεν κατανοώ ότι αυτός που έχει 30 χρόνια εκπαιδευτική υπηρεσία, είναι ικανότερος (εξαιτίας της εμπειρίας του) από αυτόν που έχει 23-25. Μια διδακτική εμπειρία 8-10 ετών στην οικεία βαθμίδα και 15-16 ετών στην Εκπαίδευση νομίζω ότι είναι υπεραρκετή ως προϋπόθεση για την επιλογή σε θέση στελέχους της Εκπαίδευσης. Επίσης θεωρώ ότι η θητεία σε θέση Διευθυντή Σχολικής Μονάδας (τουλάχιστον διετής)να αποτελεί προϋπόθεση για την υποψηφιότητα θέσης Σχολικού Συμβούλου και Προϊσταμένου.
    4.Τα πλέον παραγωγικά χρόνια σε κάποιον στον επαγγελματικό τομέα είναι μεταξύ 40-50 ετών. Σε αυτή τη φάση υπάρχει «μέλλον», είναι δυνατόν να εφαρμοστεί και η αξιολόγηση.
    5. Οι συνάδελφοι που έχουν μόνο εμπειρία και θεωρούν τον εαυτό τους ικανό, πρέπει να έχουν την ευκαιρία επιλογής (όχι μόνο θεωρητική), αλλά θα πρέπει να το αποδείξουν (γι’ αυτό προτείνω και τις εξετάσεις).
    Σύμφωνα με τα παραπάνω, θεωρώ ότι το ΠΔ 25 που έγιναν οι επιλογές το 2002 ήταν μακράν το καλύτερο νομοσχέδιο για επιλογές στελεχών που έχει εφαρμοστεί και θα πρέπει να αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία του νέου σχεδιαζόμενου.
    Σαφώς βέβαια επιδέχεται βελτιώσεις και «επικαιροποίηση».
    Όμως είχε πετύχει:
    1. Να συνδυάσει αρμονικά εμπειρία και τυπικά προσόντα.
    2. Να εισάγει το κριτήριο της αξιολόγησης (έστω και αν δεν εφαρμόστηκε στις κρίσεις του 2002).
    3. Να δώσει σε πολλούς (σε διαφορετικές κατηγορίες εκπαιδευτικών, με ποικίλες αφετηρίες) τη δυνατότητα επιλογής, χωρίς αποκλεισμούς.

    Σύμφωνα με το ΠΔ 25, τα γενικά κριτήρια επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσηςδιακρίνονται:
    α) σε κριτήρια που μοριοδοτούνται, όπως προκύπτουν από τα στοιχεία του φακέλου των υποψηφίων και αναφέρονται στην επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και συγκρότηση αυτών, στην υπηρεσιακή κατάσταση και στην άσκηση διοικητικού και καθοδηγητικού έργου.
    β) σε κριτήρια που συνάγονται από τις αξιολογικές εκθέσεις των υποψηφίων
    γ) σε κριτήρια που συνεκτιμώνται από το οικείο Συμβούλιο Επιλογής και συνάγονται από τα στοιχεία του φακέλου των υποψηφίων που δεν έχουν μοριοδοτηθεί, το βιογραφικό σημείωμα αυτών και τα συνυποβαλλόμενα, κατά περίπτωση, αποδεικτικά στοιχεία καθώς και από τη συνέντευξη των υποψηφίων ενώπιον του Συμβουλίου Επιλογής και αναφέρονται στο συγγραφικό έργο και τη συμμετοχή στη συγγραφή διδακτικών βιβλίων, στην κοινωνική προσφορά των υποψηφίων, σε άλλες σπουδές που δεν μοριοδοτήθηκαν και σε κάθε άλλη δραστηριότητα που κατά την κρίση του αποδεικνύει την επιστημονική, παιδαγωγική, διοικητική, υπηρεσιακή και επαγγελματική ικανότητα αυτών.
    Εγώ θα ήθελα να προσθέσω και ένα τέταρτο, την επίδοση σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
    Επίσης, να σημειώσω ότι η συνέντευξη είναι χρήσιμη και αποδεκτό εργαλείο επιλογής σε όλο το Δυτικό κόσμο. Στην Ελλάδα δυστυχώς έχουμε «προβλήματα». Δεν θεωρώ όμως σωστή την κατάργησή της. Πρέπει να υπάρχει, με σκοπό να καταδεικνύεται η προσωπικότητα του υποψηφίου και όχι να έχει το χαρακτήρα της προφορικής εξέτασης. Δεν μπορεί όμως να αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα για την επιλογή και μάλιστα να διενεργείται στο τελικό στάδιο ( ώστε να δίνεται η δυνατότητα ή η εντύπωση «μαγειρέματος»).

    Τέλος, συμφωνώ ότι θα πρέπει να υπάρχουν σχολές επιμόρφωσης με υποχρεωτική φοίτηση για τα στελέχη όχι μόνο αρχικά αλλά και περιοδικά. Για τη διευκόλυνση του πράγματος, η περιοδική Επιμόρφωση μπορεί να γίνεται και με τη μέθοδο από Απόσταση.

    Θα ήθελα να υπεισέλθω σε λεπτομέρειες για τη μοριοδότηση , δεν έχω όμως τα χρονικά περιθώρια να το πράξω.
    Σε γενικές γραμμές η μοριοδότηση του ΠΔ 25 είναι καλή. Θεωρώ όμως ότι πρέπει να εξετάσουμε προσεκτικά μοριοδότηση της εμπειρίας λόγω άσκησης έργου στελέχους εκπαίδευσης και να δώσουμε βαρύτητα στην γραπτή εξέταση ( όση θα δίναμε στην αξιολόγηση, που σε αυτή τη φάση δεν υπάρχει η δυνατότητα να προσμετρηθεί).
    Κ. Υπουργέ, σας ευχαριστώ.
    Νίκος

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:18 | ΞΕΝΟΦΩΝ Δ.

    Αγαπητή υπουργέ,
    Είναι ώρα, οι εκπαιδευτικοί της Σιβιτανιδειου σχολης,202 μόνιμοι & αναπληρωτές να τους εντάξετε με απόφαση σας πλήρως στη Δ΄ Δ/νση Δευτ/θμιας Εκπ/σης.
    Το διοικητικό προσωπικό 58 άτομα θα σας είναι χρήσιμο για να επανδρώσετε κενές θέσεις στο Yπουργείο.
    Το ΙΕΚ να ανήκει διοικητικά πλήρως στον ΟΕΕΚ.

    Τα εκάστοτε Διοικητικά Συμβούλια που διορίζει ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας, με τις ευλογιές του Αρχιεπισκόπου μας, είναι υπεύθυνα για τη σημερινή κατάσταση, εγκατάλειψης-αδιαφορίας-ρουσφετιού-χρέους προ στα ασφαλιστικά ταμεία(4.000.000ευρω)και πολλών άλλων.

    Κυρία Υπουργέ,
    Ρωτήστε να μάθετε πως & ποτέ έγιναν οι τελευταίες κρίσεις στελεχών. Θα εκπλαγείτε!!! Ζητήστε να ενημερωθείτε για τα ευρωπαϊκά προγράμματα που έχει διαχειριστεί η Σιβιτανίδειος τα τελευταία χρόνια,, ποια είναι τα αποτελέσματά τους, ποιοι τα διαχειρίστηκαν, τι όφελος είχαν τα σχολειά, ποια είναι η θέση του συλλόγου ΕΛΜΕΣΙ.

    Τα σενάρια του φέρνουν παπαγαλάκια τις τελευταίες ήμερες στη σχολή, ότι θα τοποθετήσετε τα μελή του Διοικητικού Συμβουλίου. και μάλιστα συνταξιούχους, που πριν από λίγο χρόνο ασκούσαν εξουσία και χαρακτηρίζονται ως «σουπερ πούμα’’ δεν’ θα φέρει αξιοκρατία και διαφάνεια, αλλά πισωγύρισμα.
    θα κατηγορηθείτε στην αρχή της Υπουργεία σας για συναλλαγή με ανταλλάγματα.
    Αν δεν αλλάξετε τη υπάρχουσα κατάσταση, θα κάνετε την οποία αξιολόγηση φέρετε να αποτύχει.
    Η Σιβιτανίδειος είναι κατεστημένο, πρέπει να τολμήσετε. Μπορείτε να το αλλάξετε, Θα έχετε πολύ περισσότερους κοντά σας.
    Καλό έργο ευχαριστώ

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:15 | Παπαδημητρίου Νίκος

    θα έπρεπε κάποτε σε θέσεις διοίκησης της εκπαίδευσης να πριμοδοτούνται ιδιαίτερα οι εκπαιδευτικοί με πτυχίο Νομικής μιας και είναι οι μόνοι που έχουν σπουδάσει τη διοίκηση και δεν θα χρειάζόταν
    ειδική εκπαίδευση στην Εθνική Σχολή Διοίκησης .Δέν με πείθει κανείς ότι μεταπτυχιακά ,διδακτορικά και ξένες γλώσσες είναι πιό σημαντικά
    από ένα πτυχίο Νομικής για άσκηση διοίκησης.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 23:00 | Αντωνία Παπαδάκη

    κυρία Υπουργέ

    επιτρέψτε μου να κάνω τρεις προτάσεις για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης.
    1. Πριν από την επιλογή των στελεχών, κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει το Υπουργείο να έχει αποφασίσει ποιες θέσεις στελεχών απαιτεί το νέο εκπαιδευτικό σύστημα και ποιες όχι έτσι, ώστε οι θέσεις αυτές να εντάσσονται οργανικά στο εκπαιδευτικό σύστημα και να λειτουργούν ουσιαστικά. Από τη στιγμή όμως που θα θεσμοθετηθούν κάποιες θέσεις στελεχών ή θα διατηρηθούν οι υπάρχουσες, το Υπουργείο θα πρέπει να τις ισχυροποιήσει με τους νόμους, για να μπορέσουν τα στελέχη που θα επιλεγούν να προσφέρουν ουσιαστικό έργο στην εκπαίδευση.
    2. Όσον αφορά στην επιλογή των σχολικών συμβούλων, καλό θα ήταν να αξιολογείται το έργο που επιτέλεσε ένας σχολικός σύμβουλος κατά τη διάρκεια της θητείας του, να μοριοδοτείται και να μην είναι στα συνεκτιμώμενα. Αν πάλι κάποιος είναι υποψήφιος για πρώτη φορά και δεν έχει διατελέσει σχολικός σύμβουλος, να μοριοδοτείται η συμμετοχή του σε καινοτόμα προγράμματα ή δράσεις.
    3. Τα νέα δεδομένα απαιτούν πολύ καλή γνώση των υπολογιστών από όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης. Κατά τη γνώμη μου, η πιστοποίηση γνώσεων στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές θα πρέπει να είναι προϋπόθεση για να γίνει κάποιος διευθυντής σχολικής μονάδας, να μοριοδοτείται ιδιαίτερα η πιστοποίηση α επιπέδου για τους υποψήφιους Διευθυντές της Εκπαίδευσης, ενώ να μοριοδοτείται ιδιαίτερα η πιστοποίηση β επιπέδου στους υποψήφιους σχολικούς συμβούλους, εφόσον αυτό απαιτούν οι σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

    Σας ευχαριστώ

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 22:33 | Θεόδωρος Τσέλιος

    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
    Η επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης πρέπει να γίνεται βάσει αξιολογικών μονάδων που προκύπτουν:
    Α) Από τη βαθμολογία του πτυχίου αποφοίτησης από τη Σχολή Στελεχών Εκπαίδευσης κατά 40%.
    Β) Από τίτλους επιστημονικής και παιδαγωγικής κατάρτισης κατά 25%.
    Γ) Από την εμπειρία σε θέσεις διοικητικής και παιδαγωγικής ευθύνης κατά 25%.
    Δ) Από τις αξιολογικές εκθέσεις του υποψηφίου κατά 10%.

    Μέχρι να ιδρυθεί η Σχολή Στελεχών της Εκπαίδευσης και να εφαρμοστεί η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου, η επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης πρέπει να γίνεταιβάσει των στοιχείων:
    Α)Επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση, μονάδες 30. Μοριοδοτούνται:
    1. Διδακτορικό δίπλωμα
    2. Μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών
    3. Μετεκπαίδευση 2 ετών
    4. 2ο Πτυχίο Πανεπιστημίου
    5. Ετήσια επιμόρφωση
    6. Εξάμηνη επιμόρφωση
    7. Τρίμηνη επιμόρφωση
    8. Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες
    9. Ξένες γλώσσες
    Β) Εμπειρία σε θέσεις διοικητικής και παιδαγωγικής ευθύνης, κατά 20%.
    Μοριοδοτούνται:
    1. Άσκηση καθηκόντων Σχολικών Συμβούλων
    2. Άσκηση καθηκόντων Διευθυντή Εκπαίδευσης
    3. Άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένου Γραφείου Εκπαίδευσης
    4. Άσκηση καθηκόντων Διευθυντή Σχολικής Μονάδας
    5. Άσκηση καθηκόντων Υποδιευθυντή Σχολικής Μονάδας
    6. Συμμετοχή σε Υπηρεσιακά Συμβούλια
    Γ) Υπηρεσιακή κατάσταση και διδακτική εμπειρία κατά 10%.
    Δ) Συμμετοχή σε γραπτές εξετάσεις, κατά 30%.
    Ε) Προσωπική συνέντευξη ενώπιον Συμβουλίου Επιλογής, κατά 10%.

    ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
    Κυρία Υπουργέ,
    το πνεύμα αξιοκρατίας και διαφάνειας που φέρνει στη δημόσια διοίκηση η κυβέρνηση που προέκυψε από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009 γίνεται αποδεκτό με ανακούφιση από τον ελληνικό λαό.
    Γνωρίζετε όμως ότι τα στελέχη της εκπαίδευσης που υπηρετούν σήμερα, επελέγησαν το 2007 με ακραία κομματικά κριτήρια και με κατάργηση κάθε έννοιας δικαιοσύνης και αξιοκρατίας. Τα διοικητικά δικαστήρια εκδίδουν ήδη αποφάσεις-χαστούκια για την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Γνωρίζετε επίσης ότι η παραμονή των στελεχών αυτών στις θέσεις τους, που κατά τα φαινόμενα θα διαρκέσει πολύ ακόμα, δεν βοηθάει ούτε στη βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης, ούτε στην ικανοποίηση τού κοινού περί δικαίου αισθήματος των εκπαιδευτικών.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 22:24 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΠΑΖΑΝΗΣ

    Kυρία Υπουργέ,
    Θεωρώ ότι όσο αντικειμενικό και αν ακούγεται για μετρήσιμα κριτήρια, η σωστή και αποτελεσματική διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου,εκπαιδευτικών και μαθητών, πρέπει να προηγείται της ικανότητας και γνώσης διεκπεραίωσης του γραφει-οκρατικού αντικειμένου και να λαμβάνεται σοβαρά στην επαναξιολόγηση παλιότερων διευθυντών .Μειώστε τη γραφειοκρατία ή απαλλάξτε τους διευθυντές, κυρίως των Λυκείων, από τα διδακτικά καθήκοντα.Οι περισσότεροι από αυτούς από τη μια τρέχουν πανικόβλητοι να προλάβουν την ώρα ή την ημερομηνία υποβολής της «χαρτούρας» που τους ζητάνε από τις διάφορες υπηρεσίες και μάλιστα κάποιες φορές των ίδιων και των ίδιων στοιχείων και από την άλλη να διδάξουν, έστω και αυτές τις λίγες ώρες.Ήμαρτον..Ζούμε ή δεν ζούμε στην εποχή των ΤΠΕ!Δοαφορετικά αν θέλετε επαγγελματίες διευθυντές,επιλέξτε τους από τη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης…