• Σχόλιο του χρήστη 'Κονταξάκης Χρήστος' | 4 Αυγούστου 2011, 22:55

    Μήπως σ’ αυτή την προσπάθεια θα μπορούσε να βοηθήσει και η Greenpeace: Αν σκεφτούμε τις δράσεις που αναλαμβάνουν εθελοντικά, σε ολόκληρη την υφήλιο, με εντυπωσιακά αποτελέσματα, η Greenpeace θα μπορούσε να προσφέρει τεράστια βοήθεια και στο θέμα της αλιείας, εδώ στην Ελλάδα. Στο Λας Πάλμας, στην Ισπανία, μετά από έξι ημέρες δυναμικής παρουσίας ακτιβιστών της Greenpeace πάνω σε πειρατικό σκάφος, οι αρχές της Ισπανίας δεσμεύτηκαν να αναλάβουν δράση ενάντια σε φορτίο με ψάρια που είχε αλιευθεί παράνομα στη Δυτική Αφρική και είχε προορισμό την Ευρώπη. Οι ισπανικές αρχές κήρυξαν παράνομο το φορτίο με ψάρια βάρους 200 τόνων από τη Δυτική Αφρική, που βρισκόταν πάνω στο σκάφος «Μπίναρ 4». Ακτιβιστές της Greenpeace είχαν καταφέρει να ανέβουν και να μείνουν στο σκάφος έξω από το λιμάνι Λας Πάλμας για 150 ώρες. Η πολυήμερη επιμονή των ακτιβιστών της Greenpeace ανάγκασε τις ισπανικές αρχές να δράσουν ενάντια της πειρατικής αλιείας, η οποία στερεί εισόδημα και τροφή από Αφρικανικά κράτη, ενώ αποφέρει εκατομμύρια από την προώθηση των ψαριών σε Ευρωπαϊκές αγορές. Παγκοσμίως, η πειρατική αλιεία αποφέρει από 4 ως 9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, φτάνοντας στο 20% της παγκόσμιας αλιεύσιμης ποσότητας. Η πειρατική αλιεία πραγματοποιείται καθημερινά σε κάθε ωκεανό του πλανήτη. Υπολογίζεται ότι μόνο στις θαλάσσιες περιοχές των χωρών της Υποσαχάριας Αφρικής φέρνει κέρδη ύψους ενός δις. δολαρίων κάθε χρόνο. Η πειρατική αλιεία προκαλεί επίσης μεγάλη καταστροφή στο θαλάσσιο περιβάλλον. Συχνά χρησιμοποιούνται τεράστια παραγάδια μήκους 100 χιλιομέτρων με δεκάδες χιλιάδες αγκίστρια στα οποία πιάνονται εκτός από ψάρια, φάλαινες, χελώνες, καρχαρίες ακόμα και θαλασσοπούλια που βουτούν στο νερό για να πιάσουν τα δολώματα, με αποτέλεσμα να βρίσκουν το θάνατο παγιδευμένα και πνιγμένα. 40,000 χελώνες και εκατοντάδες χιλιάδες θαλασσοπούλια πεθαίνουν κάθε χρόνο με αυτόν τον τρόπο. Στη διάρκεια της παρουσίας της Greenpeace στη Δυτική Αφρική εντοπίσθηκαν 104 αλιευτικά σκάφη με σημαίες Κορέας, Κίνας, Ιταλίας, Λιβερίας, Μπελίζ κλπ. Σχεδόν τα μισά συνδέονταν με παράνομες δραστηριότητες, που περιλαμβάνουν το ψάρεμα χωρίς άδεια και την απόκρυψη των στοιχείων του σκάφους, την αλιεία με μηχανότρατα εντός της ζώνης των 12 ναυτικών μιλίων όπου επιτρέπεται η αλιεία μόνο σε παράκτιους ψαράδες και την παράνομη μεταφόρτωση της ψαριάς (έξω από το λιμάνι του Κονάκρι, πρωτεύουσα της Γουινέας). Η πειρατεία μπορεί και πρέπει να σταματήσει. Όλες οι χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ευρωπαϊκών, έχουν σημαντικό μερίδιο ευθύνης αφού επιτρέπουν στα πειρατικά σκάφη την πρόσβαση στα λιμάνια και τις αγορές τους. Οι χώρες θύματα της πειρατείας πρέπει να βοηθηθούν ώστε να μπορέσουν να προστατέψουν τις θάλασσές τους και να εξασφαλίσουν τροφή και εισόδημα στις τοπικές κοινωνίες.