Άρθρο 55: Αποστολή και δράση Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας

Το άρθρο 14 του ν. 3013/2002 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Άρθρο 14
Αποστολή και δράση των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας

1. Αποστολή του εντασσόμενου στο Σύστημα Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας εθελοντή είναι η παροχή συνδρομής στους αρμόδιους κρατικούς φορείς στο έργο της προστασίας της ζωής, υγείας και της περιουσίας των πολιτών από φυσικούς, ανθρωπογενείς και λοιπούς κινδύνους, που προκαλούν καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης κατά τη διάρκεια της ειρηνικής περιόδου.
2. Οι Ειδικευμένοι Εθελοντές Πολιτικής Προστασίας και οι Εθελοντές Πολιτικής Προστασίας των Εθελοντικών Ομάδων Πολιτικής Προστασίας συντρέχουν τη Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολίτη, δρουν και υποστηρίζουν το έργο των Αρχών και των κρατικών υπηρεσιών για την εκπλήρωση της αποστολής τους, σύμφωνα με τις αρχές της κοινωνικής αλληλεγγύης».

  • 16 Φεβρουαρίου 2013, 11:04 | ΕΔΑΣΑ

    Ο ΕΔΑΣΑ (Εθελοντές Δασοπυροπροστασίας Αττικής) ως σωματείο που ασχολείται από το 1987 στους τομείς της δασοπροστασίας (π.χ. πυροφυλάξεις) και δασοπυρόσβεσης, καταθέτει τις προτάσεις του για το παρόν σχέδιο νόμου μόνο σε ότι αφορά τους τομείς αυτούς.

    Γενικά σχόλια:

    1. To νομοσχέδιο βελτιώνει σαφέστατα την παρούσα κατάσταση και τους θεσμούς που ισχύουν με τον ν. 3013/2002 για τις εθελοντικές οργανώσεις Πολιτικής Προστασίας. Θεσπίζει την πιστοποίηση, εκπαίδευση, ασφάλιση και εργασιακή διευκόλυνση των εθελοντών και φαίνεται ότι προσπαθεί να διορθώσει με κάποιο τρόπο τα κακώς κείμενα. Μάλιστα ενσωματώνει πολλές από τις προτάσεις που έχουν κάνει εθελοντικές οργανώσεις κατά το παρελθόν (συλλογικά ή ατομικά).

    2. Το νομοσχέδιο θα έπρεπε να περιλαμβάνει περισσότερα και πιο αναλυτικά άρθρα και να ρυθμίζει λεπτομέρειες για την εκπαίδευση, ένταξη, πιστοποίηση και επιχειρησιακή αξιοποίηση των οργανώσεων. Πολλά και κρίσιμα ζητήματα προβλέπεται να ρυθμιστούν με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Π.Π., γεγονός που θα συμβάλει στην πολυνομία, σε καθυστερήσεις (ή μη ρυθμίσεις όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν) και σε προβλήματα όσο αφορά την διαβούλευση ή την αλλαγή πολιτικής στο θέμα ανάλογα με τον εκάστοτε Γενικό Γραμματέα. Ο θεσμός του εθελοντισμού χρειάζεται ένα σύγχρονο, στιβαρό και σταθερό νομικό καθεστώς που θα ανανεώνεται-για να βελτιώνεται-κάθε 5 χρόνια.

    3. Η διαδικασία αξιολόγησης, εκπαίδευσης και πιστοποίησης των οργανώσεων ΠΠ και των εθελοντών θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο από τις επιχειρησιακές κρατικές υπηρεσίες που είναι επιφορτισμένες με το κάθε αντικείμενο Π.Π. Οι προτάσεις για αξιολόγηση ομάδων ή εθελοντών από άλλες ομάδες ή εθελοντές ή προτάσεις για συστήματα «αυτοαξιολόγησης» δεν συμβάλλουν στην αξιοπιστία του συστήματος, αλλά διατηρούν και επιτείνουν προβλήματα που έχουμε συναντήσει ως σήμερα. Η διαδικασία θα πρέπει να είναι διαφανής, συγκεκριμένη, με ποιοτικά κριτήρια.

    4. Οι υπηρεσίες πολιτικής προστασίας όπως λειτουργούν σήμερα δεν μπορούν να υποστηρίξουν το σύστημα εθελοντών που θεσπίζει ο προτεινόμενος νόμος. Θα πρέπει και η πολιτική προστασία να αναδιοργανωθεί και να στελεχωθεί με ικανό αριθμό καταρτισμένων προσώπων, που να έχουν άμεση επαφή με το αντικείμενο του εθελοντισμού και να είναι σε διαρκή επαφή με τις οργανώσεις.

    Σχόλια κατά άρθρο:

    Άρθρο 14, Αποστολή και δράση των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας

    Κατά τη γνώμη μας η διατύπωση της παραγράφου 1 του άρθρου 14 (“παροχή συνδρομής στους αρμόδιους κρατικούς φορείς στο έργο της προστασίας της ζωής, υγείας και της περιουσίας των πολιτών από φυσικούς, ανθρωπογενείς και λοιπούς κινδύνους, που προκαλούν καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης”) περιέχει τον κίνδυνο της παρανόησης, ότι αν ο εκάστοτε κίνδυνος δεν προκαλεί κατάσταση έκτακτης ανάγκης, τότε δεν απαιτείται η συνδρομή εθελοντών. Όμως στη σχετική νομοθεσία (ν. 3013/2002 και ΥΑ 1299/2003 ΦΕΚ 423 Β’ περί σχεδίου “Ξενοκράτης”) η κατάσταση έκτακτης ανάγκης έχει στενό ορισμό και συνδέεται με συγκεκριμένη καταστροφή που απαιτεί κινητοποίηση δυναμικού και μέσων επιπλέον των διατιθέμενων υπό κανονικές συνθήκες. Έτσι το αποτέλεσμα μιας στενής ερμηνείας θα ήταν ότι δε χρειάζεται (και ενδεχομένως δεν επιτρέπεται) συνδρομή εθελοντών π.χ. στην αναζήτηση ενός ορειβάτη που χάθηκε στο βουνό – μια περίπτωση για την οποία έχει ζητηθεί συχνά η συνδρομή μας στην Πάρνηθα λόγω γνώσης της περιοχής. Προτείνουμε μετά τη λέξη κινδύνους” να διαγραφεί η φράση “που προκαλούν καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης” ώστε να διευρυνθεί το πεδίο εφαρμογής του νόμου.

  • Όλοι οι Εθελοντές του Πυροσβεστικού Σώματος θα πρέπει να θεωρούνται αυτόματα και Εθελοντές της Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας διότι λαμβάνουν μέρος σε πολλά συμβάντα.
    Αστικές πυρκαγιές, τροχαία ατυχήματα, άντληση υδάτων, δασικές πυρκαγιές.
    Εν ολίγοις δηλαδή είναι «παντός καιρού» και με λίγη περισσότερη εμπειρία.
    Η παραπάνω αναφορά μου γίνεται φυσικά μόνο για τους μάχιμους Εθελοντές και όχι
    για «εθελοντές αλεξιπτωτιστές»

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων
    Δημήτριος Γ. Παπαδόπουλος
    Εθελοντής Αρχ/στης Π.Σ
    Π.Υ. Δράμας

  • 14 Φεβρουαρίου 2013, 00:20 | ΠΑΝΟΣ

    ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΙΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΣΑΧΙΝΙΔΗ .ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ 4029/2011. ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΚΑΙ ΚΑΛΩΣ ΑΝΕΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΝΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ.

  • 12 Φεβρουαρίου 2013, 15:34 | Βλδημηρος

    Ειναι γεγονος οτι γινεται σοβαρη προσπαθεια να μπει μια ταξη στο χαος που επικρατουσε ολα αυτα τα χρονια με τις εθελοντικες ομαδες, η παροχη ασφαλιστικης καλυψης και το θεμα της αστικης ευθυνης,ειναι σημαντικο ζητημα και αποτελουσε χρονιο αιτημα των εθελοντων της πολιτικης προστασιας καλως επιλυεται λοιπον.Εκεινο που δυσκολευομαι να καταλαβω ειναι η συζητηση που γινεται για την ιδρυση εθελοντικων πυροσβεστικων σταθμων και κλιμακιων,αυτο το θεμα εχει οριστικα λυθει με το νομο 4029/2011 οπου εκει ξεκαθαρα φαινεται ο τροπος να γινει αυτο,καθως και ποιοι εχουν το δικαιωμα να φερουν το τιτλο του εθελοντη πυροσβεστη.Περιμενουμε λοιπον απο την Ελληνικη πολιτεια να προωθησει αυτο τον νομο,και να δωσει στον Ελληνα πολιτη,την ασφαλεια που του προσφερει το Πυροσβεστικο Σωμα και οι εθελοντες του,μην ξεχναμε οτι η ιδρυση ενος εθελοντικου σταθμου η κλιμακιου,ειναι στην ουσια τδρυση μιας αμμισθης κρατικης υπηρεσιας.Οσα για τα υπολοιπα που διαβασα καπου για μεταφορες ασθενων,επεμβασεις σε αστικα συμβαντα,κτλ κτλ μονο ως αστεια μπορω να τα εκλαβω,γιατι αν τα εννοουν καποιοι και τα υιοθετησει το υπουργειο,τοτε πια μιλαμε για προσπαθεια ιδιωτικοποιησης του πυροσβεστικου σωματος με οτι αυτο συνεπαγεται[κλεινοντας να πω οτι διαφωνω καθετα με την ιδρυση δημοτικων πυροσβεστικων σταθμων.ειναι το λιγοτερο επικινδυνο,και μονο που το σκεφτεικαν καποιοι,να περιμενω ο δημοτικος υπαλληλος να μου σβησει το σπιτι,να με απεγλωβισει απο τροχαιο,και αν απεργει ο υπαλληλος εκεινη την ημερα η νυχτα; ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ!] Εχετε στα χερια σας τον νομο 4029/2011 αφηστε τον να λειτουργησει, δουλεψτε τον για το καλο της χωρας μας!

  • Είναι δεδομένο ότι κάθε προσπάθεια βελτίωσης , πρέπει οπωσδήποτε να στηρίζεται, έστω και αν φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο έως αδύνατον να λειτουργήσει στο σύνολο, λόγω της έλλειψης προσωπικού, εμπειρίας και μέσων.
    Έχω την εντύπωση ότι μία σημαντική παράμετρος πέραν της νομοθετικής ρύθμισης, είναι η προετοιμασία για την εφαρμογή της, για την οποία έχω την άποψη, ότι πρέπει να λυφθεί πολύ σοβαρά υπόψη κατά την επεξεργασία του νόμου.
    Προτείνω το παρακάτω άρθρο :
    ΑΡΘΡΟ ….
    • Ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, με απόφασή του, δύναται να αναθέσει σε εθελοντικές οργανώσεις, το έργο της οργάνωσης της βάσης δεδομένων και της επεξεργασίας των στοιχείων άνευ αμοιβής .
    • Οι Εθελοντικές Οργανώσεις αποστέλλουν ετήσια αυτοαξιολόγηση σε δεδομένη ηλεκτρονική πλατφόρμα.
    • Η αποστολή ψευδών στοιχείων, αποτελεί λόγο διαγραφής της εθελοντικής οργάνωσης από το μητρώο της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και επιφέρει συνέπειες σύμφωνα με το νόμο στον υπεύθυνο της εθελοντικής οργάνωσης περί ψευδούς δηλώσεως .
    • Ο έλεγχος των στοιχείων των εθελοντικών οργανώσεων, ανατίθεται στις αρμόδιες υπηρεσίες σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση των οργανώσεων.
    Αιτιολόγηση :
    Θεωρώ ότι ο νόμος πρέπει να είναι λειτουργικός, με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατικής εμπλοκής, ειδικά στα επιχειρησιακά θέματα, ενώ πρέπει να υποστηρίζεται ηλεκτρονικά με κατανομή της εργασίας στα επί μέρους εμπλεκόμενα μέρη, προκειμένου να απαλλαγεί η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας από έργο που δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί όχι γιατί δεν θέλει, αλλά γιατί δεν μπορεί . Η επεξεργασία 350 εθελοντικών οργανώσεων και χιλιάδων μελών με το περιορισμένο προσωπικό της και όλα αυτά που αναφέρονται στο νόμο ίσως θα μπορούσαν να επιτευχθούν πολύ δύσκολα και θα χρειαστούν υποστήριξη .
    Η διαχείριση ενός τέτοιου εθελοντικού μεγέθους, χρειάζεται κατά την άποψή μου ( Η οποία πηγάζει από τις διεθνείς στατιστικές ) ως μέσο αριθμό επαγγελματικών στελεχών υποστήριξης της Πολιτικής Προστασίας στο 3 ο/οο του εθελοντικού δυναμικού, ήτοι για 10.000 μόνο εθελοντές θα έπρεπε η Γ.Γ.Π.Π. να διαθέτει 30 άτομα προσωπικό που να ασχολείται με το αντικείμενο αυτό .
    Πως θα μπορούσε όμως να λυθεί το πρόβλημα, λαμβάνοντας υπόψη την δύσκολη συγκυρία της οικονομίας και την έλλειψη προσωπικού αλλά και την ταχύτητα ενημέρωσης και άμεσης γνώσης για τη διαθεσιμότητα μέσων και εθελοντών ;
    Έχω της άποψη ότι με τη βοήθεια των νέων μέσων διαχείρισης ( Υπολογιστών ειδικών προγραμμάτων κ.τ.λ. ) και την εθελοντική συμμετοχή των οργανώσεων με προσωπικό, ίσως θα μπορούσε να ξεπεραστεί.
    Θα ήθελα να προτείνω και κάποιες πιθανές επιλογές για να συμπληρωθούν στο Νόμο ως άρθρα καθώς και κάποιες επί μέρους βελτιώσεις :

    Η άποψή μου μετά την ανάγνωση του νόμου είναι ότι η προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση, φαίνεται ως σύμβαση προσχώρησης των εθελοντικών οργανώσεων, κάπου όπου δεν έχουν κανένα δικαίωμα αλλά μόνο υποχρεώσεις.
    Θεωρώ ότι δεν εξασφαλίζεται η εκμετάλλευση των εθελοντικών δυνάμεων και επαφίεται στη διάθεση των υπηρεσιών, η κάποιου υπεύθυνου, ο οποίος δεν έχει καμία απολύτως επίπτωση για τη μη χρήση των διαθεσίμων εθελοντικών δυνάμεων .
    Αιτιολόγηση :
    Α΄ ΜΕΡΟΣ
    Άρθρο 14 Η η παράγραφος 2
    Περί διαγραφής από το μητρώο της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
    θεωρώ ότι η απολογία είναι απαραίτητη δημοκρατική διαδικασία και βέβαια όχι στον προτείνοντα τη διαγραφή, αλλά σε αυτόν που θα την αποφασίσει.
    Θεωρώ ότι η διαγραφή κάποιας οργάνωσης, δεν πρέπει να βασίζεται μόνο στις αποφάσεις υπηρεσιών και μόνο σύμφωνα με τις υπηρεσιακές εισηγήσεις ο Γενικός Γραμματέας να αποφασίζει.
    Προτείνω να προστεθεί η παρακάτω παράγραφος :
    Η εθελοντική οργάνωση λαμβάνει ενημέρωση για επικείμενη διαγραφή και να έχει τη συνταγματικά αναγνωρισμένη δυνατότητα να εκφράσει τις απόψεις της και να αντιπαραθέσει στοιχεία .

    Β΄ΜΕΡΟΣ
    Στο νόμο, δεν περιλαμβάνεται, η εσκεμμένη, η λόγο αμέλειας των υπηρεσιών, μη ενεργοποίηση των εθελοντικών οργανώσεων σε περιπτώσεις που αποδεικνύεται, ότι λόγω της μη κλήσης επί πλέον δυνάμεων, αυξάνονται οι ζημιές η τα καταστροφικά αποτελέσματα.
    Οι εθελοντές θα ελέγχονται κατά το νόμο αν δεν προσέρχονται .
    Δεν πρέπει να ελέγχονται οι υπεύθυνοι αν δεν τους καλούν ;
    Προτείνω να προστεθεί το παρακάτω άρθρο η μια σχετική παράγραφος :
    Άρθρο η παράγραφος :
    α) Οι υπεύθυνοι ενεργοποίησης των εθελοντικών οργανώσεων καθώς και η επιχειρησιακή διοίκηση των περιστατικών, σε περίπτωση αποδεδειγμένης μη κινητοποίησης και μη χρήσης των εθελοντικών δυνάμεων και επιδείνωσης των ζημιών , έχουν ποινικές και αστικές ευθύνες σύμφωνα με τον υπαλληλικό κώδικα .
    β) Σε περίπτωση που δεν βρίσκεται ο υπεύθυνος Π.Π. τότε εντολή δύναται να δώσει ο επικεφαλής του περιστατικού και φέρει την ευθύνη της μη κλίσης των εθελοντικών δυνάμεων.
    Αιτιολόγηση :
    Δυστυχώς δεν έχω κάποια άλλη δυνατότητα να εκφράσω μια μεγάλη αλήθεια μικρού ποσοστού, αλλά καίρια και παρακαλώ να μη παρεξηγηθεί η αναφορά μου.
    Είναι δεδομένη, η η αδιαφορία, η η ευθυνοφοβία, η η ανικανότητα, η η αντιεθελοντική συμπεριφορά, όπως και η αρπαγή εθελοντικού έργου των εθελοντών της πολιτικής προστασίας επί πολλά χρόνια από διάφορους υπηρεσιακούς παράγοντες και αυτό οφείλει η πολιτεία να μη το επιτρέψει και ταυτόχρονα να προστατέψει το εθελοντικό έργο από αυτές τις τραγικές εξαιρέσεις που κάνουν κακό .
    Εξάλλου εφόσον οι υπηρεσίες και οι παράγοντες, που δεν έχουν τέτοιους σκοπούς και θα χρησιμοποιούν τους εθελοντές και τις οργανώσεις τους , δεν πρέπει να ενοχληθούν και πρέπει και αυτοί να υποστηρίξουν την άποψη αυτή , άλλως είναι απόλυτα βάσιμη η πρόθεση της αδρανοποίησης των εθελοντών από διαφόρους για διαφόρους λόγους.
    Συμπληρωματικά αλλά επί της ουσίας, θα ήθελα να προτείνω κατ ΄ άρθρο βελτιώσεις :

    Στο άρθρο 14
    Θεωρώ ότι πρέπει να παρέχεται το δικαίωμα στις ανάλογες υπηρεσίες να μπορούν κατευθείαν εφόσον έχουν τα στοιχεία από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, να αναζητούν άμεση εμπλοκή των εθελοντικών οργανώσεων. Ειδικά σε πυροσβεστικά περιστατικά είναι απαραίτητο.

    Άρθρο 14 Α Παράγραφος γ.
    Προτείνω η παράγραφος αυτή να διαμορφωθεί διαφορετικά :
    Η Εθελοντική Οργάνωση Πολιτικής Προστασίας : είναι η ομάδα προσώπων που εντάσσεται στο δυναμικό της Πολιτικής Προστασίας και αυτόνομα η σε συνεργασία με φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και σε συνεργασία με τούς λοιπούς επιχειρησιακούς οργανισμούς δραστηριοποιείται στην παροχή μη κερδοσκοπικών υπηρεσιών προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
    Αιτιολόγηση :
    Έτσι όπως διαμορφώνεται το σχέδιο νόμου, αποκλείει την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κοινωνικών παροχών χωρίς τη συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης, πράγμα που καταργεί στοιχειώδεις ελευθερίες της οργάνωσης. Ασφαλώς στην επιχειρησιακή εμπλοκή δεν τίθεται θέμα να είναι σε συνεργασία και μάλιστα υπό την καθοδήγηση του φορέα . Έτσι όμως όπως διαμορφώνεται το σχέδιο νόμου, μετατρέπει την εθελοντική οργάνωση σε πολιτικό εργαλείο της τοπικής αυτοδιοίκησης, με αποτέλεσμα που αποδεικνύεται από την εμπειρία μας, να δημιουργούνται πολλές τριβές με την αντιπολίτευση και τη συμπολίτευση της τοπικής αυτοδιοίκησης, διακρίσεις στην κοινωνική προσφορά κ.τ.λ. που φυσικά οδηγούν σε αποτελέσματα που δεν ωφελούν το εθελοντικό κίνημα.

    Στο άρθρο 14Β στην παράγραφο 3.
    Προτείνω να προστεθούν επιπλέον κατηγορίες : αστική πυρόσβεση – τροχαία ατυχήματα – διάσωση όπως επίσης και η κατηγορία μεταφοράς ασθενών και τραυματιών με ασθενοφόρα. Οι εθελοντές που ασχολούνται με την πυρόσβεση, να καλούνται εθελοντές πυροσβέστες πολιτικής προστασίας.
    Αιτιολόγηση :
    Οι κατηγορίες αυτές θεωρούνται απαραίτητες κατά την άποψή μου, διότι όταν μία εθελοντική οργάνωση διαθέτει οχήματα για δασοπυρόσβεση, τα οποία έχουν και τον κατάλληλο εξοπλισμό για αστική πυρόσβεση και οι εθελοντές την εκπαίδευση θα πρέπει να μπορεί να παρεμβαίνει στην περιοχή διότι δεν είναι δυνατόν να καίγονται κατοικίες, να έχει η οργάνωση τα οχήματα, τον εξοπλισμό και το εκπαιδευμένο προσωπικό και να μην μπορεί να παρέμβει. Συνήθως, οι εθελοντικοί σταθμοί αυτού του τύπου, βρίσκονται σε μεγάλες αποστάσεις από τους σταθμούς του πυροσβεστικού σώματος. Για το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων, ισχύουν τα ίδια πράγματα και θα πρέπει να βοηθηθεί ο τραυματίας εγκαίρως και όχι να περιμένει την άφιξη δυνάμεων από μεγάλη απόσταση.
    Σχετικά με τη μεταφορά ασθενών και τραυματιών, εφόσον η εθελοντική οργάνωση έχει τη δυνατότητα και την πιστοποίηση, θα πρέπει να υφίσταται και αυτή τη κατηγορία προκειμένου να μπορεί να προσφέρει και αυτές τις υπηρεσίες.
    Η δασοπυρόσβεση είναι άρρηκτα δεμένη με την αστική πυρόσβεση και τη διάσωση . Πρέπει να αναφερθεί στο νόμο ότι, οι εθελοντές που σβήνουν τις φωτιές αστικές ή δασικές έχουν την ειδικότητα του εθελοντή πυροσβέστη της Πολιτικής Προστασίας όπως έγινε με άλλους εθελοντές για να αποφευχθούν διακρίσεις .

    Στη συνέχεια και πάλι στο άρθρο 14Β παράγραφος 5 υποενότητα δ
    Προτείνω το ηλικιακό όριο να είναι το 67ο έτος όπως ισχύει σε όλα τα κράτη της Ε.Ε. και αλλού, σχετικά με την εθελοντική προσφορά και να επιδέχεται παράτασης με γραπτή δήλωση του εθελοντή.
    Αιτιολόγηση :
    Είναι τόσο μεγάλο το εύρος της προσφοράς που δεν είναι δυνατόν να αντιληφθώ γιατί πρέπει να υπάρχουν τέτοια ηλικιακά όρια.

    Στη συνέχεια και πάλι στο άρθρο 14Β παράγραφος 5 υποενότητα ε
    Στην παράγραφο 5 υποενότητα (ε) θα πρότεινα να καταργηθεί οπωσδήποτε το σημείο όπου αναφέρεται ότι οι εθελοντές θα έχουν αποδεδειγμένα καλή σωματική υγεία ενώ η ψυχική υγεία θα πρέπει να αποτελεί πράγματι προϋπόθεση.
    Αιτιολόγηση :
    Δεν είναι δυνατόν να αποκλείονται από την προσφορά εθελοντικής εργασίας οι παραπληγικοί, οι καρδιοπαθείς κ.τ.λ. οι οποίοι θα μπορούσαν άνετα να προσφέρουν γραμματειακή υποστήριξη σε κέντρα επικοινωνιών και σε πολλά άλλα όπως και άνθρωποι που μπορούν να κάνουν ελαφρές εργασίες ως εθελοντές. Το θεωρώ εξαιρετικά σοβαρή διάκριση και προσβάλλεται βάναυσα η έννοια του εθελοντισμού. Εγώ προσωπικά ανήκω σε αυτή την κατηγορία και εκτελώ τα καθήκοντα μου όχι μόνο στην πατρίδα μου, αλλά και στον διεθνή χώρο.

    Τέλος στο άρθρο 14 Β θα πρότεινα να προστεθεί ακόμη μια υποενότητα, η οποία να προβλέπει, ότι :
    Εθελοντές πολίτες της ευρωπαϊκής ένωσης που έρχονται στην Ελλάδα για ολιγοήμερη συνεργασία στα πλαίσια των διεθνών σχέσεων των εθελοντικών οργανώσεων θα μπορούν σε συνεργασία με εθελοντικές οργανώσεις της Ελλάδος να προσφέρουν και αυτοί τη βοήθειά τους σε περιστατικά υπό τον όρο ότι την ευθύνη την αναλαμβάνει η εθελοντική οργάνωση .
    Αιτιολόγηση :
    Αποκτάται διεθνής εμπειρία, και συνεργασία για το μέλλον σε θέματα εκπαίδευσης και ασφαλώς σε βοήθεια σε πολύ μεγάλα γεγονότα μέσα στην Ευρωπαϊκή οικογένεια.

    Στο άρθρο 14 Δ παράγραφος 2.
    Θα πρότεινα να προστεθούν δύο υποενότητες .
    α) Οι εξειδικευμένες εθελοντικές οργανώσεις, θα μπορούν να συνάπτουν δεσμευτικά πρωτόκολλα συνεργασίας συνολικά η με μεμονωμένα παραρτήματά τους, με υπηρεσίες όπως πχ το Πυροσβεστικό Σώμα ή το ΕΚΑΒ, θα κινητοποιούνται κατευθείαν από αυτές και θα εντάσσονται στο σχεδιασμό τους.
    Αιτιολόγηση :
    Αμεσότητα και αποτελεσματικότητα χωρίς την παρεμβολή διαδικασιών που από την εμπειρία μας καθυστερούν , προκειμένου να ανταποκρίνονται ταχύτερα σε διάφορα γεγονότα . Δεν πρέπει να χρειάζεται εμπλοκή πολλών για κινητοποίηση έχει αποδειχθεί ότι η αλυσίδα σπάει σχεδόν πάντα με πολλά προβλήματα..

    β) Εθελοντές και εθελοντικές οργανώσεις που έχουν υπηρεσία 5 ετών τουλάχιστον στον κλάδο τους, να θεωρούνται πιστοποιημένες για την επόμενη πενταετία.
    Αιτιολόγηση :
    Επειδή η διαδικασίες πιστοποιήσεων ακόμη και του Πυροσβεστικού Σώματος αργούν, θεωρώ απαραίτητη την ύπαρξη ενδιάμεσου χρόνου προσαρμογής καθώς και την αντιμετώπιση του χρονικού διαστήματος της προσαρμογής στη νέα νομοθετική ρύθμιση.

    Στο άρθρο 14Δ στην παράγραφο 5. ( Σχετικά με τον εξοπλισμό και την αξιολόγησή του )
    Ειδικά για τα οχήματα ιδιοκτησίας των εθελοντικών οργανώσεων προτείνω να προστεθούν υποενότητες όπου θα ορίζεται, ότι :
    α) Στα οχήματα ιδιοκτησίας των εθελοντικών οργανώσεων επιτρέπεται η τοποθέτηση φάρων, σειρήνων και ασυρμάτων. Οι εθελοντές των οργανώσεων της πολιτικής προστασίας θα μπορούν να χρησιμοποιούν και φορητούς ασυρμάτους κατά τη διάρκεια των περιστατικών, υπό την προϋπόθεση της έγκρισης της χρήσης της συχνότητας από τον επικεφαλής.
    β) Απαγορεύεται η κατοχή των συχνοτήτων της αστυνομίας.
    γ) Απαγορεύεται ρητά η χρήση σημάτων της οργάνωσης, φάρων, ασυρμάτων και ηχητικών μέσων στα οχήματα ιδιοκτησίας των μελών των εθελοντικών οργανώσεων.
    Αιτιολόγηση :
    Βάσει του νόμου χρειάζεται ειδική άδεια προκειμένου να φέρει οποιοδήποτε όχημα φάρο η σειρήνα, όπως και η τοποθέτηση ασυρμάτου και η χρήση του. Εάν δεν προβλεφτεί στο νόμο αυτό, τότε οι εθελοντικές οργανώσεις, προκειμένου να είναι νόμιμοι οι φάροι και οι σειρήνες των οχημάτων τους ( Πυροσβεστικά ασθενοφόρα κέντρα επιχειρήσεων μεταφοράς προσωπικού διοικητικά κ.τ.λ. ), θα πρέπει να εμπλακούν σε χρονοβόρες διαδικασίες και για κάθε καινούργιο όχημα θα πρέπει να αναμένουν περίπου ένα έτος για να τελειώσουν οι διαδικασίες και να δημοσιευτεί η απόφαση στο ΦΕΚ . Η απαγόρευση της κατοχής των συχνοτήτων της αστυνομίας, είναι απαραίτητη για ευνόητους λόγους και πρέπει να αναγραφεί παρόλο που καλύπτεται και από άλλο νόμο . Η απαγόρευση της χρήσης των σημάτων των φάρων και των σειρήνων των Ι.Χ. οχημάτων είναι δεδομένη από την αντιτρομοκρατική νομοθεσία αλλά θεωρό σκόπιμη την αναφορά στο νόμο για τους εθελοντές για ευνόητους λόγους που εδράζονται στον εθελοντικό παρορμητισμό.
    Θεωρώ ότι πρέπει να παρέχεται το δικαίωμα στις ανάλογες υπηρεσίες να μπορούν κατευθείαν εφόσον έχουν τα στοιχεία από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, να αναζητούν άμεση εμπλοκή των εθελοντικών οργανώσεων. Ειδικά σε πυροσβεστικά περιστατικά είναι απαραίτητο.

    Στο άρθρο 14 Θ στην παράγραφο 5..
    Θα πρότεινα να προστεθεί μία παράγραφος .
    Τα οχήματα ιδιοκτησίας των εθελοντικών οργανώσεων της πολιτικής προστασίας, ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, διασωστικά, κέντρα επιχειρήσεων, φορτηγά και μεταφοράς προσωπικού, απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας, ενώ όσα εισάγονται πέραν των προηγούμενων απαλλαγών , απαλλάσσονται από δασμούς εισαγωγής και τέλος ταξινόμησης.
    Αιτιολόγηση :
    Δεν είναι δυνατόν, προκειμένου οι εθελοντικές οργανώσεις να βοηθούν το κράτος και της υπηρεσίες και ενώ ουσιαστικά εξοπλίζονται μόνες τους, αγοράζουν η βρίσκουν οχήματα μόνες τους, χωρίς κρατική χρηματοδότηση Θα πρέπει να πληρώνουν και από πάνω στο κράτος, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιούν για να το βοηθήσουν.

    Εύχομαι κάθε επιτυχία στην νέα αυτή προσπάθεια που κάνει το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να βελτιώσει την νομοθεσία που αφορά τους εθελοντές της Πολιτικής Προστασίας και ευχαριστώ θερμά ως εθελοντής, όλους όσους εργάστηκαν προκειμένου να έχουμε αυτή την πρόταση νόμου . ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    Νίκος Σαχινίδης