Άρθρο 22 Συμμόρφωση των υπηρεσιών που παρέχονται από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς (άρθρο 23 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882)

1. Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 193 και την παρ. 1 του άρθρου 219 του ν. 4727/2020 (Α’ 184), θεσπίζονται, υλοποιούνται και επικαιροποιούνται τακτικά επαρκείς διαδικασίες προκειμένου:
α) να ελέγχεται η συμμόρφωση των υπηρεσιών με τις απαιτήσεις του παρόντος, καθώς και η εκτίμηση που αναφέρεται στο άρθρο 14 και για την οποία εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 19,
β) να δίνεται συνέχεια στις καταγγελίες ή τις εκθέσεις που υποβάλλονται σχετικά με θέματα που αφορούν τη μη συμμόρφωση των υπηρεσιών με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας του παρόντος,
γ) να επαληθεύεται ότι ο οικονομικός φορέας έχει λάβει τα αναγκαία διορθωτικά μέτρα.
2. Αρμόδια αρχή για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της συμμόρφωσης των υπηρεσιών στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών είναι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), σύμφωνα με το άρθρο 113 του ν. 4727/2020.
Η ΕΕΤΤ εξασφαλίζει ότι το κοινό είναι ενήμερο για την ύπαρξη, τις αρμοδιότητες, την ταυτότητα, το έργο και τις αποφάσεις της και καθιστά αυτές τις πληροφορίες διαθέσιμες σε προσβάσιμη μορφή, εφόσον ζητηθεί.
3. Σε ό,τι αφορά στην παροχή υπηρεσιών που διατίθενται μέσω των ιστοτόπων και των εφαρμογών για φορητές συσκευές των οργανισμών του δημόσιου τομέα, εφαρμόζεται το Κεφάλαιο Η’ του ν. 4727/2020 και συγκεκριμένα:
α) ως προς τη συμμόρφωση των υπηρεσιών με τις απαιτήσεις του παρόντος νόμου, ισχύει το τεκμήριο συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας, κατ’εφαρμογή του άρθρου 41 του ν. 4727/2020,
β) ως προς το σκέλος υποβολής των καταγγελιών, ισχύει η δυνατότητα υποβολής παρατηρήσεων, αιτημάτων για παροχή πληροφοριών και αναφορών, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 45 του ν. 4727/2020,
γ) ως προς την παρακολούθηση και την υποβολή εκθέσεων αναφορικά με τη συμμόρφωση, εφαρμόζεται το άρθρο 47 του ν. 4727/2020,
δ) ως προς την επιμόρφωση υπαλλήλων και την ευαισθητοποίηση του κοινού, εφαρμόζεται το άρθρο 46 του ν. 4727/2020.