• ‘Άρθρο 14. Αρμοδιότητες του Προεδρείου. Το έργο του ΣΑΕ ειδικά τα 4 χρόνια μετά την εκλογή των οργάνων του βάση του νόμου 3480 ήταν σημαντικό αλλά αγνοήθηκε από τις αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες. Οι εισηγήσεις και προτάσεις για θέματα της ομογένεια αγνοήθηκαν και παρέμειναν ανανταπάντητες. Δεν τηρήθηκαν οι διαδικασίες από μέρους της Ελληνικής Πολιτείας όπως που προβλέπονταν στον νόμο 3480/2006. παρά το ότι ελληνική πολιτεία συμμετείχε ενεργά στα λειτουργικά έξοδα του ΣΑΕ. Με το νέο Νομοσχέδιο όπου η λειτουργία του ΣΑΕ στα πλαίσια της αυτοχρηματοδότησής του σε όλα τα επίπεδα εξαρτάται αποκλειστικά από το ίδιο. Υπάρχουν ανησυχίες και πολλά ερωτηματικά κατά πόσο η ελληνική πολιτεία χωρίς δεσμεύσεις θα ανταποκριθεί στον ρόλο του ΣΑΕ . Το ΣΑΕ σύμφωνα με το άρθρο 14 διατυπώνει γνώμη σε σχέδια νόμου που αφορούν τον απόδημο ελληνισμό . Η προαιρετική λήψη της γνώμης του ΣΑΕ μέχρι σήμερα δεν μας έβγαλε πουθενά , παρότι υπήρχε η σχετική ευχέρεια της Κυβέρνησης , σχεδόν ποτέ δεν ζητήθηκε η γνώμη του ΣΑΕ πριν την κατάθεση σχεδίου νόμου που να αφορά τον Απόδημο Ελληνισμό. Είναι ε σκόπιμο και αναγκαίο να συμπεριληφθεί στο νέο νομοσχέδιο ότι οι αρμόδιοι βουλευτές και υπουργοί για σημαντικά ζητήματα, ρυθμίσεις και προτεινόμενα νομοσχέδια που αφορούν κυρίως και αμέσως την ς Ομογένεια υποχρεωτικά να αποστέλλονται προς το ΣΑΕ για λήψη της γνώμης του. Η ρύθμιση αυτή θα ανεβάσει και το κύρος του ΣΑΕ και το Καθιστά υποχρεωτικά και ισότιμο συνομιλητή της Κυβέρνησης για θέματα του Απόδημου Ελληνισμού.