• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ' | 6 Μαΐου 2019, 18:08

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ Παραθέτουμε παρατηρήσεις του Συλλόγου μας, κατ΄ άρθρο, επί του σχεδίου νόμου: Άρθρο 3: Παράγραφος 1 αυτονόητη, παράγραφος 2 αόριστη και εκτός αρμοδιοτήτων Υπουργείου Εξωτερικών (αποτελεί αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού και της Γενικής Γραμματείας Κυβέρνησης). Άρθρο 7: Παράγραφος 2 ξέφυγε η διόρθωση του προηγούμενου σχεδίου για τον ανύπαρκτο βαθμό των υπαλλήλων των Κλάδων Εμπειρογνωμόνων και Ο.Ε.Υ, η οποία έγινε στα άρθρα 5 και 6. Άρθρο 9: Παράγραφος 3 δίνεται η δυνατότητα με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών η σύσταση διυπουργικών επιτροπών συνεργασίας, οι οποίες όμως θα έπρεπε να συστήνονται είτε με απόφαση του Πρωθυπουργού είτε με κοινές υπουργικές αποφάσεις. Άρθρο 12: Παράγραφος 1γ, μέχρι τώρα η εποπτεία του Ινστιτούτου Βενετίας ήταν από κοινού με το Υπουργείο Παιδείας. Παράγραφος 1δ περιττή. Παράγραφος 3 ανοίγει τεράστιο παράθυρο υπερχρηματοδότησης σε διάφορους φορείς (Πανεπιστήμια και του εξωτερικού εφόσον δεν περιορίζεται και Ερευνητικά Κέντρα). Παράγραφος 4 προβληματική καθώς η Γενική Επιθεώρηση μέχρι σήμερα δεν έχει αρμοδιότητα ελέγχου της Κεντρικής Υπηρεσίας και των περιφερειακών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εξωτερικών και ως εκ τούτου δεν έχει γνώση των κανόνων οικονομικής διαχείρισης Ν.Π.Ι.Δ. Εξάλλου, η οικονομική διαχείριση των Ν.Π.Ι.Δ. διέπεται από ειδικές διατάξεις. Άρθρο 15: Παράγραφος 1 Δεν υπάρχει αναφορά σε αρμοδιότητα ελέγχου της Κεντρικής Υπηρεσίας και των Περιφερειακών Υπηρεσιών. Παράγραφος 3 δίνεται αόριστη αρμοδιότητα επί της Κεντρικής Υπηρεσίας σε Αναπληρωτή Γενικό Επιθεωρητή χωρίς περαιτέρω εξειδίκευση. Παράγραφος 11 συστήνεται το γραφείο οικονομικού ελέγχου με αποστολή του τον έλεγχο νομιμότητας (?) των δημοσιονομικών πράξεων του Υπουργείου λειτουργώντας εισηγητικά και επιβοηθητικά και για αυτό τον λόγο είναι αναγκαία η σύσταση τεσσάρων θέσεων λογιστών, για να επικουρούν τον έλεγχο νομιμότητας, γεγονός που αντιβαίνει στις κείμενες διατάξεις. Άρθρο 17: Παράγραφος 3 εισάγει εξαίρεση σε ότι αφορά την μισθοδοσία των νομικών συμβούλων με έμμισθη εντολή. Παράγραφος 5 η Γραμματεία του Γραφείου δεν αποτελεί αρμοδιότητα υπαλλήλου του Κλάδου Πτυχιούχων Διοικητικών Άρθρο 18: Παράγραφος 2 προσπαθεί να νομιμοποιήσει δαπάνη αποδελτίωσης τύπου, η οποία κρίθηκε μη νόμιμη από την Υπηρεσία Παρέδρου Ελεγκτικού Συνεδρίου. Άρθρο 20: Για πρώτη φορά οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Εθιμοτυπίας περιλαμβάνονται στον Οργανισμό του Υπουργείου Εξωτερικών και όχι στο Προεδρικό Διάταγμα για την διάρθρωση της Κεντρικής Υπηρεσίας. Η αιτία για αυτή την καινοτομία είναι η αναφορά στους 16 μονίμους διοικητικούς υπαλλήλους, οι οποίοι έχουν ειδικότητα οδηγού (ΔΕ ΟΔΗΓΩΝ) οι οποίοι αποκτούν με την μετονομασία τους την δυνατότητα μετάθεσης σε Αρχές της Εξωτερικής Υπηρεσίας. Άρθρο 21: Παράγραφος 6 (μισθοδοσία ακολούθων) έρχεται σε αντίθεση με την παράγραφο 8 (μισθοδοσία αποσπασμένων) και με την μισθοδοσία των σπουδαστών του Τμήματος ΟΕΥ, οι οποίοι λαμβάνουν μισθοδοσία Ενιαίου Μισθολογίου. Επιπλέον η αναφορά για την κάλυψη των δαπανών μισθοδοσίας των σπουδαστών του Τμήματος Διπλωματικής Κατεύθυνσης από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εξωτερικών έρχεται σε αντίθεση με την ακολουθούμενη μέχρι σήμερα πρακτική, καθώς η μισθοδοσία των σπουδαστών της ΕΣΔΔΑ γίνεται από κοινοτικούς πόρους. Άρθρο 22: Παράγραφος 7 συστήνει 4 επιπλέον θέσεις διοικητικών υπαλλήλων. Παράγραφος 10 αμφίβολης πρακτικής εφαρμογής η δυνατότητα είσπραξης τελών, προτιμότερη η θέσπιση ηλεκτρονικού παραβόλου. Άρθρο 31: Η Επιτροπή της παραγράφου 3 έχει κωλύματα ως προς την σύνθεσή της. Ο ΣΤ΄ Γενικός Διευθυντής ως ΓΔΟΥ του Υπουργείου έχει ασυμβίβαστο ως εκκαθαριστής της δαπάνης να συμμετέχει σε επιτροπές ανάθεσης δαπανών, ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας δεν μπορεί να είναι τακτικό μέλος της, ο δε προϊστάμενος της Διεύθυνσης Προμηθειών εισηγητής των θεμάτων, αφού δεν έχει τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις. Εξάλλου και στο άρθρο του ισχύοντος Οργανισμού περί Τεχνικού Συμβουλίου ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας έχει θέση εισηγητή για όλα τα θέματα αρμοδιότητας Τεχνικής Υπηρεσίας, ενώ δεν μετέχει στην σύνθεση του Τεχνικού Συμβουλίου. Άρθρο 48: Παράγραφος 1 δεν είναι δυνατή η εφαρμογή της καθώς δεν είναι δυνατή η καταβολή ταυτόχρονης μισθοδοσίας σε απερχόμενο και νέο Πρέσβυ λόγω έλλειψης οργανικών θέσεων. Άρθρο 67: Προβληματική η εφαρμογή του από την αρχή έως το τέλος. Ποια κοινοτική χώρα δεν δέχεται το έντυπο Ε112 ώστε εκεί να εφαρμόζονται οι διατάξεις περί τρίτων χωρών? Τι ισχύει σε περίπτωση που υπάρχει διαφορά στο ποσό που καταβάλει ο ΕΟΠΠΥ και αυτό που έχει καταβληθεί από τις προξενικές εισπράξεις? Άρθρο 70: Απίθανη η δυνατότητα εφαρμογής του στο Υπουργείο Εξωτερικών, λόγω έλλειψης οργανικών θέσεων στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών . Άρθρο 75:Η παρ.5 προτείνουμε να παραμείνει ως έχει στον ισχύοντα Οργανισμό Άρθρο 79: Πρέπει να τεθεί όριο στον αριθμό των ειδικών αποστολών ειδάλλως παρακάμπτεται κάθε έννοια νομιμότητας. Άρθρο 83: Οι υπόλογοι των διπλωματικών και προξενικών αρχών επίσης θα πρέπει να υποβάλλουν δήλωση πόθεν έσχες πέραν των οικονομικών διαχειριστών Άρθρο 88: οι υπόλοιποι Γενικοί Γραμματείς πέραν του Υπηρεσιακού δεν έχουν δυνατότητα επιβολής πειθαρχικής ποινής? Άρθρο 93: Παράγραφος 2γ να διαγραφεί ο όρος «εφόσον υπάρχει κενή οργανική θέση», καθώς θέσεις Γραμματέων Πρεσβείας Β΄ και Α΄ είναι ενιαίες Άρθρο 101: Παράγραφος 2 η προβλεπόμενη αποζημίωση από το 1994 έχει καταργηθεί στην πράξη καθώς τυχόν καταβολή της προϋποθέτει αναστολή καταβολής της σύνταξης του υπαλλήλου. Άρθρο 119: Επαναδιατύπωση, καθώς τα τμήματα των ΣΤ1, ΣΤ3, Ε1, Ε2, Ε3 Διευθύνσεων και της Γενικής Επιθεώρησης δεν είναι θεσμοθετημένα. Τι προβλέπεται επίσης για τις Διευθύνσεις και τα Τμήματα της Γενικής Γραμματείας Αποδήμου Ελληνισμού, που είναι όσα και ο αριθμός των εκεί υπηρετούντων υπαλλήλων? Επιπλέον επιβάλλεται η σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εξωτερικών η οποία θα έχει τις αρμοδιότητες των αντίστοιχων ΓΔΟΥ του υπόλοιπου Δημόσιου Τομέα, θα έχει προϊστάμενο του κλάδου Πτυχιούχων Διοικητικών ώστε να απεμπλέξει από τα σημερινά αδιέξοδα και ασυμβίβαστα την ΣΤ΄ Γενική Διεύθυνση. Άρθρο 128. Παράγραφος 2ε έρχεται σε αναντιστοιχία αναφέροντας τους οδηγούς της παραγράφου 4 του άρθρου 20, όπου όμως γίνεται αναφορά σε διοικητικούς υπαλλήλους. Άρθρο 129: Το απολυτήριο Γυμνασίου είναι περιττολογία, αφού αφορά υποχρεωτική εκπαίδευση, το δε επαγγελματικό δίπλωμα οδήγησης δεν περιλαμβάνεται στο προσοντολόγιο του κλάδου Επιμελητών, αλλά του κλάδου Οδηγών. Άρθρο 131: Παράγραφος 2α και 2γ υπάρχει αντίφαση αφού η (α) μιλά για Έλληνες πολίτες, η δε (γ) για πολίτες της χώρας που εδρεύει η Αρχή Άρθρο 136: Παράγραφος 7 να καταργηθεί το όριο του 80% επί της αποζημίωσης του Πρέσβυ για τους επικεφαλής Προξενικών Γραφείων. Άρθρα 137, 138 και 139: Τροποποιούν μνημονιακό νόμο. Άρθρο 144: Παράγραφος 3 περί δυνατότητας χρήσης αδιαθέτων υπολοίπων καταστρατηγεί πλήρως τις ρυθμίσεις του δημόσιου λογιστικού και την αρχή της ειδικότητας των πιστώσεων του Προϋπολογισμού και είναι μη εφαρμόσιμη. Παράγραφος 4 υπάρχει ασυμβίβαστο της ιδιότητας του ΣΤ Γενικού Διευθυντή και του ΓΔΟΥ του Υπουργείου Εξωτερικών Άρθρο 149: Πρέπει να τεθούν επικαιροποιημένοι οι ΚΑΕ σύμφωνα με την νέα οικονομική ταξινόμηση Άρθρο 153: παράγραφος 12 δεν έχει νόημα ούτε δυνατότητα εφαρμογής