• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Ανδριόπουλος' | 6 Μαΐου 2019, 21:40

    Το άρθρο 69 παρ.2 στοιχ. δ. με την εισαγωγή στον ατομικό φάκελο του υπαλλήλου "εγγράφων θετικού ή αρνητικού περιεχομένου, που αφορούν στην υπηρεσιακή δραστηριότητα του υπαλλήλου και τα οποία εντάσσονται σε αυτόν με απόφαση του προϊσταμένου του ή του Υπουργού", αποτελεί την πλέον επικίνδυνη διάταξη του ΣΝ που θα οδηγήσει σε βιομηχανία εκφοβισμού με την εισαγωγή στο φάκελο αναφορών σε βάρος υπαλλήλων από άτομα άσχετα με τις Δ/νσεις που υπηρετούν και τα οποία θα προχωρούν σε αξιολογήσεις αρνητικές χωρίς μάλιστα να επωμίζονται το βάρος και τη διαδικασία απόδειξης μιας επώνυμης καταγγελίας, που απαιτεί ο νομικός μας πολιτισμός. Ο προϊστάμενος ό,τι έχει να πει για τον υφιστάμενο του το γράφει στην έκθεση αξιολόγησης την οποία υπογράφει και κρίνεται γι' αυτήν, όπως ο κρινόμενος, οι δε υπουργικές αποφάσεις λαμβάνονται κατόπιν νομοθετικής εξουσιοδότησης για αφηρημένο αριθμό προσώπων κατά ίδιο τρόπο προς αποφυγή μεροληψίας και πολιτικών σκοπιμοτήτων. (Πρόταση: ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 73 παρ.3 ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΥΠΕΞ) Στο άρθρο 73 παρ.4 με την εισαγωγή της διάταξης "Οι υπάλληλοι του Κλάδου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων δεν δύνανται να τοποθετούνται ως Προϊστάμενοι Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, εάν δεν έχουν υπηρετήσει συνολικά έξι (6) τουλάχιστον έτη σε Αρχή της Εξωτερικής Υπηρεσίας" καταργείται στην πράξη και η μοναδική θέση ευθύνης που αναλάμβανε αποκλειστικά υπάλληλος ΟΕΥ λόγω αντικειμένου δεδομένου ότι η υπηρεσία στο εξωτερικό λαμβάνει πολλάκις σε μονομελή γραφεία. Πλέον ο νέος υπάλληλος ΟΕΥ στα μονομελή γραφεία θα είναι υφιστάμενος του εκάστοτε Πρέσβυ ή Προξένου χωρίς να φέρει δικαίωμα υπογραφής για έγγραφα που στην πράξη ο ίδιος θα συντάσσει, όπως γίνεται συνήθως στην Κεντρική Υπηρεσία. Και τίθεται το ερώτημα γιατί πρέπει να προετοιμάζονται ως στελέχη υπάλληλοι ενός κλάδου μέσω ΕΣΔΔΑ με κόστος εκπαίδευσης δεκάδων χιλιάδων ευρώ ο καθείς όταν δεν έχουν στην ουσία λόγο επιτελικής στελέχωσης στο Υπουργείο Εξωτερικών ούτε καν στα Γραφεία ΟΕΥ; Με τη νέα διάταξη η πλειοψηφία των εισαχθέντων από τη δεκαετία 2010 και εντεύθεν θα συνταξιοδοτούνται από το ΥΠΕΞ ως υπάλληλοι όπως εισάγονται καθόσον ούτε στο εξωτερικό θα έχουν 6 έτη εμπειρίας για να γίνουν προϊστάμενοι, αλλά και στο εσωτερικό έχουν ελάχιστες δυνατότητες εξέλιξης αφού καμία Γ.Δ/νση και κάποιες από τις 8 Β'Δ/νσεις έχουν ΟΕΥ σε θέση προϊσταμένου αυτήν την στιγμή. (Πρόταση: ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 61 παρ. 2 ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΥΠΕΞ) Να καταργηθεί περαιτέρω η διακριτική μεταχείριση που εισάγεται στο άρθρο 75 παρ.5 α)"Επιτρέπεται η απόσπαση διπλωματικών υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών στη Γενική Γραμματεία Πρωθυπουργού, καθώς και η διάθεση υπαλλήλων στην Προεδρία της Δημοκρατίας και στη Βουλή των Ελλήνων, κατά τις κείμενες διατάξεις. Με ειδική αιτιολόγηση επιτρέπεται η απόσπαση ενός (1) υπαλλήλου σε καθένα από τα Υπουργεία καθώς και ενός (1) υπαλλήλου σε κάθε ένα από τα πολιτικά κόμματα, τα οποία εκπροσωπούνται στη Βουλή των Ελλήνων, χωρίς τους περιορισμούς της παραγράφου 1. Οι αποσπάσεις στα πολιτικά κόμματα ενεργούνται μόνον εφόσον το επιτρέπουν οι υπηρεσιακές ανάγκες του Υπουργείου." (Πρόταση: ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 74 παρ. 4 ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΥΠΕΞ "Επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών στην Προεδρία της Δημοκρατίας, στο Γραφείο Πρωθυπουργού, καθώς και η διάθεση υπαλλήλων στη Βουλή των Ελλήνων, κατά τις κείμενες διατάξεις. Επιτρέπεται, επίσης, η απόσπαση έως τριάντα (30), συνολικώς, υπαλλήλων όλων των κλάδων, εκ των οποίων έως πέντε (5) από το Διπλωματικό Κλάδο, σε πολιτικά κόμματα, τα οποία εκπροσωπούνται στη Βουλή των Ελλήνων, σε γραφεία Βουλευτών του Κοινοβουλίου και Ελλήνων Βουλευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, χωρίς τους περιορισμούς της παραγράφου 1." ΓΙΑ ΔΕ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΙΣ ΚΕΙΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.4440/2016 ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ). Δεν επιβάλλεται ούτε numerus clausus ούτε απαιτείται ειδική αιτιολόγηση για να εξηγηθεί η άσκηση του δικαιώματος του δημοσίου υπαλλήλου να συμμετάσχει στην κινητικότητα, αντιθέτως αποτελεί πρόκληση για την κάθε Υπηρεσία να βελτιώσει το δικό της εργασιακό περιβάλλον για να μην έχουν λόγους οι υπάλληλοι της να αναζητούν σε άλλους φορείς του Δημοσίου καλύτερη επαγγελματική σταδιοδρομία.