Άρθρο 34 – Διαχείριση των στερεών αποβλήτων στις νησιωτικές περιφέρειες του Νοτίου Αιγαίου και των Ιονίων Νήσων – Τροποποίηση άρθρου 226Α ν. 4555/2018

Στο άρθρο 226Α του ν. 4555/2018 (Α’ 133) επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) τίθεται τίτλος, β) οι παρ. 7 και 9 αντικαθίστανται, γ) στην παρ. 8 προστίθενται εδάφια δεύτερο και τρίτο, δ) μετά από την παρ. 8 προστίθεται νέα παρ. 8Α και το άρθρο 226Α διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 226Α
Διαχείριση των στερεών αποβλήτων στις νησιωτικές περιφέρειες του Νοτίου Αιγαίου και των Ιονίων Νήσων
1. Για τη διαχείριση στερεών αποβλήτων στις νησιωτικές περιφέρειες του Νοτίου Αιγαίου και των Ιονίων Νήσων, συστήνεται για κάθε μία από αυτές Ειδικός Περιφερειακός Διαβαθμιδικός Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, ως Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ. Στον Ειδικό Περιφερειακό Διαβαθμιδικό ΦΟΔΣΑ μετέχουν υποχρεωτικά η οικεία Περιφέρεια και όλοι οι Δήμοι της Περιφέρειας αυτής. Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζεται η έδρα των Ειδικών Περιφερειακών Διαβαθμιδικών ΦΟΔΣΑ του παρόντος άρθρου.
2. Οι Ειδικοί Περιφερειακοί Διαβαθμιδικοί ΦΟΔΣΑ έχουν τις αρμοδιότητες της παραγράφου 1 του άρθρου 227.
3. Οι αρμοδιότητες του άρθρου 228 ασκούνται από τις υπηρεσίες καθαριότητας των Δήμων και από την ΕΔΑΚΙ ΑΕ για τους δήμους της Νήσου Κεφαλλονιάς. Για την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών, οι οικείοι δήμοι δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις των άρθρων 99 και 100 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) με γειτονικούς νησιωτικούς δήμους ή με τον Ειδικό Περιφερειακό Διαβαθμιδικό ΦΟΔΣΑ.
4. Η συμμετοχή των Δήμων στο αρχικό μετοχικό κεφάλαιο των Ειδικών Περιφερειακών ΦΟΔΣΑ της παραγράφου 1 ανέρχεται σε 60%, και κατανέμεται σε αυτούς ανάλογα με τον αριθμό του πληθυσμού τους, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ενώ η συμμετοχή της οικείας Περιφέρειας ανέρχεται σε 40% του αρχικού μετοχικού κεφαλαίου. Οι Δήμοι ορίζουν τους εκπροσώπους τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 265 του ν. 3463/2006 (Α’ 114) και τις σχετικές διατάξεις των ν. 2190/1920 (Α’ 216) και 4548/2018 (Α’ 104). Στο μετοχικό κεφάλαιο δεν μπορούν να συμμετέχουν τρίτοι, εκτός των δήμων – μετόχων και της οικείας Περιφέρειας.
5. Όργανα διοίκησης του Ειδικού Περιφερειακού Διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ είναι η Γενική Συνέλευση, το Διοικητικό Συμβούλιο και ο Πρόεδρος του Δ.Σ.
6. α) Με την εξαίρεση της πρώτης Γενικής Συνέλευσης της παραγράφου 11, η Γενική Συνέλευση του Ειδικού Περιφερειακού Διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ συγκαλείται σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 2190/1920 και 4548/2018.
β) Τα Διοικητικά Συμβούλια των Ειδικών Περιφερειακών Διαβαθμιδικών ΦΟΔΣΑ της παραγράφου 1, αποτελούνται από επτά (7) μέλη. Ειδικότερα, αποτελούνται από τον Περιφερειάρχη και από άλλα δύο (2) μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου και από τέσσερα (4) μέλη, που εκλέγονται από τους εκπροσώπους των Δήμων που συμμετέχουν στη Γενική Συνέλευση. Ο Περιφερειάρχης και οι εκπρόσωποι του Περιφερειακού Συμβουλίου δεν συμμετέχουν στην ψηφοφορία ανάδειξης των λοιπών μελών του Δ.Σ.
Κάθε Δήμος δικαιούται να συμμετέχει μόνο με έναν υποψήφιο στις εκλογές για την ανάδειξη του Δ.Σ. του Διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ. Η εκλογή δύο εκπροσώπων από τον ίδιο Δήμο στο Δ.Σ. είναι επιτρεπτή μόνο στην περίπτωση που οι υποψήφιοι σύμβουλοι δεν επαρκούν για την κάλυψη των θέσεων του Δ.Σ.
γ) Πρόεδρος του Δ.Σ. ορίζεται για κάθε Ειδικό Περιφερειακό Διαβαθμιδικό ΦΟΔΣΑ ο οικείος Περιφερειάρχης ή Αντιπεριφερειάρχης που ορίζεται από τον Περιφερειάρχη.
7. Οι δύο νέοι Ειδικοί Περιφερειακοί Διαβαθμιδικοί ΦΟΔΣΑ καθίστανται καθολικοί διάδοχοι σε όλη την κινητή και ακίνητη περιουσία των λειτουργούντων ΦΟΔΣΑ σε κάθε μία από τις δύο ως άνω Περιφέρειες, καθώς και των εγκαταστάσεων υγειονομικής ταφής αποβλήτων, μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων συμπεριλαμβανομένων των βιοαποβλήτων και λοιπών εγκαταστάσεων διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων των Δήμων μελών τους, ενώ υπεισέρχονται αυτοδικαίως σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των λειτουργούντων ΦΟΔΣΑ, συμπεριλαμβανομένων και τυχόν συμβάσεων έργου. Εξαιρούνται οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός που εξυπηρετούν τις ανάγκες συλλογής και μεταφοράς των στερεών αποβλήτων, τα οποία παραμένουν: α) στον οικείο δήμο, συμπεριλαμβανομένου του Δήμου Ιθάκης, και β) στην ΕΔΑΚΙ Α.Ε. για την περίπτωση των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας.
Οι εκκρεμείς δίκες σχετικά με πάσης φύσεως διαφορές που πηγάζουν από εργασίες διαχείρισης στερεών αποβλήτων συνεχίζονται από τον Ειδικό Περιφερειακό Διαβαθμιδικό ΦΟΔΣΑ, χωρίς να διακόπτονται και χωρίς να απαιτείται ειδική διαδικαστική πράξη συνέχισης για καθεμία από αυτές.
Οι εκκρεμείς δίκες σχετικά με πάσης φύσεως διαφορές που πηγάζουν από εργασίες συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων συνεχίζονται από τον οικείο δήμο, συμπεριλαμβανομένου του Δήμου Ιθάκης, ενώ στην περίπτωση των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας συνεχίζονται από την ΕΔΑΚΙ Α.Ε., χωρίς να διακόπτονται και χωρίς να απαιτείται ειδική διαδικαστική πράξη συνέχισης για καθεμία από αυτές.
Οφειλές που προέρχονται από εργασίες διαχείρισης στερεών αποβλήτων, συμπεριλαμβανομένων των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας και του Δήμου Ιθάκης, αναλαμβάνονται αυτοδίκαια από τον Ειδικό Περιφερειακό Διαβαθμιδικό ΦΟΔΣΑ και οι πάσης φύσεως απαιτήσεις που προέρχονται από τις ανωτέρω εργασίες μεταβιβάζονται αυτοδίκαια στον Ειδικό Περιφερειακό Διαβαθμιδικό ΦΟΔΣΑ.
Οφειλές που προέρχονται από εργασίες συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων εξακολουθούν και βαρύνουν τον οικείο δήμο, συμπεριλαμβανομένου του Δήμου Ιθάκης και την ΕΔΑΚΙ Α.Ε. στην περίπτωση των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας. Οι πάσης φύσεως απαιτήσεις που προέρχονται από τις ανωτέρω εργασίες παραμένουν στον οικείο δήμο, συμπεριλαμβανομένου του Δήμου Ιθάκης και στην περίπτωση των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας παραμένουν στην ΕΔΑΚΙ Α.Ε..
Οφειλές που προέρχονται από εργασίες συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και οι οποίες υλοποιήθηκαν για οποιονδήποτε λόγο από τους καταργούμενους ΦΟΣΔΑ και βαρύνουν αυτούς, αναλαμβάνονται αυτοδίκαια από τον οικείο δήμο.
8. Το μόνιμο προσωπικό των λειτουργούντων ΦΟΔΣΑ, καθώς και εκείνο με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό των δύο Ειδικών Περιφερειακών Διαβαθμιδικών ΦΟΔΣΑ με την ίδια σχέση εργασίας. Το προσωπικό της ΕΔΑΚΙ Α.Ε., μόνιμο και με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που απασχολείται σε εργασίες συλλογής και μεταφοράς, παραμένει στην ΕΔΑΚΙ Α.Ε.. Το προσωπικό της ΕΔΑΚΙ Α.Ε. μόνιμο και με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που απασχολείται σε εργασίες διαχείρισης στερεών αποβλήτων, καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό του Ειδικού Περιφερειακού Διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων με την ίδια σχέση εργασίας.
8Α. Το προσωπικό του καταργημένου Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Νομού Ζακύνθου, μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που απασχολείται σε εργασίες συλλογής και μεταφοράς, το οποίο, πριν από την κατάργηση του νομικού προσώπου δυνάμει της υπ’ αρ. 122234/2020 διαπιστωτικής πράξης του οικείου Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης (Β΄5776), μετακινήθηκε στον Δήμο Ζακύνθου κατ’ εφαρμογή του άρθρου 15 του ν. 4257/2014 (Α’ 93), μετά το πέρας του χρονικού διαστήματος της μετακίνησης της παρ. 1 του ίδιου άρθρου καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό του Δήμου Ζακύνθου με την ίδια σχέση εργασίας. Το προσωπικό του καταργούμενου Συνδέσμου, μόνιμο και με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που απασχολείται σε εργασίες διαχείρισης στερεών αποβλήτων, καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό του Ειδικού Περιφερειακού Διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων με την ίδια σχέση εργασίας.
9. Με απόφαση του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης συστήνεται και συγκροτείται μέσα σε προθεσμία ενός (1) μηνός από την έναρξη ισχύος του παρόντος Επιτροπή Καταγραφής των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων των καταργούμενων νομικών προσώπων, αποτελούμενη από έναν (1) εκπρόσωπο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, τον πρόεδρο του καταργούμενου ΦΟΔΣΑ και έναν (1) εκπρόσωπο της οικείας Περιφέρειας, με τους νόμιμους αναπληρωτές τους. Οι ανωτέρω φορείς ορίζουν τους εκπροσώπους τους στην Επιτροπή του παρόντος και κοινοποιούν τον ορισμό τους στον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η Επιτροπή υποχρεούται να ολοκληρώσει το έργο της καταγραφής μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών από την ημερομηνία σύστασής της και αποστέλλει τη σχετική έκθεση μέσα σε πέντε (5) ημέρες στον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος εκδίδει αμελλητί διαπιστωτική πράξη κατάργησης των νομικών προσώπων και περιέλευσης της κινητής και ακίνητης περιουσίας, κατά περίπτωση, στον Ειδικό Περιφερειακό Διαβαθμιδικό ΦΟΔΣΑ και στον οικείο δήμο και στην ΕΔΑΚΙ ΑΕ για την περίπτωση των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας. Η απόφαση αυτή δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Απαιτήσεις τρίτων που δεν έχουν αποτυπωθεί στην έκθεση της Επιτροπής Καταγραφής βαρύνουν τον οικείο Δήμο.
Εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση της διαπιστωτικής πράξης του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης συντάσσεται και υπογράφεται πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής κινητής και ακίνητης περιουσίας. Για τις διαπιστωτικές πράξεις Συντονιστών Αποκεντρωμένων Διοικήσεων που έχουν ήδη εκδοθεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, η δεκαήμερη προθεσμία εκκινεί από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Η απόφαση του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και το απόσπασμα της έκθεσης απογραφής, που περιγράφει τα ακίνητα που αποκτώνται κατά κυριότητα, καθώς και τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα επί των ακινήτων, καταχωρούνται ατελώς στα οικεία βιβλία του υποθηκοφυλακείου ή κτηματολογικού γραφείου.
10. Στις περιπτώσεις λύσης νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου δεν ακολουθεί στάδιο εκκαθάρισης.
11. Η ιδρυτική Γενική Συνέλευση των Ειδικών Περιφερειακών Διαβαθμιδικών ΦΟΔΣΑ συγκαλείται εντός ενός (1) μηνός από την έναρξη ισχύος του παρόντος, με πρόσκληση του οικείου Περιφερειάρχη, η οποία αποστέλλεται προς τους Δήμους εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Θέματα της ημερήσιας διάταξης της ιδρυτικής Γενικής Συνέλευσης αποτελούν αποκλειστικά η ψήφιση του καταστατικού, ο ορισμός του αρχικού μετοχικού κεφαλαίου και η εκλογή του Διοικητικού Συμβουλίου. Η νομιμότητα της σύστασης των Ειδικών Περιφερειακών Διαβαθμιδικών ΦΟΔΣΑ διαπιστώνεται με την έκδοση διαπιστωτικής πράξης από τις αρμόδιες Υπηρεσίες των οικείων Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων σύμφωνα με το άρθρο 186 του ν. 3852/2010 (Α’ 87), ενώ ως προς τη δημοσιότητα της πράξης εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις των ν. 2190/1920 και 4548/2018. Μέχρι τη δημοσίευση της σχετικής διαπιστωτικής πράξης από την αρμόδια Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ., οι ΦΟΔΣΑ που είχαν συσταθεί είτε ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου είτε ως νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου συνεχίζουν να ασκούν τις αρμοδιότητες που ασκούσαν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
12. Για τα θέματα που δεν ρυθμίζονται από το παρόν άρθρο, εφαρμόζονται αναλόγως τα άρθρα 236 έως 240 του παρόντος, καθώς και οι διατάξεις των ν. 2190/1920 και 4548/2018.
13. Είναι δυνατή η μεταβολή της νομικής μορφής του Ειδικού Περιφερειακού Διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ σε Σύνδεσμο που θα λειτουργεί σύμφωνα με τα άρθρα 229 έως 235 του παρόντος με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης.
Στην περίπτωση μετατροπής του Ειδικού Περιφερειακού Διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ σε Σύνδεσμο, η διαπιστωτική πράξη της αυτοδίκαιης μεταφοράς του προσωπικού εκδίδεται από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με αναδρομική ισχύ από τον χρόνο σύστασης του νομικού προσώπου με τη νέα νομική μορφή. Η πράξη κατάταξης σε θέσεις εκδίδεται από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι προβλεπόμενες θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου είναι προσωποπαγείς και καταργούνται μόλις κενωθούν, με οποιονδήποτε τρόπο.».

  • 20 Ιουνίου 2022, 16:17 | Ε.Δ.Α.Κ.Ι. Α.Ε. Ο.Τ.Α.

    Ε.Δ.Α.Κ.Ι. Α.Ε. Ο.Τ.Α.

    Στην παράγραφο 9 του άρθρου 34 προστίθεται η διάταξη (προτελευταίο εδάφιο):
    «Εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση της διαπιστωτικής πράξης του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης συντάσσεται και υπογράφεται πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής κινητής και ακίνητης περιουσίας. Για τις διαπιστωτικές πράξεις Συντονιστών Αποκεντρωμένων Διοικήσεων που έχουν ήδη εκδοθεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, η δεκαήμερη προθεσμία εκκινεί από την έναρξη ισχύος του παρόντος».
    Όμως η δεύτερη πρόταση «Για τις διαπιστωτικές πράξεις Συντονιστών Αποκεντρωμένων Διοικήσεων που έχουν ήδη εκδοθεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, η δεκαήμερη προθεσμία εκκινεί από την έναρξη ισχύος του παρόντος» αφορά αποκλειστικά την ΕΔΑΚΙ Α.Ε. οπότε και αποτελεί «φωτογραφική» διάταξη. Και συγκεκριμένα με την ψήφισή της επιχειρείται να καταστεί άκυρη η από 25/1/2021 προσφυγή της ΕΔΑΚΙ Α.Ε. εναντίον της διαπιστωτικής πράξης του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου 230156/30-12-202 στο Συμβούλιο της Επικράτειας και μάλιστα όταν ήδη έχει αναβληθεί έξι (6) φορές. Είναι προφανές ότι η προτεινόμενη διάταξη είναι αντισυνταγματική αφού έρχεται να ρυθμίσει εκ των υστέρων το θέμα της παράδοσης -παραλαβής κινητής και ακίνητης περιουσίας της ΕΔΑΚΙ και μάλιστα δύο χρόνια μετά την εκτέλεσή της. Είναι προφανές και νομικά δίκαιο και σωστό να αφεθεί το ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο να αποφασίσει δίχως νομοθετικές «φωτογραφικές» παρεμβάσεις που θίγουν εκτός των άλλων και την ανεξαρτησία του ιδίου και συνολικά της δικαιοσύνης.
    Το συγκεκριμένο εδάφιο πρέπει να αφαιρεθεί από το νομοσχέδιο.
    «Για τις διαπιστωτικές πράξεις Συντονιστών Αποκεντρωμένων Διοικήσεων που έχουν ήδη εκδοθεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, η δεκαήμερη προθεσμία εκκινεί από την έναρξη ισχύος του παρόντος».

  • 20 Ιουνίου 2022, 16:35 | Ε.Δ.Α.Κ.Ι. Α.Ε. Ο.Τ.Α.

    Ε.Δ.Α.Κ.Ι. Α.Ε. Ο.Τ.Α.

    Στην παράγραφο 8 του άρθρου 34 προστίθεται διάταξη σχετικά με την κατάταξη του προσωπικού της ΕΔΑΚΙ Α.Ε. (μόνιμο και με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου) και συγκεκριμένα αυτού που «απασχολείται σε εργασίες συλλογής και μεταφοράς το οποίο και παραμένει στην ΕΔΑΚΙ Α.Ε. και αυτού που απασχολείται σε εργασίες διαχείρισης στερεών αποβλήτων το οποίο «καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό του Ειδικού Περιφερειακού Διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων με την ίδια σχέση εργασίας». Όμως σύμφωνα με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας της ΕΔΑΚΙ υπάρχει και το προσωπικό που απασχολείται στο Τμήμα Διοικητικής – Οικονομικής Υπηρεσίας. Οπότε και πρέπει η σχετική διάταξη να διαμορφωθεί ως εξής:
    «Το μόνιμο προσωπικό των λειτουργούντων ΦΟΔΣΑ, καθώς και εκείνο με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό των δύο Ειδικών Περιφερειακών Διαβαθμιδικών ΦΟΔΣΑ με την ίδια σχέση εργασίας. Το προσωπικό της ΕΔΑΚΙ Α.Ε., μόνιμο και με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που απασχολείται σε εργασίες συλλογής και μεταφοράς, παραμένει στην ΕΔΑΚΙ Α.Ε.. Το προσωπικό της ΕΔΑΚΙ Α.Ε. μόνιμο και με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που απασχολείται σε εργασίες διαχείρισης στερεών αποβλήτων, καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό του Ειδικού Περιφερειακού Διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων με την ίδια σχέση εργασίας. Το προσωπικό της ΕΔΑΚΙ Α.Ε. μόνιμο και με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που απασχολείται στο Τμήμα Διοικητικής – Οικονομικής Υπηρεσίας, παραμένει στην ΕΔΑΚΙ Α.Ε.»

  • 20 Ιουνίου 2022, 16:04 | Ε.Δ.Α.Κ.Ι. Α.Ε. Ο.Τ.Α.

    Ε.Δ.Α.Κ.Ι. Α.Ε. Ο.Τ.Α.

    Θα πρέπει να συμπληρωθεί η παρ.3 του άρθρου 226Α του ν 4555/18 ως εξής:

    1.»Για την εκπλήρωση του σκοπού της, η ΕΔΑΚΙ ΑΕ μπορεί να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις, σύμφωνα με το άρθρο 100 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) και κατά παρέκκλιση της παρ. 4 του άρθρου 265 του ν. 3463/2006 (Α’ 114).»
    2.»Η ΕΔΑΚΙ ΑΕ συνεχίζει να λειτουργεί ως ανώνυμη εταιρεία ΟΤΑ, κατά παρέκκλιση των περιορισμών του άρθρου 107 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.»
    3.»Επίσης η ΕΔΑΚΙ ΑΕ δύναται να ασκεί μέρος των αρμοδιοτήτων της και στην Νήσο Ιθάκη κατόπιν σχετικής ανάθεσης από τον οικείο Δήμο.»

  • 20 Ιουνίου 2022, 15:37 | ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

    1. Ενώ ο σκοπός του νομοθέτη είναι η επίτευξη της ευρύτερης δυνατής συναίνεσης μεταξύ των ΟΤΑ που συμμετέχουν σε κάθε ΦΟΔΣΑ, η διατύπωση του άρθρου αυτού οδήγησε ήδη στην εκδήλωση κρίσης, εξ αιτίας του αποκλεισμού Περιφερειακής Ενότητας από το Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ. Κρίνεται σκόπιμη η διασφάλιση της εκπροσώπησης όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων στο Δ.Σ. των ΦΟΔΣΑ.
    ΠΡΟΤΑΣΗ :
    «Κάθε Δήμος δικαιούται να συμμετέχει μόνο με έναν υποψήφιο στις εκλογές για την ανάδειξη του Δ.Σ. του Διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ. Η εκλογή δύο εκπροσώπων από την ίδια Περιφερειακή Ενότητα στο Δ.Σ. είναι επιτρεπτή μόνο στην περίπτωση που οι υποψήφιοι σύμβουλοι δεν επαρκούν για την κάλυψη των θέσεων του Δ.Σ.
    Κατά τη διαδικασία εκλογής του Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ, η εκπροσώπηση όλων των περιφερειακών ενοτήτων διασφαλίζεται με την ανάδειξη ως τακτικού μέλους του Δ.Σ., του πρώτου επιλαχόντος εκπροσώπου δήμου-μέλους προερχόμενου από περιφερειακή ενότητα που δεν εκπροσωπείται στο εκλεγέν Δ.Σ., αντί του τελευταίου εκλεγέντος μέλους του Δ.Σ. που προέρχεται από περιφερειακή ενότητα η οποία εκπροσωπείται από δύο τουλάχιστον μέλη.»

    2. Το άρθρο αυτό όπως και τα δύο επόμενα, εξαντλούνται σε περιπτωσιολογική ρύθμιση λειτουργίας συγκεκριμένων ΦοΔΣΑ. Το μέγεθος των άρθρων αυτών, είναι σχεδόν ίσο με το μέγεθος όλων των υπόλοιπων άρθρων του σχεδίου. Πρακτικά, το σχέδιο νόμου δεν ρυθμίζει ζητήματα που απασχολούν τους ΦοΔΣΑ. Ρυθμίζει σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα τα θέματα των συγκεκριμένων ΦοΔΣΑ. Παρεμπιπτόντως και επιδερμικά, ασχολείται και με τους υπόλοιπους ΦοΔΣΑ της χώρας, χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψη του τις προτάσεις των ΦοΔΣΑ και χωρίς να επιλύει κανένα από τα προβλήματα που έχουν ήδη εντοπιστεί από την εφαρμογή του ν. 4555/2018.

  • 12 Ιουνίου 2022, 17:06 | Γεράσιμος Φόρτες

    Παρ. 8. «….Για τις διαπιστωτικές πράξεις Συντονιστών Αποκεντρωμένων Διοικήσεων που έχουν ήδη εκδοθεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, η δεκαήμερη προθεσμία εκκινεί από την έναρξη ισχύος του παρόντος»
    Προδήλως μη νόμιμη ρύθμιση και μαζί φωτογραφική για την ακύρωση στο ΣτΕ προσφυγής της ΕΔΑΚΙ Α.Ε.