• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝ ΤΥΠΟΥ' | 6 Μαΐου 2019, 13:09

    Αποσπασματικές διατάξεις άσκησης Δημόσιας Διπλωματίας Έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι τo Σχέδιο του Νέου Οργανισμού του ΥΠΕΞ περιέχει διατάξεις σχετικές με την άσκηση της Δημόσιας Διπλωματίας (άρθρο 40, παρ. στ΄, άρθρο 18 παρ. 1, παρ. 2 & παρ. 3, εδάφιο δ΄), γεγονός το οποίο, καταρχήν, μπορεί να χαρακτηρισθεί θετικό, υπό την έννοια ότι αρχίζει να γίνεται αντιληπτή η θετική και απαραίτητη συνεισφορά της άσκησης της Δημόσιας Διπλωματίας προς την κατεύθυνση της υλοποίησης των επιδιώξεων, στόχων και προώθησης των συμφερόντων της Χώρας στο διεθνές πεδίο. Τίθεται, όμως, το ερώτημα εάν πράγματι οι συντάκτες του υπό ψήφιση Νομοσχεδίου θεωρούν ότι οι προτεινόμενες διατάξεις ενδυναμώνουν και εξορθολογίζουν τον τρόπο άσκησης της Δημόσιας Διπλωματίας προς όφελος του Δημοσίου συμφέροντος. Η εισαγωγή αποσπασματικών διατάξεων περί Δημόσιας Διπλωματίας και, κυρίως, η παρατηρούμενη αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης και συγκεκριμένα με διατάξεις της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης & Επικοινωνίας που ορίζουν επακριβώς το αντικείμενο και την άσκηση της Δημόσιας Διπλωματίας, θα δημιουργήσουν μια σειρά από προβλήματα: -θα αποσυντονίσουν και θα διασπάσουν το έργο της Δημόσιας Διπλωματίας -θα αποδυναμώσουν την εικόνα της Ελλάδας και την ενιαία φωνή της χώρας στο εξωτερικό -θα διαιωνίσουν την πρακτική που ήταν και παραμένει η Αχίλλειος πτέρνα της Δημόσιας Διοίκησης, δηλαδή η αποσπασματική εφαρμογή πολιτικών χωρίς σχεδιασμό. Τίθενται, λοιπόν, τα ερωτήματα: Ποιους ακριβώς εθνικούς στόχους και ποιο δημόσιο συμφέρον εξυπηρετούν οι εν λόγω προβλέψεις (άρθρο 40, παρ. στ΄, άρθρο 18 παρ. 1, παρ. 2 & παρ. 3, εδάφιο δ΄) του Οργανισμού; Πιο συγκριτικό πλεονέκτημα θα αποκτήσει η Δημόσια Διπλωματία από την εν λόγω αποσπασματική ρύθμιση με αλληλοεπικαλύψεις διατάξεων άλλου δημόσιου φορέα;