Άρθρο 25 Μεταφορά αρμοδιοτήτων Σχολικών Επιτροπών, σύσταση πάγιας προκαταβολής στους διευθυντές των σχολικών μονάδων

1. Από την 30η.6.2024 τα ν.π.δ.δ. «Σχολικές Επιτροπές» της παρ. 2 του άρθρου 103 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) παύουν να λειτουργούν αυτοδικαίως και οι αρμοδιότητές τους ασκούνται από τον οικείο δήμο.
2. Το άρθρο 24 εφαρμόζεται αναλόγως και για τις σχολικές επιτροπές.
3. Με απόφαση της δημοτικής επιτροπής συνιστάται παγία προκαταβολή, με υπόλογο διαχειριστή τον διευθυντή, ή τον εκτελούντα χρέη διευθυντή ή τους αναπληρωτές αυτών.
4. Από τις 30.6.2024 οι αρμοδιότητες της δημοτικής επιτροπής παιδείας του άρθρου 50 του ν. 1566/1985 (Α’ 167) ασκούνται από το δημοτικό συμβούλιο ή από επιτροπή της παρ. 1 του άρθρου 27 του παρόντος, μετά από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.

  • 26 Σεπτεμβρίου 2023, 09:21 | ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΜΒΑΚΟΥΣΗΣ

    Μέσα από την εμπειρία 36 ετών σε Δήμο και τα τελευταία 10 χρόνια στην διαχειριστική υποστήριξη της λειτουργίας των Σχολικών Επιτροπών γνωρίζω πάρα πολύ καλά ότι ο θεσμός τους αποτελεί τον κυρίαρχο διοικητικό και οικονομικό παράγοντα στήριξης του εκπαιδευτικού έργου, μέσα στα πλαίσια των οργάνων λαϊκής συμμετοχής, με ιστορική πορεία. Το επιχείρημα για μάζεμα των πόρων είναι έωλο.Ο ρόλος των Σχολικών Επιτροπών παραμένει πολυεπίπεδος και πολύπλοκος –όσον αφορά τα ποικίλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες– και απαιτεί συνεργασίες και συναινέσεις με την εκπαιδευτική κοινότητα, τη δημοτική αρχή και τις κρατικές υπηρεσίες, σε καθημερινή βάση. Οι σχολικές επιτροπές εξαιρούνται της υποχρέωσης εφαρμογής των διατάξεων του Ν.Δ. 496/1974 «περί λογιστικού Ν.Π.Δ.Δ.» Ο τρόπος και η διαδικασία πραγματοποίησης, δικαιολόγησης, ελέγχου και απόδοσης των κάθε είδους εσόδων και εξόδων των οργάνων αυτών καθορίζονται, κατ’ απόκλιση των διατάξεων του Π.Δ.76/1985 (ΦΕΚ 27/Α’/ 1.3.85), με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. (παρ.11 άρθρο 5 Ν.1894/90)  δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις του Β.Δ. 17- 5/15.6.1959 (ΦΕΚ 114 Α’) «Περί οικονομικής διοικήσεως και λογιστικού των δήμων και κοινοτήτων», όπως ισχύει καθώς και του Ν.Δ. 476/1974 «περί λογιστικού των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου» Αν αυτό αλλάξει τα καθημερινά προβλήματα δεν θα μπορούν να αντιμετωπιστούν ούτε κεντρικά ούτε από τους διευθυντές των Σχολικών Μονάδων. Αν δεν αποσυρθεί η διάταξη με μαθηματική ακρίβεια σε ένα χρόνο τα δημόσια σχολεία θα είναι χειρότερα. Με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό.

  • 24 Σεπτεμβρίου 2023, 20:04 | ΤΣΙΤΟΣ ΗΛΙΑΣ

    Όλοι οι Δήμοι είναι υποστελεχωμένοι και αδυνατούν να υποστηρίξουν λογιστικά τον τεράστιο όγκο παραστατικών που εχει μία Σχολική Επιτροπή. Αυτή τη στιγμή με τις Σ.Ε. συνεργάζονται πλήθος λογιστών εξωτερικών συνεργατών των Ν.Π.αυτών και υπάρχει μία ισορροπία.Αν δεν υφίστανται αυτά τα ΝΠ, την εργασία αυτή, της απλής καταχώρισης των παραστατικών αυτών ή την αποτύπωση των απολογιστικών στοιχείων του εκάστου έτους, ΠΟΙΟΣ Ή ΠΟΙΟΙ θα την αναλάβουν; Οι ανύπαρκτοι υπάλληλοι εντός των Δήμων;Το σχέδιο Νόμου έχει γίνει χωρίς καμία πρόβλεψη.Θα φέρει καινούργια προβλήματα .Πολλές φορές οι Δήμοι αντιμετωπίζουν ως ξένο σώμα τα σχολεία γιατί έχουν δική τους χρηματοδότηση και δεν προβαίνουν στις απαραίτητες συντηρήσεις – επισκευές που απαιτούν τεχνικές γνώσεις και ζητούν από τις σχολικές επιτροπές που δεν έχουν προσωπικό να κάνουν έργα…Χρήματα υπάρχουν αρκετά. Σωστή διαχείριση χρειάζεται.Κι επιπλέον, για ένα σπασμένο τζάμι ή μια χαλασμένη κλειδαριά, θα χρειάζονται μήνες με τις διαδικασίες που ισχύουν για τους Δήμους σήμερα.Το Δημόσιο Σχολείο θα υποβαθμιστεί κι άλλο, δυστυχώς.Ήμουν Δ/ντής σε Δημόσιο Σχολείο για πολλά χρόνια.Δεν είχε προκύψει κάποιο θέμα εποχορήγησης. Και τώρα είμαι πρόεδρος και οικονομικά υπεύθυνος μιας ενιαίας σχολικής επιτροπής Π.Ε. Κανένα πρόβλημα με τις επιχορηγήσεις . Εκτελώ τα καθήκοντά μου ,χωρίς καμιά οικονομική επιβάρυνση ,γιατί είναι μικρός ο Απολογισμός…Περίμενα κάποια αναδιάταξη των Σ.Ε. ,ως πρός τις κρατήσεις και των πάσης φύσεως δαπανών .Μακάρι να βγώ ψεύτης.

  • 24 Σεπτεμβρίου 2023, 14:57 | ΓΑΒΡΙΛΗ ΔΑΦΝΗ

    Χρειάζεται πρώτα να εκσυχγρονιστεί το Δημόσιο Λογιστικό σύστημα και μετά να συζητήσουμε την μεταφορά των αρμοδιοτήτων των σχολικών επιτροπών στον κεντρικό Δήμο. Μετην εμπειρία μου ως πρόεδρος Σχολικής επιτροπής αλλά και Διευθύντρια Σχολείου αλλά και τέως Προέδρου Κοινότητας , όπου ουδέποτε λειτούργησε η Πάγια προκαταβολή σας διαβεβαιώνω ότι στους μεγάλους δήμους,τουλάιχτον θα καταρρεύσει η λειτουργία των σχολείων. Οι υπηρεσίες του Δήμου της Αθήνας θα έχουν 420 περίπου κτήρια να φροντίσουν την ίδια στιγμή. Η λύση είναι να εντοπιστούν , ίσως κάποιες αδυναμίες των σχολικών επιτροπών και να διορθωθούν , ΟΧΙ να καταργηθούν.

    Επιτέλους θα πρέπει να προχωρήσουμε ουσιαστικά στην αποκέντρωση και την ενδυνάμωση των Δημοτιών Κοινοτήτων.

  • 24 Σεπτεμβρίου 2023, 11:03 | ΖΟΡΜΠΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ

    ΛΑΘΟΣ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ, ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑ ΔΗΜΟ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΩΣ 15 ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΓΙΑ Α’ ΚΑΙ Β’ ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΟΥΝ ΟΙ ΔΥΟ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 16 ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ.
    ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΘΕΛΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΓΙΕΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΠΛΕΞΙΜΟ ΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ.
    ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕ ΔΥΟ ΔΗΜ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ (Ο ΕΝΑΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ) – ΔΥΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΑΠΟ Α’ ΚΑΙ Β’ ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ, ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ, ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΔΗΜΟΤΗ ΘΑ ΑΡΚΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.

  • 22 Σεπτεμβρίου 2023, 20:22 | AΛΕΞΑΝΔΡΑ

    Όλοι οι Δήμοι είναι υποστελεχωμένοι και αδυνατούν να υποστηρίξουν λογιστικά τον τεράστιο όγκο παραστατικών που εχει μία Σχολική Επιτροπή αποτελούμενη από 80 Δημοτικά και Νηπιαγωγεία και 50 Γυμνάσια-Λύκεια.Αυτή τη στιγμή με τις Σ.Ε. συνεργάζονται πλήθος λογιστών εξωτερικών συνεργατών των ν.π. αυτών και υπάρχει μία ισορροπία.Αν δεν υφίστανται αυτά τα ΝΠ, την εργασία αυτή, της απλής καταχώρισης των παραστατικών αυτών ή την αποτύπωση των απολογιστικών στοιχείων του εκάστου έτους, ΠΟΙΟΣ Ή ΠΟΙΟΙ θα την αναλάβουν;;Οι ανύπαρκτοι υπάλληλοι εντός των Δήμων;;Το σχέδιο Νόμου έχει γίνει χωρίς καμία πρόβλεψη.
    Κι επιπλέον, για ένα σπασμένο τζάμι ή μια χαλασμένη κλειδαριά, θα χρειάζονται μήνες με τις διαδικασίες που ισχύουν για τους Δήμους σήμερα.Το Δημόσιο Σχολείο θα υποβαθμιστεί κι άλλο, δυστυχώς…

  • 21 Σεπτεμβρίου 2023, 13:13 | Π.Δ

    Όλες αυτές τις αναγκαίες παροχές υπηρεσιών και εργασιών συντήρησης -επισκευών , ποια θα είναι η αρμόδια Υπηρεσία που θα συντάσσει τις τεχνικές εκθέσεις κλπ και θα πιστοποιεί & επιβλέπει ;;;
    Δεν αναφέρομαι για την παραλαβή στο τέλος από τις επιτροπές παραλαβών .

    Ούτε οι Δ/ντές των σχολείων μπορούν να το αναλάβουν αυτό , ούτε ο κάθε Α/Δήμαρχος.

    Το θέμα είναι ότι συνεχώς προστίθεται αντικείμενο σε ήδη επιφορτισμένες Υπηρεσίες χωρίς να υπάρχει και αντίστοιχη πρόβλεψη με ενίσχυση του προσωπικού τους !

  • Η αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης των ΟΤΑ, που επιχειρείται με το υπό διαβούλευση σχέδιο Νόμου του Υπουργείου βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση .
    Ιδιαίτερα σημαντικές για την ανάπτυξη της Χώρας είναι οι προβλέψεις του άρθρου 24 για την κατάργηση των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ βαθμού, αφού τα εν λόγω Νομικά Πρόσωπα, ο αριθμός των οποίων ξεπερνά τα 500, αποτελούν εστίες αδιαφάνειας και διαπλοκής.
    Επιπλέον η διάταξη επιδιώκει την αντιμετώπιση δυσλειτουργιών που παρουσιάζουν τα ΝΠΔΔ των Δήμων, λόγω ελλιπούς στελέχωσης και διάσπασης των τοπικών υποθέσεων μεταξύ των Κεντρικών Δήμων και των Νομικών Προσώπων τους.
    Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί με τη μεταφορά του προσωπικού, των πόρων και των αρμοδιοτήτων τους στον κεντρικό πυρήνα των Δήμων θα διασφαλίσει καλύτερη διαχείριση των πόρων και θα αποτελέσει το πρώτο και βασικότερο βήμα προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης των ΟΤΑ.

  • 20 Σεπτεμβρίου 2023, 00:16 | Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

    Τα μόνα ΝΠΔΔ με έργο είναι οι Σχολικές Επιτροπές. Εάν γυρίσουμε σε μοντέλα λειτουργίας Σχολικών Εφοριών ζήτω που καήκαμε! Τα ίδια θα πάθουμε έαν εξαρτόμεθα από το Τμήμα Προμηθειών εκάστου Δήμου. Βλέπουμε τι γίνεται ήδη π.χ. με τα απλά καθαριστικά (προβλέψεις Ν.4412/16) ή το πετρέλαιο. Μη μιλήσουμε για ζητήματα σχολικών καθαριστριών… Οι δε αιρετοί στα Δ.Σ. πλήρη άγνοια επί σχολικών αναγκών!

  • 19 Σεπτεμβρίου 2023, 22:04 | ΙΠ

    Η πάγια προκαταβολή διέπεται από ιδιαίτερο νομικό καθεστώς το οποίο πρέπει να τηρείται ΑΥΣΤΗΡΑ κατά την διαχείρισή της. Γι΄αυτό, οι Διευθυντές θα πρέπει πρώτα να επιμορφωθούν κατά κάποιον τρόπο, ώστε να μην υπάρχουν τα προβλήματα
    που αντιμετωπίζουν οι Δήμοι με την πάγια προκαταβολή των Προέδρων των Κοινοτήτων. Με την ευκαιρία αυτή, προτείνουμε η πάγια προκαταβολή των Προέδρων των Κοινοτήτων να περιοριστεί σε επίπεδο αντιδημάρχων ανά πρώην Καποδιστριακό Δήμο, διότι με το σημερινό καθεστώς ένας Δήμος μπορεί να έχει 50 Προέδρους Κοινοτήτων, όπου σε αυτούς αν προστεθούν και οι Διευθυντές των σχολείων, μπορεί ο αριθμός να φτάνει και να ξεπερνάει τους 100 διαχειριστές παγίας προκαταβολής!!!!, γεγονός το οποίο θα επιφέρει επιπλέον φόρτο εργασίας στις υπηρεσίες των Δήμων με αποτέλεσμα τον πλημμελή έλεγχο και βέβαια τον κίνδυνο της μη απόδοσης της παγίας προκαταβολής έως το τέλος του έτους από κάποιους υπόλογους. Δηλαδή θα πρέπει ο αριθμός των ατόμων που θα διαχειρίζονται την πάγια προκαταβολή να περιοριστεί σε όσο το δυνατόν λιγότερους υπόλογους.
    Ένα δεύτερο θέμα είναι το πού θα πιστώνεται η πάγια προκαταβολή των Διευθυντών. Θα πιστώνεται δηλαδή σε δικό τους τραπεζικό λογαριασμό (πράγμα επικίνδυνο για πολλούς λόγους), ή θα πρέπει να ανοιχθούν νέοι τραπεζικοί λογαριασμοί στο όνομα του Δήμου, όπου στη συνέχεια θα εξουσιοδοτηθούν οι Διευθυντές για να έχουν πρόσβαση. Το ΣΩΣΤΟ είναι να ανοιχθούν νέοι τραπ. λογαριασμοί στο όνομα του Δήμου, απλώς, η διαδικασία αυτή θα είναι λίγο χρονοβόρα αφού θα πρέπει τα τραπεζικά ιδρύματα να εγκρίνουν την νομιμοποίηση των Διευθυντών. Και οπωσδήποτε, θα είναι περισσότερο χρονοβόρα όταν την επόμενη σχολική χρονιά αλλάζει ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, αφού οι Τράπεζες θα απαιτούν νέα δικαιολογητικά για την πρόσβαση – νομιμοποίηση των νέων διευθυντών.

  • 19 Σεπτεμβρίου 2023, 13:55 | ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

    Τα έσοδα των σχολικών επιτροπών από τα ενοίκια σχολικών κυλικείων είναι ένα θέμα. Κατά την άποψη μου πρέπει να εισπράττονται από τον δήμο αφού είναι ιδιοκτησία του τα σχολικά κτίρια. Τα ανείσπρακτα έσοδα ήταν το πρόβλημα, διότι με το λογιστικό σύστημα (απλογραφικό) των σχολικών επιτροπών δεν βεβαιώνονταν! Εκείνο επίσης που πρέπει να συμμαζευτεί επιτέλους, είναι η παραχώρηση σχολικών χώρων σε αθλητικούς και όχι μόνο, συλλόγους και σωματεία! Η κατάσταση θεωρώ ότι έχει ξεφύγει. Κάποιοι κερδίζουν μεθοδικά, χωρίς να έχουν λειτουργικά επί της ουσίας έξοδα, έχοντας ως έδρα των δραστηριοτήτων τους, την δημόσια περιουσία που είναι τα σχολεία μας.

  • 19 Σεπτεμβρίου 2023, 13:01 | ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ

    Καλησπέρα σας. Γιατί τόσο βιαστικές κινήσεις;;;; Γιατί να βάζουμε όλους τους εργαζόμενους χωρίς αξιολόγηση του έργου τους στην ίδια μοίρα;;;; Τα μέλη των συμβουλίων των σχολικών επιτροπών δεν πληρώνονται βάσει νόμου από 1/1/2013. Αγαπητοί εκπαιδευτικοί πόσο λάθος μπορεί να λειτουργούν οι επιτροπές στους Δήμους σας ώστε να μην έχετε χρήματα για τα απαραίτητα;;; Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι θα έχετε περισσότερα χρήματα;;;; Θέλετε να γυρίσουμε στις εποχές που υπήρξατε λογιστές και να δυσκολεύετε έτσι ήδη βεβαρυμμένο εκπαιδευτικό σας έργο;;; Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για τη νομιμότητα διαδικασιών μιας σχολικής επιτροπής τη στιγμή που ελέγχεται από το ελεγκτικό συνέδριο!!!!!!! Γιατί πρέπει μια πετυχημένη «συνταγή» να την αλλάξουμε;;;; Και αν δεν είναι πετυχημένη πάει να πει δεν οργανώθηκε σωστά!!! Θεωρώ ότι υπάρχουν πολλές ασάφειες στον νέο τρόπο λειτουργίας και θα είναι κρίμα για μία ακόμη φορά να γίνει μια κίνηση χωρίς θεμέλια. Κρίμα για τους εργαζόμενους, τους εκπαιδευτικούς, τους πολίτες, τους μαθητές και φυσικά τις ευπαθείς ομάδες. Ναι υποστηρίζω λογιστικά εδώ και 12 χρόνια σχολικές επιτροπές σε έναν τεράστιο Δήμο με πάρα πολλά σχολεία και έχω πλήρη γνώση όσων λέω. Ελπίζω να γίνει το καλύτερο για όλους. Ευχαριστώ !!!

  • 18 Σεπτεμβρίου 2023, 20:22 | Χρήστος Μπασδεκίδης

    Υπηρετώ ως Διευθυντής στο Εργαστηριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
    Σχολική Μονάδα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η οποία επικουρεί τέσσερα (4) ΕΠΑΛ που στεγάζονται σε δυο διαφορετικά κτίρια επτά και πλέον χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων απέχοντα μεταξύ τους χιλιομετρικά με σύνολο μαθητών 1238.
    Στα δυο (2) κτίρια στεγάζονται επίσης και δυο ΔΙΕΚ με σύνολο 1200 σπουδαστών και ταυτόχρονα συνυπήρχαν στις βάρδιες λειτουργίας από τις 8:15 έως 22:30 και 18 τμήματα «Μεταλυκειακού έτους μαθητείας» εν συνόλω 225 αποφοίτων (2022-2023) τα οποία στην φετινή χρονιά αναμένονται περί τα 23.
    Πιστεύω να προβλεφθεί η «ΠΑΓΙΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ» να είναι σε συνάρτηση του αριθμού των εκπαιδευόμενων στην σχολική μονάδα και όχι πάγια για όλων των τύπων σχολείων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

  • 18 Σεπτεμβρίου 2023, 13:35 | ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Υπηρετώ ως Δ/ντης στο Ε.Κ. Ρεθύμνου και θα ήθελα :
    1. Να δοθούν περισσότερες διευκρινήσεις για την πάγια προκαταβολή στους Δ/ντες , σχετικά με το ποσό που θα λαμβάνουμε (το ίδιο ή μεγαλύτερο από την συνηθισμένη επιχορήγηση) και πως θα γίνεται η διαχείριση.

    2. Να καταθέσω σαν πρόταση , τα έσοδα από τα κυλικεία να αποδίδονται στο ακέραιο στην σχολική μονάδα που ανήκουν. Αυτό θα είναι μια τονωτική ένεση στην ελλιπή χρηματοδότηση των σχολείων.

  • 18 Σεπτεμβρίου 2023, 09:53 | Αναστασία Ψουρούκα

    Ως μέλος των ΔΣ συλλόγων γονέων επί σειρά ετών διαπίστωσα ότι η διαχείριση των κονδυλίων καθιστούσε δυσχερή τη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων. Ως αυτοτελή και «αυτοδιοικούμενη» πρέπει να διαχειρίζεται και τα οικονομικά της. Ως εργαζόμενη στην τοπική αυτοδιοίκηση ήταν εμφανή η αδυναμία διαχείρισης με το υφιστάμενο προσωπικό δύο επιπλέον νομικών προσώπων.

  • 17 Σεπτεμβρίου 2023, 18:47 | Ηλιας

    Ως νέος Δ/ντης σε σχολική μονάδα μικρού Δήμου ήδη αντιμετωπίζω προβλήματα με τη χρηματοδότηση (παρακαλάμε για τα αυτονόητα). Επιβάλλεται η χορήγηση ένος πάγιου ποσού στους Δ/ντες για την αντιμετώπιση έκτακτων ή άλλων δαπανών της σχολικής μονάδας. Εξάλλου υπάρχει λογοδοσία.

  • 17 Σεπτεμβρίου 2023, 13:15 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

    Συγκεκριμενοποίηση των κριτηρίων κατανομής του εφάπαξ ποσού που θα δοθεί στους Δ/ντές-Διαχειριστές (με βάση των αριθμό μαθητών, την παλαιότητα των κτιρίων κλπ.).

  • 17 Σεπτεμβρίου 2023, 13:01 | Χάρης – Μέλος Δ.Ε.Π.

    @Γεώργιος Οντριάς
    Εισηγητικό (Γνωμοδοτικό) Όργανο είναι οι Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας που άλλωστε εκ του Νόμου επιβλέπουν το έργο των οικείων Σχολικών Επιτροπών (προ ετών Εφοριών…). Οι Σχολικές Επιτροπές είναι σημαντικότατο όργανο για την υποστήριξη των σχολείων ιδιαίτερα ως προς το θέμα κεντρικών προμηθειών αναλωσίμων (μέσω κατανομών των Κ.Α.Π.) για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών.

  • 17 Σεπτεμβρίου 2023, 13:07 | Κατερίνα Ξανθού

    Οι διευθυντές των σχολείων θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να κρίνουν που θα διατεθούν τα χρήματα και να τα χειρίζονται προς το καλύτερο δυνατό για τη σχολική μονάδα!
    Μέχρι τώρα για να προμηθευτούν τα σχολεία τα αυτονόητα , αναμένουν την έγκριση της σχολικής επιτροπής . Αυτό είναι δεδομένο ότι αποσπά περισσότερα χρήματα από τον κρατικό κουρβανά! Οι διευθυντές θα συμμαζέψουν τα οικονομικά .

  • 17 Σεπτεμβρίου 2023, 11:57 | fragkiskos

    Έχοντας διατελέσει πρόεδρος σχολικής επιτροπής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και γνωρίζοντας τις ιδιαίτερες ανάγκες δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, προτείνω:
    1. οι σχολικές επιτροπές να έχουν ισχύ έως 31-12-2024 αντί 30-06-2014. Οι λόγοι: α)τα ν.π.δ.δ. των δήμων κλείνουν οικονομικούς απολογισμούς τέλος του ημερολογιακού έτους, β)τα δημοτικά συμβούλια και οι νέες επιτροπές,με αυτή την χρονική παράταση, θα εντάξουν ορθά και με βάση το νέο νόμο τον προϋπολογισμό τους, γ)οι κύριες εργασίες συντήρησης στα σχολεία πραγματοποιούνται τους καλοκαιρινούς μήνες που στα σχολεία δεν βρίσκονται παιδιά!
    2. Η πάγια προκαταβολή στον διευθυντή/τρια κάθε σχολείου πρέπει να συνοδεύεται από σαφείς οδηγίες διότι, οποιαδήποτε δαπάνη για να ολοκληρωθεί πρέπει να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία(πχ.απόφαση οικονομικά υπόλογου για τη δαπάνη, ανάρτηση αυτής στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ,πληρωμή μέσω ebanking) την οποία δεν γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί-διευθυντές/ντριες που θα καλεστούν να αναλάβουν οικονομική διαχείριση.

  • 17 Σεπτεμβρίου 2023, 10:43 | ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ

    Έχοντας διατελέσει πρόεδρος σχολικής επιτροπής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και γνωρίζοντας τις ιδιαίτερες ανάγκες δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, προτείνω:
    1. οι σχολικές επιτροπές να έχουν ισχύ έως 31-12-2024 αντί 30-06-2014. Οι λόγοι: α)τα ν.π.δ.δ. των δήμων κλείνουν οικονομικούς απολογισμούς τέλος του ημερολογιακού έτους, β)τα δημοτικά συμβούλια και οι νέες επιτροπές,με αυτή την χρονική παράταση, θα εντάξουν ορθά και με βάση το νέο νόμο τον προϋπολογισμό τους, γ)οι κύριες εργασίες συντήρησης στα σχολεία πραγματοποιούνται τους καλοκαιρινούς μήνες που στα σχολεία δεν βρίσκονται παιδιά!
    2. Η πάγια προκαταβολή στον διευθυντή/τρια κάθε σχολείου πρέπει να συνοδεύεται από σαφείς οδηγίες διότι, οποιαδήποτε δαπάνη για να ολοκληρωθεί πρέπει να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία(πχ.απόφαση οικονομικά υπόλογου για τη δαπάνη, ανάρτηση αυτής στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ,πληρωμή μέσω ebanking) την οποία δεν γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί-διευθυντές/ντριες που θα καλεστούν να αναλάβουν οικονομική διαχείριση.

  • 16 Σεπτεμβρίου 2023, 22:51 | Γιώργος Τούλης

    Ως εκπαιδευτικός, πιστεύω ότι για να λειτουργήσει ένα σχολείο, πρέπει ο διευθυντής να έχει στα χέρια του ένα ποσό, τουλάχιστον για τις καθημερινές μικροανάγκες. Αν διατηρηθεί η λέξη «συνιστάται», τότε οι δήμοι θα μπορούν να αρνηθούν την καταβολή της πάγιας προκαταβολής. Πρέπει λοιπόν να καθιερωθεί η καταβολή ενός ποσού στους διευθυντές, ίσως ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών του σχολείου.

  • 16 Σεπτεμβρίου 2023, 22:00 | Γρηγόρης

    Θα χρειαστεί να οριοθετηθούν και να περιγραφούν οι αρμοδιότητες και ο τρόπος ελέγχου κάθε μετόχου. Σήμερα οι σχολικές επιτροπές αποδίδουν κάρτες και κωδικούς ηλεκτρονικών πληρωμών στους/τις διευθυντές/ντριες. Πώς και από ποιον θα γίνονται οι πληρωμές με το νέο σύστημα; ποιος θα καταθέτει απολογισμό (αν καταθέτει). Λείπουν οι λεπτομέρειες διαχείρισης.

  • 16 Σεπτεμβρίου 2023, 20:09 | Χ. Ψ.

    Θετική κίνηση από την Κυβέρνηση, με πρόταγμα την αξιοκρατία αλλά και την εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών. Η διασπάθιση χρήματος που γίνεται σε ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ είναι πλέον προκλητική για το κοινό αίσθημα. Σε μια κοινωνία που στενάζει οικονομικά, αυτή η αλλαγή θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολύ καιρό. Αναφέρω χαρακτηριστικά το παράδειγμα της ΔΕΥΑ Λέσβου, όπου το μισό προσωπικό δεν έχει απογραφεί (!) όπως όφειλε σύμφωνα με την αρμόδια εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών – σχετική ΑΔΣ ΔΕΥΑΛ 299/2018 (ΑΔΑ: ΨΓΚ7ΟΚΠΛ-Υ44) – και νομίζω ότι ο σκληρά φορολογούμενος πολίτης αυτού του τόπου καταλαβαίνει τι κρύβεται πίσω από αυτό! Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να συνεχίσουν, και οι πολίτες θα στηρίξουν την Κυβέρνηση.

  • 16 Σεπτεμβρίου 2023, 20:11 | ΛΑΜΠΡΟΣ ΠΑΠΑΛΑΜΠΡΟΣ

    Επιτέλους!
    Μετά την καταστροφική για τα μεγάλα σχολεία συγχώνευση των σχολικών επιτροπών το 2010 (μέχρι 31-12-2010 κάθε σχολείο είχε την δική του σχολική επιτροπή με υπόλογο στο Ελεγκτικό Συνέδριο τον εκάστοτε Διευθυντή) επιτέλους καθείς εφ΄ώ ετάχθη! Ο κάθε Δήμος να αναλαμβάνει τις ευθύνες του και ο Διευθυντής να έχει την δυνατότητα να εκτελεί τα λειτουργικά ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ καθήκοντά του!
    Συγχαρητήρια κα Κεραμέως! Προχωρείστε!

  • 16 Σεπτεμβρίου 2023, 15:46 | kris

    Πρέπει να αντιμετωπιστούν όλα αυτά που αναφέρει η κα Mary στα σχόλιά της. Θεωρώ
    ότι για τις δαπάνες των σχολείων χρειάζεται να επιληφθούν οι υπηρεσίες των δήμων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, όπως γινόταν με τα πετρέλαια, τα φάρμακα, τα είδη καθαριότητας. κρίσιμο είναι τα χρήματα των σχολείων ΚΑΠ να συνεχίσουν να έρχονται ονοματισμένα, όπως τώρα για λειτουργικές ανάγκες και για επισκευές συντηρήσεις και να μην δίνεται καμμία δυνατότητα στους δήμους να τα χρησιμοποιήσουν για άλλες δαπάνες τους. Χρειάζεται αύξηση των πόρων. Η τεχνική υπηρεσία μπορεί να αναλάβει όλες τις συντηρήσεις επισκευές. Χρειάζεται να επιτραπεί στους δήμους να προσλάβουν προσωπικό που να εξυπηρετεί τις σχολικές μονάδες γιατί οι ανάγκες είναι καθημερινές: θερμοϋδραυλικός, υδραυλικός, ελαιοχρωματιστής, ηλεκτρολόγος, μαραγκός κλπ., όπως αναφέρουν και άλλοι στα σχόλιά τους.
    Η παγία πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί. Ποιες δαπάνες θα καλύπτει, πχ μικροσυντηρήσεις επισκευές, τι είδους, τι ποσό θα δίνεται, αν θα δίνεται ξεχωριστά στους προϊσταμένους των νηπιαγωγείων, γιατί σε πολλά σχολεία που λειτουργούν με νηπιαγωγεία, έχει τη διαχείριση ο Δντής του δημοτικού με συνέπεια δυσαρέσκειες ως προς τη μη αντιμετώπιση αναγκών των νηπιαγωγείων
    Το θέμα των σχολικών κυλικείων! Να καθοριστεί πώς θα γίνει η μετάβαση στους Δήμους.

  • 16 Σεπτεμβρίου 2023, 13:23 | mary

    Οι σχολικές επιτροπές ως νομικά πρόσωπα που διοικούνται μόνο από το ΔΣ και τη διοικητική υποστήριξή τους έχουν τα τμήματα παιδείας των δήμων και λειτουργούν έως σήμερα με έναν τρόπο που σε κάθε δήμο διαφέρει.

    Οι προμήθειες και υπηρεσίες υποτίθεται ότι πρέπει να γίνονται βάσει του Ν.4412 κάτι που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι αδύνατο να εφαρμοστεί λόγω της μη δυνατότητας πρόβλεψης όλων των αναγκών των σχολικών μονάδων ενός δήμου. Καθημερινά προκύπτουν έκτακτες και απρόβλεπτες δαπάνες. Άλλοι δήμοι επιτρέπουν ελεύθερα τους διευθυντές να προμηθεύονται τα απαραίτητα είδη από όπου επιθυμούν και και άλλοι ακολουθούν τον Ν.4412.
    Όσον αφορά τις επισκευές και συντηρήσεις που αντιμετωπίζονται με έκτακτη χρηματοδότηση από ΣΑΤΑ σχολείων μέχρι σήμερα ακολουθείται η ΚΥΑ 11372 η οποία είναι παρωχημένη και ουδείς έχει γνωμοδοτήσει εάν πρέπει να εφαρμόζεται σε συνδυασμό με τον Ν.4412 ή όχι.
    Οι τεχνικές υπηρεσίες των δήμων συνήθως δε συνεργάζονται και αφήνουν τις σχολικές επιτροπές να αντιμετωπίσουν μόνες τους τις καθημερινές δυσκολίες.
    Υπάρχουν τεράστια προβλήματα κυρίως κτιριακά των σχολικών μονάδων τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με γενναίες χρηματοδοτήσεις από τα αρμόδια υπουργεία .
    Απαραίτητος ο έλεγχος όλων των σχολικών κτιρίων από κλιμάκια της ΚΤΥΠ και η εκπόνηση μελετών για αποκατάσταση των προβλημάτων.

    Σαφώς πρέπει να γίνει σαφής διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων ήτοι:

    α) Ποιός θα ασχολείται με τις επισκευές και συντηρήσεις των σχολικών μονάδων μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών?
    θα πρέπει υποχρεωτικά σε κάθε δήμο να υπάρχει στις τεχνικές υπηρεσίες τμήμα που θα ασχολείται αποκλειστικά με τα έργα και τις συντηρήσεις των σχολικών κτιρίων καθώς και να υφίσταται συνεργείο από υπαλλήλους διαφόρων ειδικοτήτων (πχ ξυλουργός, σιδεράς, ηλεκτρολόγος, υδραυλικός, θερμουδραυλικός κλπ) για την άμεση επίλυση των άπειρων προβλημάτων που προκύπτουν καθημερινά στα σχολεία ειδάλλως θα πρέπει να συντάσσονται μελέτες από τις τεχνικές υπηρεσίες για αντίστοιχες υπηρεσίες. Πρέπει να αποδεσμευτούν τα τμήματα παιδείας που απαρτίζονται από διοικητικούς υπαλλήλους από το τεχνικό κομμάτι των επισκευών και συντηρήσεων των σχολείων και να αποτελεί αποκλειστικά αρμοδιότητα των τεχνικών υπηρεσιών που διαθέτουν και τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις.
    β) Ποιός θα ασχολείται με τις προμήθειες και υπηρεσίες των σχολείων και ποιός θα πληρώνει τις δαπάνες τους?
    Εφόσον περιέρχονται στους δήμους οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τις προμήθειες θα πρέπει να γίνονται από τα τμήματα προμηθειών των δήμων και οι πληρωμές από τις ταμειακές υπηρεσίες των δήμων. Θα πρέπει να διευκρινιστεί όπως συνέβη στην περίπτωση των ειδών καθαριότητας, φαρμακευτικού υλικού και τροφίμων, ότι όλες οι διαδικασίες των προμηθειών των σχολείων θα γίνονται με διαγωνιστική διαδικασία μαζί με τις αντίστοιχες προμήθειες του δήμου (πχ γραφική ύλη, προμήθεια Η/Υ, φωτοτυπικών, χαλιών, κουρτινών κλπ).
    Πολύ σημαντικό όμως να δοθούν οδηγίες/εντολές σχετικά με τις δαπάνες που επιβάλλεται να πραγματοποιούνται ετησίως για τα σχολεία και να αποσταλούν σχετικά υποδείγματα από το Υπουργείο.

    Τέλος, όλα τα θέματα μόνο στο δημοτικό συμβούλιο, να είναι το μόνο αρμόδιο όργανο για να αποφασίζει για όλα τα θέματα παιδείας κάθε Δήμου.

  • 16 Σεπτεμβρίου 2023, 09:15 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ

    Προτείνω την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών στις 31/12/2023 που κλείνει και το οικονομικό έτος διαχείρισης, ώστε να κλείσουν οι απολογισμοί των νυν νομικών προσώπων απο τα διοικητικά συμβούλια που θα υπάρχουν εως την λήξη της δημοτικής περιόδου. Ετσι είναι εφικτό στα Δημοτικά Συμβούλια να προβλέψουν στον Προϋπολογισμό του 2024 τις ανάγκες – γραφική ύλη, μηχανολογικό εξοπλισμό, λειτουργικές δαπάνες- των σχολείων .

  • 15 Σεπτεμβρίου 2023, 18:13 | NΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΤΡΑΚΟΣΙΑΣ

    Σαφώς η λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών με την παρούσα μορφή δεν δύναται να ανταποκριθεί στους σκοπούς σύστασης και λειτουργίας για τους προφανείς λόγους υποστελέχωσης ( αριθμητικά και σε καταρτισμένο προσωπικό), έλλειψης καθορισμένης οργάνωσης και κανονισμού λειτουργίας, εξειδικευμένου πλαισίου συνεργασίας με τις διευθύνσεις των σχολείων, τις υπηρεσίες του Δήμου,τους Συλλόγους Γονέων, έλλειψης μηχανοργάνωσης, τυποποίηση αποφάσεων, καθορισμό υποχρεώσεων κτλ.
    Στα σχολεία η εκπαιδευτική διαδικασία που ασκείται δεν μπορεί να είναι εύρυθμη, ασφαλής και ωφέλιμη όταν δεν παρέχεται η ανάλογη υλικοτεχνική υποστήριξη και μέριμνα καθημερινά, περιοδικά, τακτικά και έκτακτα.
    Αντί λοιπόν να μελετηθεί πως η Σχολική Επιτροπή θα πρέπει να ενδυναμωθεί και να ανταποκριθεί στον ουσιαστικό ρόλο της με αποτελεσματικότητα, αμεσότητα, εγγύτητα, διαφάνεια και λογοδοσία, καθορίζοντας το πλαίσιο και κανόνες λειτουργίας της, κρίνετε ότι θα πρέπει να καταργηθεί οδηγώντας κατά τη γνώμη μου σε δυο πιθανά ενδεχόμενα:
    Ο Διευθυντής του σχολείου αφενός να διαχειρίζεται τη πάγια επιχορήγηση και να ασχολείται με δαπάνες και εργασίες όλων των ειδικοτήτων που μέχρι σήμερα συγκεντρωτικά αναλάμβανε το υπό κατάργηση ν.π.δ.δ. και αφετέρου οι ανάγκες των σχολείων να ενσωματωθούν και εξισωθούν στην γραφειοκρατική καθημερινότητα των οικονομικών και διοικητικών υπηρεσιών των Δήμων χωρίς την μέχρι σήμερα ευελιξία που είχαν οι σχολικές επιτροπές.
    Η ταπεινή μου άποψη είναι να μην καταργηθεί ένα θεσμικό όργανο αλλά να μελετηθεί πως ουσιαστικά θα αναβαθμισθεί προς όφελος του γενικότερου τρόπου υποστήριξης της λειτουργίας των σχολείων.
    Σας ευχαριστώ πολύ.
    Υ.Γ. Η μάχη για να κερδηθεί δεν αρκεί να έχει καλούς πολεμιστές αλλά να εξασφαλισθεί πως αυτοί θα έχουν οργανωμένη υποστήριξη σε υλικά και εφόδια.

  • 15 Σεπτεμβρίου 2023, 05:41 | Γεώργιος Οντριας

    Η άσκηση ελέγχου και διοίκησης θα πρέπει να είναι μόνο μόνο από το ΔΣ.
    Οι επιτροπές θα πρέπει να κάνουν τις εισηγήσεις στο ΔΣ.
    Έτσι όπως είναι διατυπωμένο όλοι κάνουν όλα.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2023, 18:38 | Kris

    Έχοντας υπηρετήσει εννιά χρόνια ως δημοτική υπάλληλος σε Σχολικές Επιτροπές θεωρώ ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση η κατάργησή τους και η μεταφορά στο Δήμο των αρμοδιοτήτων τους. Πρώτα – πρώτα δεν έχουν προσωπικό και το αντικείμενο εργασίας τους είναι πολύ μεγάλο, ένας μικρός δήμος. Δεύτερο θα ενισχυθεί η διαφάνεια στην οικονομική διαχείρισή τους προς όφελος όλων των σχολικών μονάδων. Με την διαχείριση της παγίας από τους Διευθυντές θα διατηρηθεί η ευελιξία για αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών. Θα πρότεινα να ονοματιστούν αυτές οι έκτακτες δαπάνες που θα μπορούν να αντιμετωπιστούν με την παγία, γενικά – όχι περιοριστικά, για να μπορεί να γίνει από τον Δήμο ο οικονομικός έλεγχος. Το κυριότερο πρόβλημα, που κατά την άποψη μου θα αντιμετωπιστεί, είναι η διαφωνίες σχετικά με τις αρμοδιότητες ανάμεσα στις σχολικές επιτροπές και των υπηρεσιών των Δήμων. Πολλές φορές οι Δήμοι αντιμετωπίζουν ως ξένο σώμα τα σχολεία γιατί έχουν δική τους χρηματοδότηση και δεν προβαίνουν στις απαραίτητες συντηρήσεις – επισκευές που απαιτούν τεχνικές γνώσεις και ζητούν από τις σχολικές επιτροπές που δεν έχουν προσωπικό να κάνουν έργα…

  • 14 Σεπτεμβρίου 2023, 11:56 | Basiliy

    Ok