• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου' | 3 Μαΐου 2019, 02:27

    Ορισμένες παρατηρήσεις αναφορικά με τις παραγράφους 6α και 6β του άρθρου 21 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου. Στην παρ. 6α του άρθρου 21 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου χαρακτηρίζεται ως "τυπικό προσόν" η άριστη γνώση της αγγλικής και της γαλλικής ή άλλης γλώσσας της ΕΕ. Στον υφιστάμενο Οργανισμό του ΥΠΕΞ και ειδικότερα στο άρθρο 15 παρ. 6 ναι μεν προβλέπεται η άριστη γνώση της αγγλικής και κάποιας εκ των γαλλικής/αραβικής/γερμανικής/ρωσικής/ισπανικής/κινεζικής, εντούτοις χαρακτηρίζεται ως "ειδικό προσόν" που πρέπει να πληρεί ο υποψήφιος. Γνωρίζουμε ότι με την υφιστάμενη διατύπωση οι υποψήφιοι Ακόλουθοι Πρεσβείας εξετάζονταν τόσο γραπτά όσο και προφορικά στις ξένες γλώσσες. Γνωρίζουμε επίσης ότι οι υποψήφιοι για την ΕΣΔΔΑ αποδεικνύουν το "τυπικό προσόν" της ξένης γλώσσας με σχετικό πιστοποιητικό επιπέδου Γ2. Αν με την αλλαγή της διατύπωσης επιχειρείται η κατάργηση των εξετάσεων στις ξένες γλώσσες για τους υποψήφιους Ακολούθους Πρεσβείας και στόχος είναι η απόδειξη της γλωσσομάθειας τους με τα ανάλογα πιστοποιητικά επιπέδου Γ2 τότε το σχέδιο νόμου στο συγκεκριμένο σημείο είναι προς την λάθος κατεύθυνση. Η εξέταση της γλωσσομάθειας του υποψήφιου Ακολούθου Πρεσβείας οφείλει να είναι ενδελεχής και να μην εδράζεται σε αμφιβόλου ποιότητας πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, τα οποία μεταξύ άλλων μπορεί και να έχουν χορηγηθεί σε παρελθόντα χρόνο με μεγάλη απόσταση από το σήμερα. Επιπρόσθετα, η αναφορά στα μαθήματα που θα πρέπει να δώσει ο υποψήφιος είναι εξίσου ατυχής. Οι Διεθνείς Σχέσεις και το Διεθνές Δίκαιο προβλέπεται να εξετάζεται ως ένα μάθημα γεγονός ασύμβατο με το περιεχόμενο των δύο επιστημονικών πεδίων. Περαιτέρω, ο υποψήφιος θα πρέπει να εξετάζεται και σε ένα από τα τρία εξεταζόμενα μαθήματα της ΕΣΔΔΑ, μία πρόβλεψη εντελώς αχρείαστη που επιβαρύνει έτι περαιτέρω χωρίς προφανή λόγω τις εξετάσεις Ακολούθων Πρεσβείας. Συμπερασματικά, μεταξύ των στόχων του σχεδίου Νόμου είναι και η επιστροφή της διεξαγωγής του Διαγωνισμού στην Εθνική Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Η επιλογή του συντάκτη του σχεδίου νόμου να αναλάβει άλλος φορέας την διεξαγωγή του διαγωνισμού είναι εν μέρει δικαιολογημένη και αποτελεί απτό δείγμα της αδυναμίας των διπλωματικών υπαλλήλων να αντισταθούν σε μη αξιοκρατικές επιλογές κυρίως τέκνων συναδέλφων τους. Εντούτοις και ο τρόπος διεξαγωγής των εξετάσεων όπως αυτός περιγράφεται στο σχέδιο Νόμου φαντάζει παρωχημένος. Ο διπλωματικός υπάλληλος επιτελεί εντελώς διαφορετικό ρόλο από αυτόν του δημοσίου υπαλλήλου που επανδρώνει την Δημόσια Υπηρεσία στην Ελλάδα και στο βαθμό που αυτό δεν γίνεται κατανοητό από τον νομοθέτη η παρούσα προσπάθεια στο συγκεκριμένο σκέλος της δεν συγκεντρώνει ιδιαίτερες πιθανότητες να ευδοκιμήσει.