Σκοπός του Μέρους Α’ είναι:
α) ο εκσυγχρονισμός του τρόπου εκλογής των ευρωβουλευτών της χώρας,
β) η εισαγωγή της δυνατότητας άσκησης του εκλογικού δικαιώματος με επιστολική ψήφο για την εκλογή των ευρωβουλευτών της χώρας και τη συμμετοχή σε εθνικό δημοψήφισμα, και
γ) η διευκόλυνση της συμμετοχής των ατόμων με αναπηρία στην εκλογική διαδικασία.
Αρχική «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»ΜΕΡΟΣ Α’ ΕΚΛΟΓΗ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΩΝ, ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΨΗΦΟΥ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
ΜΕΡΟΣ Α’ ΕΚΛΟΓΗ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΩΝ, ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΨΗΦΟΥ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 16 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΕΚΛΟΓΗ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΩΝ, ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΨΗΦΟΥ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Αντικείμενο
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΛΟΓΗΣ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4255/2014 Άρθρο 3 Εκλόγιμοι – Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 2 ν. 4255/2014
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 4 Πρόταση υποψηφίων – Κατάρτιση και ανακήρυξη συνδυασμών – Αντικατάσταση άρθρου 3 ν. 4255/2014
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Γενικό αποτέλεσμα ψηφοφορίας – Κατανομή εδρών – Αντικατάσταση άρθρου 6 ν. 4255/2014
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΑΣΚΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΗ ΨΗΦΟ Άρθρο 6 Πεδίο εφαρμογής – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 1 ν. 4648/2019
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 7 Ειδικοί εκλογικοί κατάλογοι εκλογέων επιστολικής ψήφουΆρθρο 7 Ειδικοί εκλογικοί κατάλογοι εκλογέων επιστολικής ψήφου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 Ειδική εφαρμογή εγγραφής εκλογέων που επιθυμούν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα με επιστολική ψήφο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 9 Ενσωμάτωση αιτήσεων και λοιπών μεταβολών στον εκλογικό κατάλογοΆρθρο 9 Ενσωμάτωση αιτήσεων και λοιπών μεταβολών στον εκλογικό κατάλογο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Εκλογικά Τμήματα Διαλογής Ψηφοδελτίων Επιστολικής Ψήφου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Αποστολή ειδικών φακέλων ψηφοφορίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Περιεχόμενο ειδικών φακέλων ψηφοφορίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Διαδικασία ψηφοφορίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Παραλαβή φακέλου επιστροφής επιστολικής ψήφου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15 – Επιτροπή Συλλογής Επιστολικής ΨήφουΆρθρο 15 – Επιτροπή Συλλογής Επιστολικής Ψήφου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 – Εφορευτική Επιτροπή Διαλογής Επιστολικής ΨήφουΆρθρο 16 – Εφορευτική Επιτροπή Διαλογής Επιστολικής Ψήφου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 17 – Αντιπρόσωποι κομμάτωνΆρθρο 17 – Αντιπρόσωποι κομμάτων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 18 – Γενικός Έφορος παρακολούθησης διαδικασίας ψηφοφορίας με επιστολική ψήφοΆρθρο 18 – Γενικός Έφορος παρακολούθησης διαδικασίας ψηφοφορίας με επιστολική ψήφο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 19 – Αποζημιώσεις Εφορευτικών Επιτροπών Διαλογής Επιστολικής Ψήφου, Επιτροπής Ψηφοδελτίων Επιστολικής Ψήφου, του Γενικού Εφόρου και των Βοηθών Γενικού ΕφόρουΆρθρο 19 – Αποζημιώσεις Εφορευτικών Επιτροπών Διαλογής Επιστολικής Ψήφου, Επιτροπής Ψηφοδελτίων Επιστολικής Ψήφου, του Γενικού Εφόρου και των Βοηθών Γενικού Εφόρου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20 – Σφραγίδα Επιτροπών άρθρων 15, 16 και Γενικού ΕφόρουΆρθρο 20 – Σφραγίδα Επιτροπών άρθρων 15, 16 και Γενικού Εφόρου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 21 – Αποπεράτωση συλλογής φακέλων επιστροφής επιστολικής ψήφουΆρθρο 21 – Αποπεράτωση συλλογής φακέλων επιστροφής επιστολικής ψήφου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 22 – Αποσφράγιση φακέλων επιστροφής επιστολικής ψήφουΆρθρο 22 – Αποσφράγιση φακέλων επιστροφής επιστολικής ψήφου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 – Άνοιγμα κάλπηςΆρθρο 23 – Άνοιγμα κάλπης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 24 – Άκυρα – Μη λαμβανόμενα υπόψη ψηφοδέλτιαΆρθρο 24 – Άκυρα – Μη λαμβανόμενα υπόψη ψηφοδέλτια
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 – Διαλογή ψήφωνΆρθρο 25 – Διαλογή ψήφων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 – Υποβολή ενστάσεωνΆρθρο 26 – Υποβολή ενστάσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 – Συγκέντρωση Αποτελεσμάτων Επιστολικής ΨήφουΆρθρο 27 – Συγκέντρωση Αποτελεσμάτων Επιστολικής Ψήφου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Διατάξεις για διενέργεια εθνικού δημοψηφίσματος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29 – Τελικές διατάξειςΆρθρο 29 – Τελικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ – Άρθρο 30 – Εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ – ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ – ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ ΜΕΛΩΝ ΕΦΟΡΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ– ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ – Άρθρο 31 – Υποστήριξη αντιπροσώπων δικαστικής αρχής με αναπηρία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Μητρώο καταστημάτων ψηφοφορίας και εκλογικών τμημάτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Διευκόλυνση ατόμων με αναπηρία στην παρακολούθηση του προεκλογικού διαλόγου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 – Θέματα δημόσιας τάξης – Απαγόρευση προεκλογικών δραστηριοτήτων – Τροποποίηση άρθρου 48 π.δ. 26/2012
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 – Απαλλαγή φόρου, εισφοράς ή κράτησης υπέρ τρίτων αποζημίωσης μελών εφορευτικής επιτροπής – Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 58 π.δ. 26/2012Άρθρο 35 – Απαλλαγή φόρου, εισφοράς ή κράτησης υπέρ τρίτων αποζημίωσης μελών εφορευτικής επιτροπής – Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 58 π.δ. 26/2012
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Διορισμός δικαστικών λειτουργών του Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων ως αντιπροσώπων δικαστικής αρχής και εφόρων – Τροποποίηση άρθρου 68 π.δ. 26/2012
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ – ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 37 – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ – ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 37 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Β’ – ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ – Άρθρο 38 – Σκοπός
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 – ΑντικείμενοΆρθρο 39 – Αντικείμενο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Δομή γραπτού διαγωνισμού Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 9 ν. 4765/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 – Αναπλήρωση του Προέδρου του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 2 και άρθρου 6 π.δ. 57/2007Άρθρο 41 – Αναπλήρωση του Προέδρου του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 2 και άρθρου 6 π.δ. 57/2007
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 – Επίδομα Συμβούλων Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 21 ν. 4940/2022
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 43 – Γραμματείς Αποκεντρωμένων Διοικήσεων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 6Α και παρ. 6 άρθρου 6Β ν. 3852/2010Άρθρο 43 – Γραμματείς Αποκεντρωμένων Διοικήσεων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 6Α και παρ. 6 άρθρου 6Β ν. 3852/2010
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 – Έξοδα παράστασης Προέδρου Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας – Τροποποίηση άρθρου 18 π.δ. 74/2011 και άρθρου 37 π.δ. 75/2011Άρθρο 44 – Έξοδα παράστασης Προέδρου Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας – Τροποποίηση άρθρου 18 π.δ. 74/2011 και άρθρου 37 π.δ. 75/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Απαλλαγή μισθωμάτων ενοικιαζόμενων αγρών ιδιοκτησίας δήμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 – Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης της εφαρμογής της νομοθεσίας για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 39 ν. 4830/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Μεταβατικές διατάξεις για τη λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς – Τροποποίηση παρ. 7, 8 και 9 άρθρου 46 του ν. 4830/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Γ’ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 48 – Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Γ’ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 48 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Δεκεμβρίου 2023, 16:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Ιανουαρίου 2024, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
16 Σχόλια 96 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Μετά από μελέτη του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών» που έχει τεθεί σε διαβούλευση, με σκοπό την περαιτέρω υποστήριξη της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στις εκλογικές διαδικασίες και λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες όλων των κατηγοριών ατόμων με αναπηρία η Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας καταρχήν χαιρετίζει τις προβλέψεις των άρθρων 1, 2, 8, 13, 31, 32 και 33 αυτού και προτείνει κατ’ άρθρο τη συμπερίληψη των εδαφίων που περιέχοναι σε αγκύλες ( [] ):
Άρθρο 1 -Σκοπός
Σκοπός του Μέρους Α’ είναι:
α) ο εκσυγχρονισμός του τρόπου εκλογής των ευρωβουλευτών της χώρας,
β) η εισαγωγή της δυνατότητας άσκησης του εκλογικού δικαιώματος με επιστολική ψήφο για την εκλογή των ευρωβουλευτών της χώρας και τη συμμετοχή σε εθνικό δημοψήφισμα, και
γ) η [επιπλέον των προβλέψεων του άρθρου 36 του ν.5043/2023, που εφαρμόζονται και εν προκειμένω, περαιτέρω] διευκόλυνση της συμμετοχής των ατόμων με αναπηρία στην εκλογική διαδικασία.
Για την Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας
Ο Πρόεδρος
Καθηγητής Κωνσταντίνος Στεφανίδης
Η δυνατότητα ψήφου των εκλογέων εξωτερικού είναι κατοχυρωμένη σε τουλάχιστον 115 χώρες, με μορφή: ψήφου σε προξενικά γραφεία, επιστολικής ψήφου, ψήφου δι’ αντιπροσώπου (voting by proxy), και σε ορισμένες περιπτώσεις ηλεκτρονικής ψήφου ( π.χ. στην Εσθονία). Είναι προφανές ότι οι περισσότερες χώρες διευκολύνουν την ψήφο των εκλογέων εξωτερικού για τις εθνικές ή τις ευρωπαϊκές εκλογές, όχι όμως πάντα για τις δημοτικές και περιφερειακές. Εν προκειμένω, όλα δείχνουν ότι η τελική πρόταση για την ψήφο των εκτός επικρατείας εκλογέων θα είναι μια συμβιβαστική πρόταση που δεν θα επιτρέψει τελικά σε αρκετούς από εμάς που δικαιούμαστε να ψηφίσουμε, να μπορέσουμε όντως να ασκήσουμε το εκλογικό μας δικαίωμα. Αποτελεί, ωστόσο, ένα πρώτο βήμα προς την πρόοδο.
Με πρόσφατο παράδειγμα τις βουλευτικές εκλογές και άλλες ιστορικές στιγμές, οι απόδημοι Έλληνες έχουν αποδείξει ότι μπορούν να επηρεάσουν την εξέλιξη εθνικών διαδικασιών. Ένας απόδημος Έλληνας ΔΕΝ είναι αυτός που αγνοεί την ‘‘Ελλάδα που άφησε πίσω’’ – κάθε απόδημος Έλληνας έχει τη δική του ιστορία και τον δικό του προσωπικό λόγο που τον ώθησε να μετοικήσει, διατηρώντας κατ’ επιλογήν τις περισσότερες των περιπτώσεων την ελληνική του υπηκοότητα. Για τον λόγο αυτό και με βάση την ισοτιμία και ισονομία όλων των πολιτών ανεξαιρέτως, η διαδικασία της επιστολικής ψήφου είναι κρίσιμη και κυρίως ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΗ σε όλους δίχως να αποκλείονται άτομα με εμαφανείς αλλά και ‘‘αόρατες αναπηρίες’’.
Τέλος, αυτή η διαδικασία επιτρέπει σε ΟΛΟΥΣ τους Έλληνες που ζουν σε κάθε γωνιά μίας χώρας να συμμετέχουν χωρίς να χρειάζεται να διανύσουν αποστάσεις ή να κάνουν έξοδα προκειμένου να προσεγγίσουν κάποιο εκλογικό τμήμα, όπως για παράδειγμα γίνεται τα τελευταία χρόνια στο Ηνωμένο Βασίλειο (οι αποστάσεις είναι τεράστιες και Έλληνες δε διαμένουν μόνο στις πλέον γνωστές και πολυπληθείς πόλεις τις χώρας).
Με την προσδοκία ενός καλύτερου αύριο,
Δρ. Αικατερίνη Ι. Ταβουλάρη
Πολύ καλή πρωτοβουλίες και εύχομαι το δικαίωμα επιστολικής ψήφου να επεκταθεί και σε άλλου είδους εκλογικές αναμετρήσεις (ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων χωρών της Δύσης οπως η Γαλλία).
Συχνά η κοινή γνώμη αγνοεί δεν δημιουργείται εκ του μη όντος δικαίωμα ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού. Το συγκεκριμένο δικαίωμα είναι ούτως ή άλλως συνταγματικά κατοχυρωμένο για όσους Έλληνες πληρούν τις ανάλογες ηλικιακές προϋποθέσεις, δεν τελούν υπό στέρηση του εν λόγω δικαιώματος και είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους της χώρας. Μέχρι πρότινος υφίστατο το παράδοξο ότι οι Έλληνες του εξωτερικού που ήταν νομίμως εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους της χώρας, μπορούσαν να ασκήσουν το δικαίωμα ψήφου μόνο αν ταξίδευαν στην Ελλάδα τις μέρες των εκλογικών αναμετρήσεων και μόνο αν μπορούσαν να καταβάλλουν υπέρογκα ποσά για την μετακίνηση τους, γεγονός που απέδιδε στην ενάσκηση του δικαιώματος του εκλέγειν ένα χαρακτήρα ταξικό που δεν συνάδει με τις αρχές της ισότητας αλλά και της καθολικότητας της ψήφου. Το εν λόγω νομοσχέδιο λοιπόν, απλώς διευκολύνει την άσκηση του δικαιώματος ψήφου ενώ παράλληλα απαλλάσσει τους ψηφοφόρους από ταλαιπωρία και δυσανάλογο κόστος και καταρρίπτει τον διαχωρισμό σε εκλογείς πολλαπλών ταχυτήτων.
Έλληνες από όλες τις γωνιές του κόσμου οι οποίοι έφυγαν από την Ελλάδα λόγω αντιξοοτήτων συνδεόμενων με την οικονομική και αξιακή κρίση της προηγούμενης δεκαετίας αλλά και λόγω έλλειψης οργανικών θέσεων στους τομείς εξειδίκευσης τους θα νιώσουν πλέον ότι αν το επιθυμούν μπορούν να αποτελέσουν ένα πιο ενεργό κομμάτι στην διαμόρφωση των κατάλληλων υποδομών για την βιώσιμη ανάκαμψη της χώρας, την καλυτέρευση των συνθηκών διαβίωσης των συμπολιτών που έμειναν στην Ελλάδα της κρίσης αλλά και στην δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων για την ενδεχόμενη επιστροφή τους στη χώρα.
Η ιστορία έχει άλλωστε αποδείξει ότι οι απόδημοι Έλληνες καθώς και οι απόγονοι τους έχουν συνεισφέρει υλικά και ηθικά στην πρόοδο της χώρας σε πολύ κρίσιμες περιόδους, πολλές φορές ανιδιοτελώς.
Με εκτίμηση
Μαρία Καπερώνη
Το νομοσχέδιο αυτό θα διευκολύνει την συμμετοχή στις Ευρωεκλογές Ελλήνων κατοίκων εξωτερικού (ιδίως κατηγοριών πολιτών που δεν μπορούν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα για να συμμετάσχουν σε εκλογές). Πρόκειται για θετικό βήμα, εναρμονισμένο με την πρακτική άλλων προηγμένων χωρών.
ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΗ ΨΗΦΟΣ
1)Το νομοσχέδιο αυτό θα φέρει επιτέλους την πατρίδα μας στο ίδιο επίπεδο δημοκρατικής τάξης που βρίσκονται επί δεκαετίες προηγμένες χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και το Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2024 για πρώτη φορά θα μπορούμε να κάνουμε χρήση της επιστολικής ψήφου.
2) Είναι αυτονόητο ότι τα Συνταγματικώς κατοχυρωμένα δικαιώματα των Ελληνίδων και των Ελλήνων που ζουν στο εξωτερικό είναι αδιαπραγμάτευτα. Ξεκαθαρίζεται ότι το παρόν νομοσχέδιο δεν δίνει κανένα περαιτέρω δικαίωμα σε Έλληνες πολίτες. Το μόνο που κάνει το νομοσχέδιο προς διαβούλευση είναι ότι διευκολύνει την εφαρμογή του ιερότερου και σημαντικότερου δημοκρατικού δικαιώματος που απολαμβάνει κάθε πολίτης της Ελληνικής Δημοκρατίας αλλά και κάθε ευνομούμενης πολιτείας, το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι.
3) Το νομοσχέδιο αφορά μόνο Έλληνες πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι σε εκλογικούς καταλόγους. Συμπατριώτες μας δηλαδή που αν την ημέρα των εκλογών βρίσκονταν στην Ελλάδα, θα ψήφιζαν κανονικά. Αυτοί οι άνθρωποι και μόνο θα διευκολύνονται με το νομοσχέδιο.
4) Το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα σε όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες είτε βρίσκονται εντός ή εκτός Ελλάδας να συμμετέχουν στην υψίστη δημοκρατική διαδικασία μέσω της επιστολικής ψήφου!
5) Το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει και τον ξεκάθαρα ταξικό χαρακτήρα του ζητήματος σε ότι αφορά τους πολίτες που ζουν στο εξωτερικό ή βρίσκονται στο εσωτερικό αλλά εργάζονται ή είναι ασθενείς κτλ.
Σε ότι αφορά το εξωτερικό, ως τώρα δικαίωμα συμμετοχής στις εκλογές είχαν μόνο οι προνομιούχοι, εύποροι συμπολίτες μας που μπορούσαν να διαθέσουν πολύ χρόνο και χρήματα, κοινώς οι «έχοντες», ώστε να ταξιδέψουν στην Ελλάδα. Επομένως η συμμετοχή πλέον θα μπορεί να γίνεται και από τους σκληρά εργαζόμενους συμπατριώτες μας που ζουν υπό αντίξοες συνθήκες και παλεύουν καθημερινά για να βιοποριστούν, δηλαδή τους «μη έχοντες» που αποκλείονταν λόγω ταξικών/κοινωνικών/οικονομικών κριτηρίων. Αυτό αποτελεί τεράστιο βήμα εναντίον των κοινωνικών/ταξικών διακρίσεων στη χώρα μας. Άρα τώρα πλέον, πολλές και πολλοί θα μπορούν να ψηφίσουν από τον τόπο κατοικίας τους, αντί να πρέπει να υποστούν μεγάλη ταλαιπωρία και αρκετά έξοδα για να ταξιδέψουν αεροπορικώς στην Ελλάδα ώστε να ψηφίσουν εκεί. Το ίδιο θα ισχύει και για τους νέους μας στο εσωτερικό που είναι φοιτητές ή κατά την περίοδο των εκλογών εργάζονται σκληρά στον τουρισμό ή αλλού και έως τώρα αποκλείονταν από τη διαδικασία.
6) Προστασία του περιβάλλοντος – σημειώνεται ότι η μείωση των ταξιδιών για εκλογικούς λόγους μειώνει τους ρύπους και προστατεύει και το περιβάλλον.
ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ – ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
7) Παρότι το νομοσχέδιο είναι ένα τεράστιο βήμα για τη Δημοκρατία και είναι προς τη σωστή κατεύθυνση τονίζεται ότι αφορά μόνο τις Ευρωεκλογές! Επομένως, όλα τα κόμματα οφείλουν να υπερψηφίσουν και μελλοντικό νομοσχέδιο που θα επιτρέπει την χρήση επιστολικής ψήφου σε Ελληνίδες και Έλληνες εντός και εκτός επικρατείας και στις Εθνικές εκλογές!
Ειδάλλως ένα μεγάλο τμήμα των Ελλήνων πολιτών πάλι δεν θα μπορεί να διευκολυνθεί. Άρα, ο μόνος τρόπος για να εξασφαλιστεί πλήρως η απρόσκοπτη διευκόλυνση ψήφου των Ελλήνων της Διασποράς και στις Εθνικές εκλογές είναι αν μέσω νέου νόμου υπάρχει η δυνατότητα εφαρμογής επιστολικής ψήφου.
ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ/ΨΗΦΙΑΚΗ ΨΗΦΟΣ
8)Διαχρονική μου πρόταση σε πλειάδα άρθρων και συνεντεύξεων από το 2018 για αυτό το θέμα αποτελεί η θέσπιση επιστολικής και ηλεκτρονικής/ψηφιακής ψήφου σε Εθνικές εκλογές και Ευρωεκλογές.
Σε ότι αφορά τις Εθνικές εκλογές, τονίζεται ότι και η επιστολική και η ηλεκτρονική/ψηφιακή ψηφοφορία είναι Συνταγματικώς κατοχυρωμένα δικαιώματα σύμφωνα με το Άρθρο 51.4 του Συντάγματος.
Συγκεκριμένα, το νομικό πλαίσιο υφίσταται ήδη από την Συνταγματική Αναθεώρηση που έγινε με το Ψήφισμα της 6ης Απριλίου 2001 (της Ζ’ Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων).
Εκεί σύμφωνα με το Άρθρο 51.4, σημειώνεται ότι: «…ως προς τους εκλογείς αυτούς η αρχή της ταυτόχρονης διενέργειας των εκλογών δεν κωλύει την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος με επιστολική ψήφο ή άλλο πρόσφορο μέσο…». Επομένως είναι δεδομένο ότι η δυνατότητα εφαρμογής επιστολικής αλλά και ψηφιακής/ηλεκτρονικής ψήφου (εμπίπτει στην κατηγορία «άλλο πρόσφορο μέσο») αποτελούν αμφότερα Συνταγματικώς κατοχυρωμένα δικαιώματα.
9) Τα δυο μεγαλύτερα κόμματα της χώρας, η Νέα Δημοκρατία και ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α, έχουν εφαρμόσει για τις εσωτερικές τους διαδικασίες την ηλεκτρονική/ψηφιακή ψηφοφορία, γεγονός που αποδεικνύει ότι διαθέτουν τη σχετική τεχνογνωσία.
Χαρακτηριστικά, το πρώτο ελληνικό κόμμα που καινοτομώντας παρείχε τη δυνατότητα ηλεκτρονικής/ψηφιακής ψηφοφορίας σε εκλογικές διαδικασίες για την ανάδειξη εσωκομματικών οργάνων σε όλα τα μέλη του κόμματος, είτε βρίσκονταν στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό είναι η Νέα Δημοκρατία στις 24/10/2021.
Ακολούθησε ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. που είναι το μόνο άλλο κόμμα, ως τώρα, που έχει δώσει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής/ψηφιακής ψήφου στα μέλη του (που βρίσκονταν στο εξωτερικό) να εξασκήσουν το δημοκρατικό τους δικαίωμα και ως μέλη να συμμετέχουν στην ανάδειξη Προέδρου και νέας Κεντρικής Επιτροπής. Αυτό συνέβη για πρώτη φορά κατά την αμέσως προηγούμενη εσωκομματική διαδικασία του κόμματος, στις 15/05/2022. Ακολούθως συνέβη δυο φορές κατά την πρόσφατη εσωκομματική διαδικασία για την ανάδειξη του σημερινού Προέδρου του κόμματος, στις 17 και 24 Σεπτεμβρίου 2023.
10) Επομένως, αφού το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης εφαρμόζει ηλεκτρονική/ψηφιακή ψηφοφορία στις εσωτερικές διαδικασίες για τα μέλη του που ζουν στο εξωτερικό τεκμαίρεται ότι δεν θα πρόβαλε την παραμικρή αντίρρηση ή ενδοιασμό ως προς το να δοθεί το ίδιο δικαίωμα στα ίδια άτομα σε άλλη μεν εκλογική διαδικασία που θα διεξάγεται όμως με τον ίδιο τρόπο. Δηλαδή κοινώς στα μέλη του που ζουν στο εξωτερικό, ώστε να ψηφίζουν ηλεκτρονικά/ψηφιακά από το εξωτερικό. Κατ’ επέκταση, στα πλαίσια της ισότητας, της ισονομίας, της ισοπολιτείας, της δικαιοσύνης και της συμπεριληπτικότητας όλων των Ελλήνων πολιτών, δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί (από τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α) τυχόν απόφαση στέρησης εξάσκησης (μέσω της ηλεκτρονικής/ψηφιακής ψήφου) των Συνταγματικώς κατοχυρωμένων δημοκρατικών δικαιωμάτων όλων των Ελληνίδων και όλων των Ελλήνων που ζουν στο εξωτερικό μολονότι δεν είναι μέλη του κόμματος.
11) Συνοψίζοντας, το γεγονός ότι τα δυο μεγαλύτερα κόμματα ασπάζονται και εφαρμόζουν για τις εσωτερικές τους διαδικασίες την ηλεκτρονική/ψηφιακή ψηφοφορία σημαίνει ότι διαθέτουν το τεχνικό υπόβαθρο, αποδέχονται ότι η διαδικασία είναι αδιάβλητη και εμπράκτως την εμπιστεύονται. Η εφαρμογή της ηλεκτρονικής/ψηφιακής διαδικασίας μειώνει την περιττή χρήση χαρτιού για ψηφοδέλτια και τονώνει και την οικολογική συνείδηση των πολιτών.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
12) Εν κατακλείδι, η εισαγωγή της επιστολικής ψήφου στις Ευρωεκλογές είναι ένα σπουδαίο βήμα για τη δημοκρατία μας και είναι μοναδική ευκαιρία για όλα τα κόμματα να συναινέσουν και να βρεθούν στην σωστή πλευρά της ιστορίας ψηφίζοντας το παρόν νομοσχέδιο. Το ίδιο πρέπει να συμβεί αργότερα με νέο νομοσχέδιο εισαγωγής της επιστολικής ψήφου στις Εθνικές εκλογές. Μετέπειτα, πρέπει να εισαχθεί σε Εθνικές Εκλογές και Ευρωεκλογές και η δυνατότητα χρήσης της ηλεκτρονικής/ψηφιακής ψήφου.
Μιχάλης Αράπης – LLB, LLM, MA
Νομικός, Πρόεδρος – Ε.Κ.Ο. Επιστημόνων Ηνωμένου Βασιλείου (Η.Β).
Αντιπρόεδρος της Ελληνορθοδόξου Κοινότητας Κάρντιφ
και Νοτίου Ουαλίας στο Ηνωμένο Βασίλειο
Τα αρθρα ο,η στην αρχη των φρασεων α,β,γ να γινουν κεφαλαια. Μια γενικη παρατηρηση. Ως δασκαλος δινω ιδιαιτερη βαρυτητα στη σωστη χρηση της γλωσσας, Δηλαδη στην συνταξη, στην εκφραση με την ορθη χρηση των σημειων στιξεως(ανω τελεια,ανω και κατω τελεια, παραγραφος κλπκλπ) Ειναι απαραιτητος ο ελεχγος των προσχεδιων νομων απο ειδικους τηςγλωσσας ,φιλολογους κλπ
Το νομοσχέδιο αυτό κινητέ γενικώς σε καλή κατεύθυνση αλλά χρειάζονται μερικές επιπλέων διορθώσεις και παραδείγματα που να εξηγούν κατα περίπτωση τα άρθρα. Θα πρέπει να υπάρχει ένα εύκαμπτο σύστημα για παραλαβή φακέλων από κατοίκους εξωτερικού εξουσιοδοτημένους και ένα σύστημα επαλήθευσης της παραλαβής. Θα πρέπει η επιστροφή τησ ψήφου να γίνετε χωρίς κόστος στον ψηφοφόρο αλλιώς υπάρχει ζήτημα ισότητας και συμμετοχής στην ψηφοφορία με βάση την οικονομική δυνατότητα του καθενός, κάτι που είναι αντισυνταγματικό.
Πολύ καλό πρώτο βήμα.
θα πρέπει να καθιερωθεί και στις Εθνικές εκλογές
ευχαριστούμε που το κάνετε…
Η Ελλάδα είναι, σε μεγάλο βαθμό, ναυτική χώρα και ένα σημαντικό μέρος των Ελλήνων πολιτών, δεν θεωρούνται μεν απόδημοι, έχοντας επισήμως την μόνιμη κατοικία τους στην Ελλάδα, περνούν όμως ένα μεγάλο μέρος τού χρόνου σε ταξίδια σε όλο τον κόσμο με τα πλοία τής ποντοπόρου ναυτιλίας.
Με την καθιέρωση παράλληλα και της ψήφου των αποδήμων, είναι ευκαιρία να δοθεί η δυνατότητα και στους Έλληνες ναυτικούς να ψηφίσουν από το εξωτερικό, μέσω επιστολικής ψήφου.
Ο ναυτικός δεν έχει μόνιμη κατοικία στο εξωτερικό. Όταν βρίσκεται σε ταξίδι εκτός Ελλάδος, δεν έχει καν προσωρινή κατοικία στη στεριά (π.χ. ένα ξενοδοχείο). Ο ναυτικός το μόνο που γνωρίζει είναι ότι την τάδε του μηνός το πλοίο του θα βρίσκεται αγκυροβολημένο π.χ. στη Βερακρούζ τού Μεξικού, το Κέιπ Τάουν τής Νότιας Αφρικής ή την Σαγκάη τής Κίνας, εκτός απροόπτου ή αλλαγής δρομολογίου.
Συνεπώς, μαζί με την πλατφόρμα για την ψήφο των αποδήμων, μπορεί να δημιουργηθεί και μία πλατφόρμα δήλωσης επιθυμίας άσκησης του εκλογικού δικαιώματος από το εξωτερικό μέσω επιστολικής ψήφου μόνο για ναυτικούς και μόνο για μία φορά. Ο ναυτικός, μετά την ταυτοποίηση του επαγγέλματός του και της κατάστασής του εν πλω, θα δηλώνει την χώρα και την πόλη προτίμησης, χωρίς την ανάγκη δήλωσης διεύθυνσης κατοικίας ή προσωρινής διαμονής εκεί και χωρίς αυτή η δήλωση να συνεπάγεται ότι θα θεωρείται κάτοικος εξωτερικού, με τις όποιες νομικές συνέπειες αυτό επιφέρει.
Έτσι, ο ναυτικός θα παραλαμβάνει τον φάκελο επιστολικής ψηφοφορίας από το κοντινότερο ελληνικό προξενείο ή πρεσβεία, τα τοπικά γραφεία τής ναυτιλιακής εταιρείας, την τοπική ελληνική προξενική λιμενική αρχή ή ακόμα και από την τοπική λιμενική ή αστυνομική αρχή τής χώρας αγκυροβόλησης, κατόπιν διακρατικής συνεννόησης ή άλλον φορέα που θα του υποδειχθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών ανά περίπτωση, αποστέλλοντας στη συνέχεια την επιστολή με την ψήφο του στην Ελλάδα μέσω του τοπικού ταχυδρομείου ή κούριερ. Οι δηλώσεις για τους ναυτικούς καλό είναι να γίνονται σε κοντινό στις εκλογές χρόνο, ώστε να γνωρίζει με όσο το δυνατόν περισσότερη ακρίβεια ο κάθε ναυτικός τον τόπο που θα βρίσκεται στον κόσμο, κατά την ημερομηνία για την οποία θα ερωτηθεί, λαμβάνοντας βεβαίως υπόψιν και τον χρόνο που απαιτείται για τα διαδικαστικά μέρη και τις ταχυδρομικές αποστολές. Για τις αποστολές των φακέλων θα μπορούσαν ακόμα να επιστρατευθούν και οι ναυτιλιακές εταιρείες, όπου χρειάζεται.
Οι Έλληνες ναυτικοί έχουν τις οικογένειες και τις περιουσίες τους στην Ελλάδα και ενισχύουν το ακαθάριστο εθνικό προϊόν τής χώρας εισάγοντας συνάλλαγμα από το εξωτερικό. Παρότι απουσιάζουν αναγκαστικά από την χώρα για μεγάλα χρονικά διαστήματα, πληρώνουν κανονικά φόρους στην Ελλάδα, πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές, καταθέτουν το ξένο συνάλλαγμα που αποκτούν ως εισόδημα στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα, είναι, συνεπώς, καθόλα παραγωγικοί πολίτες τής ελληνικής κοινωνίας, πέραν του δεδομένου ότι αποτελούν και αυτοί πρεσβευτές τού ελληνισμού σε όλο τον κόσμο. Αξίζει λοιπόν, επ’ ευκαιρία των τόσο σημαντικών πολιτικών πρωτοβουλιών για την ψήφο από το εξωτερικό και την επιστολική ψηφοφορία, η πολιτεία να μεριμνήσει και για το δικαίωμα αυτών των ανθρώπων να ασκήσουν, κατά το μέτρο τού εφικτού, να συμμετέχουν στις εκλογικές διαδικασίες.
Κατ’ αντίστοιχο τρόπο, μπορεί να δημιουργηθεί πλατφόρμα και για τους ναυτικούς τής εγχώριας εμπορικής και επιβατικής ναυτιλίας, καθώς και της διεθνούς επιβατικής, προς Τουρκία και Ιταλία, για τις περιπτώσεις ναυτικών που αυτό χρειάζεται. Με την ίδια λογική, θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν και οι υπάλληλοι των αεροπορικών εταιρειών.
Το Υπουργείο Εσωτερικών μπορεί να έρθει σε διαβούλευση με τους φορείς που εκπροσωπούν τούς ναυτικούς, όπως το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, ο Οίκος Ναύτου, το Ν.Α.Τ. κ.α.
Να γίνει σε όλες τις εκλογές να ισχύει η επιστολικη ψηφος
Καλό ευρωεκλογές να γίνει και εκλογες τοπικής αυτοδιοίκηση και για κυβέρνηση
Σωστά να γίνεται επστολικη ψηφος
Να γίνει και σε εκλογες για αυτοδιοίκηση και για κυβέρνηση
Καλό θα είναι αυτό το μέτρο να έχει ισχύ και για τις βουλευτικές εκλογές!
Γενικά θα αναφέρω τα παρακάτω.
α) Να αιτιολογηθεί το ποσό των 20000 € για το παράβολο συμμετοχής.
β) Να μην επιστραφεί το ποσό σε κανένα κόμμα ανεξάρτητα από την εκλογική κατάταξη.
γ) Να επιστραφεί μόνο σε όσους συνδυασμούς τελικά δεν λάβουν έγκριση από το τμήμα του Άρειου Πάγου αφού δεν προκαλούν έξοδα.
δ) Να ανοίγει ο εκλογέας τον φάκελο ΜΟΝΟ σε κάποια δημόσια υπηρεσία, να διασφαλίζεται η απομόνωση του χώρου άσκησης του εκλογικού δικαιώματος, και να καταστρέφονται άμεσα όσα περιττά έγγραφα υπάρχουν.
ε) Να επιτραπεί μόνο σε όσους βρίσκονται εκτός Επικράτειας και σε όσους έχουν κινητικά προβλήματα και όχι σε άτομα με νοητικές ειδικές ανάγκες (υπάρχει άρθρο για αυτό), μαθητές φοιτητές και γονείς των παραπάνω.
στ) Να διαγραφεί η παράγραφος για την ιδιωτική εκτύπωση ψηφοδελτίου αφού καταργεί την έννοια «όμοια ψηφοδέλτια» και επιτρέπει την όποια κατάργηση της «μυστικής ψήφου»
ζ) Να γίνει σαφές πως το αποδεκτό ψηφοδέλτιο είναι με σημείωση Χ ή + ή όποιο άλλο αλλά να είναι σαφές και μοναδικό διαφορετικά είναι προφανής η κατάρριψη της μυστικής ψήφου αφού εύκολα «σημαδεύεται».
Συγχαρητήρια για το νομοσχέδιο της επιστολικής ψήφου. Θα πρέπει και η Ελλάδα να ακολουθήσει αυτό που ήδη ακολουθούν άλλες αναπτυγμένες χώρες είτε της Ε.Ε. είτε των ΗΠΑ.
Αυτό θα πρέπει να επεκταθεί και στις εθνικές αλλά και στις αυτοδιοικητικές εκλογές με επόμενο και τελικό στάδιο την ηλεκτρονική ψήφο μέσω των νέων ψηφιακών συστημάτων όπως ΗΥ, pc, tablet, κινητών τηλεφώνων (smartphone) κλπ.
Το σύστημα αυτό ήδη χρησιμοποιείται και στη χώρα μας από ΝΠΔΔ, οργανισμούς, ενώσεις κλπ με απόλυτη επιτυχία που διασφαλίζει πρώτα απ΄ όλα την εγκυρότητα και την μοναδικότητα της ψήφου από τον ψηφίσαντα.
Ok bravo