• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΟΓΙΒΑΝΗς ΓΕΩΡΓΙΟς' | 5 Ιανουαρίου 2012, 13:38

    H τελικη αποφαση ειναι υποχρεωμενη να διαβει και ενα αλλο σοβαρο σκοπελο , αυτο που αναφερεται στις λεγομενες ρητρες. Ειναι επιτακτικη αναγκη περαν των οποιων προτασεων και εισηγησεων αστυνομο-στρατιωτικου χαρακτηρα και μορφης να ανατρεξουμε σε αυτο το ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ. Ειδικοτερα στην ερμηνεια-προσαρμογη των λεγομενων ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΡΗΤΡΩΝ καθως και της ΡΗΤΡΑς ΑΝΩΤΕΡΑς ΒΙΑς. Η ρητρα ανωτερας βιας γνωστη στους ναυτιλιακους κυκλους και ως ACT OF GOD ή FORCE MAJEURE, προβλεπει την απαλλαγη πασης ευθυνης πλοιαρχου μεταξυ αλλων και στην περιπτωση πολεμικης ΄η πειρατικης ενεργειας,(stages ennemies-robbery). Απο την αλλη, η ΡΗΤΡΑ ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΠΟΛΕΜΟΥ, γνωστη ως WAR CLAUSE, περαν των οποιων εξειδικευσεων μπορει να εχει κατα ταξιδι, γενικα προβλεπει οτι ο πλοιαρχος δεν θα θεσει σε ΚΙΝΔΥΝΟ το ΠΛΟΙΟ και το ΠΛΗΡΩΜΑ. Οπως γινεται αντιληπτο αυτες οι ρητρες -αν υπαρχουν- σε ναυλοσυμφωνα πλοιων που διαπλεουν HIGH RISK AREAS ,λειτουργουν υπερ και κατα της δικαιοδοσιας πλοιαρχου. ΕΝΑ ΤΥΠΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: παρενθεση Σε πολλες περιπτωσεις πλοιαρχοι αρνουνται να ακολουθησουν τις υποδειξεις της ομαδος ασφαλειας για αλλαγη της πορειας προς το σημειο εξοδου απο την οριοθετημενη επικινδυνη ζωνη. Επικαλουνται οικονομικους (καυσιμα) και λογους χρονοδιαγραμματος. Τι γινεται λοιπον με τις προαναφερθεισες ρητρες για τα πλοια και φορτια που διαπλεουν τις επιμαχες περιοχες? Υφιστανται, πρεπει να υφιστανται,απαιτουνται προσαρμογες, απαλειφες ... Εν κατακλειδι θεωρω οτι οι οποιες αστυνομο-στρατιωτικες επιλογες πρεπει να προσαρμοστουν στην ναυτιλιακη νομοθεσια η οποια ειναι πολυσχιδης, ετσι ωστε να υπαρξει η αγογγυστη συνεργασια πλοιου και ομαδος ασφαλειας. Ο καταλογισμος ποινικων ευθυνων σε ατομα και για καταστασεις που δεν σχετιζονται με τις υφισταμενες στην ξηρα, μονο σε αντιπαραθεση μπορει να οδηγησει-αποτυχια.