• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΔΡΕΑΣ Ρ.' | 6 Αυγούστου 2025, 14:30

    Δεδομένης της ρητής αναφοράς της παρ. 4 ότι η Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου αποτελεί τη Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου του Ο.Π.Ε.Κ.Α., σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4795/2021 (Α’ 62), οφείλουν οι αρμοδιότητες της παρ. 3 του παρόντος προτεινόμενου άρθρου να συμμορφώνονται πλήρως με αυτές του άρθρου 10 του ν.4795/2021 (αρμόδιες διατάξεις για τα ΝΠΔΔ). Παρόλο που οι εν λόγω προτεινόμενες αρμοδιότητες κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση και αποτελούν μια αξιόλογη προσπάθεια, ωστόσο προκύπτουν αναντιστοιχίες σε σχέση με τις προβλεπόμενες αρμοδιότητες του άρθρου 10 του ν.4795/2021 και συνεπώς μη συμμόρφωση του Φορέα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τα Παγκόσμια Πρότυπα Εσωτερικού Ελέγχου. Ειδικότερα: 1.Δεν γίνεται καθόλου αναφορά στις προτεινόμενες αρμοδιότητες της παρ. 3 για την προβλεπόμενη (στ) αρμοδιότητα της παρ. 2 του άρθρου 10, αναφορικά με τη παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών. Γίνεται μνεία μόνο για συμβουλευτικά έργα (βλ. προτειν. αρμοδ. στστ & ιι στο Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου), ενώ το παράδοξο είναι ότι στους προτεινόμενους επιχειρησιακούς στόχους της ΔΕΕ της παρ. 2 αναφέρεται η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών είτε ως αρωγή προς τον επικεφαλής του φορέα (ήτοι συμβουλευτικές υπηρεσίες) είτε στο πλαίσιο του ετήσιου προγράμματος εργασιών (ήτοι συμβουλευτικά έργα) με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του φορέα. Επισημαίνεται ότι στις ισχύουσες διατάξεις του παρ. 2 του άρθρου 10 του ν.4795/2021 υπάρχει διακριτή αναφορά ανάμεσα στην παροχή συμβουλευτικών έργων (βλ. αρμοδ. δ) και στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών (βλ. αρμοδ. στ). Επιπροσθέτως, αναφορά για το είδος των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών γίνεται και στα Παγκόσμια Πρότυπα Εσωτερικού Ελέγχου (βλ. γλωσσάριο σελ. 10). 2.Στην προτεινόμενη αρμοδιότητα (δδ) της παρ. 3 του Τμήματος Εσωτερικού Ελέγχου, αναφορικά με τον έλεγχο επάρκειας του συστήματος εσωτερικού ελέγχου (Internal Control System) και την εισήγηση σχετικών βελτιωτικών προτάσεων, έχει απαλειφθεί ο όρος περί παροχής διαβεβαίωσης σε αντίθεση με τις ισχύουσες διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν.4795/2021. Συγκεκριμένα, η προβλεπόμενη (ε) αρμοδιότητα της παρ. 2 του άρθρου 10 του ως άνω νόμου αναφέρει ότι «ε) ελέγχει και παρέχει διαβεβαίωση περί της επάρκειας του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου του φορέα και εισηγείται σχετικές βελτιωτικές προτάσεις». Επιπροσθέτως, αναφορά για το είδος των Υπηρεσιών Διαβεβαίωσης γίνεται και στα Παγκόσμια Πρότυπα Εσωτερικού Ελέγχου (βλ. γλωσσάριο σελ. 10). 3.Οι προτεινόμενες αρμοδιότητες (ιειε) έως και (ιηιη) της παρ. 3 του Τμήματος Εσωτερικού Ελέγχου, δεν προβλέπονται στις ισχύουσες διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν.4795/2021. Ως εκ τούτου, είτε πρέπει να απαλειφθούν προκειμένου να συμμορφώνεται ο Φορέας με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, είτε σε περίπτωση που αυτές κρίνονται αναγκαίες για τον Φορέα, να υπάρξει ρητή αναφορά στο τέλος της προτεινόμενης παρ. που να αναφέρει ότι «Ειδικά για τον φορέα αυτό, οι ρυθμίσεις του παρόντος άρθρου ισχύουν συμπληρωματικά μόνο για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται από το άρθρο 10 του ν.4795/2021».