• Λαμβάνοντας υπόψη: • την παρ. 6 του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας», συνταγματικές επιταγές και απαιτήσεις της εθνικής μας νομοθεσίας, όπως : • τον ν.4488/2017, ο οποίος αναφέρει στο άρθρο 68 «Νομοπαραγωγική διαδικασία, ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων και παραγωγή επίσημων στατιστικών για τα ΑμεΑ» τα εξής: «1. Κατά το στάδιο της νομοπαραγωγικής διαδικασίας τα αρμόδια όργανα συνεκτιμούν τα δικαιώματα των ΑμεΑ, όπως αυτά περιγράφονται στη Σύμβαση και κατά τη διάρκεια της κατάρτισης σχεδίων νόμου, συνεργάζονται με το Συντονιστικό Μηχανισμό του άρθρου 69 και με το Κεντρικό Σημείο Αναφοράς του άρθρου 70 και τελούν σε διαβούλευση με αναγνωρισμένες αντιπροσωπευτικές οργανώσεις του αναπηρικού κινήματος, με άτομα και με ομάδες ατόμων που έχουν εύλογο ενδιαφέρον για τα δικαιώματα των ΑμεΑ [...]» • τον ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), με τον οποίο η χώρα μας κύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλο που τη συνοδεύει, γεγονός που συνεπάγεται την εφαρμογή της σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, η Ε.Σ.Α.μεΑ. επισημαίνει τα παρακάτω: 1. Στην ενότητα 3, η οποία αναφέρεται στο διεθνές νομικό και θεσμικό πλαίσιο εφαρμογής της Ατζέντας ΓΕΑ, ενώ υπάρχει αναφορά στη CEDAW (Σύμβαση των ΗΕ για την Εξάλειψη όλων των Μορφών Διακρίσεων κατά των Γυναικών) και στη CRC (Σύμβαση των ΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού), δεν υπάρχει αναφορά στη CRPD (Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες). Η CEDAW, αν και αναφέρεται σε όλες τις γυναίκες, δεν κάνει ειδική μνεία στα δικαιώματα των γυναικών με αναπηρία και τις πολλαπλές προκλήσεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπες. Το "κενό" αυτό έρχεται να συμπληρωθεί με το άρθρο 6 της CRPD που έχει τον τίτλο "Γυναίκες με Αναπηρίες". Επίσης, η Επιτροπή της CRPD έχει αφιερώσει το Γενικό Σχόλιο 3 στην περαιτέρω παρουσίαση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες και τα κορίτσια με αναπηρία. Ως εκ τούτου, η ΕΣΑμεΑ προτείνει να συμπεριληφθεί στην ενότητα 3 και η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες που κυρώθηκε με το ν. 4074/2012 μαζί με το προαιρετικό της πρωτόκολλο. 2. Στην ενότητα 5, η οποία αναφέρεται στο εθνικό πλαίσιο εφαρμογής της Ατζέντας ΓΕΑ, στην παράγραφο που αφορά στην "Ελληνική Πραγματικότητα", ενώ υπάρχει αναφορά στις Συστάσεις της Επιτροπής CEDAW για την Εξάλειψη των Διακρίσεων κατά των Γυναικών, δεν υπάρχει αναφορά στις συστάσεις της Επιτροπής CRPD για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες. Η επιτροπή CRPD έχει κάνει ειδική μνεία στις γυναίκες και τα κορίτσια με αναπηρία σε πολλές από τις Συστάσεις της. Ως εκ τούτου, η ΕΣΑμεΑ προτείνει στην παράγραφο που αφορά στην "Ελληνική Πραγματικότητα" της ενότητας 5, να γίνει σαφής αναφορά και στις Συστάσεις της Επιτροπής CRPD. 3. Στην ενότητα 5, η οποία αναφέρεται στο εθνικό πλαίσιο εφαρμογής της Ατζέντας ΓΕΑ, στην παράγραφο που αφορά στις "Στρατηγικές, παράμετροι, προσεγγίσεις και εργαλεία", στη διαθεματική προσέγγιση, αναφέρεται η παρ. 7 του άρθρου 2 του ν. 4604/2019, η οποία περιγράφει την "πολλαπλή διάκριση". Ωστόσο, σε αυτή την περιγραφή, ενώ αναφέρεται η αναπηρία, δεν αναφέρεται η χρόνια πάθηση, όπως στο ν. 4443/2016 (παρ. 2 άρθρο 2) που είναι η ενσωμάτωση του άρθρου 2 της Οδηγίας 2000/43/ΕΚ και άρθρου 2 της Οδηγίας 2000/78/ΕΚ. Ως εκ τούτου, η ΕΣΑμεΑ προτείνει, στη διαθεματική προσέγγιση που αναφέρεται στην παράγραφο "Στρατηγικές, παράμετροι, προσεγγίσεις και εργαλεία", της ενότητας 5, να γίνει αναφορά και του ν. 4443/2016 (παρ. 2 άρθρο 2) για να συμπεριληφθεί και η χρόνια πάθηση εκτός από την αναπηρία.