Άρθρο 6 Απόκτηση ιδιότητας εκπροσώπου συμφερόντων

1. Εκπρόσωπος συμφερόντων δύναται να είναι μόνο το πρόσωπο το οποίο είναι εγγεγραμμένο στο Μητρώο του τρίτου κεφαλαίου του Μέρους Α’ και εφόσον πρόκειται για φυσικό πρόσωπο, ή για νόμιμο εκπρόσωπο νομικού προσώπου, μόνο εφόσον είναι άνω των δεκαοκτώ (18) ετών και δεν έχει καταδικαστεί αμετάκλητα για κακούργημα ή πλημμέλημα με ποινή φυλάκισης άνω των τριών (3) ετών.
2. Οι θεσμικοί φορείς δεν επιτρέπεται να ασκούν δραστηριότητα επιρροής κατά τη διάρκεια της θητείας τους.
3. Οι θεσμικοί φορείς δεν μπορούν να ασκούν δραστηριότητα άσκησης επιρροής προς τον φορέα στον οποίο απασχολούνταν για δεκαοκτώ (18) μήνες μετά την αποχώρηση από τη θέση τους για οποιονδήποτε λόγο.

  • 19 Ιουλίου 2021, 18:55 | ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΕΛΛΑΣ

    Άρθρο 6 παρ. 1: η απαίτηση για μη ύπαρξη αμετάκλητης καταδίκης για στερητική της ελευθερίας ποινή άνω των τριών ετών είναι υπερβολικά χαλαρή. Υπενθυμίζεται ότι η βασική ποινή για το αδίκημα της ενεργητικής δωροδοκίας, ήτοι της βαρύτερης ίσως πράξης διαφθοράς που μπορεί να τελέσει ένας ιδιώτης δεν ξεπέρνα τα τρία έτη, πράγμα που σημαίνει ότι κάποιο πρόσωπο που καταδικάστηκε αμετάκλητα για δωροδοκία θα μπορεί να συνεχίσει απρόσκοπτα να τελεί ενέργειες επιρροής. Θα πρέπει να υπάρχει αντιστοίχιση με τις προβλέψεις για τους δημοσίους υπαλλήλους (συμπεριλαμβανομένων των προβλέψεων περί μη δίωξης για ορισμένα πολύ βασικά αδικήματα, όπως είναι η πλαστογραφία, η δωροδοκία, η υπεξαίρεση, η απιστία, η απάτη και η νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες).

  • 15 Ιουλίου 2021, 11:26 | Teemu Lehtinen

    Art 6(3)

    First of all, an 18-month «gardening leave» makes no sense, unless the State or the public authority for whom the person has worked, is willing to pay the 18-month period. But that is not all.

    In a democratic model of State, we should promote the idea of people moving from private sector to politics and from politics to private. A long gardening leave will discourage this, make individuals who have occupied a political position or an institutional role non-employable and create a situation where they lose income insofar as such a period is not covered by the insitution they used to represent.

    It would be deplorable for the legislator to imagine that any representative of an official institution or politician, who leave the Parliament, would, when moving to the private sector, somehow unethically exploit the networks, connections, acquintances and knowledge s/he has from her past employment. A gardening leave presumes this. Furthermore, it is counter the idea that people should progress in their professions, gather new experiences and knowledge which can add to their value to an employer. The gardening leave seeks to rip this away.

    Such gardening leaves have been a constant topic of conversation in Brussels and many other EU capitals. Just as in non-compete situations, the cost of such periods must be covered by the institions which impose them.