• Ως σύλλογος ΠΕΖΗ, θεωρούμε αναγκαία τη θέσπιση μιας υπηρεσίας με μοναδική απασχόληση τον έλεγχο της στάθμευσης και της παραβατικότητας στα πεζοδρόμια και τους πεζόδρομους (τραπεζοκαθίσματα, εμπόδια στα πεζοδρόμια, εκτός από τα αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες), ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση των πεζών, που τώρα παρεμποδίζεται. Η υπηρεσία αυτή αναμένεται να έχει οικονομική αυτάρκεια, ιδιαίτερα σε καιρό κρίσης, ώστε να μην αποδεκατίζεται με οικονομικές δικαιολογίες. Αναμένεται να είναι πηγή εσόδων για το κράτος, καλύπτοντας πλήρως όλα τα μισθολογικά και άλλα έξοδά της και επιπλέον συνεισφέροντας σημαντικό ποσοστό των εσόδων των δήμων. Η βιωσιμότητα της υπηρεσίας θα εξασφαλίζεται από τα τέλη νόμιμης στάθμευσης και από τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση και κατάληψη πεζοδρομίων. Οι παραβάσεις αυτές έχουν μια μαζικότητα και ιδιαιτερότητα, ώστε να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά μόνο με ειδικά οργανωμένη υπηρεσία, όπως αυτή που αναφέρουμε. Η έλλειψη χώρου στάθμευσης και η παράνομη στάθμευση δεν ανήκουν στις ελληνικές ιδιομορφίες. Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζουν πολλές πόλεις του εξωτερικού. Έτσι, η Αθήνα έχει παρόμοια έλλειψη χώρου στάθμευσης με το Σαν Φρανσίσκο, τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Αμστερνταμ, το Τόκυο. Οι οδηγοί στο εξωτερικό συμμορφώνονται και εκεί λόγω της αστυνόμευσης και δεν φαίνεται να είναι θέμα παιδείας και σεβασμού του νόμου. Μέχρι τώρα είχαν δικαιοδοσία για αυτό το αντικείμενο η ΕΛ.ΑΣ. και οι δήμοι (με εργαλείο τη δημοτική αστυνομία). Και οι δύο δομές αμέλησαν, απέτυχαν ή απέφυγαν να προστατεύσουν την πεζή μετακίνηση, με λυπηρά αποτελέσματα. Η προστασία των πεζών φαίνεται να αμελείται ή εσκεμμένα να αποφεύγεται, ώστε να ευνοούνται και να επιδοτούνται τα Ι.Χ., παρκάροντας δωρεάν σε χώρους πεζών . Ο δημόσιος χώρος είναι κοινωνικό αγαθό και ειδικά ο χώρος που προορίζεται για τους πεζούς φαίνεται να χαρίζεται στους οδηγούς Ι.Χ. δωρεάν, ενώ πληρώνεται από όλους. Απεναντίας, η στάθμευση έχει κοινωνικό κόστος και πρέπει να πληρώνεται από τους οδηγούς που την χρησιμοποιούν. Το προσωπικό περιπολιών ελέγχου των πεζοδρομίων και πεζόδρομων δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εκπαίδευση. Τα άρθρα του Κ.Ο.Κ. για την στάθμευση και την ελεύθερη κυκλοφορία στους πεζόδρομους είναι λίγα και απλά. Οποιοσδήποτε έχει δίπλωμα οδήγησης, γνωρίζει αυτούς τους νόμους. Αν δεν τους γνωρίζει (λόγω μη εφαρμογής τους) θα τους μάθει πολύ γρήγορα όταν η υπηρεσία αυτή οργανωθεί και λειτουργήσει αποτελεσματικά. Η μόνη εκπαίδευση και εμπειρία που χρειάζεται είναι η εμπειρία της επικοινωνίας με κοινό, ιδιαίτερα με άτομα που είναι δυσαρεστημένα ή εξαγριωμένα (επειδή έλαβαν κάποια κλήση). Αυτή η εμπειρία μπορεί να έχει αποκτηθεί από προϋπηρεσία σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες ή από ειδικά σεμινάρια. Το προσωπικό πρέπει να φοράει στολή για να είναι αναγνωρίσιμος ο ρόλος του. Ο Σύλλογος ΠΕΖΗ αγωνίζεται εδώ και μια δεκαετία για το αυτονόητο δικαίωμα των πεζών να κυκλοφορούν με αξιοπρέπεια στα πεζοδρόμια και πεζόδρομους. Ελπίζουμε και απαιτούμε μια αναδιοργάνωση της αστυνομίας, που θα αναγνωρίσει το πρόβλημα κινητικότητας των πεζών και θα δρομολογήσει μια αποτελεσματική και οριστική λύση, στα πλαίσια της πρότασής μας. Εκτός από την αστυνόμευση της στάθμευσης, είναι αναγκαίο να βελτιωθεί και η αστυνόμευση της κυκλοφορίας. Οι παραβάσεις της κυκλοφορίας καταπατούν την αξιοπρέπεια των πεζών και επιπλέον κοστίζουν ανθρώπινες ζωές σε όλα τις κυκλοφοριακές ομάδες. Η χώρα μας είναι ουραγός στην οδική ασφάλεια στην Ευρώπη. Θεωρούμε οτι ο διαχωρισμός της τροχαίας από την αστυνομία για θέματα αστυνόμευσης του Κ.Ο.Κ. δεν έχει φέρει επιθυμητά αποτελέσματα. Δεν καταλαβαίνουμε πώς θα αυξάνεται η αποτελεσματικότητα της αστυνόμευσης όταν η τροχαία και η (λοιπή;) αστυνομία θα κάνουν ανεξάρτητες περιπολίες. Αν κάποιος αστυνομικός δει μια παράβαση του Κ.Ο.Κ. σε ώρα που δεν κυνηγάει κάποιον κακοποιό, θα πρεπει να μπορεί να επέμβει. Έχουμε ζητήσει συνάντηση με το υπουργείο από τον Ιούνιο του 2013. Είμαστε στη διάθεσή σας για να συζητήσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πεζοί και να βρούμε μια λύση.