• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας' | 2 Ιουνίου 2025, 16:57
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Διαβάζοντας τα σχόλια των μόνιμων υπαλλήλων του ΠΣ κάτω από την σχετική διαβούλευση, το μόνο που μπορεί να συμπεράνει κάποιος είναι πως η κακιά και ο φθόνος της εποχής μας έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Αρχικά υποστηρίζουν ότι έχουν κάποιου είδους κατάρτιση. Έστω ότι δεχόμαστε αυτή την τοποθέτηση. Το ερώτημα είναι το εξής λοιπόν, εφόσον υπάρχει κατάρτιση και εκπαίδευση στις σχολές της πυροσβεστικής ακαδημίας για ποιον λόγο οι μόνιμοι υπάλληλοι του ΠΣ αποφοιτώντας από τις σχολές μπαίνουν σε σταθμούς και εκπαιδεύονται (άτυπα) από παλιούς συναδέλφους εποχικούς, πενταετής κλπ; Που έχουν γνώσεις και κατάρτιση μέσω της μακροχρόνιας πορείας τους στο ΠΣ καθώς και την τριβή τους με τα συμβάντα; Άνθρωποι που μπήκαν με έναν ντενεκέ λάδι, έγραψαν στις πανελλήνιες 2000 μόρια και πέρασαν με δικαστική απόφαση «προσφυγής», άνθρωποι που προσπαθούν να κάνουν πόλεμο σε μορφωμένους εποχικούς πυροσβέστες που αποδεδειγμένα είναι πιο αξιοι αλλά και εκπαιδευμένοι από εκείνους, αποτελούν το πρόσωπο της πυροσβεστικής ακαδημίας; Που διεκδικούν κάποιο παραπάνω δικαίωμα από τα υπάρχον ; Η σημερινή σειρά εποχικών πυροσβεστών είναι η μόνη σειρά με μορφωμένα παιδιά ανεξαρτήτως ηλικίας. Εκπαιδευμένα σε πολλούς τομείς. Στην σχολή τα 18χρονα σκρολαρανε στα σοσιαλ όπως ακριβώς έκαναν και στο λύκειο γιατί μιλάμε για εφήβους, και μετά μπήκαν σε σταθμούς δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα με την αμάθεια τους στους μόνιμους υπαλλήλους που θέλαν χέρια να δουλέψουν και όχι παιδιά πανελληνίων που τους έπεισε η μαμά ότι θα μπουν στην πυροσβεστική για να είναι δημόσιοι υπάλληλοι γραφείου. Σε αντίθεση με τους «πυροσβέστες της ακαδημίας μας» λοιπόν οι εποχικοί πυροσβέστες περνούσαν από μόνοι τους εκπαιδεύσεις και διάβαζαν από μόνοι τους εκπαιδεύοντας ο ένας τον άλλον. Έχουν τρομερή εμπειρία στα συμβάντα διότι έχουν αντιμετωπίσει πολλά περιστατικά στα τόσα χρόνια.Εφόσον θεωρούν ότι οι εποχικοί πυροσβέστες υποβαθμίζουν το ΠΣ και δεν αξίζουν την αναβάθμιση τους σε πυροσβέστες επι θητείας ας μας απαντήσουν επίσημα για ποιον λόγο σε πανελλαδικό επίπεδο αρκετοί για να μην πω όλοι οι εποχικοί πυροσβέστες εκπαιδεύουν το μόνιμο προσωπικό σε βασικά πυροσβεστικά θέματα όπως παραδείγματος χάρη κόμπους, αντλίες, χειρισμό αντλίας πυροσβεστικού οχήματος; Για ποιον λόγο οι μόνιμοι Οδηγοί που βγήκαν από την ακαδημία ζητούν συμβουλές από τον εποχικό πυροσβέστη (οδηγό 40 ετών) αφού είναι εκπαιδευμένοι και έτοιμοι να συνδράμουν στα συμβάντα ; Φήμες λένε ότι στην πυροσβεστική ακαδημία τα παιδιά των πανελληνίων έγιναν οδηγοί και πήραν επαγγελματικό δίπλωμα κάνοντας έναν κύκλο σε ένα προαύλιο. Αντίθετα οι εποχικοί πυροσβέστες είχαν αποδεδειγμένη εμπειρία πάνω στην οδήγηση βαρέων οχημάτων πριν μπουν στο σώμα και έχουν κάνει άπειρα χιλιόμετρα πάνω στο τιμόνι και εντός και εκτός ΠΣ. Φήμες λένε πως δεν άνοιξαν ποτέ βιβλίο και αντέγραφαν ο ένας από τον άλλον για να περάσουν τα μαθήματα στην ακαδημία. Αλλά κατά άλλα γράψανε 16;17; Στις πανελλήνιες; Και μπήκαν στην σχολή;Αποδεικνύοντας τι; Ότι είναι καλοί παπαγάλοι;Φήμες λένε ότι τους έδιναν τα θέματα και εκείνοι τα έγραφαν.Φήμες λένε πως άτομα που δεν ήταν ποτέ 1.70 πέρασαν τα όρια ύψους και μετά έκλαιγαν στους καθηγητές της σχολής για να τους περάσουν τα μαθήματα. Και τώρα έχουν βγει εκει εξω πάνε σε συμβάντα και «καίνε» άξιους συναδέλφους. Στηρίζουμε την ζωή μας σε ανθρώπους που «τέλειωσαν μια ακαδημία» έμειναν αιωνιως ανίκανοι για αυτό το επάγγελμα και τώρα βγαίνουν και διεκδικούν τι; Αισθάνονται ότι οι εποχικοί πυροσβέστες έχουν τα προσόντα για να κερδίσουν οργανικές θέσεις και νιώθουν ότι απειλούνται; Όποιος έχει γνώσεις δεν απειλείται από κανέναν. Φήμες λένε πως το να γράφεις στα λατινικά 18 και στα μαθηματικά 19 δεν σε κάνει πυροσβέστη αλλά μελλοντικό αποτυχημένο δημόσιο υπάλληλο.Προφανώς αυτά τα παιδιά θα ήταν άξια στην ασσοε και στην νομική αλλά όχι στην πυροσβεστική. Αυτοί είναι οι άνθρωποι που διεκδικούν κάτι παραπάνω από όσα μέχρι τώρα τους δόθηκαν; Θα το ονόμαζε κανείς και ως θράσος. Ο υπουργός λοιπόν μπορεί να κάνει μια βόλτα από την πυροσβεστική ακαδημία ώστε να διαπιστώσει μόνος του την «εκπαίδευση» των νέων οδηγών και ανακριτικών υπαλλήλων μας. Που μπαίνουν τίμια από το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Καλύτερα να κάνει προσωπική έρευνα χωρίς να δημοσιεύσει τους σκοπούς τους. Διότι η πυροσβεστική υπηρεσία έχει πλημμυρίσει από ακατάλληλους ρουφιανους. Οι οποίοι επανειλλημένα διαστρέβλωνουν την πραγματικότητα. Προτάσεις για ένα καλύτερο πυροσβεστικό σώμα με τίμιο και έμπειρο προσωπικό: Οι πανελλαδικές εξετάσεις έχουν αποδείξει πολύ σύντομα πως ως σύστημα εισαγωγής για το συγκεκριμένο επάγγελμα είναι 100% αποτυχημένο. Θα πρέπει λοιπόν να ακολουθούνται τα παρακάτω βήματα, - κάθε πολίτης θα ξεκινάει την εισαγωγή του στο σώμα ως εποχικός πυροσβέστης με 8μηνη σύμβαση μέσω προκήρυξης και μόνο. -εφόσον περάσει η 5ετια του εποχικού και κριθεί ικανός θα μπαίνει στο καθεστώς της 7ετιας ως ΠΕΘ. Πάλι αξιολογώντας την επίδοση και την εξέλιξη του. -εφόσον έχει ολοκληρώσει τα παραπάνω στάδια και κριθεί ικανός μπορεί μετά να ανανεώσει την 7ετη του θητεία Και ου το καθεξής. Με λίγα λόγια στις πανελλήνιες πρέπει να έχουν δικαίωμα συμμετοχής οι ήδη υπηρετούντες στο σώμα και όχι απλοί πολίτες 18 χρόνων που δεν έχουν την παραμικρή ιδέα τι επάγγελμα έχουν επιλέξει και στοχεύουν στο να μπουν στο δημόσιο και να βολευτούν. Πανελλήνιες θα μπορεί να δώσει ένας άνθρωπος ψημένος στο επάγγελμα ο οποίος πέρασε πρώτα από το στάδιο του εποχικού, του Πυροσβέστη επι θητεία κλπ είχε τριβή με συμβάντα και εκπαιδεύσεις και μετά μπορεί να επιλέξει να εξελιχθεί και να διεκδικήσει μέσω του συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων μια ανώτερη θέση στο σώμα. Το γίνομαι πυροσβέστης/αξιωματικός χωρίς ίχνος εμπειρίας και καίω κόσμο καιρός να σταματήσει. Δεν είναι δυνατόν άνθρωποι χωρίς ίχνος εμπειρίας πάνω στην δουλειά να διοικούν και να δίνουν εντολές. Επιβάλλεται η αξιολόγηση όλων των μόνιμων υπαλλήλων του ΠΣ για να κριθούν ως ικανοί ή μη. Δεν είναι δυνατόν οι επιτροπές να στελεχώνονται με άτομα μη ικανά τα οποία καλούνται να κρίνουν το μέλλον των εποχικών πυροσβεστών. Πως κάποιος που δεν είχε εξαρχής τα προσόντα εισαγωγής μπορεί να στελεχώσει μια επιτροπή αξιολόγησης των νέων υπαλλήλων; Ο υπουργός λοιπόν να εξάγει έρευνα στους φακέλους και στα δικαιολογητικά κατάθεσης όλων των μόνιμων υπαλλήλων καθώς και υπό ποιες προϋποθέσεις μπήκαν στο σώμα και με ποια κριτήρια, διότι σε κάποιες περιπτώσεις τα κριτήρια ακαταλληλότητας είναι ολοφάνερα. Είναι δυνατόν άνθρωποι που έγραψαν μια φορά στην ζωή τους έναν βαθμό με το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων και δεν άνοιξαν βιβλίο ποτέ ξανά από τότε, δεν εκπαιδεύτηκαν, δεν πήγαν σε συμβάντα αλλά πήγαν κατευθείαν σε ένα γραφείο, να κρίνουν το μέλλον ενός 40 χρόνου εποχικού πυροσβέστη; Ο οποίος «γέρασε»;;; Δεν γέρασε, εξελίχθηκε. Δεν είναι μεγάλος για το επάγγελμα. Είναι ικανός. Εχει εμπειρία και εικόνες που στα 18 και 25 δεν έχεις γιατί δεν πρόλαβες να τις αποκτήσεις. Εάν θέλουμε την αλλαγή πρέπει να γίνει αξιολόγηση. Σωστή αξιολόγηση και έρευνα. Όχι επιφανειακή. Όταν διεκδικείς κάτι και θεωρείς πως κάποιος σε ζημιώνει με έναν νέο θεσμό (πχ ΠΕΘ) θα πρέπει να έχεις και τα κατάλληλα επιχειρήματα να υποστηρίξεις αυτά που λες ότι σου έκλεψαν. Ο υπουργός να εξάγει ολοκληρωτική έρευνα και αξιολόγηση σε όλους τους υπαλλήλους. Και τότε ας κρίνει μόνος του εάν οι πυροσβέστες της ακαδημίας είναι ζημιωμένοι και αδικούνται από το καθεστώς των ΠΕΘ. Γιατί θα έλεγε κανείς πως μόνο ζημιωμένοι δεν είναι. Αξιολόγηση και Έρευνα.