• Σχόλιο του χρήστη 'Παύλος Γεωργιλάς' | 11 Ιανουαρίου 2012, 23:17
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το θέμα ατο οποίο θα αναφερθώ είναι η αδειοδότηση επιχειρήσεων με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών (διοργάνωση και υλοποίηση εκδρομών/διακοπών) θαλάσσιου καγιάκ. Τα δεδομένα • Για την ίδρυση επιχείρησης εναλλακτικού τουρισμού στην Ελλάδα η άδεια που απαιτείται είναι αυτή του τουριστικού γραφείου που χορηγείται από τον Ε.Ο.Τ. • Η Λιμενική Αρχή είναι αρμόδια για την έκδοση της άδειας που σχετίζεται με την εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων αναψυχής όπως περιγράφεται στον υπ’αριθμό 20 Γενικό Κανονισμό Λιμένα (ΦΕΚ 444 Β’ / 1999). Η άδεια αυτή αφορά στη συνηθισμένη επαγγελματική δραστηριότητα σύμφωνα με την οποία κάποιος μισθώνει ένα κομμάτι παραλίας και το χρησιμοποιεί ως βάση για να εκμισθώνει κάποια μέσα αναψυχής. • Το θαλάσσιο καγιάκ είναι ένα μέσο ουσιαστικά ανύπαρκτο στην Ελληνική νομοθεσία. Ο ενοποιημένος ορισμός για το κανό και το καγιάκ στον υπ’αριθμόν 41 Γενικό Κανονισμό Λιμένα (ΦΕΚ 510 Β’ / 2006) αφ’ενός ταυτίζει δύο διαφορετικά μέσα, το κανό και το καγιάκ και αφετέρου είναι εντελώς άστοχος μια που ξεκάθαρα αναφέρεται στο μέσο που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε να εκμισθώνεται με την ώρα στις παραλίες και όχι στο πραγματικό θαλάσσιο καγιάκ. Το γεγονός αυτό φαίνεται και από τους περιορισμούς στον τρόπο χρήσης του [υπ’αριθμόν 20 Γενικός Κανονισμός Λιμένα, Άρθρο 15 (ΦΕΚ 444 Β’ / 1999)]. • Το θαλάσσιο καγιάκ λόγω του σχεδιασμού, των υλικών κατασκευής και των χαρακτηριστικών ασφαλείας του (στεγανά διαμερίσματα, περιμετρικά σκοινιά ασφαλείας, κ.ά.) είναι ένα από τα πιο αξιόπλοα μέσα. Οι αναρίθμητες αποστολές που έχουν πραγματοποιηθεί με θαλάσσια καγιάκ το αποδεικνύουν. • Το θαλάσσιο καγιάκ είναι μια ήπια δραστηριότητα που κερδίζει φίλους ανά τον κόσμο με ταχύτατο ρυθμό. Στη Μεγάλη Βρεταννία είναι μια από τις πιο δημοφιλείς θαλάσσιες δραστηριότητες και υπάρχουν αυτή τη στιγμή πάνω από ενάμιση εκατομμύριο άνθρωποι που ασκούν τη δραστηριότητα. Στις Η.Π.Α, τον Καναδά, τη Γαλλία, τις Σκανδιναβικές αλλά και πολλές άλλες χώρες, η κατάσταση είναι ανάλογη. Και ακόμη σημαντικότερο, ο ρυθμός προσέλκυσης νέων φίλων είναι ραγδαίος. Χαρακτηριστικό είναι ότι στα αστικά κέντρα της Δανίας υπάρχει χρόνος αναμονής 2-3 χρόνια για να μπει κάποιος σε λέσχη θαλάσσιου καγιάκ. Τόσο μεγάλη ζήτηση υπάρχει! • Η Ελλάδα αποτελεί ιδανικό μέρος για θαλάσσιο καγιάκ. Έτσι όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να έρθουν στη χώρα μας για διακοπές με θαλάσσια καγιάκ. • Μια επιχείρηση που προσφέρει διακοπές/εκδρομές με θαλάσσια καγιάκ δεν προσφέρει απλώς εκμίσθωση των θαλάσσιων καγιάκ αλλά ένα πλήρες πακέτο διακοπών που περιλαμβάνει περιήγηση σε μεγάλα κομμάτια ακτογραμμής αλλά και διαφορετικά νησιά (και περιοχές της ηπειρωτικής χώρας) με συνοδεία κατάλληλα εκπαιδευμένου οδηγού, φαγητά, διαμονές, μεταφορές. Σε καμία περίπτωση αυτό δεν εντάσσεται στην εκμίσθωση ενός μέσου. • Οι πελάτες είναι κατά μέσο όρο 50-60 ετών, υψηλού μορφωτικού και οικονομικού επιπέδου και στη συντριπτική τους πλειοψηφία ξένοι. Τα δημογραφικά τους στοιχεία συνεισφέρουν στην ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προφίλ του τόπου μας. • ‘Ολο και περισσότερες εταιρίες δημιουγούνται στην Ελλάδα με αντικείμενο και υπηρεσίες θαλάσσιου καγιάκ, ενώ πολλές είναι οι ξένες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα εδώ και αρκετά χρόνια . Σε παγκόσμιο επίπεδο είναι χιλιάδες οι εταιρίες με αυτό το αντικείμενο. Μιλάμε δηλαδή για μία μεγάλη τάση στο χώρο των δραστηριοτήτων και του τουρισμού. Μια τάση τόσο ισχυρά αυξητική που και να το θέλαμε δε θα υπήρχε περίπτωση να τη σταματήσουμε. Θα πρέπει λοιπόν να κάνουμε κάτι για να διασφαλίσουμε την ασφαλή διεξαγωγή της. Τα προβλήματα που προκύπτουν από τα παραπάνω • Η Λιμενική Αρχή, αισθανόμενη υπεύθυνη να ελέγξει και να εντάξει σε κάποια από τις κατηγορίες για τις οποίες είναι υπεύθυνη να αδειοδοτεί, επιμένει στην απόκτηση άδειας σχετικής με την εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων αναψυχής. Δυστυχώς, η άδεια αυτή είναι τελείως άσχετη με το αντικείμενο της δραστηριότητάς του θαλάσσιου καγιάκ και η απόκτησή της θα καθιστούσε την εκάστοτε εταιρία αυτομάτως παράνομη μια που οι υπηρεσίες των εταιρίων αυτών είναι τελείως διαφορετικές από αυτές που η συγκεκριμένη άδεια περιγράφει και προβλέπει. • Υπάρχει θέμα ασφάλειας στη χρήση του θαλάσσιου καγιάκ. Με τη γρήγορη εξάπλωση της δραστηριότητας, αναπόφευκτα αυξάνονται και οι πιθανότητες για ατυχήματα. • Υπάρχει σύγχυση/επικάλυψη αρμοδιοτήτων ανάμεσα σε υπηρεσίες διαφορετικών υπουργείων (Ε.Ο.Τ./Λιμεναρχείο) • Στραγγαλίζονται επιχειρηματικές δραστηριότητες ‘πράσινης ανάπτυξης’ λόγω έλλειψης θεσμικών πλαισίων Η πρότασή μας • Η άδεια για Τουρισμό Υπαίθρου που συζητείται στο παρών νομοσχέδιο θα πρέπει να είναι επαρκής για την οποιαδήποτε δραστηριότητα και υπηρεσία εντάσσεται στα πλαίσια του εναλλακτικού τουρισμού συμπεριλαμβανομένου του θαλάσσιου καγιάκ. • Πρόβλεψη του θαλάσσιου καγιάκ από την Ελληνική νομοθεσία και αντιμετώπισή του ως ενός αξιόπλοου πλωτού μέσου και όχι ως ενός παιχνιδιού που προορίζεται για ενοικίαση με την ώρα και χρήση σε περιορισμένο χώρο. Είναι σημαντικό να υπάρξει κάποιος ουσιαστικός κανονισμός για τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα του καθενός που ασκεί τη δραστηριότητα του θαλάσσιου καγιάκ είτε την ασκεί εμπορικά είτε για προσωπική αναψυχή. Με βάση τον κανονισμό αυτό ο κάθε υπάλληλος του Λιμενικού Σώματος (ή της Ακτοφυλακής) θα μπορεί να γνωρίζει και να ελέγχει οτιδήποτε αφορά στη σωστή και ασφαλή χρήση του θαλάσσιου καγιάκ (π.χ. σωστικά, σωσίβια, μέσα επικοινωνίας, εξοπλισμός πρώτων βοηθειών, κτλ) όπως ακριβώς κάνει με το κάθε άλλο πλωτό μέσο. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθούν οι πιθανότητες ατυχημάτων. • Για να μπορεί κάποιος να ασκεί το επάγγελμα του οδηγού θαλάσσιου καγιάκ θα πρέπει να έχει τα απαιτούμενα πιστοποιητικά. Εκτός από τα πιστοποιητικά της Βρεταννικής Ομοσπονδίας (του αυστηρότερου οργανισμού πιστοποίησης για το θαλάσσιο καγιάκ στον κόσμο) τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια κοινή πρωτοβουλία με το όνομα Euro Paddle Pass, από χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης (Γερμανία, Μεγάλη Βρεταννία, Γαλλία, Σουηδία, Σλοβενία, Ιρλανδία κ.α.) για τη δημιουργία μιας κοινής πλατφόρμας πιστοποιητικών θαλάσσιου καγιάκ. Η Ελλάδα θα πρέπει να πάρει μέρος στο σύστημα αυτό μέχρι να δημιουργήσουμε και τοπικούς μηχανισμούς εκπαίδευσης και πιστοποίησης. με τιμή, Γεωργιλάς Παύλος εκπαιδευτής θαλάσσιου καγιάκ